Szczerze przyznam, że łamiemy się między Dacia Sandero Arctica a Skoda Fabią Combi Classic. Porównujemy Fabię z "dedykowaną" instalacją LPG i Sandero z "fabryczną" instalację LPG. Różnica ceny przy podobnym ubogim wyposażeniu, choć z klimatyzacją i właśnie instalacją LPG, to 3.350zł na korzyść Sandero, choć jeszcze musimy jeszcze przyjrzeć się ofercie finansowej/ubezpieczeniowej. No i zniechęcają 2 lata gwarancji w Fabii, musimy dopytać o rozszerzenie i wtedy porównywać. Choć tak po prawdzie to trzeba by było porównywać nie z Fabią Combi, a zwykłą Fabią Classic i Sandero Arctica, bo wtedy są porównywalne bagażniki. Wtedy tylko 750zł różnicy. Daje do myślenia Zwłaszcza, że przywykliśmy do takich drobiazgów, jak dzielona kanapa, regulowana kolumna kierownicy, regulowany na wysokość fotel kierowcy. W Sandero Arctica nie mielibyśmy tego i nawet pogodziliśmy się, ale łamiemy się między Rumunem a Czechem ;)
Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011 Posty: 42 Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-09, 17:08
Dzięki za wskazówkę. Pogrzebię w wątkach w dziale ogólnym.
Niestety dealer Dacii mimo skonsultowania naszego pytania, nie potrafił nam odpowiedzieć precyzyjnie, co jaki czas z związku z fabryczną instalacją gazową powinniśmy pojawiać się w serwisie w czasie gwarancji. Podobno nie ma podglądu do tych szczegółowych zapisów warunków gwarancji, a dotąd nie mieli sprzedanego takiego auta. Mówił, że być może co 15.000 km, z tym, że pierwszy przegląd 95zł, drugi min. 700zł-800zł, a być może co 30.000km. Z myślą o poprawie jakości zmieniają niby te interwały. W Skodzie, przy instalacji gazowej co 20.000km wymiana filtrów obowiązkowa, nie wiem jeszcze, jak dalsze szczegóły.
Czy kojarzycie na forum osobę, która ma Sandero z fabryczną instalacją gazową z silnikiem 16 zaworowym 1.2? Albo jakaś wskazówka, jak znaleźć instrukcję obsługi samochodu, bo polska strona dacii nie jest pomocna. Może być po angielsku, po francusku mówię, jak hiszpańska krowa ;)
EDIT Już mnie uświadomiono, że o użytkowników Daci z fabryczną instalacją LPG może być trudno na tym forum, bo w PL można zamawiać dopiero od 2-3 tygodni :)
Ostatnio zmieniony przez qlpiak 2011-07-09, 18:37, w całości zmieniany 2 razy
Strasznie dużo jak za drugi przegląd - ja nigdy w ASO nie zostawiłem więcej niż 400zł (raz po 30k km 350zł, ale miałem własny filtr, ~200-300zł po 15 i 30kkm, w związku z tym że zawsze wymieniam olej i filtr powietrza). Fakt faktem, w Renault nie obrażają się jeśli przywieziesz własne rzeczy na wymianę (filtry itp.) dzięki temu można oszczędzić często i kilkaset złotych (np. dobre klocki hamulcowe to ok 80zł na alledrogo, a w ASO 400zł)
także Renault powiedzmy że bierze ode mnie przeciętnie 350zł/15k kkm (jestem przed przeglądem po 60kkm).
Dodatkowe części zamienne (filtry, świece (bo LPG), olej i filtr oleju biorę w ASO) ok 50zł/15kkm.
Gazownik + regulacja zaworów i wymiana filtrów co 20kkm ~200zł (bo widujemy się co 10kkm, raz za 60zł przegląd bez wymian, drugi raz wymiany filtrów i regulacja zaworów ~150zł)
wymiana klocków co 50kkm, tarcz co 100kkm (myślę że spokojnie mogą tyle wytrzymać ). Jeśli skusimy się na własne części to w ASO nie będzie drogo (100zł klocki gdzieś i ze 80zł wymiana w ASO (0,5 roboczogodziny)).
uśredniając myślę, że rozsądnie serwisowany samochód (z pełną dbałością) ok 450-500zł/15kkm.
LPG fabryczne jest chyba tylko w 16v - także prawdopodobnie odpada regulacja zaworów
A co do wizyt gwarancyjnych - raczej nie skorzystasz :) w tych samochodach nie ma co się psuć - jasne że np ze skrzypiącym pedałem można jechać - ale równie dobrze można podejść do pobliskiego sklepu, kupić odpowiedni do tego smar i w czasie i pieniądzach jakie pochłonęłaby podróż do ASO można sobie poradzić.
W Daćkach nie ma co się psuć (ktoś robił chyba amortyzatory na gwarancji - jakieś (pojedyncze, albo i nie) problemy z korozją, ale z tego co wiadomo ostatnio wszystkie marki na to chorują).
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-07-10, 11:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011 Posty: 42 Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-10, 15:38
czaju napisał/a:
Strasznie dużo jak za drugi przegląd
No domyślam się, że sprzedawca podciągnął szacunki w górę wliczając coś, czego spodziewa się, że będzie wymagane przy przeglądzie instalacji gazowej. Czyli koszt normalnego przeglądu plus "gazownika. Ale chyba wziął kwotę z sufitu. Mimo, że konsultował się na zapleczu.
Cytat:
LPG fabryczne jest chyba tylko w 16v - także prawdopodobnie odpada regulacja zaworów
Ja bym b. chciała zobaczyć, jak wygląda kalendarz przeglądów i co się na nie składa w przypadku auta, które ma mieć gwarancję rozszerzoną o instalację gazową zamontowaną przez producenta. Ja rozumiem, że nie mają tych informacji od ręki, ale wyciągnę wnioski, jeśli ich zdobycie przed zamówieniem nie będzie możliwe ;)
warto pamiętać, że przegląd Dacii != przegląd Renault.
Kwotowo w przypadku Dacii (przynajmniej przed tym rokiem), był ustalony jakiś ryczałtowy cennik, który był bardzo atrakcyjny.
Pewnie wiele się ten cennik LPG nie różniłby - wydaje mi się że po prostu co 15kkm wymiana filtra fazy lotnej i fazy ciekłej i jakieś 0,5 rg na sprawdzenie szczelności. realnie ok 120-150zł (tak bym przewidywał). No i same części zamienne są dość łatwo dostępne, bo to przecież zwykle tak jest że albo były w Clio II, albo jakiejś Megane, a sam Logan na rynku też już 6-7 lat.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-07-10, 21:27
W 1.2 16 zawory są regulowane ręcznie na śrubę, ten silnik montowano w Kangoo i trzeb to kontrolować bo silnik będzie nierówno pracował i szybko się zawory wypalą.
regulowany na wysokość fotel kierowcy. W Sandero Arctica nie mielibyśmy tego i nawet pogodziliśmy się, ale łamiemy się między Rumunem a Czechem ;)
Skoda ma parę fajnych rzeczy w podstawowym wyposażeniu, oprócz tego co pisałeś 4 poduszki i termometr Gdyby nie bagażnik i gama silników, to pewnie wybrałbym Dacie.
Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011 Posty: 42 Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-11, 10:01
MarkD napisał/a:
Skoda ma parę fajnych rzeczy w podstawowym wyposażeniu, oprócz tego co pisałeś 4 poduszki i termometr
OK, ale ta przednia pasażera mogłaby mieć możliwość wyłączenia na ewentualność wożenia dziecka w foteliku. W Sandero nie ma bocznych, ale przednią da się wyłączyć (w standardzie). Termometr - no nawet nie pomyślałam, że są auta bez
Skoro już z mojego powitania wydzielony został ten temat dorzucę kilka różnic.
Gwarancja Dacia - 3 lata, na lakier 2 lata. Skoda - 2 lata, na lakier 3 lata, na perforację nadwozia 12 lat. Dacia możliwość przedłużenia gwarancji tylko ubezpieczeniem (do 4 lub 5 lat), Skoda - także producenckiej jako opcja (1 opcja do 60.000km - 800zł, 2 opcja do 120.000km - 1.600zł). Gwarancja instalacja gazowa jak całość: w Sandero - 3 lata, w Fabi 2 lata bez możliwości przedłużenia.
Żeby mieć 4 cewki, które ponoć lepiej spisują się z instalacją gazową w Skodzie Fabii Combi trzeba mieć silnik 1.4. W Daci Sandero wystarczy 1.2. W obu tych silnikach trzeba się liczyć z kosztem wymiany paska rozrządu.
Nie wiem, ile wynegocjuję w Dacii. W Skodzie jeszcze przed jazdą próbą pakiet family (centralny na pilota, elektryczne szyby z przodu, pakiet dodatkowych schowków, radio z CD i mp3, dodatkowe gniazdo 12V w bagażniku), koło zapasowe z podnośnikiem (auta instalacją mają tylko zestaw naprawczy). Liczę jeszcze na kratkę oddzielająca bagażnik i poduszkę pasażera z możliwością wyłączenia (w standardzie jest bez możliwości wyłączenia, w Sandero w Arctice jest możliwość wyłączenia w standardzie).
Ale w sumie w naszych kalkulacja ważna jest aktualna oferta na kredyt i ubezpieczenie komunikacyjne. To pierwsze plus dla Skody - przy wpłacie 50% reszta w ratach bez odsetek choć z dużą prowizją (plus ubezpieczenie kredytu oczywiście). To drugie plus dla Dacii - pakiet w cenie 1% wartości auta. W Skodzie wartość pakietu dealerskiego jest taka, jaką mielibyśmy po uwzględnieniu naszych zniżek. Dla porównania ostatecznie weźmiemy łącznie cenę auta, kosztów kredytu na 3 lata i ubezpieczenia komunikacyjnego w pierwszym roku. Porównamy Dacię Sandero Arctica 1.2 z klimą, instalacją gazową i Fabię Classic 1.4 hetchbacka z klimą, instalacją gazową i opcją na dodatkową gwarancję do 120.000km. Do porównania użyjemy aut bez lakieru metalizowanego (dopłata w podobnej cenie), choć rozsądek nakazywały metalika w Dacii, a nie tak pilną potrzebę metalika w Skodzie. Weźmiemy pod uwagę, że być może po 3 latach będziemy sprzedawać auto i uwzględnimy większą utratę wartości Dacii.
A potem zobaczymy, ile więcej będzie za Fabię Combi ;) z klimą i instalacją LPG. I wtedy zastanowimy się nad rozszerzeniem gwarancji.
No i czekamy na auto do jazdy próbnej w Dacii. Bo jeśli na dziurach będziemy czuć się wygodniej, to niewykluczone, że to zdecyduje a nie dodatki typu asymetrycznie dzielona do składania kanapa w Fabii, regulacja fotela kierowcy czy kolumny kierownicy. 70% naszej jazdy to ruch miejski po dziurach. Te rzeczy dodatkowe, które możemy mieć w standardzie w Fabii mają znaczenie głównie na długich trasach. Aha, w Sandero subiektywnie na tylnej kanapie jest nieco wygodniej. Co prawda Fabia II jest wygodniejsza w tyłu niż Fabia I, którą teraz mamy, bo wyższa, wymiarowo Sandero jest ciut niższa w środku niż Fabia II, ale rozstaw osi jest lekko na plus w Sandero i to chyba osobom z długimi nogami robi większą różnicę niż przestrzeń nad głową. A może to kwestia samej kanapy? Pasażerowie na tylnej kanapie u nas rzadko, ale tak odnotowuję dla porządku.
Każdy przegląd co 15.000 km przy instalacji gazowej w Fabii wymaga dodatkowych 100zł. Jaki jest dodatkowy koszt w Sandero - jeszcze nie wiem.
Termin zamówienia podobny - Dacia może wrzesień, Skoda na pewno wrzesień (metalik na stanie).
Ostatnio zmieniony przez qlpiak 2011-07-11, 10:25, w całości zmieniany 6 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-11, 10:11
Widze, ze Kolega bardzo dokladnie podszedl do kwestii za i przeciw. Bardzo rozsadnie. Chcialem od siebie dodac, ze jesli jezdzicie w 70% po miejskich dziurach przyda sie zwiekszony przeswit Sandero w stosunku do standadowego Fabii.
Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011 Posty: 42 Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-11, 10:19
Hihi akurat koleżanka
No właśnie te opowieści o tym, że to auto w sam raz na polskie warunki drogowe Europy Środkowo-Wschodniej w ogóle sprawiły, że rozważamy Dacię. Muszę sobie wjechać na typowy krawężnik i sprawdzić organoleptycznie. Trochę mnie drażni, że w drugim co do wielkości mieście w Polsce dealer nie jest w stanie na następnym dzień załatwić nam auta do jazdy próbnej
Aha, pojemność bagażnik w hetchbacku Fabii - 315l i w Sandero - 320l. Niby ta sama pojemność, ale sposób montażu pasów w Sandero trochę utrudni sprytne pakowanie.
Ostatnio zmieniony przez qlpiak 2011-07-11, 10:22, w całości zmieniany 1 raz
Widze, ze Kolega bardzo dokladnie podszedl do kwestii za i przeciw. Bardzo rozsadnie. Chcialem od siebie dodac, ze jesli jezdzicie w 70% po miejskich dziurach przyda sie zwiekszony przeswit Sandero w stosunku do standadowego Fabii.
"Kolega"co prawda rozsądno-fachowo, ale rodzaju żeńskiego.
Nie wiem jak jest w skodzie ale w sandero stalowa płyta pod silnikiem bardzo sie przydaje na naszych drogach, a jeszcze jak ktos musi czasem dojechac polna drozka na dzialke to juz wogle
Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011 Posty: 42 Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-11, 15:17
Właśnie naginam wyszukiwarkę na forum, żeby wyrzuciła mi więcej informacji o tym, co jest takiego w Sandero, że sprawdza się na polskich drogach i przedzieram się przez gąszcz informacji na zupełnie inny temat :( Tak czy siak pewnie zdecyduje jazda próbna.
Po uwzględnieniu wkładu własnego, rat i pakietu ubezpieczenia w pierwszym roku wychodzi, że różnica tych łącznych kosztów to 2.600zł między Sandero Arctica 1.2 LPG a Fabia Classic 1.4 LPG hetchback. A Fabia Combi Classic 1.4 LPG to cena Logan MCV Artcica 1.6 LPG :( Różnic w serwisowaniu nie jestem w stanie wyliczyć. Normami patrząc koszty spalania w Fabii i Sandero pewnie porównywalne, MCV jednak chyba więcej. Zastanawiam się, czy spalenie w Sandero 1.2 będzie trudniej uzyskać niskie niż w Fabii 1.4 przy tym samym stylu jazdy
Ostatnio zmieniony przez qlpiak 2011-07-11, 15:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-11, 15:31
Cytat:
Zastanawiam się, czy spalenie w Sandero 1.2 będzie trudniej uzyskać niskie niż w Fabii 1.4 przy tym samym stylu jazdy
W mieście sandero może być oszczędniejsze, ale w trasie z klimą przy prędkościach 100km/h i więcej fabia może być zarówno oszczędniejsza, jak i bardziej dynamiczna.
Logan MCV z LPG wcale nie spala jakoś specjalnie dużo, wystarczy poczytać posty kolegi janostrzyca który parę miesięcy temu założyl LPG do takiej daćki - więc jeśli spalanie miałoby być głównym kryterium przeciwko mcvce to warto przemyśleć
Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011 Posty: 42 Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-11, 16:35
benny86 napisał/a:
Cytat:
Zastanawiam się, czy spalenie w Sandero 1.2 będzie trudniej uzyskać niskie niż w Fabii 1.4 przy tym samym stylu jazdy
W mieście sandero może być oszczędniejsze, ale w trasie z klimą przy prędkościach 100km/h i więcej fabia może być zarówno oszczędniejsza, jak i bardziej dynamiczna.
To nice, bo jak pisałam 70% ruchu mamy w mieście. A na trasie, to ja potrafię powściągnąć kopyto i pilnować zużycia, bo bardzo mi się nie spieszy. Nie mam tak, że każdego Tira muszę wyprzedzić ;) Zresztą aktualna Fabia mnie do takiego stylu jazdy poza miastem przyzwyczaiła. W mieście jeżdżę, jak mi ruch pozwala na konkretne godziny. Liczy się czas dojazdu, nie pilnowanie zużycia.
benny86 napisał/a:
Logan MCV z LPG wcale nie spala jakoś specjalnie dużo, wystarczy poczytać posty kolegi janostrzyca który parę miesięcy temu założyl LPG do takiej daćki - więc jeśli spalanie miałoby być głównym kryterium przeciwko mcvce to warto przemyśleć
Poszukam. Nie, główne kryterium to jest takie, czy my potrzebujemy takie duże auto w najbliższych 3 latach ;) Ale jeśli już mielibyśmy kupować Fabię Combi, a w tych kosztach mogę mieć MCV, to chyba bym wolała MCV.
Jutro jazda próbna Sandero i MCV :)
Ostatnio zmieniony przez qlpiak 2011-07-11, 16:36, w całości zmieniany 1 raz
jeśli już mielibyśmy kupować Fabię Combi, a w tych kosztach mogę mieć MCV, to chyba bym wolała MCV
I słusznie (: - aczkolwiek MCV-ka ma pewien własny, specyficzny minus: manewrowanie na parkingu... Nie jest to nic zabójczego ani nie do opanowania, ale 2900 mm rozstawu osi powoduje, że trzeba się czasem kółkiem nakręcić - tam, gdzie sandero czy inna fabioza wjedzie na raz albo na dwa, mcv-ką trzeba czasem zrobić 4-5-6 podejść.
(Natomiast wbrew pozorom z widocznością do tyłu nie jest wcale tak tragicznie - wymaga faktycznie przyzwyczajenia, ale wcale nie większego, niż w innych autach).
Na pewno warto odbyć przynajmniej jazdę testową - przy dziecku miejsca nigdy dość (;
Samo auto nie jest drastycznie większe na zewnątrz - to "tylko" 0,5 m więcej niż w sandero - ale w środku różnica jest gigantyczna...
(Fabię można do bagażnika zapakować d: ).
A jak w Krk nie ma, to przecież na Śląsk jest niedaleko - a tam sporo dilerów... I wycieczkę można przy okazji zaliczyć (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-07-11, 16:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-11, 17:23
qlpiak napisał/a:
Ale jeśli już mielibyśmy kupować Fabię Combi, a w tych kosztach mogę mieć MCV, to chyba bym wolała MCV.
Nie ma porównania między bagażnikiem w nowej Fabii Kombi a MCV. I nie mówię tu o pojemności (500 l vs 700 l, według tych samych norm), tylko o kształcie - w Fabii bagażnik to kwadratowa studnia, w której w żadnym kierunku stelaż naszego wózka nie dawał się położyć na płask na podłodze. Z dziwnych rzeczy, mieliśmy też problem z naszym fotelikiem w Fabii - nad nadkolami, zamiast kanapy, jest taka cienka skórka. :) W efekcie fotelik, sam w sobie dość ciężki i z pancernym stelażem pod spodem, opierał się o zamaskowane nadkole i "siedział" krzywo.
Znając życie, zaraz przyjdzie kolega fi i powie, że tak naprawdę wózek nam się zmieścił, a fotelik pasował. ;)
Póki go tu nie ma, to jeszcze szybko powiem, że w nowej Fabii nie byłem w stanie znaleźć takiej pozycji za kierownicą, żeby albo dach, albo gigantyczna deska rozdzielcza nie zasłaniała mi połowy świata, rachityczne guziczki poutykane to tu, to tam, zrobiły na mnie fatalne wrażenie. :> Z plusów - tylko w Skodzie zaproponowano nam konkretny upust za płatność gotówką.
A teraz wpełzam pod kamień, zanim mnie tutejsi miłośnicy Skody zjedzą. :]
Co do MCV, to dla dwuosobowej rodziny, nawet z ambicjami, to jednak maleńka przesada. :) No chyba, że wymyślicie, co można nią wozić w międzyczasie (poza ambicjami :). Z fajnych rzeczy - do środka wchodzą rowery w całości, jak się uprzeć, to chyba nawet na stojąco. :D W wersji 7-mioosobowej można wozić 7 osób :] - początkowo mogą to być pijani znajomi z/na imprezę, po ewentualnym rozmnożeniu bardzo wygodnie wozi się "w bagażniku" dziadków, ciocie, itp. ;) Nam rozmiar bagażnika (poprzednio mieliśmy mazdę z bagażnikiem o pojemności ok. 350 l) zaczął przeszkadzać dopiero wtedy, kiedy zaczęliśmy z Młodą jeździć na wakacje, a zaczęliśmy, kiedy Młoda miała jakieś półtora roku.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-11, 17:26
qlpiak napisał/a:
czy my potrzebujemy takie duże auto w najbliższych 3 latach ;)
można do sprawy podejść dwojako - albo tak jak mówisz, patrząc na realne potrzeby względem samochodu, albo też założyć że przestronności i bagażnika nigdy za wiele - i wtedy MCVka wymiata wszelką konkurencję w tej samej cenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum