Mi zamontowali w ASO Świętochłowicach STAG-4 MAGIC JET,REDUKTOR SKORPION MINI I BUTLA 54l montowa pod bagażnikiem cena z dnia montażu 3400 zł czyli luty tego roku.Na razie jest wszystko ok ale nie obyło się problemow z wystrojeniem instalki,dopiero po trzeciej wizycie udało się jako tako zestroić.Gdyby nie to że jakaś tam nie pisana gwarancja na pewno nie założyłbym instalacji u nich,choćby tylko ze względu na cenę.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-07-10, 13:55
540 km: w tym jakieś 150 km miasto i ok 200 km tereny górzyste, 4 os. na pokładzie, bagażnik zapakowany pod dach, pełny zbiornik benzyny, jazda bez oszczędzania silnika do 100 km/h=8.5 l.LPG/100km. Trochę sporo, ale nadal do przyjęcia.
Na autostradzie: ok. 9l. LPG/100 km.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Mnie wchodzi do zbiornika do 43 L, dzisiaj machnąłem 470 km i końca gazu nie widać, trasa 50-110 km/h. Zazwyczaj 440 km to był absolutny max dla trasy autostrada/miasto.
Mnie wchodzi do zbiornika do 43 L, dzisiaj machnąłem 470 km i końca gazu nie widać, trasa 50-110 km/h. Zazwyczaj 440 km to był absolutny max dla trasy autostrada/miasto.
Mam taki sam zbiornik i na trasie jadąc momentami nawet 160 udało mi się zrobić 490km,podejrzewam że jak bym jechał maks 110 to może by było z 530-560km,
najmniej jak mi komputer pokazał to 7,2\100
Mnie wchodzi do zbiornika do 43 L, dzisiaj machnąłem 470 km i końca gazu nie widać, trasa 50-110 km/h. Zazwyczaj 440 km to był absolutny max dla trasy autostrada/miasto.
Mam taki sam zbiornik i na trasie jadąc momentami nawet 160 udało mi się zrobić 490km,podejrzewam że jak bym jechał maks 110 to może by było z 530-560km,
najmniej jak mi komputer pokazał to 7,2\100
Ja na komputer nie patrzę, bo nic mi się tam nie zgadza z tym spalaniem. Swoją drogą ktoś wie skąd się biorą takie wartości? Zatankowałem równo 43 l, ale nie zdążyło mi przejść na benzynę i mój wynik to 485 km. Przyjmuję więc spalanie w tym systemie na poziomie 8,8 l (jazda była dynamiczna, więc na zwykłej trasie poza miastem można by zejść powiedzmy do max 7,5 l).
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-07-14, 09:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-07-14, 16:12
SARCO napisał/a:
7,2l pokazał mi na odcinku BB-Wrocław trasa S1-A4 cały czas dwupas w nocy z stałą prędkością nie przekraczając 130 km\h
Co Ci pokazało? Masz jakiś specjalny komputer do gazu? Ten fabryczny pokazuje zużycie benzyny. W jaki sposób odczytujesz z niego spalanie LPG?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
"Właśnie wróciłem z trasy Bielsko-Borne Sulinowo-Bielsko = 1268km wyszło mi 8,5l gazu przy prędkości średniej 78km\h. Najlepszy wynik był na odcinku Bielsko-Wrocław, komputer wskazywał 7,2l i prędkość średnią 103km\h-potem to już wielka lipa wąska droga i tiry."
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-07-14, 16:28
SARCO napisał/a:
Spalanie odczytuje na stacji, przy dystrybutorze
"Właśnie wróciłem z trasy Bielsko-Borne Sulinowo-Bielsko = 1268km wyszło mi 8,5l gazu przy prędkości średniej 78km\h. Najlepszy wynik był na odcinku Bielsko-Wrocław, komputer wskazywał 7,2l i prędkość średnią 103km\h-potem to już wielka lipa wąska droga i tiry."
Z cytowanego przeze mnie postu (w całości) to raczej nie wynika.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-07-14, 17:19
Moim zdaniem niezły kit 7-8 litów gazu przy 130km/h szczególnie że spalanie benzyny przy takich prędkościach to lekko 9-10l, Ropy mi MCV pali przy takiej prędkości 7-7,5l
apropos spalania, u mnie ściągnięta rura dolotowa to -15% spalania (z 8,4-8,9 zwyczajowo teraz mieszczę się w 7,5-8). Średnia ok 60km/h , raczej bez większych oszczędności (no niestety dużo pagórków, więc mocy Dacii nigdy nie zawiele)
Moim zdaniem niezły kit 7-8 litów gazu przy 130km/h szczególnie że spalanie benzyny przy takich prędkościach to lekko 9-10l, Ropy mi MCV pali przy takiej prędkości 7-7,5l
No cóż mam ci powiedzieć napisałem to co miałem na cyferblacie i to co przy dystrybutorze,nie mam interesu w tym żeby "kitować"-nie jestem dilerem Reno-Dacia
Po mieście komputer wskazuje mi 9,3-9,6l a przy dystrybutorze gazu 10,2-10,5l gazu,jutro znowu tankuje gaz a z tego co widzę po przejechanych kilometrach to znowu wyjdzie z 10,5l gazu czysto po mieście.
Jadę jutro z B-B na Pyrzowice i z powrotem jakieś 180km, po powrocie znowu dobije zbiornik.
Wyniki z dystrybutora:
Tylko miasto 10% z klimą przejechane 389km spaliłem 4l benzyny i 39,3l gazu
Trasa Bielsko-Pyrzowice-Bielsko 224km i spaliłem 20,1 l gazu jechałem z prędkością od 70 do 160 km\h (Chwilowo), w jedną stronę 2 osoby, a z powrotem 4+bagaż i stałem 35min w korku.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-07-17, 07:54
10.000 km i pół roku na LPG-żadnych awarii, spalanie średnie ok. 10 l.LPG/100km, wydatki na paliwo niższe o jakieś 300-400 zł/m-c. Jesli nie dojdzie do awarii instalka zwróci się po max. 10 m-cach.
Jedyne co rozczarowuje to świrująca kontrolka napełnienia butli oraz bardzo duże spalanie na autostradach. Na szczęście w moich stronach autostrad nie ma i nigdy nie będzie...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-07-17, 19:28
u mnie też kontrolka świruje, zawsze świeci że mam pełen bak ale i tak jedynym rzetelnym wskaźnikiem są przejechane km więc ja nic z tym nie będę robił mimo że kiedyś działała poprawnie
a tak z innej beczki czy ktoś wymieniał może samodzielnie filtry od lpg? to podobno bardzo prosty zabieg a ja niedługo będę musiał je wymienić i zastanawiam się czy wydać 15 zł i zakładać samemu czy przepłacać w warsztacie
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-07-17, 20:24
Ja wymieniałem. Trudność wymiany zależy od zastosowanych filtrów. Jeśli filtr jest montowany na przewodzie, to wogóle łatwizna. Ja w Polonezie mam filtr, gdzie obudowa jest na stałe i tam są 4 śrubki do rozkręcenia i same wkłady się wymienia.
Jedyne, w co się zaopatrzyłem to w środek do sprawdzania szczelności po skręceniu:
http://allegro.pl/arexons...1721380635.html
I jeszcze jedna dosyć ważna sprawa. Ja przed wymianą filtra zakręcam zawory na butli i wypalam gaz - zostawiam auto aż nie zgaśnie. Za pierwszym razem trochę się zdziwiłem, bo na biegu jałowym po zakręceniu zaworu na butli auto chodziło ponad minutę.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2011-07-17, 20:29, w całości zmieniany 1 raz
Ja aktualnie przebywam na pomorzu i robię dość pokaźne trasy, ostatnie spotkanie z dystrybutorem wykazało 8,4 L - zwykłe trasy poza miastem bez oszczędzania.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-07-18, 20:03
matucha napisał/a:
Ja wymieniałem. Trudność wymiany zależy od zastosowanych filtrów. Jeśli filtr jest montowany na przewodzie, to wogóle łatwizna. Ja w Polonezie mam filtr, gdzie obudowa jest na stałe i tam są 4 śrubki do rozkręcenia i same wkłady się wymienia.
Jedyne, w co się zaopatrzyłem to w środek do sprawdzania szczelności po skręceniu:
http://allegro.pl/arexons...1721380635.html
I jeszcze jedna dosyć ważna sprawa. Ja przed wymianą filtra zakręcam zawory na butli i wypalam gaz - zostawiam auto aż nie zgaśnie. Za pierwszym razem trochę się zdziwiłem, bo na biegu jałowym po zakręceniu zaworu na butli auto chodziło ponad minutę.
a to muszę popatrzeć u siebie czy też nie mam na przewodach, z zaworem to u mnie problem bo butla pod autem w koszu na koło i pewnie trzeba będzie się poczołgać
kurcze podziwiam te wasze 8,5 l gazu w trasie, ja przy takiej jeździe bez oszczędzania czyli 160km/h to poniżej 10 nie zejdę, 8,5 to mam przy normalnej jeździe 90-140
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2011-07-18, 20:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-01, 20:41
48l.LPG/580km. Trasa Lublin-Krynica-Rzeszów. Troje dorosłych na pokładzie, sporo bagażu, ok 60 km-miasto, częściowo teren górzysty, jazda bez oszczędzania.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum