Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-26, 23:09 Trzy pytania: paliwa premium. klocki, termin przeglądu
Witam Klubowiczow
Wybieram sie z rodzinka w do Zakopanego w marcu. Bedziemy jechac w 3 lub 4 osoby dorosle i dziecko + bagaze + box dachowy + snowboard. Czyli niezle dopakowane Sandero a tylko 68 konikow pod maska. Nie licze na super niskie spalanie ale nie chcialbym przekoczyc 6l/100 km, szczegolnie, ze od Krakowa jest pod gorke. Chcialem Was spytac czy na taka dluzsza trase ponad 400km warto zatankowac paliwa typu premium/gold/verva ? Czy cokolwiek to pomoze, polepszy kulture pracy silnika, zmniejszy spalanie, zwiekszy moc ? Czy zatankowac wiecej zwyklej ropuchy i zaoszczedzone pieniadze jechac normalnie ile trzeba w danej chwili bez ogladania sie na ekodriving ?
PS. Zbliza sie nieublaganie przeglad serwisowy przy 30 tys km/lub 1.04.2011. Mam wedlug ASO zuzyte w 75% klocki. Planuje je dojechac na maxa przez te 1000 km Warszawa-Zakopane-Warszawa i wymienic nowe na przegladzie. Tylko moze lepiej je juz wymienic by miec na trase pod obciazeniem nowe klocki ? Czy 75% zuzycia klockow = 75 % skutecznosci hamulcow ? Jesli to nie ma znaczenia to jade na staych klockach
PS2. Zdarzylo sie komus przekroczyc termin przegladu o 1-2 dni lub dystans o powiedzmy o 50-100 km ? Czy ASO w takiej sytuacji robi problemy ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-27, 11:24, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1387 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-26, 23:20
Ja bym pewnie tak jak zawsze, zatankował zwykłego ON na stacji wydającej mi się "pewną" i dodał dodatku do paliwa Liqui Moly(kiedyś nawet szukałem oryginalnego specyfiku, zalecanego przez delphi, produkowanego przez Texaco ale nie znalazłem). Ecodriving po 50.000km tak mi wszedł w krew, że też pewnie nie męczyłbym się żeby jechać inaczej ;)
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-26, 23:46
Paliwo premium mocy z pewnością nie zwiększy, może co najwyżej lekko obniżyć spalanie ale raczej nie przy pierwszym zbiorniku. Generalnie przy takim stosunku mocy do ładunku olałbym spalanie, jak trzeba to but w podłogę i tyle. 75% zużycia klocków to jeszcze nie tragedia, jeśli się warstwa cierna nie rozkleja to niby powinny dać radę ale mimo wszytsko wymieniłbym je przed wyjazdem - wydatku i tak nie unikiesz, a będziesz mieć spokojną głowę
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-26, 23:58
benny86 napisał/a:
Generalnie przy takim stosunku mocy do ładunku olałbym spalanie, jak trzeba to but w podłogę i tyle. 75% zużycia klocków to jeszcze nie tragedia, jeśli się warstwa cierna nie rozkleja to niby powinny dać radę ale mimo wszytsko wymieniłbym je przed wyjazdem - wydatku i tak nie unikiesz, a będziesz mieć spokojną głowę
Tylko zawsze wywalam w bloto 1/4 klocka. Wezme nowe ze soba jakby cos sie niepokojacego dzialo
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-27, 10:46, w całości zmieniany 1 raz
A ja OT, ale służbowo (; - proszę, błagam, APELUJĘ: nie róbcie z forum bigosu, tzn. nie piszcie takich postów, gdzie są razem poruszone trzy kompletnie różne sprawy! I to jeszcze w temacie wybranym niemal od czapki...
Naprawdę, już lepiej założyć trzy nowe tematy - mod je najwyżej scali z odpowiednimi starszymi. A z tym, co powyżej, nic już się nie da zrobić - i jak ktoś kolejny ma cokolwiek znaleźć??? Chyba wyłącznie szukajką, której z kolei - wygląda na to - nikt nie lubi...
(Dlaczego tylko trzy kwestie "od Sasa do lasa - może scalmy wszystko w jeden długi wątek! <: Sądzicie, że tak rzeczywiście będzie wygodniej??? Po jakiego diabła nam oddzielne fora, podfora i tematy... d: ).
A ja OT, ale służbowo Chyba wyłącznie szukajką, której z kolei - wygląda na to - nikt nie lubi...
To ja jestem chyba wyjątkiem, bo bardzo chętnie korzystam z wyszukiwarki. I niestety często zdarzają się utrudnienia w postaci zmienionego tematu przez moderatora. Autor wątku podaje swój temat w innym wątku, którego za chiny znaleźć nie można, bo został zmieniony diametralnie...
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 752 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2011-02-27, 13:30
co do paliwa - jeżeli masz stację na której wiesz że paliwa "lepsze" są brane często a nie raz na 2-3 dni to śmiało tankuj. Trochę więcej kasy pójdzie ale zonka nie będziesz miał. Nie licz na mniejsze spalanie przy tym obciążeniu, nie licz na lepszego kopa. Wskazane roztankować autko do pusta i pod korek zalać "lepszego paliwa" ale już w trasie lać normalne z dobrej stacji. Ja obecnie jeżdżę na diesel SHELL VP Racing i nie narzekam (ale też i nie płaczę że ciężko pali, lub brakuje mocy). Laliśmy go też do ciągników i ładnie silniki chodziły (minimalnie lepszy uciąg na zimnym silniku przy sporym obciążeniu na haku i dużej górce).
Ogólnie coś w tych paliwach jest ale wiele się nie spodziewaj.
często zdarzają się utrudnienia w postaci zmienionego tematu przez moderatora
J.w. - czasem trzeba to robić, bo to lepsze niż 348 temat o tytule "wymiana oleju"... A wyszukiwanie zawsze można ograniczyć do autora i jednego, dwóch słów kluczowych, i na powinno to wystarczyć do odnalezienia postu nawet o zmienionym tytule.
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-27, 16:33 Re: Trzy pytania: paliwa premium. klocki, termin przeglądu
mekintosz napisał/a:
Zbliza sie nieublaganie przeglad serwisowy przy 30 tys km/lub 1.04.2011. Mam wedlug ASO zuzyte w 75% klocki. Planuje je dojechac na maxa przez te 1000 km Warszawa-Zakopane-Warszawa i wymienic nowe na przegladzie. Tylko moze lepiej je juz wymienic by miec na trase pod obciazeniem nowe klocki ? Czy 75% zuzycia klockow = 75 % skutecznosci hamulcow ? Jesli to nie ma znaczenia to jade na staych klockach
Dwa lata temu byłem na wakacjach i też nie wymieniłem klocków przed wyjazdem z "oszczędności" i to mi się zemściło 10 km przed powrotem do domu przy hamowaniu oba wypadły. Całe szczęście, że akurat zjeżdżałem do M1 a Norauto było jeszcze czynne. Od tamtej pory jak jestem przed długim wyjazdem i muszę za nie długo wymienić klocki to wymieniam a nie "oszczędzam".
Ostatnio zmieniony przez Seal 2011-02-27, 16:35, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2011-02-28, 00:16 Re: Trzy pytania: paliwa premium. klocki, termin przeglądu
mekintosz napisał/a:
Jak klocki mogły wypasc ze swoich mocowan ? Rozumiem, ze piszczaly inanczej dawaly znac, ze sa na wykonczeniu .
Nie możliwe-chyba że zacisk odpadł.
Jarzmo jest tak skonstruowane żeby nawet przy totalnie odchudzonej tarczy i zjechanym klocku do blachy ten drugi nie zmieścił się w szczelinie między jarzmem a tarczą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum