Zderzenie czołowe dało zadowalający wynik 27pkt (74%). Przedział pasażerski Dustera pozostał stabilny. Ochronę klatki piersiowej oceniono jako dostateczną dla obu przednich siedzeń. Pomiary na kolanach manekinów i ud dały zadowalający wynik, lecz po stronie kierowcy elementy deski rozdzielczej zostały uznane za ryzykowne i mogące powodować uszkodzenia ciała. Ochrona kierowcy podczas zderzenia ze słupem została oceniona słabo, ponieważ czujniki wykazały spore siły działające na żebra. Ochrona przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył została oceniona jako dostateczna. Istotnym czynnikiem jest ochrona dziecka, tutaj Duster maksymalną liczbę punktów za ochronę 18 miesięcznego dziecka. Dla pieszych Duster jest niezbyt bezpieczny, ale to przypadłość większości aut typu SUV. Poprzednie kryteria pozwoliłyby na 4 gwiazdki, jednakże od zeszłego roku zmieniły się kryteria i duża rolę zaczęły odgrywać kategorie "ochrona pieszego" i "systemy elektroniczne podnoszące bezpieczeństwo jazdy". W tej drugiej Duster zapunktował jedynie za "piszczałkę" przypominającą o zapięciu pasów.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-04-17, 19:51, w całości zmieniany 18 razy
Wstępnie wygląda przyzwoicie, ale brak na razie szczegółowego opisu ("Detailed information"), więc ciężko porównać z wynikami wcześniejszych daciek, bo trochę zmienił się sposób oceniania.
Natomiast tak na szybko, to minusami jest raczej brak napinaczy oraz słabe zamki drzwi i (tym razem) tylnej klapy, a nie brak ESP czy "piszczałek" (bo te ostatnie przecież są).
Największy plus: ochrona dzieci (:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-23, 12:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-23, 13:02
No nie bardzo punktów za ESP nie dali:
"Safety assist
Electronic stability control is available as an option on the Duster but did not qualify for assessment. A seatbelt reminder is standard equipment for the driver's seat. A seatbelt reminder for the front passenger seat is expected by Dacia to be standard equipment in nearly all sales of the Duster, and the system met Euro NCAP's requirements."
Do tego warto zwrocic uwage, ze od wszystkich aut malych poza i20 DD ma lepsze wyniki dla doroslego i dziecka - tracimy na pieszych i standardowym wyposazeniu w ESP - i jak widac na glownej stronie wynikow tracimy na tym ~ jedna gwiazdke :/
Dziwna sprawa: Dacia Duster to niby "class: Small Off-Road 4x4" - ale w "Comparable" są tylko Terios i Pinin, które... znajdują się na liście tej klasy:
BMW X3
Chevrolet Captiva
Daihatsu Terios
Ford Kuga
Honda CR-V
Hyundai Tucson
Land Rover Freelander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Pajero Pinin
Nissan X Trail
Renault Koleos
Suzuki Grand Vitara
Toyota RAV4
Volvo XC60
VW Tiguan
Laureate ma stylizowane felgi... To + napinacze imho dowodzi, ze rozbili Ambience :)
Ponadto Laureate ma lakierowane zderzaki i klamki.
Tak czy inaczej z punktu siedzenia kierowcy i pasażera nie jest źle.
Elektroniczne dodatki owszem mile widziane, jednak nie zastąpią one w żaden sposób myślenia i zdrowego rozsądku.
Tak - nie jest zle - ale widac tez, ze slupek sie poddal juz a szyba popekala - tej wielkosci nowoczesne auta radza sobie tutaj duzo lepiej - no ale tak jak pisalismy jest to mniej wiecje to czego sie trzeba bylo spodziewac.
tej wielkosci nowoczesne auta radza sobie tutaj duzo lepiej
Bo kosztują...? No, ile?
Ceny Daciek przecież nie biorą się z powietrza - to mają być auta wystarczająco dobre. I w sumie takie są - auto i tak jest do kasacji, nawet jakby miało całą szybę...
Ceny Daciek przecież nie biorą się z powietrza - to mają być auta wystarczająco dobre. I w sumie takie są - auto i tak jest do kasacji, nawet jakby miało całą szybę...
To tak nie do konca - to bylo przy 64km/h - przy 80 w tych lepszych peknie szyba/zlamie sie slupek a w DD juz nie bedzie miejsca dla kierowcy - no ale takie zycie.
Ostatnio byly fotki Porsche Cayenne vs DD z rosji przy jakiejs duzej predkosci - z DD niewiele zostalo i 5 ofiar - Porsche wgniotlo sie do polowy silnika - inna masa, inne materialy i inne zakladane wytrzymalosci poprostu - nie ma cudow :(
Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 269 Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2011-02-23, 17:27
OoO Kiedy tu ostatniego posta napisałem Z tego co widzę tragedii słusznie nie ma....a tak na boku zauważcie że maska prawie niedraśnięta przy czołowym.
_________________ W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
przy 80 w tych lepszych peknie szyba/zlamie sie slupek a w DD juz nie bedzie miejsca dla kierowcy - no ale takie zycie
To właśnie nazywa się "wystarczające za te pieniądze", więc przypuszczam, że jednak się zgadzamy (;
Cytat:
Ostatnio byly fotki Porsche Cayenne vs DD z rosji przy jakiejs duzej predkosci
Z ASX, Yeti czy innych pięciogwiazdkowców też by raczej nikt już żywy nie wyszedł po takim wypadku - bo właśnie nie ma cudów, gwiazdki pomagają, ale koniec końców fizyki się nie oszuka...
OoO Kiedy tu ostatniego posta napisałem Z tego co widzę tragedii słusznie nie ma....a tak na boku zauważcie że maska prawie niedraśnięta przy czołowym.
Tak - ASX mial szczescie bo maska oparla sie o bariere - ale Kia Sportage nowa podobnie jak Duster "nie trafila" maska a mimo to wynik swietny - wiec maska chyba nie ma takiego az znaczenia na dzisiaj (przynajmniej dla Sportage :) )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum