Wysłany: 2011-03-16, 10:17 witam ! - odbior samochodu z salonu,,,,,
witam !
Tylko ze mnie sie nie smiejcie....za pare tyg. odbieram swoj 1 samochod w zyciu.....
Wiec mam do Was pare pytan....moze i banalne ale naprawde ja sie w pewnych sprawach
nie orientuje....
1. Ile bedzie i na ile mi starczy oleju ? Po jakim czasie musze go dolac i jaki najlepiej ?
2. Po jakim czasie na przeglad tech ?
3. czy za kazdy gwarancyjny przeglad sie placi ? Jesli tak to ile ?
[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2011-03-16, 10:56 ] Odpowiedzi na Twoje pytania są już na forum (wystarczy poszukać) więc przesuwam wątek do powitań. OK?
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-03-16, 10:56, w całości zmieniany 1 raz
Tylko ze mnie sie nie smiejcie....za pare tyg. odbieram swoj 1 samochod w zyciu.....
Wiec mam do Was pare pytan....moze i banalne ale naprawde ja sie w pewnych sprawach
nie orientuje....
1. Ile bedzie i na ile mi starczy oleju ? Po jakim czasie musze go dolac i jaki najlepiej ?
A nie jesteś ciekaw ile będzie i na ile starczy Ci paliwa?
1. ehm? dolewki w nowym samochodzie? zapomnij o tym - jakby była taka potrzeba to znaczy że jest coś nie tak - wymiany co 30k (ja robie co 15) i tak przynajmniej przez 200k km. Z tego samego powodu często się irytujemy że jest za dużo oleju wlanego po przeglądzie (szkodzi katalizatorowi np).
Paliwa starczy Ci na jakieś 50-100km...
2. rok lub 15k (co 15 tysięcy przegląd polegający na kontroli wzrokowej, + co 30k wymiana oleju filtrów, ja po 45 jeszcze klocki wymieniałem...)
Badanie okresowe za 3lata. Następne po 5latach (chyba że LPG to co rok)
3. Płaci się - te mniejsze (15,45,75..) z tego co pamiętam koło stówki, te większe (z olejem) ~450zł. Kiedyś był cennik i było taniej, ale jakoś ostatnio nie widuje go... Ogólnie coś za coś - przeglądy to takie jakby odkładanie na ew. naprawy gwarancyjne.
1. Ile bedzie i na ile mi starczy oleju ? Po jakim czasie musze go dolac i jaki najlepiej ?
2. Po jakim czasie na przeglad tech ?
3. czy za kazdy gwarancyjny przeglad sie placi ? Jesli tak to ile ?
Ad. 1 Oleju na pewno nie będzie za mało. Warto sprawdzić czy w pośpiechu serwis nie nalał oleju za dużo. Nadmiar może być szkodliwy dla silnika i lepiej go odciągnąć np. strzykawką. Stan oleju trzeba sprawdzać okresowo. Dacia stosuje zwykle olej semi sythetic 10w40.
Np. Auto Zięba stosuje następujące płyny eksploatacyjne (zapytałem po kupnie).
- olej silnikowy, : ELF 10W40, norma ACEA A5B5, ACEA A3B4
- płyn chłodzący, : GLACEOL RX type D
- płyn wspomaganie kierownicy, : producent nie podaje typu ( czynnościami
zajmuje się serwis)
- płyn hamulcowy, : DOT 4, ISO CLASS 6, NORME RENAULT 03-50-006
- olej w tylnym moście. : TRANSELF UNIVERSAL FE 80W90
Ponoć nie warto u nich robić przeglądów, bo stosują ceny Renault.
Ad. 2 po 15tys km lub po roku (będziesz miał to napisane w książce serwisowej, którą otrzymasz od sprzedawcy)
Ad.3 TAK, przeglądy okresowe są płatne. Pierwszy w zasadzie jest stosunkowo tani, kolejny już może być droższy. Każde ASO ustala ceny przeglądów indywidualnie. Warto wcześniej zapytać 2/3 miejsca w pobliżu zamieszkania o cenę oraz czy np. można przyjechać z własnym olejem (pozwoli to zmniejszyć koszty oleju nawet ponad 3 krotnie. Serwis bierze 60zł/l, a olej mozna kupić za 10-20zł)
PS. Zanim odbierzesz auto, w razie wszelkich wątpliwości pytaj o wszystko sprzedawcę.
A nie jesteś ciekaw ile będzie i na ile starczy Ci paliwa?
Adriano pisze, że będzie odbierał pierwszy samochód. Warto odpowiedzieć na jego pytania poważnie.
Po pierwsze kolego wraz z samochodem dostaniesz instrukcję obsługi. Tam zawarte są informacje o wszystkich elementach eksploatacyjnych. Po pierwsze trzeba ten silnik dotrzeć zgodnie z instrukcją Z tego co jest mi wiadomo, przeglądy dla silnika 1.6 16V są co 15 tyś. km.
Dotychczasowi użytkownicy często po dotarciu silnika a więc po około 5 000 km wymieniali olej i filtr oleju. Moim zdaniem to jest w jakimś stopniu słuszne (w okresie dotarcia wytracają się elementy montażowe takie jak np. nadmiary uszczelniaczy, czasem drobne zabrudzenia itp.), aczkolwiek przy montażu nowoczesnych silników zachowane są wysokie normy czystości. I tak naprawdę wymiana oleju po tak krótkim przebiegu podnosi tylko dobre samopoczucie użytkownika.
W zasadzie w okresach miedzy przeglądowych nie ma potrzeby dolewać oleju. Oczywiście przy założeniu, że nie będzie usterki w silniku, lub przecieku.
Sprawdzona praktyka jest wymiana oleju przynajmniej raz w roku, jeżeli przebieg będzie mniejszy niż 15 000 km.
Ceny przeglądów są płatne (niezależnie czy samochód jest na gwarancji czy nie) i będą zależały od punktu serwisowego. Z opinii użytkowników niniejszego forum, ceny tej usługi kształtują się one w granicach do 500 PLN (w głównej mierze będą zależały od ceny użytego oleju - ceny filtra (około 20 do 30 PLN), są na tyle małe, że można je pominąć. Biorąc pod uwagę, że jest dozwolone dokonywanie przeglądów w serwisach nie autoryzowanych można jeszcze trochę na tym zaoszczędzić.
Semisyntetic do nowego samochodu - fuj... Myślę, że przy nowej 16 zaworówce znacznie lepiej stosować syntetyczne 5w30 albo 5w40 (ja od nowości zalewam 5w40 i nawet nikt nie ważył mi się zaproponować 10w...)
Kolego Klubowiczu
Nie ma za co.
Przy nickach są takie symbole. Różowe kółko z krzyżykiem oznacza dziewczynkę a niebieskie kółko ze strzałeczką oznacza chłopca.
No to przy okazji mam jeszcze jedną wskazówkę: jeśli klikniesz w mój nick obok postu, to w oknie szybkiej odpowiedzi pojawi się pogrubiony nick. Np. Beckie,.
Witam,
wczoraj rozmawiałem z właścicielem salonu w którym zamówiłem dustera.
Potwierdził, że auto dotrze terminowo [15 maja] i zaprzeczył, że występują jakieś przerwy w produkcji daśków z silnikiem diesla.
Tak więc uspokojony czekam cierpliwie na moje brązowe cudo.
W ubiegłym tygodniu byłem na jeździe próbnej dusterem - najwyższy model, full opcja.... spora przyjemność :) Tym bardziej, że sprzedawca wybrał trasę pozwalającą sprawdzić zawieszenie :P:P:P
Ostatnio zmieniony przez harry 2011-03-17, 06:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-17, 13:03
Beckie napisał/a:
...a pomiędzy serwisowe. Podczas których nic się nie wymienia (a przynajmniej wymiana nie jest wymagana wg producenta).
Przeglądy międzyserwisowe są w dCi co 10 tys. km dla wersji 4x4. Dla 4x2 nie ma takowych wymaganych. Ostatnio instrukcję sobie poczytałem, żeby wiedzieć kiedy ja muszę na przegląd podjechać.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2011-03-17, 13:04, w całości zmieniany 1 raz
Wczoraj dzwonił mój dealer Dacii......
moje autko juz jest u niego :):):)
Teraz załatwianie wszystkich formalności u niego i w firmie leasingowej i myślę, że w końcu przyszlego tygodnia wyjadę z salonu brązowym Dusterkiem :)
Obiecuję fotki :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum