Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-10, 12:49   

http://www.liquimoly-sklep.pl/
Tu powinno być troszkę taniej.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-03-10, 13:18   

Zaokrąglają albo nawet wlewają niby więcej ka ma być, w Meganie 1.4 16V wchodziło 4,5-4,75 litra a na przeglądach w aso wlewali 5,5 l. Do tego cena oleju w aso 50-70zł lekko także wymiana oleju spokojnie tyle będzie kosztować. Ja na przegląd jadę ze swoim olejem kupionym za 85zł na allegro i filtrem za 13zł. Sama wymiana oleju w aso robocizna kosztuje ze 100-150zł.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
halik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Access
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 10
Skąd: Warszawa/Poznań
Wysłany: 2011-03-10, 19:47   

Nie miałem czasu szukać tańszych opcji, bo planowałem to wykonać w przyszłym miesiącu,a le wczoraj się dowiedziałem, że mam pogrzeb w rodzinie na śląsku w piątek, więc przed trasa chciałem wymienić olej i od razu przegląd aby nie latać 2 razy.
Skarżyłem się w serwisie na spalanie - powiedziano mi, że jak wymienię olej po 15 tys to powinno spaść, jak nie spadnie to można się martwić - na trasie chciałem więc sprawdzić bo żadna w najbliższej przyszłości się nie kroi.

Na naszych cudownych drogach uszkodziłem wcześniej pochłaniacz par paliwa, więc było to robione razem, tylko człowiek odbierający samochód powiedział, że 550 przegląd + wymiana oleju i 300 do dopłacenia za zabawę z pochłaniaczem.
Z faktury wynika iż za przegląd i wymianę oleju zapłaciłem 424 zł a za resztę 390, czyli za resztę mniej niż wycenili na początku. Dodatkowe zamieszanie było z rozliczeniem zaliczki, więc dali rabat na usługi.
ostatecznie:
olej 5W40 184 zł
przegląd 84zł
uszczelka i filtr 56 zł
"środek do czysz.H" 37 zł
opróżnienie silnika 65 zł

więc olej wlali gratis ;)
gdyby nie ten magiczny środek, to usługa kosztowałaby tylko 2x tyle co normalnie (no i olej jakoś drogo wyszedł)
więc aż tak bardzo źle nie jest.

A z serwisom ASO powinienem być ogólnie wdzięczny, gdyż oddanie mojego espero do ASO daewoo na drobną naprawę zaowocowało kupą adrenaliny i zakupem nowiutkiego Logana ;)
_________________
I never realized that afther Monday and Thuesday calendar says WTF
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-12, 20:15   

a ja właśnie po przebiegu 71 tys. wymieniłem olej na PLATINUM SYNTETIC 5W-40 za 59 zł za bańkę 4,5 litra
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-03-13, 11:16   

A gdzie po tyle sprzedaja ?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-03-13, 16:44   

Chciałbym dorzucić do olei kilka słów, aby zwrócić uwagę przed zakupem oleju na Normę Renault

RN 0700 - silniki benzynowe wolnossące
RN 0710 - silniki benzynowe turbo/sport oraz silniki diesel'a bez FAP
RN 0720 - silniki diesel'a z FAP

Te normy posiada już kilku producentów olei. Miedzy innymi Lotos, Elf, Total, Motul i inni
W przypadku Daci Duster z silnikiem 1,5 dCi i FAP jest bardzo ważne aby oleje posiadały "low-SAPS" wtedy oszczędza się filtr cząstek stałych (FAP)

Pozdrawiam
:-)
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-13, 20:16   

DUCATI napisał/a:
A gdzie po tyle sprzedaja ?

kupiłem go ok. 2 m-cy wstecz w Leclercu
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-03-14, 13:15   

Zapomniałem napisać, że jestem po przeglądzie z wymianą oleju i filtra na żądanie - najpierw "młody" coś przebąkiwał, że po takim przebiegu (15 000!) leją już tylko taki sam olej, jaki był wlany na początku, jeśli półsyntetyk, to półsyntetyk, a po powołaniu się na szefa serwisu wyszedł i po powrocie nie było problemu :-P . Własny Elf Excellium NF 5w40, wystarczyło 3,5 l, filtr zakupiony na miejscu -> oszczędność ok. 100 zł. :) i tak już chyba zostanie co 15 tys. ;)
 
halik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Access
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 10
Skąd: Warszawa/Poznań
Wysłany: 2011-03-16, 08:52   

Jeżeli ktoś w wawie chciałby wymienić olej w niedalekim czasie to jeszcze 40 godzin na groupon można kupić wymianę oleju (wraz z olejem 4l ) za 90 zł, do wykorzystania do 19 czerwca, z tego co wyczytałem trzeba mieć własny filtr.
tu: wymiana oleju
_________________
I never realized that afther Monday and Thuesday calendar says WTF
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-16, 11:14   

To teraz mam problem z olejem do Dustera z FAP. Znalazłem oleje 5w30 i 5w40 zgodne z normą RN0720 lub przeznaczone do silników z FAP/DPF. Czy oleje 0w40 lub 5w50 nie nadają się, czy też są na tyle dobre, że można lać? Nie chciałbym mieć problemów przy wymianie w ASO.

[edit]
Znalazłem jeden 0w40 ale tylko w broszurce, nigdzie w sklepie go nie mogę znaleść. http://www.mobil.com/Pola..._ESP_0W-40.aspx
Ostatnio zmieniony przez jacusb 2011-03-16, 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-17, 09:37   

laisar napisał/a:
Do 1,4 wchodzi 3,2-3,3 L


A tak naprawdę, to 3.2-3.3 litra wchodzi na suchy silnik, a przy wymianie oleju wraz z filtrem wchodzi już go tylko 3 litry, tak aby nie został przekroczony poziom maks. na bagnecie.
_________________

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-17, 10:12   

jackthenight,
Cytat:
...3.2-3.3 litra wchodzi na suchy silnik, a przy wymianie oleju wraz z filtrem wchodzi już go tylko 3 litry...

czy aby nie odwrotnie :-( , przy wymianie z filtrem oleju więcej (o pojemność filtra) niż bez wymiany filtra?
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-17, 10:17   

jackthenight, napisał, że na suchy silnik czyli, ze tyle oleju wlejesz do silnika, w którym nie ma żadnych resztek oleju (np. nowy silnik, nowa miska itp.). Wychodzi na to, że w "kanalikach" zostaje ćwiartka oleju bo wymieniamy tylko olej w misce i filtrze. (o ile się nie mylę :)
_________________
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-17, 10:53   

Beckie,
- właśnie miałem na myśli olej pozostały w filtrze (gdy filtra nie wymieniamy) i dlatego o pojemność filtra potrzebujemy oleju mniej,
- wydaje mi się nielogicznym podawanie przez producenta ilości oleju dla, jak to określiłeś "suchego" silnika a to dlatego, że producent podaje te dane jako dane eksploatacyjne (praktyczne) a zakupiony samochód jest zalany olejem i Ty jako użytkownik nigdy nie znajdziesz się w sytuacji zalewania olejem "suchego" silnika (pomijam naprawę/wymianę silnika),
- może lepiej niech się wypowie kol. jackthenigth - co miał na myśli... :lol:
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-17, 11:20   

Też bym wolał... ;-)

PS.
Ciekawe dlaczego w ASO często leją za dużo oleju??? :->
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-03-17, 11:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-17, 13:41   

TD Pedro napisał/a:
może lepiej niech się wypowie kol. jackthenigth - co miał na myśli... :lol:


Otóż 3.2 - 3.3 litra wchodzi na suchy silnik i nowy filtr, czyli przy pierwszym montażu silnika lub po wypłukaniu silnika jakimś środkiem czyszczącym.
Natomiast jak zlewamy stary olej i wymieniamy filtr na nowy to oleju wchodzi 3 litry - wtedy na bagnecie poziom oleju jest 3 - 4 milimetry poniżej maks. A jak samochód postoi noc to poziom oleju jest równo na maks.
Także wyobraźcie sobie jak jesteście przez ASO nieraz dymani, kiedy wpisują wam np. 4 litry oleju lub więcej :lol:
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-17, 13:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-17, 14:05   

jackthenight,
jest na to rada - swój olej... :lol:
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-17, 16:33   

W 1,5 dCi próbują wciskać, że wchodzi 5 l. Ja przyjeżdżałem ze swoim olejem i po wlaniu już 4 l poziom był na max.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-17, 20:27   

Wyjaśniła się odwieczna zagadka: dlaczego w ASO przelewają olej ponad max. Bo leją (być może nawet skrupulatnie odmierzone) tyle ile na suchy silnik. :idea:
_________________
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-03-17, 21:00   

Zagadka jest to dlaczego w fabryce leja ponad max. U mnie bylo 5mm powyzej max ale stwierdzilem to dopiero po przejechanych 1000km gdy olej sie odznaczal na zoltym bagnecie. Tak wiec nie wiem jakie to zrobilo kuku dla uszczelniaczy, uszczelek i innych elementow ukladu silnika. Odessalem za 10zl w tanim warsztacie bo do ASO mialem 10km. Obawiam sie ze opisane na tym forum przypadki cieknacego przez uszczelki oleju w nowych silnikach Dacii jest wlasnie spowodowane ponad maksymalnym jego poziomem. Sami robia sobie i nam koszty. :evil:
_________________

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-17, 23:04   

wox napisał/a:
W 1,5 dCi próbują wciskać, że wchodzi 5 l. Ja przyjeżdżałem ze swoim olejem i po wlaniu już 4 l poziom był na max.


mi w aso wlali swoj olej a dokladnie 4,5l na wlasnych oczach i jest rowno z maxem
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-18, 07:18   

Lukas87, czym odmierzyli te 4,5l?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-03-18, 07:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-18, 11:23   

mialem kupione 4l + 1l i z tego litra to pół zostało na dolewke ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-03-18, 14:39   

Beckie napisał/a:
Wyjaśniła się odwieczna zagadka: dlaczego w ASO przelewają olej ponad max. Bo leją (być może nawet skrupulatnie odmierzone) tyle ile na suchy silnik. :idea:


A może reszta idzie w oddzielną bańkę :> Jego autko też musi mieć motor smarowany ;)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-25, 10:25   

Mam przed sobą ulotkę ELF i do silników z FAP jest tam dopuszczony jedynie olej ELF SOLARIS DPF 5W30 (wszystkie diesle Renault oprócz 2.2L dCi) oraz ELF SOLARIS RNX 5W30 (1.5 L dCi , 2.0 L dCi (bez Laguny III) oraz 2.5L dCi (do 11.2007) FAP).
Standardowy do tej pory ELF EVOLUTION SXR 5W40 jest dopuszczony tylko do silnika 2.2 L dCi FAP.
Jak widać do FAP stosowane są oleje nieco rzadsze.
Zeskanuję w wolnym czasie.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-03-25, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne