Dość dokładnie obejrzałem dziś Orlando, ale czasu na jazdy już nie miałem.
W skrócie - całkiem fajny, ale jednak nie do końca.
Dominujące wrażenie to masywność: gruby, wysoki przód, szerokie słupki, niezbyt duży otwór bagażnika, wysoka deska rozdzielcza. I nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie małe szyby. Siedzi się jak w czołgu albo innym hummerze /: Ale oczywiście - co kto lubi...
Wykonanie bardzo przyzwoite - nie znalazłem w zasadzie nic, do czego można by się przyczepić <; Miękkich plastików oczywiście nie ma, ale wszystkie są sztywne i ładnie spasowane. I wszechczarne - czarna czarność w czarności... No, ale to teraz taka moda /: - dobrze w każdym razie, że chociaż podsufitka jest jasna.
W trzecim rzędzie miejsca jest trochę więcej niż u konkurentów (scenic, touran, c4p) - ja co prawda opierałem się głową o sufit, zagłówek (nieregulowany?) miałem na karku, a kolana na wysokości przepony (tradycyjny mankament siedzeń składanych na płasko w podłogę), ale już osoba z 10-15 cm niższa (czyli o rozmiarach "normalnych" = ok. 170-175 cm) powinna mieć tam naprawdę całkiem wygodnie. A na szerokość to panuje prawdziwy luksus: 1,3 m. No, może jest tylko trochę ciemnawo - okienka są wielkości zeszytów i na wysokość znajdą się pewnie nad uchem pasażera...
Bagażnik: 89/454/852 L - w sumie to chyba najsłabsza część tego auta, bo przy tych rozmiarach wynik jest po prostu marny.
Także reklamowe twierdzenia o jakiejkolwiek terenowości to kompletny ściema - prześwit ma standardowe 123 mm, więc w PL trzeba uważać nawet na zwykłe krawężniki...
Niemniej jednak, autko ogólnie sympatyczne - i to, co ważne, także cenowo: od 60 do 90 kzł wydaje się kwotami adekwatnymi do jakości i osiągów (choć chyba najbardziej jednak w tej dolnej połowie cennika).
Bardzo fajnie, że się pojawiło, chociaż nawet jeśli faktycznie odbierze MCV-ce niektórych klientów, to zasadniczo bije się o nich jednak w innym segmencie. I przy okazji świetnie pokazuje, co można by zrobić z daćki, gdyby ją trochę dopracować...
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-11, 10:55
Co do Orlando to jak bym miał wydać 63000-67000 za wersję z klimą z bagażnikiem 89l/450l haha to wolę grand scenica techrun za 68000 i wyposażenie pełne praktycznie. Prześwit bardzo mały 123mm. Czekam na następcę MCV za 2-3 lata.
A Sandero i Logan zwykły praktycznie przy takich cenach clio,thalii i fabii przestanie się sprzedawać. Duster ciągnie sprzedaż i MCV bo nie ma konkurencji w tej cenie.
Nie wiem kto wymyślił te plotki jakoby Orlando miał terenowy charakter...Może ktoś ujrzał "masywną" sylwetkę nadwozia i puścił famę w obieg? Śmieszne jak dla mnie, równie dobrze można napisać że fiat 126p to sportowy samochód bo przecież tyle "tuningowanych" swego czasu jezdziło:)
Co do Orlando jak dla mnie ciekawe autko, jak każde ma pewne mankamenty. Prześwit to już kwestia osobistych predyspozycji czy też potrzeb - osobiście dużośmigam ostatnio po drogach krajowych/ekspresówce/autostradzie i mniejszy prześwit na pewno by mi nie przeszkadzał. Z ciekawych rzeczy jakie mi wpadły w oczy to np system audio - radyjko można niejako "uchylić" wkładając do środka np pendriva z którego odtwrzamy mp3. Osobiście, gdybym szukał tego typu autka kupiłbym go z dwóch powodów:
-zwyczajnie mi się podoba. nadwozie, wnętrze, co tu dużo mówić po prostu autko w moim guście i tyle
-mam zaufanie do serwisu i dealera, a to akurat dla mnie bardzo ważne. Jak czasami słyszę/czytam jakie ludzie mają problemy w serwisach innych marek, tym bardziej pałam sympatią do kolesi z Fijałkowskiego z panem Dawidem w serwisie i panią Justyną w salonie na czele:)
benny86 napisał/a:
Nie wiem kto wymyślił te plotki jakoby Orlando miał terenowy charakter
Będę strzelał: ...Chevrolet? A może... Chevrolet? No chyba żeby... Chevrolet d:
(Tylko linka muszę znaleźć d: ).
To trochę jak z Dacią, niby ma być tanią marką, a jeśli weżniemy pod uwagę ceny sandero/logana sedan arctica lub laureate wzbogaconej o klimę i metalik, to cena już sięga poziomu wielu konkurentów z klasy, niektórzy są nawet tańsi. Jeżeli chodzi o wersję "golas" to sprawa wygląda podobnie - np sandero acces i fabia (nie pamiętam nazwy najtańszej wersji) kosztujące około 29-30tysięcy zł
Tego akurat nikt nigdy z Grupy Reno nie twierdził - tzw. Gama "Entry", to z założenia niby samochody "ekonomiczne". Oczywiście, jest to pojęcie szerokie i nieostre, ale w tym wydaniu miało oznaczać po prostu: "w cenach, za jakie warto je kupić przy ich osiągach i wyposażeniu" (((; (nieco tautogiczne, fakt d:).
Faktem jest również, że od premiery pierwszego Logana konkurencja - także wewnętrzna <: - rzeczywiście trochę odrobiła dystans, ale dopóki popyt przekracza podaż i cała produkcja jest wykupywana "na pniu", to Dacia nie musi się przejmować ocenami jej cen... Natomiast w razie potrzeby zapewne ma masę miejsca na walkę cenową - tylko że właśnie jak na razie w ogóle nie ma takiej potrzeby. Ba, w powyższych warunkach nie byłoby jej nawet, jakby Merc zaczął sprzedawać klasę R* po 10 kzł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)... (;
Faktem jest również, że od premiery pierwszego Logana konkurencja - także wewnętrzna <: - rzeczywiście trochę odrobiła dystans,
To, czy dystans zmienił się tylko "trochę" czy znacznie to już kwestia indywidualnej oceny. Jak teraz patrzę na Fabie, Grande Punta i Corsy z wyposażeniem podobnym lub nawet nieco lepszym niż moje Aveo to widzę, że od grudnia 2009r potaniały o około 5tys. zł. A to już dla mnie więcej niż "trochę"
laisar napisał/a:
Oczywiście, jest to pojęcie szerokie i nieostre, ale w tym wydaniu miało oznaczać po prostu: "w cenach, za jakie warto je kupić przy ich osiągach i wyposażeniu" (((; (nieco tautogiczne, fakt d:)
Pytanie czy naprawdę warto - w samochodzie za 38 tys zl brać kasę od klienta za boczne poduszki powietrzne jest posunięciem - jakbym to nazwał- co najmniej odważnym. Jeżeli dodamy do tego polityę dealerów którzy każą sobie zapłacić za montaż zimówek kupionych u nich, bądż też oczekujących opłaty z aparkowanie samochodu/wraku po wypadku (który był u nich kupiony) to obraz całości robi się średnio ciekawy. Pozostaje w zakresie eonomii jeszcze kwestia serwisu i kosztów z nim związanych. Tutaj Dacia rzeczywiście jest (chyba?) bezkonkurencyjna. Jeśli jednak dodamy zmianę oleju na każdym przeglądzie (może jestem głupi i się nie znam, ale nie jezdziłbym 2 lata na tym samym oleju) to koszty już rosną jak wiadomo. Osobiście za przegląd z wymianą oleju i odgrzybianiem klimy dałem 630zł i nie płaczę, stać mnie było na nowe auto to stać mnie też na jego przegląd raz w roku
laisar napisał/a:
dopóki popyt przekracza podaż i cała produkcja jest wykupywana "na pniu", to Dacia nie musi się przejmować ocenami jej cen
Pytanie czy nie jest odwrotnie - jakby nie patrzeć niski poziom produkcji sandero może wynikać właśnie z faktu, że w tej cenie więcej chętnych się nie znajdzie. Porównaj sobie na ten przykład takie rzeczy jak: wyposażenie, ceny, ilość zarejestrowanych egzemplarzy dla Sandero i Aveo - plus/minus 3 krotnie wiecej zarejestrowanych nowych w 2010r. Z tego można by wnioskować, że potencjalny target na autka w cenie o kilka tysięcy złotych tańszych istnieje i jest całkiem spory. Wątpię żeby w tej grupie klientów ktoś się przejmował "twardymi plastikami" więc te argumenty proponuję zostawić "dziennikarzom"
laisar napisał/a:
Natomiast w razie potrzeby zapewne ma masę miejsca na walkę cenową - tylko że właśnie jak na razie w ogóle nie ma takiej potrzeby. Ba, w powyższych warunkach nie byłoby jej nawet, jakby Merc zaczął sprzedawać klasę R* po 10 kzł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)... (;
Nie bardzo rozumię. Czyli że co, na razie łupiemy klientów na wyższych cenach, odpuścimy jak konkurencja jeszcze bardziej się zaostrzy? Z tym mercedesem to już kompletnie pojechałeś, za 10 tysiaków to może jakieś alusy by się kupiło do klasy R a nie nowy egzemplarz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-11, 14:31
benny86, to jest ekonomia. Skoro nie ma przestoju nie trzeba dokładać do interesu.
Aveo staniało, bo kończą je robić. Od połowy roku będzie nowe - koreańskie - ładniejsze - ale droższe. Skąd wiem że droższe, bo nowy spark jest droższy od aktualnego aveo. Skoro będzie droższe - to i Dacia nic nie robiąc odrobi straty (w znaczeniu, że chevrolet podniesie cenę).
"To już kwestia indywidualnej oceny" (; - ale skoro Dacia sprzedaje wszystko co wyprodukuje, to oznacza to, że jej klienci odpowiedzieli "tak".
Cytat:
Pytanie czy nie jest odwrotnie
Przecież wiemy, że nie jest, bo 1) Daćki nie zalegają po placach, 2) fabryka pracuje pełną parą, a i tak się nie wyrabia, o czym świadczą terminy odbiorów.
I z punktu widzenia producenta jest raczej mało istotne, które modele w jakiej liczbie produkuje - liczy się, czy towar stoi i czeka na klienta, czy jest sprzedany.
Cytat:
Czyli że co, na razie łupiemy klientów na wyższych cenach, odpuścimy jak konkurencja jeszcze bardziej się zaostrzy?
Nie bardzo rozumiem czego nie rozumiesz - przecież tak to wszystko działa, na tym właśnie polega kapitalizm, czy to Dacia czy Mercedes, nie?
R to oczywiście hiperbola, ale sam argument pozostaje ważny: jest zupełnie nieważne, po ile sprzedają inni; ważne jest, czy Twój towar się sprzedaje...
benny86, to jest ekonomia. Skoro nie ma przestoju nie trzeba dokładać do interesu.
Aveo staniało, bo kończą je robić. Od połowy roku będzie nowe - koreańskie - ładniejsze - ale droższe. Skąd wiem że droższe, bo nowy spark jest droższy od aktualnego aveo. Skoro będzie droższe - to i Dacia nic nie robiąc odrobi straty (w znaczeniu, że chevrolet podniesie cenę).
Z tym, że nowy Spark jest droższy od Aveo to zależy od kryterium jakie przyjmiemy. Jeśli porównamy najtańsze dostępne wersje to woszem, jest droższy. Jeśli uwzględnimy wyposażenie, to okaże się że np 6 poduszek powietrznych będące standardem w sparku jest niedostępne w Aveo. Podobnie ESP - w sparku opcja za 1tys. zł w aveo niedostępne. Co do nowego aveo to wszelkie gdybanie przed ujawnieniem oficjalnego cennika, wyposażenia itp jest ono nic nie warte. Zobaczę auto life, zobaczę ceny i specyfikacje to wtedy mogę zabrać głos, jedyne co wiem ze gdybym kiedyś się na nie zdecydował to będe miał tańsze o tysiaka (nie dużo, zawsze coś, np zimówki barum+tankowanie+opłata rejestracyjna). Generalnie jeśli za sedana z 4pp, centralnym, elektryką szyb z przodu, metalikiem i klimą będą chcieć 40tys. zł to będzie super, jeśli drożej to już bym się zastanawiał (np. niewielka thalia czy też dość fajna linea które na wyprzedażach można wyrwać właśnie w takich cenach)
jest zupełnie nieważne, po ile sprzedają inni; ważne jest, czy Twój towar się sprzedaje...
z wszytskim się zgadzam, ale mam jedno "ale" - tak patrzą na sprawę producenci/sprzedawcy/przedstawiciele danego koncernu. Jako zwykły, potencjalny Kowalski szukający niedrogiego auta kupię te, które w tej samej lu bardzo podobnej cenie będzie lepiej wyposażone i/lub bardziej bezpieczne
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-11, 15:20
benny86 napisał/a:
jest zupełnie nieważne, po ile sprzedają inni; ważne jest, czy Twój towar się sprzedaje...
z wszytskim się zgadzam, ale mam jedno "ale" - tak patrzą na sprawę producenci/sprzedawcy/przedstawiciele danego koncernu. Jako zwykły, potencjalny Kowalski szukający niedrogiego auta kupię te, które w tej samej lu bardzo podobnej cenie będzie lepiej wyposażone i/lub bardziej bezpieczne
Ale sęk w tym, że KONCERN ustalił takie ceny a nie inne, a jednak Kowalski kupuje Dacię. Mimo tego, że kosztuje X i ma wyposażenie Y. I jeszcze czeka na nią parę miesięcy :)
Na takiej zasadzie możemy rozmawiać w nieskończoność. Napisałem już co myślę o wielkości produkcji dacii i związanymz nim popycie, tylko jak widac niektórzy nie czytają postów innych mając z góry założoną tezę.
To "trochę" inny segment ale jak Wam się podoba nowa Lancia Ypsilon:
http://moto.pl/MotoPL/1,8...ia_Ypsilon.html
Mi bardzo. Do miasta samochodzik ekstra. Niestety zapewne cenowo zapewne na poziomie Fiata 500 i więcej a szkoda.
Ciekawa sprawa. Dziwne, że kolega tak tej Dacii nie lubi i uważa ją za totalny chłam, a jednocześnie zmusza się do udzielania na tym forum. Ma to swoją nazwę
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Coz, przewinienie nie gorsze niz zmienianie pogladow jak choragiewka.
edit: Ja przynajmniej mam formalnie powod - wujek wczoraj kupil Sandero. A, ze "nieinternetowy", to jestem jego reprezentantem. A Ty co z ta zielona kura tu robisz?
P.S. Z ta stopka to uwazaj na kolege piotrres
Ostatnio zmieniony przez fi 2011-02-16, 16:03, w całości zmieniany 1 raz
"...Ciagle powtarzasz, ze zalazla za skore, albo jestem zacietrzewiony - a to nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia
"Po prostu uwazam, ze to beznadziejne samochody, ktorymi wszyscy sie zachwycaja z niewiadomych powodow i proboje mowic prawde.
Co jest w tym najgorsze to to (i nie jest to wina Rumunow samych raczej, tylko francuskiego szefostwa - pracowalem sporo z Francuzami i wiem, jakie maja podejscie do spolek zaleznych w innych krajach), ze ta marka w ogole sie nie rozwija - technologicznie Duster nie rozni sie od pierwszego logana, ktory zjechal z tasm !!!.."
No wreszcie! Ktoś daje świadectwo prawdzie!
I uwazaaaj na piotrresa
marektbg napisał/a:
ww.autogaleria.pl...a-Duster/page21
Ciekawa sprawa. Dziwne, że kolega tak tej Dacii nie lubi i uważa ją za totalny chłam, a jednocześnie zmusza się do udzielania na tym forum. Ma to swoją nazwę
P.S.: fi współczuję twojemu wujkowi.
Bo, ja usłyszałem rozmowę miedzy dziećmi szwagra mojej żony: " wujek Piotrek to podobno taki mądry, a jeździ dacią tata ma rację, że to idiota"
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-02-16, 19:37, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum