DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia kontra Skoda...
Autor Wiadomość
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-20, 16:44   Dacia kontra Skoda...

temat ciągle wraca...
Skoda nie odpuszcza, tym razem próbują "powalczyć" z Loganem
http://moto.onet.pl/16422...kul.html?node=2
w sumie to wypada się tylko cieszyć... konkurencja wymusi większą dbałość o klienta i jakość oferowanych samochodów... :lol:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-04-20, 20:32   

A wystarczyło po prostu przy projektowaniu fabii II opracować również wersję sedan lub wprowadzić ją choćby po debiucie hatchbacka (jak to miało miejsce w przypadku I generacji)
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-04-21, 07:10   

No brzydal by wyszedl z tej fabii sedan wiekszy nawet od logana, co wydaje sie byc niemozliwoscia :)

A co do powracajacego tematu - musi powracac, bo obie marki sa "bida-markami" duzych koncernow samochodowych - to musza ze soba konkurowac i tyle...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-04-21, 08:31   

fi, wygląd jest zawsze kwestią dyskusyjną, dla mnie na przykład fabia I sedan była jednym z ładniejszych, niewielkich sedanów na bazie auta segmentu B...
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-04-21, 08:43   

A nie wiem, opatrzyla mi sie dostatecznie, bo od 10 lat ogladam ja nader czesto z zewnatrz jak i od srodka - wiec wypowiadac sie nie moge :-)
Jasne, wyglad sprawa gustu, ale pewne rzeczy (proporcje) sa mierzalne i da sie powiedziec, ze np. pierwsza thalia ma je zdrowo zaburzone.
Ostatnio zmieniony przez fi 2011-04-21, 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
mollu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 159
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2011-04-21, 08:48   

mnie tam się podobała fabia sedan ;)

a ta nowa co ma konkurować z loganem też niczego sobie
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-21, 08:54   

fi napisał/a:
No brzydal by wyszedl z tej fabii sedan wiekszy nawet od logana, co wydaje sie byc niemozliwoscia :)

A co do powracajacego tematu - musi powracac, bo obie marki sa "bida-markami" duzych koncernow samochodowych - to musza ze soba konkurowac i tyle...

a czasów jak RFN był miejscem porządnej gospodarki ( tak do początku lat 90-tych ) Niemiec kupował samochód za roczną pensję, jak mu nie starczało - kupował używany, potem wszedł konsumpcjonizm i zaczęli kupować na kredyt wypasione limuzyny za dużo więcej i gospodarka niemiecka nie jest już tym co była - Niemcu narzekają że gospodarkę popsuło euro a raczej zrobił to konsupcjonizm.
Na zachodzie Skody i Dacie są kupowane nie przez biednych - ci kupują używane samochody a przez rozsądniejszą część ludzi o średnich dochodach - nie każdy tam zarabia rocznie netto 40 - 50 tyś euro. Tak więc nie jest według mnie prawdą że są to Bida-marki, są to samochody do jeżdżenia dla ludzi o średnio-niższych dochodach ( a u nas dochód netto pozwalający za roczną pensję kupić Dacię lub Skodę jest już całkiem niezłym dochodem )
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-04-21, 08:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-21, 08:55   

TD Pedro napisał/a:
w sumie to wypada się tylko cieszyć... konkurencja wymusi większą dbałość o klienta i jakość

To dość optymistyczne założenie. Zawsze wydawało mi się że produkty, jakie by nie były, powstają dla zysku a nie przyjemności klientów.

fi napisał/a:
No brzydal by wyszedl z tej fabii sedan wiekszy nawet od logana, co wydaje sie byc niemozliwoscia :)

Ładne jest to co się komu podoba.
Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić definicji określającej co jest ładne.
 
Grunschlk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-21, 09:57   

fi napisał/a:
No brzydal by wyszedl z tej fabii sedan wiekszy nawet od logana, co wydaje sie byc niemozliwoscia :)

Jak dla mnie Fabia II do jeden z najbrzydszych samochodów świata (tzw. Cywilizowanego). Przed zakupem samochodu przez chwilę rozważałem fabię, ale z powyższych powodów odpadła w przedbiegach.
Co do Logana Ph I to faktycznie nie jest piękny, ale Ph II już nie jest taki tragiczny a MCV nawet mi się podoba.
Wiem że to wszystko kwestia gustu, a gustach nie powinno się dyskutować, ale fabię uważam za tak koszmarnie brzydki samochód, że musiałem się odezwać :mrgreen: (Fabia I nie była takim koszmarem)

PiotrWie napisał/a:
Na zachodzie Skody i Dacie są kupowane nie przez biednych - ci kupują używane samochody a przez rozsądniejszą część ludzi o średnich dochodach - nie każdy tam zarabia rocznie netto 40 - 50 tyś euro. Tak więc nie jest według mnie prawdą że są to Bida-marki, są to samochody do jeżdżenia dla ludzi o średnio-niższych dochodach ( a u nas dochód netto pozwalający za roczną pensję kupić Dacię lub Skodę jest już całkiem niezłym dochodem )

I tu się zgodzę, ponadto Dacie Skody i inne tym podobne samochody kupowane są często jako drugi albo kolejny samochód dla rodziny, może być również jako samochód dla dziecka.
W Polsce, ktoś kto kupuje nowy samochód od razu posądzany jest o utratę rozumu, bo przecież lepiej kupić 2-3 latka od Niemca w full opcji. A jak jeszcze ktoś zdecyduje się na Dacię to już w ogóle wariat.
Skoda przez ostatnich dwadzieścia lat wyrobiła sobie całkiem niezłą markę w Europie, więc wprowadzenie konkurencji dla Logana może być lekkim ciosem dla Renault.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-21, 10:45   

Można tak to widzieć, ale można i odwrotnie - skoro Skoda wprowadza specjalny model jako konkurencję dla Logana to znaczy że wprowadzenie przez Renault marki Dacia mocno VW zabolało
 
Grunschlk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-21, 12:32   

PiotrWie napisał/a:
Można tak to widzieć, ale można i odwrotnie - skoro Skoda wprowadza specjalny model jako konkurencję dla Logana to znaczy że wprowadzenie przez Renault marki Dacia mocno VW zabolało


Albo zabolało ich to, że Skoda całkiem nieźle się sprzedaje i konkuruje nie tylko z tańszymi od VW markami ale również z samym VW. W końcu sporo osób oraz co gorsza (dla VW) firm wybrało Superba w miejsce Passata. A Octavii na ulicach można spotkać więcej niż Golfa czy Jetty.
W związku z czym może jest to „wskazanie” nowej drogi dla Skody jako uzupełnienie oferty a nie tworzenie wewnętrznej konkurencji.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-21, 12:41   

Grunschlk napisał/a:

W Polsce, ktoś kto kupuje nowy samochód od razu posądzany jest o utratę rozumu, bo przecież lepiej kupić 2-3 latka od Niemca w full opcji. A jak jeszcze ktoś zdecyduje się na Dacię to już w ogóle wariat.

Jakby kupował od Niemca toby nie było źle - dobrze utrzymane 3-letnie auto jest niewiele gorsze od nowego, kupują kilkuletnie samochody od polskiego handlarza, a ponieważ używane samochody w Niemczech są o ok. 10% droższe niż w Polsce ( bez kosztów sprowadzenia) czyli żeby zarobić na opłaty i swój zysk trzeba sprowadzić samochód "nur fur export" czyli po takim wypadku że w Niemczech nie wolno go zarejstrować. Potem naprawa metodą prawie chałupniczą i jest "nówka, którą 80 letni dziadek jeździł do kościoła" Już bezpieczniej jest kupić samochód nastoletni - jego wartość końcowa czyni nieopłacalnym reanimację pojazdu owiniętego wokół drzewa.
I tak było zawsze - jak w 1992 przywiozłem samodzielnie kupione Audi 100 wszyscy mówili że przepłaciłem - przecież na polskiej giełdzie można było kupić taniej - a potem jak jeździłem 6 lat prawie bez awarii to się dziwili dlaczego.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-21, 12:48   

Grunschlk napisał/a:


Albo zabolało ich to, że Skoda całkiem nieźle się sprzedaje i konkuruje nie tylko z tańszymi od VW markami ale również z samym VW. W końcu sporo osób oraz co gorsza (dla VW) firm wybrało Superba w miejsce Passata. A Octavii na ulicach można spotkać więcej niż Golfa czy Jetty.
W związku z czym może jest to „wskazanie” nowej drogi dla Skody jako uzupełnienie oferty a nie tworzenie wewnętrznej konkurencji.

Sądzę że akcjonariuszom Audi-VW jest obojętne która marka im przyniesie dywidendę, prezesi też chcą premię i nieważne za wyniki którj firmy - tak więc ci krzy o tym decydują nie mają w tym interesu. Oczywiście nie chcą bezpośredniej konkurencji bo to kosztuje.
 
Grunschlk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-21, 13:16   

Cytat:
Sądzę że akcjonariuszom Audi-VW jest obojętne która marka im przyniesie dywidendę

to wszystko kwestia kosztów produkcji i marży gdzie jest większa tam oczekują lepszej sprzedaży.
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-04-21, 13:18   

U mnie w pracy są prawie wszyscy zachwyceni wyglądem Stepwaya, nawet posiadacze Fabii. Tylko mój zmiennik powiedział że nigdy by takiego auta nie kupił, wolałby 3 letniego VW (pewnie z drzewa zeskrobanego :-) ). Teraz jeździ Passatem B5 1.9 TDI albo TICO. Z tego co wiem, zawsze pod którymś w robocie leży... by móc wrócić do domu :lol:
_________________

 
Grunschlk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-21, 14:38   

rimo napisał/a:
U mnie w pracy są prawie wszyscy zachwyceni wyglądem Stepwaya, nawet posiadacze Fabii. Tylko mój zmiennik powiedział że nigdy by takiego auta nie kupił, wolałby 3 letniego VW (pewnie z drzewa zeskrobanego :-) ). Teraz jeździ Passatem B5 1.9 TDI albo TICO. Z tego co wiem, zawsze pod którymś w robocie leży... by móc wrócić do domu :lol:

Świetnie to oddaje reklama Dustera, dopóki ktoś nie wie, że to Dacia to jest fajny ale jak prawda wyjdzie na jaw to "10 letnie polo z TDI jest lepsze". :-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-21, 15:10   

stempik napisał/a:
TD Pedro napisał/a:
w sumie to wypada się tylko cieszyć... konkurencja wymusi większą dbałość o klienta i jakość

To dość optymistyczne założenie. Zawsze wydawało mi się że produkty, jakie by nie były, powstają dla zysku a nie przyjemności klientów.

ale w tym nie ma sprzeczności... :lol: chcąc osiągnąć zysk trzeba coś sprzedać...a jak konkurencja oferuje coś atrakcyjniejszego to trzeba to zmienić.... czym? lepszą ceną, jakością, wyposażeniem...
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-21, 19:50   

TD Pedro napisał/a:
ale w tym nie ma sprzeczności... lepszą ceną, jakością, wyposażeniem...

Jasne, na każdym innym rynku, i z każdym innym modelem.

To auto jest dla tych mniej zamożnych. Więc wydaje mi się że cena pociąga jakość w dół niestety. :(
Jakość którą dostajemy wymuszona jest minimalizowaniem kosztów serwisu gwarancyjnego.
I to nawet nie jest ich wina, poprostu jeśli ich koszty będą większe to zysk nie pokryje przyszłych wydatków związanych z wymuszonym przez konkurencję postępem.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-04-21, 19:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne