- jak na razie, to chyba najbliższy ideału test realnych możliwości terenowych Kurzaczka oraz okazja do porównania go, dzięki w miarę stałym kryteriom, z bliższymi i dalszymi rywalami. Aczkolwiek lepiej patrzeć na punktację w poszczególnych konkurencjach, bo końcowa suma mówi właściwie jedynie o nie/zdaniu supertestu.
Dla niecierpliwych: Duster zdał (:
Wnioski szczegółowe są natomiast ciekawe, choć po zastanowieniu - niestety niezbyt odkrywcze: podobnie jak w pozostałych modelach Dacii jest kilka elementów, które wyglądają na... rozmyślnie źle zaprojektowane /: Czyżby po to, by nie robić zbyt dużej konkurencji Nissanowi? Tego się pewnie szybko - a może i nigdy - nie dowiemy, ale przynajmniej wiadomo, co można szybko i łatwo próbować poprawić we własnym zakresie <:
Przy szybkim przeczytaniu baboli nie znalazłem, więc bardzo polecam lekturę (:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-14, 20:52, w całości zmieniany 1 raz
No właśnie o tym pisałem - ogólnie-terenowo lepiej, fajnie, ale... w paru konkurencjach Yeti jednak lepsze, więc lepiej się wczytać, w zależności od własnych potrzeb.
A co do tego testu - sam fakt nie wspominania o tym chyba tez cos mowi? ;)
Pomyłek i niedopowiedzeń jest w tym teście (jak w każdym) pewnie więcej niż ta jedna - nie zamierzam więc go jakoś specjalnie bronić. Natomiast doceniam po prostu jego największą - jak na razie - wszechstronność i dokładność.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-25, 19:59, w całości zmieniany 1 raz
Pomyłek i niedopowiedzeń jest w tym teście (jak w każdym) pewnie więcej niż ta jedna - nie zamierzam więc go jakoś specjalnie bronić. Natomiast doceniam po prostu jego największą - jak na razie - wszechstronność i dokładność.
Zauwazylem, ze wiekszosc "testu" jest pod zdjeciami i zadalem sobie troche trudu to wszystko przetlumaczyc z googlem na angielski :)
1. The ESP is switched off by pressing a button and will not be involved in motor control, so good
2. In the entanglement of the Duster Bahn is two times easily. Reason is the comfort-tuned suspension, which compress when the ground clearance reduced
3. In the deep sand basin of the Duster can actually provide very good. This is true only as long as one does with a little more punch in the passage. Then he digs through wacker
4. Downhill, the ABS is a handicap that quickly opens the brake and may be in longer runs to the problem
Tutaj pytanie czy testowali w trybie lock ktory zmienia prace ABSu - nic o tym nie pisza :(
5. In the handling test reacts Duster a weng in slow motion. It takes time to respond to steering commands.
6. The force is sufficient to correct the loose sand to build up tempo track.
7. In the sand slope starting up gets a Herculean task, but with a lot of clutch operation is the start
8. The automatic four-wheel stood the test out to be not quite so clever. It takes a little time before the rear axle involved clearly felt a slight tug on the excavation.
9. The all-wheel drive can be locked so that the force is distributed evenly over both axles.
10. On the passenger side of the hand brake cable is routed clumsy. It can be pulled down in the area of high-branches.
11. The delicate steering knuckles and drive shafts of the Duster do not look for great adventure, however, the Dacia, a lightweight
12. The silver-colored plastic trim on the front is just for show. But under the engine is a sturdy metal plate
13. The low-hanging and transversely mounted muffler extends out far and limits the posterior slope angle
14. Four-wheel drive system and control come from Nissan. The lock of the wheel remains active until about 80 km / h
15. The leadership of the exhaust system is rather less than ideal, the ramp angle is restricted by unnecessary
16. 130 mm entanglement are better car level in the SUV world to do so little points
17. In the two steepest sections of the slope areas stops the hand brake, not even the approach is not possible
18. Uphill it comes with a good pace even at 65%, missing the downhill Duster using an electronic (tutaj chyba chodzi, ze brakuje asystenta zjazdu?)
19. With 35 centimeters fording depth shallow water may only be crossed. Entry, and interior lights stay dry
20. In the scree slope, where the landing gear is tested, cut from the Duster with the worst, he reacts too slowly
21. Curiosity on the side: running with stronger gradients of water from the rear assy, washer - przy podjazdach cieknie ze spryskiwacza tylnej szyby :)
22. In the narrow slalom course of the trial section, like the maneuverability of the Duster. Its clarity is not outstanding
23. The ground clearance of the Duster is basically correct, the motor-underrun protection marks the lowest point under the car
24. The Renault engine is surprisingly sophisticated and, once in motion, very powerful drive
25. The air intake is located in protected area open cooler in the engine room, only by a small baffle plate
26. At 35 centimeters the water fording the Duster reaches just up to the sills. Up to 50 centimeters could be thought of with him
27. The tools provide information on all major and are easy to read. Even a trip computer on board
28. Leather steering wheel and shift knob usually cost extra, they are equipped with top model
29. The cockpit of the Dacia Duster looks with the painted trim is not cheap
30. The front seats are height adjustable and Duster have enough room for larger drivers
31. The cargo space is surprisingly spacious for this class of vehicle, the cargo cover Loosely but a little disturbing
32. The rear seat backs can be split fold down from the Lauréate equipment, the atmosphere will cost extra. A completely flat load floor does not arise
33. Costs 50 € extra charge: The spare wheel is housed in a hollow in the rear
34. Is surprisingly generous legroom in the rear, and adults are here quite comfortably accommodated
35. Indicator at the rear: the 4WD logo shows that no one drives Blender
36. Marks on the front: the black shaded lights herald the superior drive concept. Duster not have silver wheel rims
W sumie wiekszosc punktow jest raczej nieterenowa i w sumie niewiele sie w szczegoly napedu goscie wglebili - na prawdziwe testy bedziemy musieli poczekac az znajde troche czasu i dobre warunki ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum