Marka: AUDI
Model: A4 - B6
Silnik: 1.8T
Rocznik: 2003
Dołączył: 12 Cze 2011 Posty: 3 Skąd: EU
Wysłany: 2011-06-12, 21:07
dziękuje za szybka i wyczerpującą odpowiedz.
ale są pewne różnice w sterowniku jakim kolega pokazuje (termic) i moim ACU3.8
teraz zastanawiam się nad 3 rzeczami:
- sterownik mam podłączony na stole (nie w aucie)
- robię to przez "light"
- czy plik wykonawczy do ACU 3.8 jest kompletny
auto z 2000roku
w jakim pliku zapisuje się "log" - to co mamy na dolnym pasku ?
poniżej screeny z sytuacji
4.jpg
Plik ściągnięto 1076 raz(y) 174,27 KB
3.jpg
Plik ściągnięto 769 raz(y) 180,11 KB
2.jpg
Plik ściągnięto 730 raz(y) 197,77 KB
1.jpg
Plik ściągnięto 713 raz(y) 241,41 KB
_________________ KTS670, StarDiagnosis, VAS, VCSD, VagDash, TachoDiga, SuperVAG, VagCommander, Galetto, OPcom, VagTacho, Revo ... i kilka innych kabelków :)
Ostatnio zmieniony przez olo_3 2011-06-12, 21:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-14, 08:15
Olo_3 według tych zdjęć, a dokładnie w zakładce Configuration UCE to masz włączoną poduszkę boczną to jest ta opcja :
"Configuration ligne ABlat thorax CDC = oui"
oui oznacza tak, także poduszka jest włączona w konfiguracji sterownika.
Ale widać tych zdjęć (zakładka Infos Capteurs et impedances),
że błąd masz na poduszce bocznej kierowcy.
Zauważ że przy opcji : Impedance ABlat thorax CDC masz wartość 0 omów - a to jest poduszka boczna kierowcy.
Również przy opcji : Ligne ABlat thorax CDC mise a feu masz "oui" na czerwono, a to oznacza, że ta poduszka boczna kierowcy wystrzeliła.
Także na pewno jest to poduszka boczna kierowcy, co zresztą już napisałeś.
Aby cokolwiek robić musisz dezaktywować komputer w zakładce Configuration, czyli wybierasz :
"déverrouillage MaF" i klikasz na przycisk : Verrouillage/déverrouillage
Aby usunąć błąd poduszki w zakładce : Configuration UCE klikasz na duży przycisk :
Configurer les lignes de mise a feu
Po tym powinna pojawić się w infos wartość w omach nowej poduszki.
I aktywujesz komputer poprzez wybranie Verrouillage i klikasz na przycisk : Verrouillage/déverrouillage
Piszesz że robisz to na stole.
olo_3 napisał/a:
sterownik mam podłączony na stole (nie w aucie)
A poduszki, satelity masz podłączone do sterownika ?
Bo jeśli nie to nie wiem czy zresetujesz ten błąd.
Tam jeszcze jest opcja ręcznej korekcji impedancji poduszek : Correction des impedances de lignes de MaF, wybierasz poduszkę
ABlat thorax CDC i ustawiasz ją na 10 lub 11 omów, może bez podłączonej poduszki również to zadziała, ale lepiej aby wszystko było podłączone do sterownika.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-06-14, 08:53, w całości zmieniany 6 razy
Marka: AUDI
Model: A4 - B6
Silnik: 1.8T
Rocznik: 2003
Dołączył: 12 Cze 2011 Posty: 3 Skąd: EU
Wysłany: 2011-06-14, 12:30
sterownik odrzuca zadanie zmian - co widać na dolnym "logu" - cos zle robie lub program nie ma odpowiednich uprawnień.
sterownik odrzuca " code: 22" - pomimo ze config mówi ze jest ok - taki program :(
mam na to na stole wiec rezystancje mogę wymusić dowolnie na potencjometrach.
ostatecznie załadowałem mu wsad z nie wyszczelonego sterownika i chodzi.
(wsad w załączniku dla potomnych, z wersji V14 - moja była V27 widać to dopiero po edycji danych)
można napisać ze problem rozwiązany - jednak nie przez konfiguracje programowa a edycje pamięci.
nie ma różnicy czy na stole czy w aucie
reasumując program się nie sprawdza!
PS.
w najbliższym czasie pobawię się na innych autach - dam znać jakie wyniki - a przeważnie mam ciężkie problemy do rozwiązania
jaki kabel do tego by chodziło to również po CAN - generalnie chodzi by obsłużyło cala grupę jak ma w spisie bez względu na rok czy model.
_________________ KTS670, StarDiagnosis, VAS, VCSD, VagDash, TachoDiga, SuperVAG, VagCommander, Galetto, OPcom, VagTacho, Revo ... i kilka innych kabelków :)
Ostatnio zmieniony przez olo_3 2011-06-14, 12:52, w całości zmieniany 5 razy
Tym masz pełną diagnostykę i konfigurację całej grupy aut Renault.
Niestety DDT2000 to program, który wymaga pewnej wiedzy, którą ciężko jest zdobyć, gdyż nie ma żadnych materiałów.
Można jedynie samemu ciągle grzebać i sprawdzać co i jak ucząc się na błędach.
Może u ciebie trzeba by wybrać inny sterownik AirBag z listy programu DDT2000 - bo takie rzeczy też się zdarzały - trzeba się trochę pobawić, aby tym programem rozpracować jakieś auto.
Dacię mam rozpracowaną i do każdego ECU mam pełen dostęp, ale wymagało też dużo czasu zanim połączyłem się z każdym ECU, gdyż w jednym trzeba było zmienić protokół itp.
W AirBag-u w Dacii można zmienić wszystko dowolnie co już sprawdzałem i działa.
Podobnie ABS, UCH i sterownik silnika - w przypadku Dacii pełna kontrola.
Reasumując DDT to taka trochę zabawa i wymaga czasu aby opanować obsługę, natomiast interfejs CLIP został stworzony przez Renault pod pracowników ASO :) z dużymi obrazkami, czytelnymi polskimi napisami i wskazówkami, tak aby nawet byle mechanik mógł np. wykasować błąd wyłączonej poduszki, czy sprawdzić błędy i je usunąć :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-06-14, 14:29, w całości zmieniany 2 razy
Zdiagnozowałem u siebie poniższy błąd, czy są jakieś instrukcje, noty techniczne, które mówią co z tym należy zrobić. Nie chciałbym z tym jechać do ASO jeśli wystarczy np. spuszczenie wody z filtra paliwa.
blad.png diagnoza
Plik ściągnięto 949 raz(y) 32,61 KB
Gość
Wysłany: 2011-07-19, 00:06 problem
Witam mam problem. Korzystam z programu ddt2000 i jestem w nim całkowicie zielony. Zależy mi na czasie bo za dzień wyjeżdżam na wczasy a chciałbym pousuwać błędy. Moje pytanie dotyczy jak prawidłowo zrobić by znaleźć i usunąć wybrane błędy ? co mam wybierać ? co mam z kolumn po lewej stronie wybierać ? Proszę o szybką odp.
Witam mam problem. Korzystam z programu ddt2000 i jestem w nim całkowicie zielony. Zależy mi na czasie bo za dzień wyjeżdżam na wczasy a chciałbym pousuwać błędy. Moje pytanie dotyczy jak prawidłowo zrobić by znaleźć i usunąć wybrane błędy ? co mam wybierać ? co mam z kolumn po lewej stronie wybierać ? Proszę o szybką odp.
Witam, co prawda nie posiadam Dacii ale widzę że tu temat ddt2000 jest konkretniej rozwinięty i może ktoś bd w stanie mi pomóc. Otóż posiadam clio 2 z '00r z klima manualna. Klime nabiłem ciśnienie jest ok po wysterowaniu z ddt ręcznie jej zaczyna chłodzić chwile i wyłącza. Sprężarka działa, wentylatory też, przycisk AC jest ok wiązki ok, czujniki ok. Przy probie wciśnięcia AC kontrolka na panelu sie nie zaświeca i klima sie nie załącza to jest mój problem(W ddt widać ze po wciśnięciu zmienia się na on) Wydaje mi się że ta opcja jest wyłączona i tylko przez nią nie mogę załączyć klimy. Prosiłbym o pomoc gdzie to zmienić.
reno.JPG
Plik ściągnięto 781 raz(y) 180,17 KB
Ostatnio zmieniony przez Gość 2011-07-26, 23:29, w całości zmieniany 1 raz
Przy probie wciśnięcia AC kontrolka na panelu sie nie zaświeca i klima sie nie załącza to jest mój problem.
Może głupie ale ... czy jak włączasz AC to masz ustawione pokrętło wiatraka na więcej niż 0? W DD jeśli nie włączysz wentylatora to AC się nie załącza.
_________________
Gość
Wysłany: 2011-07-27, 19:55
Załączam screen z ddt kiedy sprężarkę wysterowałem ręcznie i chłodziła. Oczywiscie że wentylator przynajmniej na 1 mam włączony ale na żadnym biegu nie działą.
bez tytułu44.JPG
Plik ściągnięto 775 raz(y) 111,64 KB
Gość
Wysłany: 2011-07-28, 19:18
jackthenight napisał/a:
Dzisiaj w borkach od jednego kolegi z klubu renault pożyczyłem taki kabel :
Kolega z klubu Renault już od dłuższego czasu zajmuje się programem DDT2000 i z chęcią pokazał jak tym programem się obsługiwać.
Poprzez DDT2000 mogłem połączyć się z komputerem : silnika, ABS-u oraz UCH (modułem zespolonym kabiny). Mogłem zmieniać wszystkie opcje, parametry i konfiguracje w/w komputerów auta. Tych opcji i ustawień (niestety w języku francuskim jest bardzo dużo).
Można odczytać kody immo, zmienić je, można zmienić częstotliwości pracy kluczy, można zmienić VIN, można zmienić dosłownie wszystko (za dużo by pisać o tym można).
Jedynie nie można było połączyć się z komputerem od poduszek powietrznych AirBag, ale może trzeba zmienić szybkości transmisji danych aby połączenie z AirBagiem przebiegło prawidłowo.
Ogólnie możliwości programu są bardzo, bardzo duże - kolega z klubu Renault powiedział że DDT2000 przewyższa samego Clipa-a.
Dla naszych drakul pasuje każdy kabel VAG KKL USB :
Witam :)
Widzę i .........czytam że macie sposób naDDT2000 :)
W zasadzie clio 1,5 dci z 2001 roku jeździ moja żona ale PLIS.............. :))
Potrzeebuję spolszczony program z kluczem albo z informacją jak go zdobyć bo już nie mam koncepcji i kasy na tą Renie :(
Co jakiś czas kontrolka świec zarowych i co jakis czas po 50 zeta za kasowanie - ile tak można ? :(
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-08-01, 06:55
guciek91 napisał/a:
przycisk AC jest ok wiązki ok, czujniki ok. Przy probie wciśnięcia AC kontrolka na panelu sie nie zaświeca
Skoro po wciśnięciu AC kontrolka się nie zapala, to panel sterowania klimatyzacją wcale OK nie jest. Może to być przycisk, a może przełącznik od zmieniania prędkości wentylatora, który uzależnia włączenie przycisku AC.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-08-01, 07:00, w całości zmieniany 2 razy
Gość
Wysłany: 2011-08-01, 09:43
Tylko jak widać parę postów wyżej dodałem screena, i pokazane jest tam że przycisk jest wciśnięty. Tym bardziej jak włączam i wyłączam niby AC to mi się zmienia ta opcja, wentylator chodzi na każdym biegu, komputer widzi na którym biegu na clipie pokazywało zmiane. Panel jest na pewno sprawny bo był sprawdzany. Przy teście kontrolek zaświeca się ta od AC. Ale przy próbie właczenia klimy jedynie w programie widzę że zmienia się na on a klima się nie załącza.
Ostatnio zmieniony przez Gość 2011-08-01, 18:47, w całości zmieniany 1 raz
Gość
Wysłany: 2011-08-03, 18:01
Witam jestem nowym użytkownikiem. Wczoraj dostałem kabel VAG KKL na FTDI ft 232RL pobrałem program DDT 2000 instaluję zgodnie z tą instrukcją :
Po kolei:
1) Instalujesz kabel
2) Konfigurujesz kabel zmieniając dwie rzeczy:
- zmieniasz COM na COM1 lub COM2 lub COM3 (zdecydowanie najlepiej na COM1)
- zmieniasz Czas opóźnienia z 16 na 1
3) Instalujesz
- msxml3
- vbrun60sp5
4) Instalujesz tylko !!!
- DDT2000 2.3.0.1 Full Setup
5) Podmieniasz DDT2000Data na c:
6) Kopiujesz DDTregisterinfo.dll do c:\ProgramFiles\DDT2000\
dll i zastępujemy istniejący.
7) Podmieniasz pliki z tłumaczeniami jeśli chcesz
8) Uruchamiasz DDT2000 nie Light i skonfiguruj połączenie COM
klikasz w " CONFIGURATION " , " Diag Port "
restartujesz i miłej zabawy
Niestety po instalacji na głównym ekranie na samym środku brakuje informacji jaka to wersia a jak wchodzę w VEHICLES mam puste ramki. Czy mogę prośić o informację co może być nie tak? Bardzo proszę o pomoc .
Tak na szybko wpadlo mi do glowy - trzeba uzywac Internet Explorera (z innymi przygladarkami nie dziala) i jesli mnie pamiec nie myli konieczne bylo pozmienianie czegos w ustawieniach przegladarki (poszukaj w instrukcjach dostepnych na necie).
Witam jestem nowym użytkownikiem. Wczoraj dostałem kabel VAG KKL na FTDI ft 232RL pobrałem program DDT 2000 instaluję zgodnie z tą instrukcją :
Po kolei:
1) Instalujesz kabel
2) Konfigurujesz kabel zmieniając dwie rzeczy:
- zmieniasz COM na COM1 lub COM2 lub COM3 (zdecydowanie najlepiej na COM1)
- zmieniasz Czas opóźnienia z 16 na 1
3) Instalujesz
- msxml3
- vbrun60sp5
4) Instalujesz tylko !!!
- DDT2000 2.3.0.1 Full Setup
5) Podmieniasz DDT2000Data na c:
6) Kopiujesz DDTregisterinfo.dll do c:\ProgramFiles\DDT2000\
dll i zastępujemy istniejący.
7) Podmieniasz pliki z tłumaczeniami jeśli chcesz
8) Uruchamiasz DDT2000 nie Light i skonfiguruj połączenie COM
klikasz w " CONFIGURATION " , " Diag Port "
restartujesz i miłej zabawy
Niestety po instalacji na głównym ekranie na samym środku brakuje informacji jaka to wersia a jak wchodzę w VEHICLES mam puste ramki. Czy mogę prośić o informację co może być nie tak? Bardzo proszę o pomoc .
Jaką wielkość ma u Ciebie DDT2000Data?
Powinien mieć ponad 400MB.
_________________
Gość
Wysłany: 2011-08-03, 22:21
405MB może jednak te ustawienia nigdy nie korzystałem z explorera.
Gość
Wysłany: 2011-08-04, 16:34
Mam jednak ustawienia. Do przestawienia :
Narzędzia/opcje internetowe/zaawansowane na wyświetlonej liście odnajdujemy ( zezwalaj zawartości aktywnej na działanie w plikach na moim komputerze) i dajemy ptaszka, klikamy zastosuj zmianę operacji wykonać na wyłączonym DDT 2000. Odpalamy DDT 2000 i cieszymy się bo wszystko jest.
Mam teraz pytanie, jak usunąć błąd poduszki?
Cała heca z powodu tego błędu mam gdzieś przetarty kabel albo co. Po skasowaniu w serwisie 50 zł po czasie wyskakuje znowu. Planuje szukać i naprawić usterkę, ale jak za każdym razem będę myślał że naprawiłem i jeździł do serwisu na skasowanie to może się to źle skączyć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum