Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2011-03-12, 11:43
Akcja serwisowa silnika 1.6 w Dusterze
Autor Wiadomość
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2011-03-14, 12:17   

Prezes napisał/a:
W Celice, znajomy ma właśnie Celicę. Roczniki 99-02 o ile się nie mylę.
O Corolli nic nie słyszałem, ale jak widać dużo rzeczy w niegdyś okrzykniętej niepsującą się marką się działo po cichu.

Pewnie to ten sam typ silnika (VVTi) co zaś się tyczy psucia się Toyot, w przeciągu ostatnich trzech lat i jak napisałem, ponad 234tysięcy po polskich drogach na liczniku - zmuszony bylem wymienić żarówkę w przednich reflektorach, jedną w podświetleniu deski, klocki z przodu i standardowo płyny eksploatacyjne, robię to w ASO bo mają fajny program dla właścicieli paronastoletnich aut - ogólnie - nie narzekam ;-)
Myślę że nie jeden kierowca chciałby mieć takie zmartwienia w 10 letnim aucie :mrgreen:
Ale odbiegamy od tematu - nie róbmy OT bo moderator da nam po łbie.
Ostatnio zmieniony przez Alien 2011-03-14, 12:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-03-14, 13:24   

lukka16 napisał/a:
W Raciborzu tam gdzie serwisuje mojego DUSTERA do wymiany stwierdzili na dzień dzisiejszy trzy silniki w samochodach 1 Duster, 1 scenic i 1 megane. W piątek przyszedł pierwszy do scenic-a a mój może dziś :(


Wodzisław pozdrawia ;) podpytam przy okazji nieoficjalnymi kanałami u Mentla o co tam biega ...
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-03-14, 13:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2011-03-14, 13:40   

Pytajcie, pytajcie...
Najwazniejsze żeby się dowiedzieć co się tam dzieje w silniku (już chyba mniej więcej wiemy) i kiedy tę wadę wykryto.
Bo mam nadzieję że logicznym jest że te, które teraz są w produkcji i przyszłe - już są ok.
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-03-14, 14:04   

koniu napisał/a:
Wodzisław pozdrawia ;) podpytam przy okazji nieoficjalnymi kanałami u Mentla o co tam biega ...


Witam i pozdrawiam o pochodzenie nie pytam ale ze Wrocławia do Wodzisławia jest kawałek :)
jak się dowiesz to pisz...
_________________

 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-03-14, 14:16   

lukka16 napisał/a:
koniu napisał/a:
Wodzisław pozdrawia ;) podpytam przy okazji nieoficjalnymi kanałami u Mentla o co tam biega ...


Witam i pozdrawiam o pochodzenie nie pytam ale ze Wrocławia do Wodzisławia jest kawałek :)
jak się dowiesz to pisz...


Emigracja za chlebem ;) a Dacie kupiłem i serwisuję w Wodziu.

W interesie Reanault/Dacia byłoby zajęcie stanowiska w tej sprawie, ewentualnie dokładne oświecenie klientów, bo takie nasze "szemranie po kątach" tylko odwrotny skutek przynosi :] a i nam chyba zależy, żeby te auta w uczciwej cenie kiedyś sprzedać :-P
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-14, 18:42   

Wiesz - skoro sprawa dotyczy tez renault itp to moze lepiej im przemilczec, ewentualnie niech se ludzie szkaluja te Dacie...
_________________
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2011-03-14, 19:02   

Myślę że nie ma już chyba marek robiących auta dla zwykłych ludzi, które przynajmniej raz w roku zaliczą jakąś wtopę, auta robi się teraz jak żelazka - dużo i szybko. Tak samo jak przynależność narodowa koncernów - taki Nissan Primera produkowany w Anglii w oparciu o Renault Lagunę, model którego żaden rdzenny Japończyk nie zobaczy, bo model przewidziany tylko na rynki UE... czy to jest japoński samochód? Tak więc trzeba czekać na reakcję koncernu matki bo problem nie dotyczy tylko Daćki, pewnie zamknęli się w konferencyjnej i liczą ile to będzie kosztować i jak zrobić to najdelikatniej ;-)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-14, 20:17   

Na tym niemieckim forum były dwie teorie :
nieprawidłowy montaż pierścieni tłokowych
nieprawidłowy montaż panewek korbowodowych lub głównych
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2011-03-15, 13:54   dla oczekujacych

Z informacji które uzyskałem, podobno po zauważeniu błędu ( łożyskowanie korbowodu) już nowe samochody Duster z wadliwym silnikiem nie poszły do dealerów, przyznają: była taka seria, mają ich serie, podobno numery tych aut do naprawy są w europejskiej bazie danych ( i podobno ogólnodostępnej dla dealeró:?: ) :?: :?: :-(
Auta od 11-03-2011 już się nie łapią .... ( znowu podobno)
Ostatnio zmieniony przez Ryszard 2011-03-15, 14:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2011-03-15, 15:43   

Nie łapią? czyli mam rozumieć że po tej dacie, samochody produkowane są okey?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-15, 16:31   

Po prostu mają pewność że po tej dacie wadliwe auta jeszcze nie zdążyły wyjechać do dealarów. Ale możliwe że do tej pory wymieniają te silniki już na terenie fabryki i nabywca niczego nie będzie wiedział.Tak samo tego że dealer przed wydaniem samochodu wymienił silnik z polecania fabryki. Jeśli warsztaty przyłożą się do tej akcji zgodnie z instrukcjami naprawczymi jakie dostali to problemów być nie powinno. Silnik zapewne przychodzi już dotarty na hamowni , zalany olejem. Kwestia odkręcenia iluś tam śrub odpięcia kabelków i montażu zgodnie z instrukcją producenta. A stare silniki zapewne zostaną naprawione (szlif wału na nadnominał) i będą oferowane jako części zamienne po regeneracji - Peugeot coś takiego ma/miał w ofercie - przy zwrocie starego i kupnie regenerowanego cena była o połowę niższa niż zupełnie nowego (choć i tak dość kosmiczna).
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-03-15, 16:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-03-16, 22:10   

W moim już silnik wymieniony lecz czekam na dostarczenie z Warszawy paska napędowego akcesoriów z napinaczem, bo nie było go w komplecie a tez podlega wymianie.
Odbiór auta w najwcześniej w sobotę, a najpóźniej we wtorek.
_________________

 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2011-03-17, 00:09   

Drozda- niema czegoś takiego jak docieranie silnika, w 99% przypadków silnik odpalany po raz pierwszy jest przy fosie na końcu linii montażowej.Fabryka testuje silniki na hamowni na dwa sposoby na zimno i na ciepło,na zimno sprawdzany jest każdy a na ciepło co któryś tam.(pełen test trwa 25,albo 45 min)
Silniki z wymiany zostaną poddane analizie naprawione i wmontowane do aut.
Na pewno nie będą się bawić w jakieś szlifowania,po prostu wymienią wadliwy element a kosztami akcji nawrotowej obciążą producenta elementu-do tego jeszcze mu zrobią audyt procesu.
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
Gość

Wysłany: 2011-03-19, 15:09   

lukka16 napisał/a:
Żadnych objawów nie miałem, tylko tel. z serwisu. Samochód jeździł bez jakichkolwiek problemów.
Później zauważyłem wyciek oleju pod samochodem (ale podobno ze skrzyni). A teraz dwa tygodnie bez auta :cry:


Czy to silnik benzynowy?
Mój też jest 2011 4x2 1.5 olej napędowy. Nikt z serwisu nie kontaktował się, więc mam nadzieję, że problemu nie ma. Jeszcze nie zrobiłem 500km
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-19, 15:13   

tm7,
kol. lukka16 ma samochód z silnikiem benzynowym - vide opis pod avatarem... :lol:
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-03-19, 16:10   

tm7 napisał/a:
lukka16 napisał/a:
Żadnych objawów nie miałem, tylko tel. z serwisu. Samochód jeździł bez jakichkolwiek problemów.
Później zauważyłem wyciek oleju pod samochodem (ale podobno ze skrzyni). A teraz dwa tygodnie bez auta :cry:


Czy to silnik benzynowy?
Mój też jest 2011 4x2 1.5 olej napędowy. Nikt z serwisu nie kontaktował się, więc mam nadzieję, że problemu nie ma. Jeszcze nie zrobiłem 500km


No to na mur masz źle założone uszczelnienia półosi :!: Powiązałem to z akcją przywoławczą i myślałem że cieknie z silnika lecz NIE to skrzynia :!:
Miałem to przy przebiegu 750 km i zrobili razem z wymiana silnika w akcji .
Musisz to zgłosić i zrobić bo będziesz bez oleju za pół roku :idea:
Przy okazji sprawdźcie ciśnienie w oponach bo w moim napompowali 3,0 zamiast 2,0 i skakałem na dziurach jak pingpong :shock:

:idea: Rada do tych co chcą sprawdzić czy im cieknie i skąd - W wersji 4x4 (przypuszczam że w wersji bez dodatkowego napędu też tak jest ) Nic nie widać bo silnik jest osłonięty i skrzynia biegów też :idea:

Na prostej powierzchni gdy samochód stoi to nic nie kapie tylko na wzniesieniu i ciężko ten wyciek zauważyć bo z tych osłon olej ścieknie podczas jazdy a na postoju kapie na osłonę.
Ale można to sprawdzić z kanału wkładając rękę pomiędzy osłonę a zespół napędowy i jak na górnej powierzchni będzie olej to jazda na serwis :!:
_________________

Ostatnio zmieniony przez lukka16 2011-03-19, 16:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-19, 16:23   

lep napisał/a:
Jak odbierałem swojego logana jakoś na początku roku i już miałem mieć wydane papiery to dyskretnie pojawił się mechanik i podsunął panu dilerowi tajemniczą notkę. Coś tam sobie poszeptali i dowiedziałem się że jest to "czerwony OTS" i że masę daciek wtedy zatrzymali. Zadzwonili do mnie po tygodniu i wyjaśnili że temat był w sofcie od komputera wtrysku. Czekali na jakiś oficjalny upgrade z renaulta.
Może mi w tym czasie też silnik wymienili :-) bo trwało to tak z 1,5 tygodnia. A oficjalnie to: "nowe oprogramowanie wgraliśmy" kto wie....

To by się zgadzało ponieważ w ubiegłym tygodniu zadaliśmy RP pytanie w sprawie 90 dCI i w wczoraj odpisali:
Renault Polska napisał/a:
W nawiązaniu do Pani e-maila uprzejmie informujemy, iż akcja polega na podłączeniu urządzenia diagnostycznego Clip i wgraniu nowego oprogramowania dla komputera sterującego wtryskiem. Ze względu na normy ekologiczne Producent musi kontrolowac poziom spalania i emisji szkodliwych substancji.
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2011-03-19, 17:49   

Chciałbynm trochę uspokoić oczekujacych, odebrałem 17-03 swojego Dustera był z 14 na placu u Dealera, poprosiłem i mam oświadczenie że ten model/numer nie podlega jakiejkolwiek naprwie. Autko śmiga jak ta lala...rewelacja !!!!!!!! Opiszę wam więcej za tydzień we właściwym dziale....( koniecznie warto zamówić podłokietnik :!: ) ...Też trochę dymu pewnie robili przeciwnicy marki.. Jest dobrze !!!! :-) :-) :-)
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-03-19, 18:00   

Seria silników Renault 1,6 16v która podlegała akcji była wyprodukowana w styczniu a samochody były do odbioru w lutym (niektóre nawet nie zostały wydane dilerom (nie dotarły do klientów) i obejmowało wszystkie samochody z tymi silnikami niezależnie od marki i modelu czy to Renault czy Dacia. te wyprodukowane w lutym i marcu są już chyba pozbawione tej usterki :)
_________________

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-19, 20:55   

Ryszard,
Cytat:
...odebrałem 17-03 swojego Dustera ...

gratuluję... szerokości, przyczepności i zadowolenia z ujeżdżania Dusterka życzę... :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-24, 00:47   

Ryszard napisał/a:
szkoda że moderatorzy, nic nie radzą jak by mieli jak dealerzy zabronione nie robić paniki... ale mogliby choć na prywatnego e-maila

Ja jestem naprawdę niespotykanie spokojny człowiek (i mam na to świadków!), ale jak to ostatnio przypomniał piotrrres - "są takie chwile w życiu żółwia"... (; że już miałem ochotę odpisać coś dosadnego (np o zamienieniu się głowami itp d: ). Postanowiłem jednak pohartować swą rycerskość, więc odpowiem grzecznie: coś Ci się, kol. Ryszardzie, poważnie potentegotało... :roll:


Zatem pokazuję i objaśniam.

Moderatorzy to po prostu osoby mające uprawnienia do zmieniania postów innych użytkowników - nic więcej. Nie mają żadnych związków z producentem naszych aut, nie może on im czegoś nakazać bądź zabronić, nie mają od niego żadnej wiedzy tajemnej. Ba, w ogóle nie muszą mieć żadnej wiedzy na jakikolwiek temat - ich jedynym zadaniem jest utrzymywanie porządku na forum.

Administratorzy mają dodatkowo uprawnienia techniczne, dotyczące mechanizmów forum, jego serwera oraz domeny, natomiast dotyczą ich identyczne jak modów zastrzeżenie co do związków z Renault i firmami zależnymi.


W drugą stronę wynika z tego z kolei, że nikt - także inni forumowicze - nie ma ani podstaw, ani prawa do wymagania od tych specjalnych użytkowników jakichkolwiek porad w kwestiach związanych czy to z samymi autami, czy działaniami firm z tymi autami związanymi.


Jeżeli natomiast będą takowe mieli, to wyłącznie jako zwykli użytkownicy - i wtedy też ewentualnie podzielą się nimi (lub nie) zgodnie z własnymi chęciami.



Mam nadzieję, że teraz wszystko jest już zrozumiałe i nikt nie będzie się do nikogo przyzajączkowywał ...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-24, 01:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-24, 00:48   

Ryszard napisał/a:
a jak czytam że " wymiana silnika w całości to nie jest przesadnie skomplikowana czynność" , i całego nadwozia pewnie też ufffffffffffff

Z silnikiem rzeczywiście tak jest - to wręcz prościzna - natomiast w przypadku nadwozi samonośnych to przecież de facto one autami, trudno więc mówić o ich wymianie: to raczej przełożenie "osprzętu", zawartości jednego nadwozia do drugiego. Aczkolwiek przy współczesnej modułowej budowie to też faktycznie nie jest przesadnie trudne - po prostu pracochłonne...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-03-25, 07:04   

Ja ostatnio wymieniłem łącznie silnik i nadwozie, skodowskie zastąpiłem dusterowymi. :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-25, 12:01   

eplus,
czy w ramach akcji przywoławczej Renault, Dacia?... ;-) :lol:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-03-25, 18:35   

Słyszałem głos, który od późnej wiosny wzywał mnie do salonu Dacii. :mrgreen: :!:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne