Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-02, 12:22
TD Pedro napisał/a:
wynik chyba nie jest zły zwłaszcza, ze mamy zimę,
Znaczy się w zimie idzie wyraźnie wiecej LPG niż lecie?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-02, 12:40
jacusb napisał/a:
To dla porównania wyliczenie dla ON (też według instrukcji)
3*5.5*4.55=75
1.7*6.5*4.55=50
różnica on/lpg=5 pln
więc praktycznie wychodzi tyle samo ON co LPG
Jasne, a różnica w cenie wersji z porównywalnymi silnikami np 87 km w BP i 90 km w ON?
Moja MVC ambiance wg obecnych cenników jest za 40.750 zł (42.750 doposażona do wersji zbliżonej do laureat) laureat z dieslem 50.650 zł. Jak dodamy instalację za 3 tysiaki różnica nadal wynosi 5 patyków na korzyść beznyny.
P.S. gdyby nie absurdalne ceny benzyny z całą pewnością nie wstawiałbym LPG
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Jasne, a różnica w cenie wersji z porównywalnymi silnikami np 87 km w BP i 90 km w ON?
Moja MVC ambiance wg obecnych cenników jest za 40.750 zł (42.750 doposażona do wersji zbliżonej do laureat) laureat z dieslem 50.650 zł. Jak dodamy instalację za 3 tysiaki różnica nadal wynosi 5 patyków na korzyść beznyny.
W dusterze wygląda to dużo lepiej
różnica między 1.6 16V a tańszym dieslem 1.5 dCi 90KM to 5200pln. Odliczając 3 tys na instalację wychodzi 2200 różnicy.
ps. niestety przy 1.5 dCi 110KM już różnica po odliczeniu instalaci LPG 5700pln.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-02, 13:02
jan ostrzyca napisał/a:
Znaczy się w zimie idzie wyraźnie wiecej LPG niż lecie?
W zimie każdego paliwa samochód będzie spalał więcej ze znanych nam wszytskich powodów. Osobiście nie zauważyłem u siebie ani nie słyszałem od nikogo, żeby na LPG ten wzrpst spalania był większy niż na pb
Znaczy się w zimie idzie wyraźnie wiecej LPG niż lecie?
w lecie silnik (zestaw) szybciej łapie temperaturę i szybciej przełączy się na gaz spalając tym samym mniej benzyny (czyli łącznie jest taniej) a zużycie gazu też jest mniejsze - w moim przypadku o ok. 0,5 - 1.0 l/100, u Ciebie jest nowocześniejsza instalacja i myślę, że to też powinno się przełożyć na zmniejszenie zużycie LPG...
jacusb napisał/a:
W dusterze wygląda to dużo lepiej
różnica między 1.6 16V a tańszym dieslem 1.5 dCi 90KM to 5200pln. Odliczając 3 tys na instalację wychodzi 2200 różnicy.
ps. niestety przy 1.5 dCi 110KM już różnica po odliczeniu instalaci LPG 5700pln.
w moim przypadku różnica w cenie pomiędzy "benzyną" a "dieslem" wynosi 9500,00 pln - wersja Laureate 4x4 - i w takiej sytuacji alternatywa zasilania gazem jest zdecydowanie korzystniejsza
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-02-02, 13:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1434 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-02, 13:35
w przypadku wersji 4x4 1.5dci 110 vs 1.6 16v 105 warto jednoa jeszczcze brać pod uwagę różnicę w jeździe tymi samochodami. Moim zdaniem różnica jest naprawę spora. Ale z drugiej wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to że efektywnie róznica w spalaniu nie będzie większa niż 2L/100 - czyli nie powalająco, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę że olej do dci będzie droższy i ok. 2 razy częściej wymieniany.
w moim przypadku różnica w cenie pomiędzy "benzyną" a "dieslem" wynosi 9500,00 pln - wersja Laureate 4x4
Zapomniałeś odliczyć ok 3000pln za montaż instalacji, więc różnica 6500.
nie zapomniałem - odniosłem się tylko do różnicy w chwili zakupu (nie 5200 pln jak podałeś a 9500 pln), natomiast decydując się na montaż instalacji LPG jest oczywistym, że to kosztuje...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-02-02, 13:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-13, 20:59
LPG 100% miasto:
460 km na 47 l. gazu za 120 zł
ten sam dystans na PB kosztuje 220 zł
doliczając nawet PB na rozruch i tak jest spora oszczędność.
Dziwne ale wóz pali tyle samo LPG w trasie co w mieście, czyli ok. 10 l/100 km.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
... i nie trzeba kilku tysięcy więcej płacić przy zakupie diesla... --- i można tak jeszcze długo wymieniać - przy takich argumentach - po raz kolejny odradza się spór o to co lepsze: benzyna, ON czy LPG - na pewno tego nie rozstrzygniemy...
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-14, 09:54
Mały diesel wygrywa kosztami paliwa obecnie z LPG, u mnie On kosztuje 4,5zł, LPG 2,65.
Aktualne spalanie z 6000km zimowych 4,6l ON co daje 20,7zł,przy gazie 26,5zł + 3-4zł benzyna na rozruch,i wychodzi 10zł na korzyść diesla to już jest sporo.
Diesel przegrywa tylko kosztami serwisu po jakiś 200 tys.km gdzie trzeba trochę wymienić albo i nie jak się dba: turbo czy wtryski.
Spalanie na mieście może być nawet mniejsze od spalania na trasie. Przy 130 pali mi 7lON a w cyklu mieszanym 4,6., dlatego nie przekraczam 100km/h na trasie hehe.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1434 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-14, 10:24
TAXI AIRPORT napisał/a:
Mały diesel wygrywa kosztami paliwa obecnie z LPG, u mnie On kosztuje 4,5zł, LPG 2,65.
Aktualne spalanie z 6000km zimowych 4,6l ON co daje 20,7zł,przy gazie 26,5zł + 3-4zł benzyna na rozruch,i wychodzi 10zł na korzyść diesla to już jest sporo.
Diesel przegrywa tylko kosztami serwisu po jakiś 200 tys.km gdzie trzeba trochę wymienić albo i nie jak się dba: turbo czy wtryski.
Spalanie na mieście może być nawet mniejsze od spalania na trasie. Przy 130 pali mi 7lON a w cyklu mieszanym 4,6., dlatego nie przekraczam 100km/h na trasie hehe.
No więc jeśli policzyć te oszczędności to nie ma co brać pod uwagę ewentualnych kosztów naprawy. 200.000km przy oszczędności 10zł za każde 100km, to 20.000zł oszczędności na paliwie. to około połowy wartości samochodu ! Po co naprawiać ? sprzedać "niechodzący samochód" handlarzowi, dołożyće te 20.000 i kupić nowy, z zerowym przebiegim, nowymi oponami, zawieszenie itp itd. a jeśli już bardzo przywiążemy się do naszego wozidełka to jakie koszty nas czekają ? turbina - 600-800zł za regenerację - w turbo bez zmiennej geometri proste i trwałe rozwiązanie, wtryski - 200-450zł za sztukę - nigdzie nie jest powiedziane że wszystie szlag trafi - pompa - pewnie z 1000zł za regenerację - a prawdopodobieństwo że się ją uwali jeśli będziemy dbali o niezapowitrzanie układu wtryskowego - niewielkie.
Oczywiście możemy jeszcze uwalić panweki - jeśli będziemy chcieli systematycznie przyspieszać, najlepiej z pełnym obciążeniem od 1200-1500obr na piątym albo 4 biegu. Ale jeśli jeździmy z głową to nic takiego się nie stanie. Więc jeśli chcielibyśmy zregenerować/wymienić wszystkie te elementy to starczyłoby mniej niż 20% oszczędzonej na paliwie kwoty. Takie te nowoczesne diesle są nieopłacalne...
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-02-14, 10:29, w całości zmieniany 1 raz
W kwestii formalnej: tylko że to jest liczenie kompletnie nieznanej przyszłości wg dzisiejszych cen - to może dawać wynik o dowolnej prawdziwości: albo będzie jeszcze lepiej, albo będzie zupełnie gorzej, albo dowolny z przypadków pomiędzy. Wyliczenia opłacalności napraw są więc tym bardziej OKDR...
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1434 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-14, 11:03
laisar napisał/a:
r70 napisał/a:
Takie te nowoczesne diesle są nieopłacalne
W kwestii formalnej: tylko że to jest liczenie kompletnie nieznanej przyszłości wg dzisiejszych cen - to może dawać wynik o dowolnej prawdziwości: albo będzie jeszcze lepiej, albo będzie zupełnie gorzej, albo dowolny z przypadków pomiędzy. Wyliczenia opłacalności napraw są więc tym bardziej OKDR...
Jeśli przyjmiemy Twój tok rozumowania, to diesel nie ma wcale wad w postaci drogiego serwisu. Równie dobrze możemy nim przejeździć więcej niż 500.000km nie wkładając ani grosza więcej niż w wymiany eksploatacyjne. A całe wróżbiarstow na temat katastroficznie wysokich napraw można OKDR.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-14, 11:12
Nie opisuję przewag danego paliwa nad innym, tylko zdaję relację jak wypada ekspolatacja LPG w konkretnym silniku w konkretnych warunkach.
Przeniesienie moich wpisów o LPG do wątku "spalanie" było błędem, bo nie dotyczą one tylko spalania a przede wszystkim użytkowania instalacji LPG. Teraz zamiast kompleksowego wątku o LPG mamy dwa, co doskonale utrudnia szukanie informacji.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2011-02-14, 11:23, w całości zmieniany 1 raz
Nie opisuję przewag danego paliwa nad innym, tylko zdaję relację jak wypada ekspolatacja LPG w konkretnym silniku w konkretnych warunkach.
Przeniesienie moich wpisów o LPG do wątku "spalanie" było błędem, bo nie dotyczą one tylko spalania a przede wszystkim użytkowania instalacji LPG. Teraz zamiast kompleksowego wątku o LPG mamy dwa, co doskonale utrudnia szukanie informacji.
zadam pytanie w tym (niestety) wątku:
- czy z perspektywy niedługiego jak na razie upływu czasu uważasz, że decyzja o montażu instalacji LPG była słuszna?
- po montażu instalacji pisałeś o "perypetiach" przy przełączaniu się zasilania z benzyny na gaz, czy to już wróciło do normy czy tak ma być?
Jeśli przyjmiemy Twój tok rozumowania, to diesel nie ma wcale wad w postaci drogiego serwisu
A ja kiedykolwiek pisałem, że ma? Odpowiadam: nie - ja jedynie piszę, że może mieć i to ryzyko jest większe niż w przypadku silnika benzynowego.
Natomiast ocena tego, jak bardzo to "większe" jest dla kogoś istotniejsze - bądź nie - niż ewentualny komfort użytkowania oraz obecnie niższe codzienne koszty eksploatacji to już każdy powinien rozważyć sam.
(No, piszę jeszcze, że diesle są "be", bo dużo bardziej trują, ale to jednak inna kwestia d; ).
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-14, 12:20
TD Pedro napisał/a:
zadam pytanie w tym (niestety) wątku:
- czy z perspektywy niedługiego jak na razie upływu czasu uważasz, że decyzja o montażu instalacji LPG była słuszna?
- po montażu instalacji pisałeś o "perypetiach" przy przełączaniu się zasilania z benzyny na gaz, czy to już wróciło do normy czy tak ma być?
Gdybym dziś stał przed decyzją czy zakładać LPG to zrobiłbym to ponownie.
Co do szarpania to już nie szarpie.
W dwa tygodnie oszczędziłem na paliwie jakieś 150 zł, w miesiąc będzie to jakieś 250 zł oszczędności i takie było założenie założenia.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum