DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2010-12-20, 12:00
Dacia Duster 4x4 vs 4x2 - test
Autor Wiadomość
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-05-12, 09:11   

esdziewiaty napisał/a:


O kwestię awaryjnej techniki przeniesienia napędu-spokojnie. W X-trailu, spisuje się ona po latach bardzo dobrze , pozostając praktycznie bezobsługową.
Nie zapominajmy, że wybierając wariant 4WD z tyłu mamy wielowahaczowe zawieszenie, o jego zaletach nie będę się rozpisywał , bo chyba każdy wie o co chodzi.

Pozdrawiam

Oczywiście całkowicie się zgadzam co do wyższości zawieszenia wielowahaczowego zawieszenia ale z jednym zastrzeżeniem - po jakim czasie na polskich drogach trzeba będzie wymieniać zawieszenie ( każde) i ile drożej wyniesie remont w porównaniu ze zwykłym. Prawdopodobnie za chwilę nieoceniony Laisar to sprawdzi i poda koszt części w obu przypadkach - ale wiem ile ludzie płacą za naprawę wielowahaczowych zawieszeń w innych markach - a przy polskich nawierzchniach jest to przynajmniej raz na dwa lata.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-12, 11:43   

PiotrWie napisał/a:
a przy polskich nawierzchniach jest to przynajmniej raz na dwa lata.

to chyba jednak zależy głównie od:
- przebiegu,
- sposobu użytkowania samochodu...
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-05-12, 13:17   

No fakt, zapomniałem że istnieją uzytkownicy tacy, jak ci od których polscy handlarze sprowadzają samochody ("jeździł tylko w niedzielę do kościoła, dlatego ma 10 lat i 40 tys. km"), powinienem napisać że na polskich drogach remont zawiesznia co 30 - 40 tkm.
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-12, 13:24   

PiotrWie napisał/a:
powinienem napisać że na polskich drogach remont zawiesznia co 30 - 40 tkm.

Bez przesady, to oznacza remont zawieszenia dla mnie co rok. Rozumiem co 50-80 tys, ale częściej to już coś nie tak.
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-05-12, 13:26   

PiotrWie napisał/a:
powinienem napisać że na polskich drogach remont zawiesznia co 30 - 40 tkm.


No to to jest wierutna bzdura. W Hyundaiu mam przejechane 200 kkm i choc wiekszosc byla przejechana na zachodzie to:
- jednak sporo (okolo 60 kkm) zrobione zostalo po Polsce
- na zachodzie rowniez nie wszedzie nawierzchnia jest idealna, sa dziury i nierownosci (przoduje w tym Belgia, ale Francji tez jest co nieco do zarzucenia)

W kazdym razie, po tych 200 kkm zawieszenie jest SERYJNE. Jedyne co wymienialem, to komplet amortyzatorow - ale to jakby nie jest zalezne od konstrukcji zawiechy, i gumy stabilizatora - z tym tak jak z amortyzatorami (i kosztuja 20 PLN sztuka...)

I jak to sie ma do Twoich "rewelacji" ??
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-12, 14:02   

PiotrWie napisał/a:
Oczywiście całkowicie się zgadzam co do wyższości zawieszenia wielowahaczowego zawieszenia ale z jednym zastrzeżeniem - po jakim czasie na polskich drogach trzeba będzie wymieniać zawieszenie ( każde) i ile drożej wyniesie remont w porównaniu ze zwykłym.

Nie każde. :) W starej Maździe 323F jakoś tak fajnie to zrobili, że wybijają się tylko takie gumy z jakiegoś łącznika, a zawieszeniu nic nie dolega. :) Zrobiłem Mazdą 30 000 km po Polsce w 3 lata, przez ostatnie pół roku u nowego właściciela Mazda zrobiła kolejne 30 000 i zawieszenie ma się dobrze. :) Gumy kosztowały jakieś grosze, zmieniałem je razem z klockami bez sprawdzania nawet, czy już się wybiły.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-05-12, 14:58   

fi napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
powinienem napisać że na polskich drogach remont zawiesznia co 30 - 40 tkm.


No to to jest wierutna bzdura. W Hyundaiu mam przejechane 200 kkm i choc wiekszosc byla przejechana na zachodzie to:
- jednak sporo (okolo 60 kkm) zrobione zostalo po Polsce
- na zachodzie rowniez nie wszedzie nawierzchnia jest idealna, sa dziury i nierownosci (przoduje w tym Belgia, ale Francji tez jest co nieco do zarzucenia)

W kazdym razie, po tych 200 kkm zawieszenie jest SERYJNE. Jedyne co wymienialem, to komplet amortyzatorow - ale to jakby nie jest zalezne od konstrukcji zawiechy, i gumy stabilizatora - z tym tak jak z amortyzatorami (i kosztuja 20 PLN sztuka...)

I jak to sie ma do Twoich "rewelacji" ??

Ja zrobiłem Laguną 190 tkm bez naprawy zawieszenia ( robiłem rok temu) ale od dwóch lat drogi w mojej okolicy nie dają się porównać do tego co było przedtem - diury na kilkanaście cm bez możliwości ominięcia, a drogowcy wprost mówią że nie będą naprawiać, jutro załączę zdjęcie, to co było kilka lat temu i dziś to niebo a piekło, bo powiedzenie ziemia nie oddałoby różnicy. Jeździłem po wielu krajach europy i tylko w górach na Krecie była trochę podobna droga, może wy żyjecie w innej rzeczywistości.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-12, 15:00   

PiotrWie napisał/a:
powinienem napisać że na polskich drogach remont zawiesznia co 30 - 40 tkm.

zbędna ironia... :-( - w którym z licznych użytkowanych przez Ciebie samochodów musiałeś wymienić zawieszenie po takim przebiegu lub po upływie 2 lat?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1374
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-05-12, 15:01   

Prawda jest taka że 4x2 ma prostszą konstrukcję z wszelkim tego konsekwencjami - czyli tańsze remonty ale i gorsza trakcja. 4x2 wystarcza w zdecydowanej większości miejskich (i nie tylko miejskich) sytuacji. Ale napęd 4x4 w dusterze to nie jest sztywny napęd rodem z terenówki, tylko napęd SUVa ktory poza lepszym możliwościami terenowymi, ma zabezpieczyć lepszą trakcję na utwardzonej drodze - także w miescie. Warto to brać pod uwagę, bo różnica w jeździe na śliskim jest zasadnicza. I wcale nie piszę o przeciskaniu się przez metrowe zaspy.
Sądząc po moim berlingo, dla osoby potrafiącej jeździć 16cm prześwit + dobre zimowy opony w samochodzi 4x2 wystarczą żeby poradzić sobie w praktycznie każdej sytuacji "miejskiej", więc tymbardziej 20cm prześwit dustera musi dać radę :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-12, 23:41   

Ciekawe wiadomości z Czech, sprzedaż SUV ile z tego 2x4, o ile droższy jest 4x4 o ile jest z tym samym silnikiem. Sprzedaż I kwartał 2011 r.

Marka sprzedaż sztuk udział 4x2 koszt 4x4

Yeti - 1002 42,4% 8 000 PLN
Duster - 774 16,3% 6 460 PLN
Tiguan - 472 50% 16 150 PLN
KIA Sportage - 387 60% 4 845 PLN
Nissan Qasqai- 187 78% 15 342 PLN
Mitsh. ASX - 142 30% ---------
Outlander - 58 15,5% --------------

Jak widać w przeważającej większości kupujący Dustera w Czechach wybierali 4x4, tylko 16,3% wybrało 2x4.

Przy Mitsubishi brak danych dlatego, ze napęd 4x4 jest wyposażany w mocniejszy silnik.

Natomiast u nas (zródło Samar):

Rośnie w Polsce sprzedaż aut z napędem na obie osie, niezależnie czy są to samochody terenowe, czy osobowe. Liderem rynku jest Toyota, która zanotowała 45% wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku.

Toyota nie tylko przoduje w ilości sprzedanych sztuk, nieznacznie wyprzedzając firmę Suzuki, ale też posiada najlepiej sprzedający się samochód 4x4, model Rav4. Na drugim miejscu jest jej konkurent Suzuki Grand Vitara a trzecie miejsce zajmuje Honda CR-V.

Wszystkie firmy w tym segmencie rynku zanotowały wzrost sprzedaży. Największy przyrost zanotowała Honda sprzedając 256,7% więcej aut niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najmniejszym wzrostem cieszy się Subaru (27,7%), które od wielu lat oferuje auta z takim napędem. Cały rynek 4x4 wzrósł od zeszłego roku o ponad 70%.

Jak więc widać Polacy nie tylko kupują więcej aut, wydając na nie coraz więcej pieniędzy ale kupują też znacznie więcej samochodów terenowych i segmentu Premium 4x4.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-05-12, 23:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-05-13, 20:05   

Naprawdę uważacie że istnieją samochody których zawieszenia wytrzymają 150 - 200 tkm na takich drogach? Ja jeżdżę po czymś takim drugi rok, przepraszam - w zeszłym roku droga była naprawiona... na dwa tygodnie przed wyborami parlamentarnymi. Obecnie wygląda jak widać i nie jest to najgorsza droga w gminie. Na głównej przelotowej przez gminę dzisiaj zaczęli kleić największe dziury, jak sąsiad spytał czemu tylko niektóre usłyszał że kazali im zaklejać dziury o głębokości powyżej 10 cm!!!

IMAG_0049.jpg
Plik ściągnięto 374 raz(y) 184,69 KB

IMAG_0050.jpg
Plik ściągnięto 330 raz(y) 199,28 KB

IMAG_0051.jpg
Plik ściągnięto 322 raz(y) 174,44 KB

 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-13, 20:12   

PiotrWie napisał/a:
Obecnie wygląda jak widać i nie jest to najgorsza droga w gminie.


Phi, u mnie w środku miasta nie jest lepiej (a nawet gorzej, bo takie dziury jak na ostatnim zdjęciu występują "stadami" a nie tylko pojedynczo...). :evil:
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-13, 20:13   

PiotrWie napisał/a:
w zeszłym roku droga była naprawiona... na dwa tygodnie przed wyborami parlamentarnymi.


nie możliwe :shock: w tym roku są parlamentarne , w zeszłym były samorządowce ;-) , droga klasy Ukraińska ekspresówka nie jest źle :mrgreen:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2011-05-13, 20:15   

I to są dziury ??????????? :mrgreen: :lol: :mrgreen:

To jak nie zapomnę i będzie mi się chciało zrobić zdjęcia drogi krajowej nr 22 w okolicach Czerska to dopiero się za głowy złapiecie. :evil: :evil: :evil:

W moim starym pugu po dwukrotnym przejechaniu trasy Jastrowie - Malbork po takiej drodze (około 50 % nawierzchni w tym stanie) wysiadły łączniki stabilizatora. :evil: :evil: :evil:

Na Twoich zdjęciach to super jest nawierzchnia :lol: :lol: :lol:

Szerokości
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-05-13, 20:16   

DST - idealna tablica rejestracyjna do Dustera :) tylko cyferki mogly by określać rocznik, albo chociaż poj. silnika... :-D
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-05-13, 20:24   

malygabrys napisał/a:
I to są dziury ??????????? :mrgreen: :lol: :mrgreen:

To jak nie zapomnę i będzie mi się chciało zrobić zdjęcia drogi krajowej nr 22 w okolicach Czerska to dopiero się za głowy złapiecie. :evil: :evil: :evil:

W moim starym pugu po dwukrotnym przejechaniu trasy Jastrowie - Malbork po takiej drodze (około 50 % nawierzchni w tym stanie) wysiadły łączniki stabilizatora. :evil: :evil: :evil:

Na Twoich zdjęciach to super jest nawierzchnia :lol: :lol: :lol:

Szerokości

No więc dlatego wczoraj napisałem że po 40tkm grozi remont zawieszenia - a tu mnie zakrzyczano że sieję defetyzm, że w Belgii i we Francji są takie same drogi i że ktoś zrobił 220 tkm i nie trzeba remontować zawieszenia.
Wstawiłem zdjęcia bo myślałem że żyjecie w innej Polsce :-D
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-05-14, 08:32   

PiotrWie napisał/a:
Wstawiłem zdjęcia bo myślałem że żyjecie w innej Polsce

Szpiedzy z Renault byli w Polsce i Afryce i mamy DUSTERA :!:
Chwała im za to :!: :!: :mrgreen:
Renault/Dacia jedyny dealer w Monrowi-Liberia.Innych brak.
I wszystko jasne.
_________________
48piotr
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-05-14, 19:23   

PiotrWie napisał/a:
że w Belgii i we Francji są takie same drogi


No bo sa - nie jest ich duzo, ale wierz mi, ze takie dziury jak te ktore pokazales, w Belgii sa na AUTOSTRADACH. Wjedz w taka z predkoscia 140 km/h, he?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-14, 20:03   

fi napisał/a:
w Belgii sa na AUTOSTRADACH

o ile na autostradzie takie dziury są zaskoczeniem i potrafią "narozrabiać" to w naszych siermiężnych realiach widząc takie dziury jak pokazał na zdjęciach kol. PiotrWie i wiedząc, że bywają powszechnie "dostępne" warto to uwzględnić w sposobie jazdy a narzekanie (zwłaszcza na tym forum) i wzajemne udowadnianie sobie :-( kto ma rację nic nam niestety nie pomoże... a wywołuje jedynie niepotrzebne emocje... :-P
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-15, 17:59   

Mam pytanie do użytkowników Dustera 4x4, słyszałem, ze od spodu są chronione osłonami podwozia, wiem, ze te srebrne są montowane w wersji Laureate. Nie wiem, czy Ambiance 4x4 ma tez takie osłony, w salonie nie sprawdziłem przez zaglądanie pod spód ;)
Jesli są te osłony - mogę prosić o zdjęcia? Przód i tył? Pozdrawiam
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-05-24, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-15, 18:43   

Piotr_K napisał/a:
te srebrne są montowane w wersji Laureate

te srebrne są montowane w dodatku Look... :lol:
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-15, 22:09   

TD Pedro napisał/a:
Piotr_K napisał/a:
te srebrne są montowane w wersji Laureate

te srebrne są montowane w dodatku Look... :lol:


Tak, dokładnie, ale pakiet ten dostępny jest tylko w wersji Laureate, w Ambiance nie ma takiej mozliwości by go dokupić. Interesuje mnie, czy w ogóle jest jakieś zabezpieczenie w wersji Ambiance 4x4.

EDIT: wiem, że są matalowe w 4x4 i plastikowe w 4x2.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-05-20, 11:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-27, 08:45   

Dla miłośników gąsienic i nie tylko - tankodrom. Po pokazie można skorzystać i wypróbować swoje 4x4 ..;)

http://youtu.be/6PNq5eiLawU
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-05-27, 08:50, w całości zmieniany 3 razy  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2011-05-27, 21:21   

Jak lubicie takie rzeczy to zapraszam do pobliskiego mi Bornego Sulinowa w sierpniu na zlot pojazdów wojskowych i itp.

Sam z dzieciakami byłem już dwa razy i jest na czym poszaleć - niesamowita frajda - nie tylko dla dzieci :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-23, 08:05   

Lekko extremalnie ale końcówka filmu pokazuje kraniec możliwości napędu 4x2

http://youtu.be/cA1MWPtn3Cw
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-09-23, 08:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne