Kurcze, ozdobne stalowki wygladaja OBLEDNIE. Wszyscy, ktorzy kupili alusy powinni sie biczowac przez tydzien w ramach zadoscuczynienia za wlasna glupote
Tylko nie wiem, jak wygladaly beda za 3 lta - cos czuje, ze korozja sie do nich dobierze dosyc szybko - ale zaoszczedzone na alusach pieniadze wystarcza na 3 malowania
Owszem, te stalowe stylizowane bardzo ładnie wyglądają, dlatego wziąłem je nawet jako drugi, zimowy komplet.
Wczoraj umyłem zimówki i widzę, że na trzech pojawiło się kilka kropek rdzy (1-2 mm), wszystkie na wewnętrznej krawędzi tych kanciastych otworów. Na szczęście widać, że to tylko powierzchniowy nalot, łatwy do usunięcia i zabezpieczenia. Na szczęście tragedii nie ma, wystarczy kilka minut zabawy szmerglem i pędzelkiem. Aha, taki nalot widać też gdzieniegdzie pod rantem, na którym trzyma się opona (ale trzeba się dobrze i z bliska przyjrzeć).
Gorzej, gdy się przytrze zewnętrzną stroną felgi o krawężnik... Na szczęście w przypadku Dustera to prawie niemożliwe, a przynajmniej - bardzo trudne.
Dodam, że przed zimą zawoskowałem nowe felgi - tym samym woskiem, który używa się do karoserii. Zawsze to trochę ochrony przed wodą i chemicznym świństwem z drogi.
_________________ Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2011-05-22, 19:41, w całości zmieniany 1 raz
no może aż taką głupotą to nie jest... felgi stalowe stylizowane kosztują ok. 1400 pln za kpl. a alufelgi oryginalne do Dustiego są pewnie w podobnej cenie - może nawet tańsze* ... odpowiedź na pytanie: które wybrać zależy od indywidualnych upodobań,
ad. * - nie znam ceny katalogowej alufelg ale oszacowałem, ich wartość w oparciu o wartość calego pakietu Look (oczywiście może to być nieprecyzyjne )
Uprzejmie informuję, że w listopadzie 2010 r. jedna felga aluminiowa kosztowała (chyba dobrze pamiętam) 1040 zł... Nie jestem pewny, jeśli chodzi o końcówkę ceny, ale na pewno 1 szt. w detalu była droższa, niż owe 1000 zł za komplet alusów przy odbiorze nowego auta. Dziwna polityka. Może w ASO jakiś rabacik by się uzyskało, ale i tak cena wysoka.
_________________ Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2011-05-24, 01:36, w całości zmieniany 2 razy
że w listopadzie 2011* r. jedna felga aluminiowa kosztowała (chyba dobrze pamiętam) 1040 zł..
ad. * - szybko żyjesz...
- pakiet Look w listopadzie kosztował 2400 pln, w tym m.in. 4 aluski i przyciemniane szyby... rzeczywiście dziwna to polityka...
Ano, szybko - takie czasy... Poprawiłem datę.
Dodam, że w chwili, gdy dowiedziałem się o tych cenach (już po zakupie auta) zacząłem żałować, że nie wziąłem przy zamawianiu samochodu tych alusów. Potem zakupiłbym i założyłbym stylizowane, a alu natychmiast sprzedałbym - nawet jeśli za 3/4 ich ceny w ASO, już byłbym sporo finansowo "do przodu". Ale kto mógłby przypuszczać...
czy te felgi nie wentylują lepiej hamulców niż te stylizowane?
Daj spokój... Może i jest jakaś różnica, ale moim zdaniem kompletnie bez znaczenia. Stylizowane mają wprawdzie pięć otworów, nie dziesięć, za to wyraźnie większych... Ale jeśli chcesz, możesz policzyć powierzchnię dziurawą obu felg.
_________________ Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2011-05-24, 01:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: pod maską, i to z przodu.
Rocznik: obecny i to w dodatku ten
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 16 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-07-12, 19:02
Piotr_K napisał/a:
Mam pytanie do posiadaczy Dustera 4x4, z salonu mam odebrać Dacię z felgami stalowymi, alusy mam dokupić z jakimś gratisem.
Wiem, że są dwie stalowe felgi, ta zwykła i stylizowana, ponoć będę miał wybór. Którą bardziej polecacie? A może wyboru nie ma i 4x4 musi mieć te stylizowane? Zamówiłem wersję Dustera 4x4 Ambiance.
Pozwoliłem sobie wykorzystać zdjęcia forumowiczów dla pokazania różnic
To ja z pytaniem....
mam zamówiony Duster Ambiance...
i nie wiem czy chce podwyższać sobie fakturę...
Co forumowicze doradzą:
a) zostać przy stalowych felgach
b) dopłacić tysiaka i zmienić na felgi aluminiowe
Nie orientuje się ktoś czy mogę dopytać Dealera czy istnieje możliwość dostać stylizowane felgi do modelu Ambiance?
Nie ma takiej możliwości w katalogu, ale ponoć kto pyta nie błądzi....
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-12, 21:14
Ja również radziłbym zostać przy stalówkach - w końcu po to kupuje się dustera żeby móc w razie potrzeby zjechać z asfaltu, prawda? Tysiąc zł można zdecydowanie lepiej zainwestować
Też zdecydowałem się na stalowe "zwykłe", są ładne. Alusy może dokupię na przyszły sezon do letnich opon, ale nic na siłę ..;) Może bardziej warto będzie inwestować w inne dodatki, choćby firmowe siatki do mocowania bagażu lub np. oryginalne pokrowce kompatybilne z poduszkami bocznymi....
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2011-07-12, 22:00
D napisał/a:
mam zamówiony Duster Ambiance...
i nie wiem czy chce podwyższać sobie fakturę...
Co forumowicze doradzą:
a) zostać przy stalowych felgach
b) dopłacić tysiaka i zmienić na felgi aluminiowe
Radzilbym zostac przy stalowkach i docelowo przeznaczyc je do zimowek, a do letnich dokupic sobie aluski... z tym ze raczej poza ASO, moze np. cos z takich.
EDIT: Ja w kazdym razie zawsze zalatwiam sobie drugi komplet (duzo zdrowiej dla felg i opon i samemu mozna zmieniac kola), z tym ze na stalowkach, ale bratu poradzilem w przypadku Qashqaia ok. 2 lata temu dokladnie tak, jak tobie powyzej . Tak sie bardziej oplaca - jest nieduza roznica w cenie miedzy stalowkami a alusami w przypadku tak duzych felg, wiec lepiej wziac z salonu na standardowych stalowkach bez doplaty, a pozniej dokupic alu, niz doplacac w salonie do alu, a pozniej dokupowac stalowki dla zimowek.
P.S. Sorrki, okazalo sie, ze od czasu gdy zaczelem pisac tego posta pojawily sie w watku nowe posty i ten moj je czesciowo dubluje, ale szkoda mi skasowac co juz naskrobalem .
Ostatnio zmieniony przez DD 2011-07-12, 22:37, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: pod maską, i to z przodu.
Rocznik: obecny i to w dodatku ten
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 16 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-07-13, 19:25
DD napisał/a:
Radzilbym zostac przy stalowkach i docelowo przeznaczyc je do zimowek, a do letnich dokupic sobie aluski... z tym ze raczej poza ASO, moze np. cos z takich.
Mądrych to i miło posłuchać
Podziękował za skierowanie mnie na odpowiedni trop
Oryginaly maja ET50, w sumie jesli wezmiesz ET40 to beda wysuniete na zewnatrz o 1 cm w stosunku do ET50 - chyba nie powinno to stwarzac jakis powaznych problemow, najwyzej beda bardziej chlapac na boki auta. Ale fachowcem w tych sprawach nie jestem...
Dzięki za pomoc!! Już wybrałem. Optymalnie te oponki Sava Eskimo SUV 215/65R16 98T (w dobrej cenie) i mentalowe felgi z allegro dedykowane DD
Pozdrawiam!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum