Marka: KIA
Model: Sorento
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-06, 12:23
Ja w ostatni weekend zrobiłem trasę W-wa - Krynica Morska - W-wa razem ok 700km. starałem się nie przekraczać 3500 obrotów tak max do 110km/h cała trasa na klimie komputer pokazał 8,6 przy czym był obowiązkowy postój w korku /2 samochodziki leżały na dachu przed Elblągiem/ do tego objazd miejsca wypadku, nie trasą wytyczoną przez Policję tylko polną drogą przez pola i ugory . Auto całkowitego przebiegu ma dopiero ok 900km.
Ostatnio zmieniony przez Roobertino 2011-06-06, 12:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1434 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-06-06, 13:04
harry napisał/a:
Mam wrażenie, że diesel jest ciut bardziej ekonomiczny
to jest bezsprzeczne... ale porównanie z Twoją wersja jest chyba nie na miejscu - Ty masz 4x2 a nie 4x4. Wersja 4x4 zasilana ON pali spokojnie ok. 1L więcej, więc róznica byłaby mniejsza. A jeśli kierujemy się tylko ekonomiką to warto brać pod uwagę także jak długo trzeba jeździć, żeby "odjeździć" dopłatę do diesla.
Mam wrażenie, że diesel jest ciut bardziej ekonomiczny
to jest bezsprzeczne... ale porównanie z Twoją wersja jest chyba nie na miejscu - Ty masz 4x2 a nie 4x4. Wersja 4x4 zasilana ON pali spokojnie ok. 1L więcej, więc róznica byłaby mniejsza. A jeśli kierujemy się tylko ekonomiką to warto brać pod uwagę także jak długo trzeba jeździć, żeby "odjeździć" dopłatę do diesla.
Mądrego to i miło poczytać
Masz rację 4x2 a 4x4 to jednak inne napędy i inne zużycie.
Ale to mój pierwszy diesel więc nie dziw się mojej radości - od 1993 r zawsze jeżdziłem benzynowymi autami: 126p, Suzuki Maruti, Renault Clio, Volkswagen Polo, Skoda Felicia, Skoda Fabia.... i teraz Biseptol , który nie okazuje szczególnego apetytu na paliwo
Cieszę się i tyle
_________________ Harry.... czysty Harry :):):)
Ostatnio zmieniony przez harry 2011-06-06, 13:22, w całości zmieniany 1 raz
Bez przesady - to nie stale 4x4 tylko dolaczane, ktore w takiej trasie ani na chwile nie bylo wlaczone. Wiec roznica wynika tylko z wiekszej masy - ale nie bedzie to litr.
Roznica miedy D a NoPB w przypadku Dacii zwraca sie dosyc szybko - roznica w cenie nie jest duza. Inna sprawa, ze benzyna ma zawsze "tajna bron" - mozna zalozyc LPG no i sie diesel chowa
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1434 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-06-06, 13:40
harry napisał/a:
Cieszę się i tyle
Jako użytkownik dCi, hdi i innych D do kilkunastu lat, całkwicie rozumiem rozumiem Twoją radość ;)
fi; skoro DD 4x4 ma sprzęgło elektromagnetyczne przy tylnym mości, tzn że wał napędowy musi być napędzany stale, a to są dodatkowe opoty. Poza tym, róznice mogą być także w areodynamice podwozia samochodu (inne ukształtowanie, inny prześwit).
Marka: KIA
Model: Sorento
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-06, 14:12
ja i tak uważam że na auto które przejechało dopiero 800km i na moje wjeżdżanie się w ten typ samochodu z 6 st skrzynią biegów to spalanie jest nie najgorsze, no i jeszcze nie dodałem że auto było dobrze obciążone, a poza tym mam małą nadzieję że po całkowitym ułożeniu motoru jeszcze troszkę spadnie
Na dotarciu silnika, jest czas na test rożnych paliw. Zacząłem od Verwy po przejechaniu 677,6 km spalanie 6,62 litra na setkę. Co pokazał komputer lepiej nie mówić. Zresztą w okolicach rezerwy komputer pokazuje wszystkie fazy księżyca. Moim zdaniem wynika to z kształtu zbiornika w DD 4X4. Zaznaczam, że jeżdżę po różnych drogach od Autostrady po poligon.
Teraz nalałem Lotos Dynamic i zobaczymy jak wyjdzie spalanie na tym paliwie.
cytat : "..Opinie są dosyć zgodne, mechanicy samochodowi są dalecy od euforii. Podkreślają, że ci, którzy oczekują znaczących przyrostów mocy silnika w autach eksploatujących paliwa typu premium, będą z pewnością zawiedzeni. Potwierdziły to zresztą testy laboratoryjne. Zwiększenie mocy okazało się wręcz symboliczne. Jacek Nowicki, mechanik samochodowy, dostrzega pozytywny wpływ uszlachetnionych paliw na kulturę pracy silnika, bowiem wpływają one na funkcjonowanie tłoków, zaworów czy pierścieni. Można oczekiwać zatem nieco cichszej pracy silnika. Jednak nie należy raczej spodziewać się pokaźnych oszczędności zużycia paliwa, a lepsze rezultaty w tym względzie może przynieść np. stosowanie się do zasad jazdy typu ekodriving. Trudno zatem liczyć, że w krótkiej perspektywie stosowanie paliw wzbogaconych przyniesie oszczędności finansowe, choć w okresie dłuższym może istotnie tak się stać (np. dzięki wydłużeniu pracy niektórych elementów silników) – stwierdza nasz rozmówca.
Moje spalanie to 7 litów gazu w trybie mieszanym
Do roboty mam 20 km ok 10km muszę się przez miasto przebić a następne 10 km 2 pasy
Poza miastem jechałem ostatnio z Poznania do Obornik Wlkp i wyszło mi średnio 6,4 LPG
A mnie miło zaskoczył mój Stepway. Na liczniku ma dopiero 4tyś km więc chyba jeszcze nie do końca dotarty.
Do Zakopanego i z powrotem 1030km , w tym ok 350km autostrady i nawet rezerwa się nie zapaliła, Po przyjeździe wlałem do pełna 41litrów ON. Ale przyznaję że jechałem ekonomicznie. Nawet na autostradzie trzymałem prędkość 95-100km/h.
Moje spalanie to 7 litów gazu w trybie mieszanym
Do roboty mam 20 km ok 10km muszę się przez miasto przebić a następne 10 km 2 pasy
Poza miastem jechałem ostatnio z Poznania do Obornik Wlkp i wyszło mi średnio 6,4 LPG
Masz sekwencję
Moim zdaniem to trochę za mało... Może to być niebezpieczne dla zaworów i gniazd zaworowych.
Moje spalanie średnie z trasy to 8,4l.
Wyjazd do Grodziska Mazowieckiego i z powrotem + około 100 km po Warszawie. Łącznie przejechane około 850 km, średnia prędkość z całego wyjazdu 68,8 km/h , ale trasa poranna Jastrowie - Grodzisk M. (od 5.00 - 9.45) 380 km - średnia prędkość 89,9 km/h po drogach normalnych - jazda w mieście do 60 km/h, trasa 110 - 120 km/h i tylko na S10 koło Bydgoszczy i Torunia pozwoliłem sobie na 150 - 160 km/h.
Także bez szaleństw a można w miarę szybko i płynnie - ważny jest też czas - sobota, powrót w niedzielę po południu - i tu już dużo dłużej - 7 godzin - korki.
Witam pierwszy pomiar gazu zatankowałem 40 litrów gazu zrobione 356 km w tym 100 km trasa pozamiejska ocencie sami czy wszystko ok bo mi sie wydaje że chyba ciut za duzo pali
Gość
Wysłany: 2011-06-24, 17:02
DomBad napisał/a:
Mnie cały bag 50l wystarcza na 680 - 700km spalanie w mieście średnio 8,5 l
W moim loganie jest podobnie
W cyklu mieszanym 8,5 - z klimą
W cyklu mieszanym 7,8 - bez klimy
Trasa z klimą - 6,8 Prędkość 110 km/h
trasa bez klimy - 5.6 Prędkość 110 km/h
W mojej jakiej-by-nie-było-pseudoterenówce DD 1.6 16V sprawy mają się następująco:
826 km po terenach podgórskich (max. nachylenie 20%) w trybie mieszanym z czego nieco ponad 60% miasto i tereny podmiejskie.
40% trasa.pl czyli ruch wahadłowy, traktory, maszyny i urządzenia robocze. Czasami odcinki szutrowe i gruntowe (w sumie ca. 5%)
Klimatyzacja: 70% czasu jazdy.
Średnio: 2 osoby na pokładzie.
V_śr=38 km/h V_max=140 km/h (A-4) odcinki ekspresowe: do 120 km/h
Spalanie w takim cyklu: 8,2 L/hkm
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
mi teraz wchodzi na baku 7,8 l, przy klimatyzacji włączonej prawie non stop, przy czym proporcje to miasto trasa 70/30, na trasie w miarę eko z małymi ustępstwami;)
generalnie jestem zadowolony, zobaczymy jak bedzie po czipku i gazowaniu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum