Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-24, 21:21
W 2009 nie obowiazywalo EURO5, wiec silniki diesla w Sandero nie maja FAPu. Fap wymusila restrykcyjna normas EURO5. W specyfikacji modeli z silnikiem 68 i 85 KM nie ma wzmianki o FAP, zas w specyfikacji 75 i 90 KM juz jest informacja. Prawdopodbnie producent zwiekszyl moc silnikow w zwiazku z dodatkowym utrudnieniem wydmuchu spalin w postaci FAPu, by zachowac zblizone wlasciwosci trakcyjne. Tez pewnie wplywa miala konkurencja, nikt juz nie oferowal silnikow diesla 68 i 85 KM ( tak mi sie wydaje ) w 2011 r.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-24, 21:30
dbdariusz napisał/a:
no i mam dylemat.
Nissan Note
vs
Dacia Sndero
-----
Mam do was pytanie. Czy jest tam regulacja foteli w górę czy tylko do tyłu i do przodu?
W Sandero Laureate jest regulacja dol/gora i oczywiscie przod-tyl, a jeszcze regulacja oparcia
Note to fajny samochodzik, tylko chyba ma dziwnie ustawny bagaznik ( 280-437 ), w stosunku do swej wielkosci ? Z jednej strony 280 przy max przesunieciu kabapy w tyl, zas437 przy dosunieciu jej do przednich foteli. Sandero ma 320 l.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-05-24, 21:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-24, 21:33
mekintosz napisał/a:
W 2009 nie obowiazywalo EURO5, wiec silniki diesla w Sandero nie maja FAPu. Fap wymusila restrykcyjna normas EURO5. W specyfikacji modeli z silnikiem 68 i 85 KM nie ma wzmianki o FAP, zas w specyfikacji 75 i 90 KM juz jest informacja. Prawdopodbnie producent zwiekszyl moc silnikow w zwiazku z dodatkowym utrudnieniem wydmuchu spalin w postaci FAPu, by zachowac zblizone wlasciwosci trakcyjne. Tez pewnie wplywa miala konkurencja, nikt juz nie oferowal silnikow diesla 68 i 85 KM ( tak mi sie wydaje ) w 2011 r.
Temat już był wałkowany kolega mekintosz dobrze Tobie odpowiedział.
Silniki w Daciach z filtrem cząstek pojawiły się od 2011 razem z EURO5.
A swoją drogą ja mam silnik z FAP-em i zrobione 1500km i na razie nic,
nie dostrzegam jego obecności. Spalanie w normie moc jest i tyle.
A to że czasem dodatkowy wtryskiwacz wypali sadzę to co za problem?
Cały czas robię krótkie trasy w mieście.
kolega kupił sobie astre z tym dziadostwem PDF :) i po 3 latach w ASO mu powiedziali że za 2 lata silnik "szlak" trafi przez krótkie odcinki :) więc dlatego wolę się nie bawić w zastanawianie się i albo bez DPF albo benzyna duża na gaz.
No ale tak jak poweidziałem teraz mam dylemat NISSAN czy DACIA
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-24, 21:41
dbdariusz napisał/a:
Spory. No i tylna kanapa jeżdżąca:
http://www.youtube.com/watch?v=pP-ANpu4urw
Dacia mnie jakoś tak po marce nie przekonuje. Nissan wydaje się dojżalszy... dacie tak jakby dopiero się uczy na pierwszy rzut oka
Wydaje mi sie, ze Nissan bedzie miał lepsze wyposazenie, byc moze lapsza jakosc tapicerki, wiecej poduszek. Jesli na tylnej kanapie bedziesz wozil powietrze to masz wiekszy bagaznik. Policz koszt serwisu, koszt zakupu auta, czas oczekiwania ? Dacia ma wiekszy przeswit - dla mnie to wielki plus na nasze dziury. Porownywalem ost jakosc spasowania plastikow Nissana Macay i Sandero - ta sama polka.
Napisz ile planujesz wydac max na pojazd... bedzie łatwoej Nam cos doradzic
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-05-24, 21:43, w całości zmieniany 1 raz
dacie tak jakby dopiero się uczy na pierwszy rzut oka
Niby czego się Dacia uczy dopiero? Renault nie da się Daci nauczyć żeby nie przerosła mistrza. Każde auto ma swoją grupę docelową. Jednemu bardziej odpowiada to co oferuje Nissan innemu to co Dacia. Jak wygląda porównanie cenowe/wyposażenie?
kolega kupił sobie astre z tym dziadostwem PDF :) i po 3 latach w ASO mu powiedziali że za 2 lata silnik "szlak" trafi przez krótkie odcinki :)
Nie bardzo rozumie co ma wspólnego filtr FAP z uszkodzeniem silnika. Może krótkie odcinki nie są wymarzone dla diesla z powodu wolnego nagrzewania ale to już sprawa samego silnika a nie filtra. Filtr stanowi problem wtedy jeśli się całkiem zapcha na "amen". W tych silnikach dCi jest inny patent na wypalanie. Tak jak wspomniałem: z kolektora wysokiego ciśnienia (common rail) jest poprowadzony przewód do 5 wtryskiwacza. W zależności od oporu jaki powstaje w skutek gromadzenia sadzy następuje wzmożone wypalanie sadzy we współpracy z katalizatorem i tym dodatkowym wtryskiem ropy.
30k
Na oku póki co miałem:
honda jazz
nissan note
suzuki ignis
toyota rav4
mitsubishi pajero pinin
honda hrv
Oczekiwania:
- samochód, którym mógłbym pojechać spokojnie w dalszą trasę w 4 osoby, ale częściej używany do pracy niż w trasę.
- radzący sobie także w zimie (czyli nie za mały prześwit)
- oczywiście nie palący za wiele
- zwinny :)
No i wiadomo niezawodny. Wcześniej miała VW Polo 1.3 i był niezawodny, ale stary więc się go sprzedałem.
W drodze eliminacji w tej kwocie mogłem nabyć Rav4 ale 10latka.
Suzuki Ignis nie do końca mnie przekonał chyba tym że wnętrze troche z innej epoko... taki fiat panda. Honda Jazz wydaje się kobiecy nazbyt i silniki ma małe 1.4 choć civica... ale, wiec odpadało tutaj włożenie gazu. Nissan note wyadje się dośc dobrym rozwiąznaiem z silikiem właśnie 1.5 bo pali mało przyśpieszenie w miare, komfort też niezły. No ale kolega mi wspomniał o daci i tak patrze i w sumie mogę kupic 2 latka z i jeszce zaoszczędzić porównując na Note który bym mógł nabyć 5 latka w granicach tej kwoty.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-24, 22:09
Mialem podoby dylemat i identyczna kwote do wydania w zeszlym roku. Zdecydowalem sie na Sandero - trafilem od pierwszego wlasciciela i z polskiego salonu z 5 letnia gwarancja.
Ten egzemplarz z aukcji jest sprowadzany, czyli duze prawdopodobienstwo, ze pokolizyjny. Masz w nim 4 poduszki i hak - tyle widac z bonusow Silnik 85 km bedziesz zadowolony - 68 KM czasem to za malo.
Tak to prawda, choć czujnikiem grubości lakieru jak przeskoczy samochód to można dużo sprawdzić :) no chyba że wszystko wymienione - dlatego pewnie sie przejadę pooglądać :)
Kurde ale teraz widzę że on nie ma klimatyzacji.... to odpada z góry jednak :)
Ostatnio zmieniony przez dbdariusz 2011-05-24, 22:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-05-25, 08:51
Dokładnie nie może mieć 90KM bez dpf tym bardziej z 2010 roku. W GM był znany przypadek taksówkarza który kupił sobie chevroleta diesla z dpf. Tam dpf tak funkcjonuje że silnik leje więcej paliwa aby podnieś temperaturę spalin -efekt gościu jeździ po mieście tylko na krótkich odcinkach miał taki poziom oleju w silniku przekroczony ponad max, trzeba było upuszczać po 2-3 litry mieszanki oleju z ON i jeszcze chwila takiej jazdy i silnik zatarty. Było to w turbokamerze. W dci jest to inaczej rozwiązane bo silnik leje paliwo od razu do filtra, kwestią jest trwałość filtra i tej instalacji dodatkowej do dpf , większe spalanie na pewno jest bo jest 5 wtryskiwacz szczególnie jak ktoś po mieście będzie jeździł w większości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum