DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster silnik 1.6 16V 105KM Euro5 a Euro4 co zmieniono?
Autor Wiadomość
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-04-21, 09:53   Duster silnik 1.6 16V 105KM Euro5 a Euro4 co zmieniono?

Witam

Czy ktoś jest kompetentny na tyle aby udzielić odpowiedzi na pytanie.
Co dokładnie zostało zmienione w konstrukcji silnika 1.6 16V 105KM Euro4, że spełnia wymogi Euro5?
Jeśli to tylko sprawa zmiany w homologacji to bym się nie zdziwił.
Zmniejszona emisja spalin możne być wynikiem:
- zubożenia mieszanki i w konsekwencji zmniejszonej konsumpcja paliwa (+ dodatni)
- dokładniejszym wypalaniu benzyny w cylindrze
- lepszym oczyszczaniu spalin.

pozdrawiam
Daster
_________________

 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-21, 10:28   

a może zmniejszenie emisji poszło za zmniejszeniem mocy silnika?
wcześniej wszędzie było, że 1.6 ma 107KM, a ten ma 105KM...

temat był poruszany:

http://www.daciaklub.pl/f...0a5fe6b30a90e00

niestety nie było tam za wielu konkretów....
_________________
firefox
Ostatnio zmieniony przez firefox 2011-04-21, 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3763
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-21, 11:01   

Wyższy stopień kompresji plus zmiana mapowań wtrysków POWINNA załatwiać sprawę. Ewentualnie jeszcze jakieś zmiany w fazach rozrządu.
Fiat dostosował 1.2 z Pandy poprzez powyższe działania (dali też zmienne fazy rozrządu).
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-04-21, 11:16   

Nie bardzo chce mi się wierzyć w zmniejszenie mocy lub dodanie zmiennej fazy rozrządu.
Zwiększenie stopnia sprężania to już poważna zmiana w konstrukcji silnika i zbyt kosztowna na zabieg zmiany Euro 4 --> 5.
Ja stawiam na korektę wtrysku paliwa ale nie chcę zgadywać.

To są tylko przypuszczenia, a liczą się faktyczne informacje.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne