Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-03-09, 17:03
Ani ten 1.6 8V ani ten 1.4 8V nie nadają się specjalnie do gazu bo nie maja hydraulicznych regulacji zaworów, na gazie musisz regulować te zawory co 15-20tys.km bo ci powypala gniazda i zawory. Silniki te maja regulacje zaworów na śruby co upraszcza znacząco regulację ale jest to nadal upierdliwe i pochlania koszty.
Najlepiej się spisuje 1.6 16V na gazie, ma hydraulikę, nie wiem czemu nie przerobili na euro 5 silnika 1.4 16V 95KM idealnie by pasował do Logana i Sandero.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-09, 18:30
TD Pedro napisał/a:
czy bardzo się pomyliłem licząc (na podstawie podanych przez Ciebie cen paliw), że tą oszczędność uzyskałeś przy przebiegu ok. 1200 km?
Czy bardzo? Nie wiem. Przebieg miesięczny wyniósł ok. 1600 km
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2011-03-09, 18:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Rocznik: brak
Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 23 Skąd: WWa
Wysłany: 2011-03-10, 12:43
Orientuje się ktoś może jaką największą butlę toroidalną (w koło) można zamontować do Logana? Chodzi mi o całkowitą pojemność i średnicę. No i ważne dla mnie, żeby wysokość butli po włożeniu w kosz nie wychodziła nad poziom "podłogi" bagażnika.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-13, 19:19
Dzisiaj trasa równo 200 km (90% poza miastem). Tankowanie LPG do pełna, po powrocie tankowanie do pełna na tym samym dystrybutorze. Prędkość do 100 km/h, średnia ok 70 km/h. Po 200 km do baku weszło 15,5 l. LPG, średnie spalanie ok. 7.5 l/100 km, koszt LPG 37 zł, LPG po 2.39 zł/l.
Na tej samej trasie nominalne spalanie PB wynosi 2 X 6.5 l. X 4.95 zł= 64 zł.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
w porównaniu z tym co pisałeś kilka postów wcześniej o zużyciu gazu przez te silniki Renault - 10 l/100 km (w myśl zasady TTTM) jest to znacząco lepiej ... chociaż podawane przez Ciebie w celach porównawczych zużycie pb (6,5 l/100 km) też nie jest złym wynikiem i chyba nie zużycie pb a jego cena była głównym czynnikiem przy podjęciu decyzji o instalacji LPG...
Mnie w cyklu BARDZO mieszanym spala w żelaznych granicach 9,5 - 10,5 litra (nie przekraczając 130 km/h; raz przy równej jeździe 140-150 km/h spaliło 11,5)
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-03-13, 21:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-13, 22:50
TD Pedro napisał/a:
w porównaniu z tym co pisałeś kilka postów wcześniej o zużyciu gazu przez te silniki Renault - 10 l/100 km (w myśl zasady TTTM) jest to znacząco lepiej ... chociaż podawane przez Ciebie w celach porównawczych zużycie pb (6,5 l/100 km) też nie jest złym wynikiem i chyba nie zużycie pb a jego cena była głównym czynnikiem przy podjęciu decyzji o instalacji LPG...
Cóż po raz pierwszy mierzyłem spalanie LPG wyłącznie w trasie. Wynik może być obarczony błędem. Sprawdzę ponownie przy jakiejś okazji. Tym niemniej średnie spalanie LPG w różnych warunkach rzeczywiście wynosi ok. 10-11 l./100 km
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Mam pytanko - czy znacie dobry zakład montażu instalacji LPG np w Pile, Wałczu, Chojnicach - generalnie północna wielkopolska.
Z góry dzięki za info.
Gość
Wysłany: 2011-03-15, 20:41
Witam !
Jestem nowy, bo i Logan Van nowy. Zainstalowałem LPG(reduktor Tomasetto Alaska, ECU-Stag AC, wtryskiwacz- VACTEK) i po przejechaniu paru kilometrów zapaliła się lampka CHECK, w ASO komputer pokazał błąd "uszkodzenie układu paliwowego" ale bez żadnego opisu. Pojeździłem ze 200 km i znowu CHECK tym razem pojechałem do gazowników i oni też podpięli komp i wykasowali błąd. Gazownik stwierdził, że jeden z parametrów podczas pracy na gazie różni się znacznie od pracy na benzynie (gaz od -5%do -20%, po przełączeniu na benzynę do -60%, niestety nie pamiętam jaki symbol miał ten parametr ale chodziło chyba o skład mieszanki, uboga czy bogata), pojeździłem znowu 200 km i znów mam CHECK. Pytanie brzmi:
-Czy ktoś z Was miał coś podobnego?
-Czy ktoś z Was może powiedzieć coś więcej na temat składu mieszanki benzynowej i gazowej, czy aby nie powinny być takie same i w tej sytuacji po prostu gazowa jest za uboga i to jest przyczyna?
Może były już posty na ten temat to proszę o namiary.
A silnik dotarty? Ja jeździłem specjalnie 10 tys. na 98 zanim gaz wrzuciłem. U mnie też był problem z tą kontrolką. Drgania w okolicach paska akcesoriów waliły w elektronikę - wymienili cały pakiet (przyjechał z Francji) i po problemie.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-03-15, 20:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-15, 21:35
KATON napisał/a:
niestety nie pamiętam jaki symbol miał ten parametr ale chodziło chyba o skład mieszanki, uboga czy bogata)
To mowa o sondzie lambda.
Nie znam się akurat zbytnio na instalacjach gazowych, ale obiło mi się o uszy, że przy instalacjach gazowych montuje się emulatory sondy lambdy, aby właśnie komputer wtrysku nie wykrywał złej mieszanki w przypadku LPG.
Także spytaj się gazownika czy emulator sondy lambda działa prawidłowo w tej instalacji LPG.
Może w ogóle emulatora nie zamontowali.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-15, 21:36, w całości zmieniany 1 raz
Witam !
Jestem nowy, bo i Logan Van nowy. Zainstalowałem LPG(reduktor Tomasetto Alaska, ECU-Stag AC, wtryskiwacz- VACTEK) i po przejechaniu paru kilometrów zapaliła się lampka CHECK, w ASO komputer pokazał błąd "uszkodzenie układu paliwowego" ale bez żadnego opisu.
witaj w Klubie...
czy już sobie poradziłeś z problemem a jeżeli tak to w jaki sposób?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-24, 19:45
306 km po mieście=36 l. LPG. PB na rozruch nie liczę.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
jan ostrzyca,
trochę dużo ... na wtorek jestem umówiony w Trans Wag na montaż instalacji i ten "wynik" trochę daje do myślenia... czy coś szczególnego mogło mieć na niego wpływ? śniegu już nie ma, korki jak zwykle... może bardzo "piraciłeś" ale tyle km po mieście... to chyba nie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum