Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-04-21, 09:53 Duster silnik 1.6 16V 105KM Euro5 a Euro4 co zmieniono?
Witam
Czy ktoś jest kompetentny na tyle aby udzielić odpowiedzi na pytanie.
Co dokładnie zostało zmienione w konstrukcji silnika 1.6 16V 105KM Euro4, że spełnia wymogi Euro5?
Jeśli to tylko sprawa zmiany w homologacji to bym się nie zdziwił.
Zmniejszona emisja spalin możne być wynikiem:
- zubożenia mieszanki i w konsekwencji zmniejszonej konsumpcja paliwa (+ dodatni)
- dokładniejszym wypalaniu benzyny w cylindrze
- lepszym oczyszczaniu spalin.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3763 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-21, 11:01
Wyższy stopień kompresji plus zmiana mapowań wtrysków POWINNA załatwiać sprawę. Ewentualnie jeszcze jakieś zmiany w fazach rozrządu.
Fiat dostosował 1.2 z Pandy poprzez powyższe działania (dali też zmienne fazy rozrządu).
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-04-21, 11:16
Nie bardzo chce mi się wierzyć w zmniejszenie mocy lub dodanie zmiennej fazy rozrządu.
Zwiększenie stopnia sprężania to już poważna zmiana w konstrukcji silnika i zbyt kosztowna na zabieg zmiany Euro 4 --> 5.
Ja stawiam na korektę wtrysku paliwa ale nie chcę zgadywać.
To są tylko przypuszczenia, a liczą się faktyczne informacje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum