DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Brak oleju w silniku
Autor Wiadomość
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-05-08, 15:01   Brak oleju w silniku

Dzisiaj się przeraziłem jak sprawdziłem stan oleju. Bagnet suchy. Odkręciłem korek wlewowy i widzę że olej jest ale na bagnecie ani trochę . Kurde co się dzieje. Fakt auto stało lekko krzywo bo taki mam ogródek, ale żeby bagnet był suchy. Olej wymieniałem w styczniu 2010 przy stanie 79000tyś. Do dziś nie wymieniałem, wiem że za duża przerwa między wymianą ale nie ma kiedy tego zrobić. Na razie wlałem mu litra i dopiero trochę się pokazało na bagnecie.
Jestem przerażony czyżby już silnik tak pił olej. Masakra, co o tym myślicie. Dodam że mam gaz , a na benzynie jadę tylko do zagrzania i przełączenia na gaz.
Cholera co silnik mi się kończy mam dopiero 110tyś i żadnych wycieków. :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-(
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-08, 17:14   

przejechałeś ponad 30 kkm od wymiany oleju... a dolałeś litr i jeszcze pewnie "trochę" by trzeba do właściwego poziomu dolać, czyli zużycie oleju ok. 0,5 l /10 kkm, nie jest to wg mnie niczym strasznym, niemniej warto sprawdzać (i dolewać ) od czasu do czasu... po takim przebiegu olej na pewno jest rzadszy i nie trzyma parametru - pora (a właściwie czas najwyższy) wymienić... :lol:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-05-08, 17:44   

Td Pedro może i te dolewki nie są niczym dziwnym, ale u mnie od wymiany do wymiany co 15000 nie dolewam nic, a na bagnecie jest można powiedzieć przed wymianą tyle co było wlane. Jeżeli ma gaz i nie wymieniał co 15000 tylko co 30000 to może to oznaczać coś poważnego. Mogły, jak to mówią, zapiec się pierścienie. Zwłaszcza zgarniający. Na razie bym się za specjalnie też nie przejmował tylko dolał i obserwował co się dzieje, a najlepiej wymienił olej i filtr.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-08, 18:35   

Marek1603 napisał/a:
ale u mnie od wymiany do wymiany co 15000 nie dolewam nic, a na bagnecie jest można powiedzieć przed wymianą tyle co było wlane

ja do niedawna używałem dodatkowo Lanosa z przebiegiem ok. 220 kkm, również był zagazowany i też od wymiany do wymiany nie wymagał dolewania oleju ale wymiany dokonywałem regularnie raz w roku pomimo przebiegów rocznych rzędu 10 kkm, kol. waski trochę "przedobrzył" z przebiegiem i tak jak napisałem olej mógł już zmienić swoje właściwości i dało to taki efekt chociaż pewnie ciśnienie trzymał i jakieś tam smarowanie miało miejsce... natomiast odnośnie do dolewek to w wielu instrukcjach obsługi samochodu można znaleźć informacje, że konieczność dolewania oleju w trakcie eksploatacji samochodu (nawet do 1 l / 1000 km :roll: przebiegu) nie jest niczym nienormalnym... :lol:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-05-08, 18:52   

TD Pedro napisał/a:
[ w wielu instrukcjach obsługi samochodu można znaleźć informacje, że konieczność dolewania oleju w trakcie eksploatacji samochodu (nawet do 1 l / 1000 km :roll: przebiegu) nie jest niczym nienormalnym... :lol:

W Felce 1,6VW piszą, że norma wynosi 0,8l/1000km, ale dla mnie to trochę nienormalne... A moja tę normę przekracza już dość długo (teraz ma 190.000km).
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-08, 19:23   

eplus,
nigdy nie miałem Skody, dlatego własnych doświadczeń nie mam ale mam kolegę, wieloletniego fascynata marki Skoda i wiem, że wszystkie Skody (jeszcze przed fuzją z VW) olej brały "na potęgę" :-( :-P , teraz pewnie to się zmieniło ale może obecne samochody marki Skoda "lubią" olej tak z sentymentu... :lol:

pzdr. :-)
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-08, 20:19   

Dziwna sprawa ... ja zawsze miałem "na dolewkę", ale nigdy nie było potrzeby ... poprzednie auto sprzedałem ze stanem 200 tys., a przy 150 zakładałem gaz. Zawsze twardo trzymało przy górnej granicy na bagnecie.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-08, 20:32   

Spoko, jazda bez oleju nie musi zaszkodzić silnikowi. Kiedyś wymieniłem olej w aucie mojej byłej narzeczonej po 56 tysiącach km jazdy na fabrycznym zalaniu, przy czym przebiegi międzywymianowe wg. instrukcji wynosiły 15 tys. km. Nie padaj ducham.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-08, 20:38   

jan ostrzyca,
może dlatego została "byłą narzeczoną"... :oops: :lol:
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-08, 21:00   

TD Pedro napisał/a:
jan ostrzyca,
może dlatego została "byłą narzeczoną"... :oops: :lol:


Nie dlatego. Poza tym sprawa może być bardziej skomplikowana, bo jedna z byłych narzeczonych może być aktualną żoną, a nawet byłą żoną...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2011-05-08, 21:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2011-05-08, 21:18   

Czyli od stycznia 2010 nie sprawdzałeś poziomu oleju? Jeśli tak, to ja jestem przerażony. :shock: pozdr
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-09, 07:22   

jan ostrzyca,
:oops: :oops: :oops:
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-05-09, 08:00   

jurek napisał/a:
Jeśli tak, to ja jestem przerażony

Nie lękaj się sprawdzać w swoim :mrgreen:
Jak dba tak ma :oops: i po co płacze :roll:
_________________
48piotr
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-09, 12:10   

Silniki są w tej chwili dość odporne na użytkowników. Znajomy z serwisu opowiadał że dość często przyjeżdżają samochody na wymianę oleju według zaleceń producenta (2 lata 20-30 kkm) w których zużyty olej spuszczony z samochodu z zapasem miejsca mieści się w litrowej butelce gdzie nominalnie do silnika wchodzi 3-4 litry. Co ciekawe samochody jeżdżą , nadmiernego zużycia silnika nie widać. Na szczęście z reguły takie ludki jeżdżą po emerycku bo przy szybkim wchodzeniu w zakręty smok już by nie miał czego zaciągać z miski.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-05-09, 15:03   

Jak się nie przegrzewał to chyba nie było problemu. Nie wiem jaki masz styl jazdy, jednak na wyższych obrotach KAŻDY samochód będzie palił olej. Znajomy w kilkuletniej Subaru Imprezie WRX lał 1l/1000km (stacja benzynowa, z jednej strony benzyna a z drugiej olej).
W Toyocie ojca gdzie są zmienne fazy rozrządu, również dłuższe jeżdżenie na obrotach powyżej 5k skutkuje obniżeniem poziomu oleju na bagnecie.

A moja nic - ile zaleją na przeglądzie tyle do następnego przeglądu (ZAWSZE ZA DUŻO :/). Tyle że ja 3.5k obrotów zwykle przekraczam jedynie przy wyprzedzaniu (żeby nie powiedzieć że 3k) i powrotów z Muchowca na wiosnę i jesień :D
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-05-09, 17:37   

U mnie niestety jazda ekonomiczna, 2500obr i zmiana na wyższy bieg. Ale czasami zdaża mi sie go pokręcić. Wczoraj naprzykład, kręciłem go do odcięcia czy do kapkę ponad 6000obr.
Olej wymieniłem i teraz będę sprawdzał tak jak robiłem to zawsze czyli regularnie, co tydzień. Tutaj akurat wyszła taka sytuacja, że jak się ma maleńkie dziecko i pracuje dziennie po min.10godz, to niestety nie ma się z jednej strony czasu a z drugiej zapomina o takich rzeczach jak zajżeć na bagnet.
Z autem od strony mechaniucznej nie mam kłopotów, jedynie nie mam czasu dalej powalczyć z tąnierówną pracą silnika jak jest zimny, a tak wszystko jest ok. Ale juz prawie jestem pewny że to silniczek krokowy jest walnięty, gdzie niestety przy gazie to częsta przypadłośc w wielu markach jak sie naczytałem
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-09, 18:58   

Mnie tylko zastanowił przed sprzedażą auta rdzawy kolor oleju. Co to mogło być? Silnik zardzewiał od środka?
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-09, 20:00   

Olej jest żółty... Rdzawy tzn. pomarańczowy?
_________________
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-10, 20:48   

Powiedzmy, że w kolorze starego kitu ;-) niech będzie pomarańczowy ... wlewany to taki był, ale to było po ok. 19k km.
 
Pawel26 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1.5 DCI 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 33
Skąd: KUJAWSKO-POMORSKIE
Wysłany: 2011-05-14, 18:32   

Witam

Ja mam inny problem :-) 02.05.2011 miałem przegląd na 60.000 .
Wiec wchodziło również w grę wymiana oleju. Następnego dnia sprawdziłem poziom oleju i ku mojemu zaskoczeniu było za dużo 1 cm na bagnecie od kreski max. Pomyślałem sobie ,ze jeszcze olej sie nie rozlał tam gdzie miał. Tym bardziej że na rozgrzanym silniku poziom oleju był idealny.
Dzisiaj czyli po dwóch tygodniach ( jakoś wcześniej nie było czasu ;-) ) sprawdziłem poziom oleju i okazało się ,że nadal jest za dużo 1 cm od kreski max na bagnecie. Zadzwoniłem więc do serwisu i kazano mi jak najszybciej przyjechać do nich. Więc wsiadłem i pojechałem.
W serwisie powiedziano mi ,że odessano jakiś 1 litr oleju. Dodatkowo nie stwierdzono zmniejszenia się ilości innych płynów, nie powiedzieli tylko jakich.
Po przyjechaniu do domu sprawdziłem poziom oleju i było idealnie pod kreskę max na bagnecie. Przed chwilą byłem sprawdzić poziomo oleju (czyli po około 5 godzinach od przyjazdu z serwisu ) jest znowu 2 mm za dużo od kreski max na bagnecie.

Pytanie brzmi ,czy na serwisie za dużo mi wlano oleju( Nawet za dużo o jeden litr, dlatego mam jeszcze te 2 mm więcej oleju ) ??
Czy zaczyna się coś dziać ??
Czy pojechać jeszcze raz do serwisu , aby jeszcze trochę odessali oleju ??
_________________

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-14, 20:38   

Pawel26 napisał/a:
Pytanie brzmi ,czy na serwisie za dużo mi wlano oleju( Nawet za dużo o jeden litr,


Było o tym na forum wielokrotnie. Między innymi tu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=578

Możliwe, że w ASO odciągali olej zanim zdążył cały spłynąć, sam sprawdziłeś po 5 godzinach i mogło go być wtedy więcej w misce. Czy jak sprawdzałeś auto stało idealnie poziomo?

Pawel26 napisał/a:
Dodatkowo nie stwierdzono zmniejszenia się ilości innych płynów, nie powiedzieli tylko jakich.

Chyba tylko płyn chłodzący mogli mieć na myśli...
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-05-14, 20:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
Pawel26 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1.5 DCI 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 33
Skąd: KUJAWSKO-POMORSKIE
Wysłany: 2011-05-16, 09:19   

Możesz mieć rację ,że sprawdzali na ciepłym silniku,po nocy poziom oleju jest już na poziomie max.

Poziom oleju sprawdzałem w grażu,chyba że mam płytki źle położone to wtedy może być faktycznie za dużo :lol:

Zastanawia mnie tylko dlaczego za dużo nalano skoro byłem wcześniej na dwóch wymianach i zawsze było idealnie. Podejrzewam,że było to 02 maja więc w przerwie między
świętami majowymi i była okrojona obsługa lub zostawili samych uczniów :-) i się wlało za dużo skoro i tak klient zapłacił za 5l.

Zobaczę po tygodniu jaki jest poziom oleju, mam nadzieję że to tylko wina ASO.

Dzięki
Pozdrawiam
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne