Ja dwa razy wlewałem w ASO do Clio na przeglądach Lotosa 5w40 to ani się zająknęli, ważne żeby spełniał normy jakościowe/lepkościowe, marka jest drugorzędna
To jest Twoje "widzi mi się", czy masz to może na piśmie z Renault?
Jeżeli cokolwiek stałoby się z silnikiem i miałoby to związek z olejem - odmówią naprawy gwarancyjnej
Na potrzeby utrzymania gwarancji musi być jednak Elf.
Inna sprawa to olej spełniający normę RN np. 0710. Taką normę spełnia np. Castrol 5W40 (mogłem kupić taniej niż Elfa) i w ASO powiedziano mi, że tego również nie można wlać, bo na gwarancji zalecany jest Elf - z tym akurat bym dyskutował, ale ... szkoda czasu i "zachodu".
Nie "widzimisię" tylko nikt w ASO nie zwrócił uwagi że "olej nie taki jak być powinien", może olewactwo, a może zdrowy rozsądek. Szczerze mówiąc nie wiem jakie są zapisy gwarancyjne, ale opieranie się na jednej marce jest trochę bez sensu...
W ASO Fiata są chyba najbardziej otwarci na klienta. Nie ma problemu jak przyniesie własne części i olej.
W ASO Toyoty jeszcze kilka lat temu nie było mowy o jakimś innym oleju np. przyniesionym przez klienta. Do Yaris-ki Castrol tylko z ASO.
W ASO Renault rok temu warunkowo akceptowali jedynie klienta z olejem identycznym jak ten, który oni sami wlewali. "Ale po co Pan chce przynosić własny, na miejscu mamy spore zapasy takiego samego."
W Oplu też nie ma problemów z własnym olejem dowolnej marki (akurat do Astry lałem kiedyś raz Elfa , przetestowane ;)
Tak naprawde to problematyczne sa sytuacje, gdy przynosi sie Elfa spelniajacego wymogi opisane w instrukcji samochodu, a w ASO kreca nosem lub podsuwaja kwitek do podpisu - to juz wg mnie jest bezprawie i naciaganie klienta.
Wszystko rozchodzi się o pieniążki - w ASO dobrze wiedzą, że "na mieście" można kupić olej taniej (nawet dużo taniej) niż u nich.
Trzeba więc omijać ASO, które robią tego typu problemy (kręcenie, a tym bardziej jakies podpisy) - może z czasem nauczą się podchodzić zdroworozsądkowo.
Ja raz zrezygnowałem z usług jednego (najbliższego ASO) i jak po roku do nich wróciłem, zobaczyli po pieczątkach, że można serwisować auto gdzie indziej, to nie robili już więcej żadnych problemów.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-31, 20:55
Ja dałem swój olej na przeglądzie na Puławskiej i tylko dostałem opis, że olej spełnia wymagania. Bez proszenia się i żadnych komplikacji. A mechanicy czasem mogą się ucieszyć z takiego rozwiązania, bo wleją beczkowy, a baniak mają do przodu - czego nie zakładam oczywiście
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-08-01, 08:34 Ile oleju do dCi 85KM?
Jeżeli było z góry przepraszam - ale nie mogę znaleźć.
Ile właściwie oleju wchodzi do 1,5 dCi - 85 KM. Są baniaki po 4 litry (nie wiem czy wystarczy) - chwilowo nie mają 5-litrowych, a na przegląd chciałbym pojechać z własnym olejem.
Będę dozgonnie wdzięczny za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2011-08-01, 08:41, w całości zmieniany 2 razy
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-01, 09:30
Trzy razy wymieniałem olej w ASO, brali bańkę 4-litry + z litrowej butelki trzy setki.
Mój mechanik śmiał się z tego, mówił, że nie wejdzie całe cztry litry i faktycznie nie weszło, po wymianie na bagnecie prawie max, a na dnie bańki ze trzy setki jeszcze zostały.
Wniosek, ja bym dał 4 litry i powiedział, że sam uzupełnię do max jak będzie trzeba.
Ostatnio zmieniony przez leszeks 2011-08-01, 09:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-01, 09:38
Na przeglądzie dałem 5-litrowy baniak i otrzymałem samochód bez baniaka :)
I tak mam nadzieję nie dolewać (przez 15 000 km od ostatniej wymiany nic nie dolewałem) a i tak się opłacało.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-08-01, 10:27
Prezes napisał/a:
Na przeglądzie dałem 5-litrowy baniak i otrzymałem samochód bez baniaka :)
to już pierwszy sygnał że coś może (choć wcale nie musi) być nie tak. Ja poprosiłem nawet żeby materiały eksploatacyjne (filtry) zostawili w bagażniku, podobnie jak resztę oleju (z4litrowego baniaka zostało ok 0,5l). Zawsze to mniejsza szansa że coś pokombinują, a ostatecznie i tak widziałem wszytsko jak na dłoni, a nawet rozmawiałem z gościem który robił przegląd
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 730 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2011-08-01, 15:11
ja przy wymianie oleju spytałem czy mogę przynieść na następną wymianę własny olej - usłyszałem że oczywiście ale najpierw żebym zadzwonił to postarają się (z naciskiem na postarają) zrobić promocję na olej sprzedawany przez nich abym nie targał "oleju z miasta"
;)
U mnie nie było żadnych problemów, ale tylko ze strony szefa serwisu - obsługiwał mnie jakiś młody chłopaczek i coś tam pomruczał, więc odesłałem go do szefa i po problemie. Zapobiegawczo Elf Excellium NF 4l - 70 zł.
Na przeglądzie dałem 5-litrowy baniak i otrzymałem samochód bez baniaka :)
I tak mam nadzieję nie dolewać (przez 15 000 km od ostatniej wymiany nic nie dolewałem) a i tak się opłacało.
5l... to faktycznie sporo za dużo. Myślę że mogłoby przez korek się przelewać :D Chyba że np na początku z litr przelali przez silnik, żeby wypłukać resztki starego oleju...
Skąd na forum pojawiają się pomysły dolewania oleju w NOWYCH samochodach... u mnie między przeglądami ani 50ml nie ubywa (często sprawdzam, także nie napisze że ani kropli ;p), a Sandy wie co to obroty...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-08-01, 17:58, w całości zmieniany 1 raz
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-01, 18:23
Cytat:
Skąd na forum pojawiają się pomysły dolewania oleju w NOWYCH samochodach... u mnie między przeglądami ani 50ml nie ubywa (często sprawdzam, także nie napisze że ani kropli ;p), a Sandy wie co to obroty...
Diesle lubią sobie czasami popic oleju, zwłaszcza przy dynamicznej długotrwałej jeździe - ja dolewam ok 0,4l między wymianami - troszkę mnie to denerwowało, ale przyzwyczaiłem się już
Ostatnio zmieniony przez leszeks 2011-08-01, 18:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-08-02, 08:39
Odnośnie oleju to do megane 1.4 16v wchodzi 4,5l do max a oglądałem stare rachunki z aso zięba to mniej jak 5,5 l nie lali hehe po 50-60zł za litr no ale to było z 5-6 lat temu teraz pewnie litr 80-100zł kosztuje
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-08-02, 12:26
Zapytałem - a dzisiaj odpowiadam sam - wg. instrukcji obsługi serwisowej (pokazywał mi mechanik) wchodzi dokładnie 4,4 litra - wtedy jest do górnej kreski. Mi wlali 4l i było pomiędzy dwoma kreskami.
Jeszcze raz wielki dzięki wszystkim za odp.
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-02, 13:29
Jedyne, co mi przychodzi na myśl, to wielkość (pojemność) filterka oleju - u mnie jest taki jakiś malutki, może u Ciebie jest większy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum