Mnie się wydaje, że 1.6 16V będzie paliło paradoksalnie mniej od 1.6 8V. Ja z moim 8V przy jeździe na całym zbiorniku miasto (w tym korki) + autostrada (do 130 km/h) spalam zawsze w granicach 10,5 niezależnie od pogody i rodzaju kapci na felgach.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-03-25, 07:40, w całości zmieniany 1 raz
koniu,
- coś w tym chyba jest, Lanos z mniejszym silnikiem (1,5 l) ale w wersji 8V też mi pali ok. 9,5 - 10 l LPG pomimo, że jest samochodem lżejszym (dwudrzwiowy hatchback),
- może dlatego, że instalacja starej generacji...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-25, 19:18
TD Pedro napisał/a:
jan ostrzyca,
trochę dużo ... na wtorek jestem umówiony w Trans Wag na montaż instalacji i ten "wynik" trochę daje do myślenia... czy coś szczególnego mogło mieć na niego wpływ? śniegu już nie ma, korki jak zwykle... może bardzo "piraciłeś" ale tyle km po mieście... to chyba nie...
Zważywszy, że mój MCV palił w mieście nie mniej niż 10 l. Pb/100 km, spalanie na LPG w granicach 12l/100 km jakoś mnie nie przeraża. Zresztą znów wychodzi mi tu (wcześniej raportowana) średnia ok 10 l. LPG/100km.
W sumie po dwóch miechach jazdy na LPG jestem zadowolony. Samochód sprawuje się bez zarzutu, spalanie do przyjęcia. Oby nie było kosztownych awarii.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Dzięki:)
Instalacja kosztowała z 4.000 zł z montażem w ASO (oczywiście chodziło o gwarancję). Na fakturze wpisali - Landorenzo Omegas 2 a na gwarancji stoi, że to model Riduttore LI02.
Na razie nic jeszcze o niej więcej nie mogę napisać, bo trzeba trochę pojeździć
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-26, 09:18
rimo napisał/a:
Dzięki:)
Instalacja kosztowała z 4.000 zł z montażem w ASO (oczywiście chodziło o gwarancję). Na fakturze wpisali - Landorenzo Omegas 2 a na gwarancji stoi, że to model Riduttore LI02.
Na razie nic jeszcze o niej więcej nie mogę napisać, bo trzeba trochę pojeździć
Z ciekawości zapytam: a wpis "LPG" w dowodzie masz wydrukowany na pierwszej stronie czy zwykłą pieczątkę w adnotacjach?
Kolega odbierając dowód na nową skodziankę z LPG uparł się żeby wpis miec wydrukowany w dowodzie a nie wbity pieczatką.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
jan ostrzyca
10l Pb? to coś chyba grubo nie tak przy tym silniku ... ołów wozisz? ("Pb" )
rimo
Gwarancję i tak tracisz na elementy, które uległy modyfikacji, ale w ramach montażu instalacji należy sprawdzać, czy gazownia (ASO) daje oprócz gwarancji na instalację gwarancję na silnik!. Jeśli chodzi o ASO - szkoda kasy i podzespołów (kiepska "kadra").
TD Pedro
Ładna pojemność zbiornik toryczny (zamiast koła zapasowego)? Max, czy jeszcze jest miejsce?
jan ostrzyca
Jeszcze z ciekawości - co wydrukowany wpis w takim przypadku może dawac?
koniu,
zbiornik toryczny w miejsce koła zapasowego, nisza na koło zapasowe jest prostokątna (kwadratowa?) tak więc po rogach trochę miejsca na drobiazgi zostaje... zamieszczę fotkę jak już będzie po zabiegu ...
czy,
Cytat:
czy gazownia (ASO) daje oprócz gwarancji na instalację gwarancję na silnik!
masz na myśli instalatora LPG? (w moim przypadku instalatorem nie jest ASO Renault/Dacia)...
czy swoją instalację LPG zakładałeś w ASO RP/D czy też oni Ci wskazali instalatora i jak jest w Twoim przypadku z zachowaniem gwarancji...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-26, 14:56
koniu napisał/a:
jan ostrzyca
10l Pb? to coś chyba grubo nie tak przy tym silniku ... ołów wozisz? ("Pb" )
jan ostrzyca
Jeszcze z ciekawości - co wydrukowany wpis w takim przypadku może dawac?
Ołów? Cóż, dość gruby jestem, więc raczej sadło wożę...
Na poważnie: MCV jest nieco większy, cięższy i wyższy od sandero co wpływa na zużycie paliwa. Fabryka podaje spalanie w mieście dla tej wersji na poziomie 10.6 l./100 km. Poza tym zwykle przemieszczam się w tzw szczytach komunikacyjnych, znaczy się korkach, na krótkich dystansach, tak że silnik łapie temeraturę roboczą pod koniec trasy. 10l./ 100 km to nie jest zły wynik.
Wpis w dowodzie dowodzi przyszłemu nabywcy Twojego auta, że LPG jest "fabryczny" co zdecydowanie podnosi zaufanie do wozu. Inna rzecz, że za naprawdę "fabryczny " można uznać tylko montaż na taśmie produkcyjnej. Tym niemniej wolałbym mieć tak jat kolega skodziarz - oryginalny wpis na pierwszej stronie dowodu zamiast pieczęci.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Mam na myśli zarówno ASO, jak i innych instalatorów. Montaż w ASO, a montaż w gazowni, to to samo w świetle prawa. Oczywiście można sobie wmawiać, że wszystko jest jak fabryczne itd itp, ale ta gwarancja to osobna gwarancja na instalację (i jeśli instalator wyrazi taki gest, również na cały silnik, który w części na pewno, a być może i w całości, w momencie montażu LPG gwarancję producenta traci). Tak samo jest z tym wpisem - efekt tylko i wyłącznie psychologiczny. Ja po odebraniu auta docierałem go na spokojnie na Pb98, a po 10 tys. założyłem gaz w wypróbowanej firmie, która daje 36 miesięcy gwarancji, więc paradoksalnie wychodzę na tym lepiej - dłuższy termin gwarancyjny na instalację i na silnik. Natomiast jeśli mamy gwarancję na silnik z zewn. firmy procedura w razie odmowy wykonania naprawy gwarancyjnej silnika ze względu na LPG przez ASO powinna wyglądać tak, że żądamy odmowy na piśmie od ASO i ruszamy z papierem do gazownika. On nie powinien wtedy odmówić naprawy silnika, natomiast wtedy to on uruchamia rzeczoznawcę i jeśli jest uznana wina ASO, to pociąga go do odpowiedzialności, w przeciwnym razie na ogół jest ubezpieczony od takich przypadków i dzięki temu z punktu widzenia klienta mamy spokój i naprawioną usterkę.
Witam, jestem jeszcze przed zakupem Dustera (obecnie Ford Mondeo 1,6 z LPG) i jestem zainteresowany zagazowaniem autka. We Wrocławiu jest firma ABART zajmująca się tym procederem ;)
Na moje pytanie o rodzaj instalacji zaproponowali e-mailowo dwie rózne konfiguracje w dwóch róznych cenach :-O (może mają robota? wszak to niedziela jest dziś)
W cenę wliczone jest:
- instalacja gazowa: sekwencyjny wtrysk gazu AGIS,
- zbiornik toroidalny o pojemności do 49l montowany we wnęce koła
zapasowego lub zbiornik cylindryczny do 80l,
- profesjonalny montaż wraz z regulacją,
- wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji,
- gwarancja producenta 24 miesiące,
- podatek VAT 22%.
Opcje za dopłatą:
- zbiornik toroidalny o pojemności od 50 do 70 litrów - 100zł,
- zawór tankowania montowany pod klapką wlewu benzyny - 100zł,
- montaż zbiornika toroidalnego pod autem - 50zł,
- FlashLube system smarowania gniazd zaworów - 300zł,
- sprzedaż ratalna AIG - ok. 0,7% miesięcznie (roczny koszt kredytu ok.
8,5%).
Oczekiwanie na termin montażu.
Na montaż instalacji należy się umówić. Czas oczekiwania na termin
montażu do 3 dni.
Czas montażu.
Montaż trwa około 8 godzin.
W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji."
Propozycja nr 2:
"Instalacja gazowa do samochodu Dacia Duster 1,6i 16v kosztuje 2599zł.
Urządzenia włoskiej firmy BRC będące najlepszym rozwiązaniem dla
Państwa samochodu biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości. Firma BRC
to największy na świecie producent samochodowych instalacji gazowych,
który jako pierwszy ponad 10 lat temu wyprodukował wtrysk gazu. Wszystkie
podzespoły tej instalacji są wyprodukowane i gwarantowane przez jednego
producenta, a nie jak większość polskich instalacji składanych w kraju
z komponentów różnych firm.
W cenę wliczone jest:
- instalacja gazowa: sekwencyjny wtrysk gazu Sequent 24 firmy BRC z
wtryskiwaczami BRC IN03,
- zbiornik toroidalny o pojemności do 49l montowany we wnęce koła
zapasowego lub zbiornik cylindryczny do 80l,
- profesjonalny montaż wraz z regulacją,
- wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji,
- gwarancja producenta 24 miesiące,
- podatek VAT 22%.
Opcje za dopłatą:
- zbiornik toroidalny o pojemności od 50 do 70 litrów - 100zł,
- zawór tankowania montowany pod klapką wlewu benzyny - 100zł,
- montaż zbiornika toroidalnego pod autem - 50zł,
- FlashLube system smarowania gniazd zaworów - 300zł,
- sprzedaż ratalna AIG - ok.. 0,7% miesięcznie (roczny koszt kredytu
ok… 8%).
Oczekiwanie na termin montażu.
Na montaż instalacji należy się umówić. Czas oczekiwania na termin
montażu do 3 dni.
Czas montażu.
Montaż trwa około 8 godzin.
W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji."
Chciałby prosić Was o opinie - który lepszy system LPG. Z forum wyczytałem, ze zdecydowanie LANDI RENZO.
Wyczytałem, że Ruminii opcja LPG jest dostepna bez problemu (czemu więc nie można zamówic fabrycznego LPG?)
Z kolei wiadmomość na http://www.francuskie.pl/wiadomosci/5709 też robila nadzieję, że przynajmniej montaż LPG w kraju nie spowoduje problemów typu - utrata gwarancji - jak mnie inforomowano w salonie RENAULT/DACIA koło Wrocławia w Długołęce.
Jak jest naprawdę? Jak "wywalczyć" sobie LPG bez utraty gwarancji?
Piotr_K,
upewnij się co do aktualności przesłanej Ci oferty, jest to zapewne nieaktualizowana odpowiedź systemowa (vide stawka 22% VAT - która od 1 stycznia br. jest już nieaktualna...)
w Twoim profilu wskazałeś markę samochodu Dacia Duster 1,5 dCi - czyżbyś chciał zagazować diesla? chociaż jest to możliwe ale czy ma sens?
Piotr_K
Jakoś podejrzanie tanio i podejrzanie szybko z tą instalacją ... Nawrota omijaj szerokim łukiem (w sumie we Wrocku nie ma wielkiego wyboru jeśli chodzi o ASO Renault). Dla mnie liczą się tylko i wyłącznie komponenty Tomasetto - sprawdzone na 2 z kolei samochodzie. Ja mam instalację Tomasetto, zbiornik toryczny w miejsce zapasówki chyba 56l i wlew pod klapką obok benzyny gratis. Koszt 3100 zł., samochód zastępczy gratis: http://www.gazautomix.pl/ niestety 200 km od Wrocławia polecam osobom z Górnego Śląska.
PS. Proponuję przed założeniem instalacji docierać na spokojnie silnik na Pb jakieś 5 tyś. km
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-03-27, 14:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-27, 14:40
Co do speca o którym mówisz to są skrajnie różne opinie. Zapytaj gości np. o niebieską 307kę na tablicach SZO w której montowali gaz w maju 2009r - zobaczysz jak będą zmieszani, niestety ale spartaczyli robotę kompletnie i nie potrafili z tego wybrnąć...
Co do speca o którym mówisz to są skrajnie różne opinie. Zapytaj gości np. o niebieską 307kę na tablicach SZO w której montowali gaz w maju 2009r - zobaczysz jak będą zmieszani, niestety ale spartaczyli robotę kompletnie i nie potrafili z tego wybrnąć...
No ostatnio robi się u nich lekka komercja, za dużo ludzi tam wali, ciężko się umówić na termin i ostatnio nie wyregulowali mi dokładnie jak chciałem, bo się nie umiałem z gościem dogadać i dość zabiegany był, ale szef jest bardzo w porządku i tak się zastanawiam, jak on to wszystko tam ogarnia ostatnio przyjął mnie specjalnie wychodząc z rodzinnej imprezy w sobotę wieczorem
Jakieś szczegóły? Co tam popsuli?
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-27, 14:54
Hmm 307ka z silnikiem 1.4 - podobno to ma znaczenie, niektórzy nie chcą montować w tym silniku lpg. Natomiast jeśli przyjęli wóz do montażu, powinni to zrobić w miarę sensownie.
Problemów było wiele, od maja 2009 do czerwca 2010r 17 razy naprawy gwarancyjne (dobrze że dawali te sraczkowate clio 2 jako zastępcze auto).:
-niemiłosiernie głośna praca silnika - ok, wtryskiwacze gazu mają swój specyficzny odgłos ale w porównaniu do innych aut na sekwencji to jak niebo a ziemia, powyżej 100km/h nie dało rady jechać bo człowiek by ogłuchnął...
-odcinanie dopływu paliwa na lpg przy 4 tys obr/min - rzadko się zdarzało bo auto użytkowane do spokojnej jazdy, ale mimo wszytsko nie powinno to mieć miejsca
-po dłuższej jezdzie z jednostajną prędkością chcąc przyśpieszyć (np redukcja i wyprzedzanie) przełączał na PB (gazu w zbiorniku pod dostatkiem)
-wielokrotne gaśnięcie przy manewrowaniu na parkingu (niezależnie gdzie lpg zatankowane)
Generalnie auto sąsiada, zcasami jeżdżę z nim na ryby i żal patrzeć że w ogólnie fajnym autku tak to schrzanili...
Hmm ... no to nieciekawie ... ja montowałem u nich w Xsarze 1.4 i nie było żadnych problemów. W Dacii miałem podobne do 2 ostatnio wymienionych problemów, aktualnie jest problem z gaśnięciem silnika (zimnego) na sprzęgle/luzie (skaczące obroty, dławienie silnika). Wybieram się z tym do nich, tylko muszę ustalić termin.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-03-27, 18:58, w całości zmieniany 1 raz
Piotr_K
Jakoś podejrzanie tanio i podejrzanie szybko z tą instalacją ... Nawrota omijaj szerokim łukiem (w sumie we Wrocku nie ma wielkiego wyboru jeśli chodzi o ASO Renault). Dla mnie liczą się tylko i wyłącznie komponenty Tomasetto - sprawdzone na 2 z kolei samochodzie. Ja mam instalację Tomasetto, zbiornik toryczny w miejsce zapasówki chyba 56l i wlew pod klapką obok benzyny gratis. Koszt 3100 zł., samochód zastępczy gratis: http://www.gazautomix.pl/ niestety 200 km od Wrocławia polecam osobom z Górnego Śląska.
PS. Proponuję przed założeniem instalacji docierać na spokojnie silnik na Pb jakieś 5 tyś. km
Koniu - Dzięki za odpowiedź.
Jeśli nie Nawrot to kto? Czy gdzie indziej (gdzie?) nie ma problemu z instalacją LPG i gwarancją ? Dać sobie spokój z LPG i zakładać później?
W salonie Nawrota mam na razie umówioną jazdę próbną na Dusterze. Kupić można zawsze w innym salonie - choć to zawsze już dalej. Może przykład innego ASO, ktore bez problemu montuje LPG podziałałby na salon Nawrota?
Jeśli chodzi o Nawrota powiem tak - nie znam nikogo, kto by na nich nie narzekał . Sam dałem auto na długą diagnostykę jak mi się świeciło "check engine", to pan serwismen z rozbrajającą szczerością powiedział, że nie wie "o co cho" i możemy zacząć od wymiany wtryskiwaczy, to podziękowałem ładnie i już się tam nie pojawiłem (skończyłoby się kilkunastoma wizytami w Długołęce, każda po jakieś 50km). LPG w życiu bym nie dał sobie robić w ASO - jedyne co, to jeśliby już przyjechało zrobione fabrycznie (nie wiem jak to robią w Nawrocie, ale wiem od kilku gazowników, że włóczęga klienta od ASO kończy się i tak u nich). Docieranie silnika na LPG to w mojej opinii nieporozumienie. Niestety nie jestem w stanie nic innego polecić ... najbliższe inne ASO jest chyba w Wałbrzychu ... natomiast po gwarancji to jest jakiś gość od francuskich aut na Opolskiej, dokładniej się nie orientuję ...
Ta jazda próbna to na swoim czy na jakimś prezentacyjnym egzemplarzu? Cisnąłem ich o jazdę próbną, to mnie olali w końcu ...
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-03-27, 21:05, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli chodzi o Nawrota powiem tak - nie znam nikogo, kto by na nich nie narzekał . Sam dałem auto na długą diagnostykę jak mi się świeciło "check engine", to pan serwismen z rozbrajającą szczerością powiedział, że nie wie "o co cho" i możemy zacząć od wymiany wtryskiwaczy, to podziękowałem ładnie i już się tam nie pojawiłem (skończyłoby się kilkunastoma wizytami w Długołęce, każda po jakieś 50km). LPG w życiu bym nie dał sobie robić w ASO - jedyne co, to jeśliby już przyjechało zrobione fabrycznie (nie wiem jak to robią w Nawrocie, ale wiem od kilku gazowników, że włóczęga klienta od ASO kończy się i tak u nich). Docieranie silnika na LPG to w mojej opinii nieporozumienie. Niestety nie jestem w stanie nic innego polecić ... najbliższe inne ASO jest chyba w Wałbrzychu ... natomiast po gwarancji to jest jakiś gość od francuskich aut na Opolskiej, dokładniej się nie orientuję ...
Ta jazda próbna to na swoim czy na jakimś prezentacyjnym egzemplarzu? Cisnąłem ich o jazdę próbną, to mnie olali w końcu ...
Jazdę próbną na salonowym - swoje dopiero zamówię. Nie myślałem nawet by docierać Dacię na LPG ! Po jakim czasie zagazowałeś swoje auto? Co z gwarancją? Widzę w profilu, że masz Dustera z tego roku.
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-03-27, 21:17, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum