Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 12:52
odłączanie akumulatora
Autor Wiadomość
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2010-07-15, 11:20   odłączanie akumulatora

Czy odłączenie akumulatora np. na potrzeby dostania się do żarówki w lewej lampie nie spowoduje jakiś nieprzewidzianych skutków - włączenie się alarmu (w poprzednich autach miałem kluczyk do deaktywacji alarmu a tu nawet nie wiem gdzie jest centralka), albo utrata pamięci tablicy wskaźników itp. ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
_________________
1,5 dci Laureate
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 423 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18046
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-15, 11:24   

Co do alarmu - zależy to od jego typu i sposobu instalacji, ale odłączenie aku na pewno skutkuje utratą wszelkich dodatkowych wartości pamiętanych przez "komputer" pokładowy (przebiegi częściowe, średnie zużycie itd). I zazwyczaj w radio też...
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-15, 13:03   

Z alarmem fabrycznym nie ma problemu przy odpięciu akumulatora.
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2010-07-16, 08:27   

Dzięki za przekazaną wiedzę.
_________________
1,5 dci Laureate
 
piotrkrk 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: ---
Wersja: Ambiance
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 156
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-08-11, 11:29   Jak zdjąć klemę z akumulatora? (Duster)

No właśnie, jak? W poprzednim samochodzie po prostu odkręcałem śrubkę przy obejmie klemy, na końcu przewodu i sama złaziła.

W Dusterze odręciłem tę śrubkę, ale klema nadal siedzi twardo i ani drgnie. Mam ściągnąć to na siłę jakimś łomem?

Czy są jakieś przeciwwskazania, aby odpiąć akumulator na jakiś czas? Nie mam komputera pokładowego o ile się orientuję (wersja Ambiance), czy coś się może stać, jeśli będzie samochód stał dwa tygodnie z odpiętą klemą?

Czy w przypadku gdy kiedyś będę chciał wymienić akumulator, mogę zrobić to sam? W instrukcji z tego co pamiętam pisali, że nie wolno samemu, bo jakaś rurka do odprowadzania gazów jest którą spec musi podłączyć? Prawda to czy nie?
_________________
Duster niebieski mineral - niebiesko czarni full protection
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-08-11, 12:06   

Po co kolega chcę ściągać klemę z akumulatora przecież nic się na tym nie zaoszczędzi. Układ elektryczny w aucie jest tak skonstruowany, że są małe szanse na zwarcie i wywołanie pożaru. Chyba, że będzie powóź, ale wtedy akumulator po prostu się rozładuje.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-08-11, 12:17   

piotrkrk napisał/a:
W Dusterze odręciłem tę śrubkę, ale klema nadal siedzi twardo i ani drgnie. Mam ściągnąć to na siłę jakimś łomem?


Jak odkręciłeś śrubkę to włóż płaski śrubokręt w klemę i rozewrzyj trochę klemę aby pojawił się lekki luz - wtedy klema zejdzie bez problemu.
_________________

 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-11, 14:28   

Czy przy rozbieraniu licznika powinienem odłączyć akumulator czy mogę działać na żywca? Poza rozbieraniem nie zamierzam nic robić, może tylko rozpiąć wtyczki w kolumnie żeby było wygodniej.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-11, 16:46   

Nic się nie stanie jak auto będzie stało z odłączonym akumulatorem. Nawet tak będzie lepiej. Tylko chyba w instrukcji jest coś napisane na temat dezaktywowania poduszek powietrznych przed odłączeniem akumulatora... :shock:
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-08-11, 22:06   

ściągałem zasilanie wielokrotnie i myślę że nie ma *większej* obawy o zdetonowanie poduszek. Ogólnie wbrew powszechnej opinii musi być niezłe buum, żeby było puff.

A sprawa jest dość prosta - zostawiasz samochód na światłach w garażu, czy jakiekolwiek normy dopuściłyby myśl że nie możesz podłączyć prostownika (nie masz akumulatora - nie z dezaktywujesz poduszek...). No bo dopiero na pewno czujniki nie uległyby uszkodzeniu w momencie ściągnięcia klemy, a dopiero założenia. Inna sprawa że wtyczek UCH nie dotykałbym bez wyłączenia poduch :P
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-08-11, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 423 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18046
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-12, 00:14   

czaju napisał/a:
wtyczek UCH nie dotykałbym bez wyłączenia poduch

Bzzzt! Źle! Nie ma boja - poduchy są sterowane swoim osobnym modułem i istnieje tylko jedno połączenie między nim a UCH. W dodatku, w większości daciek tego kabelka... nie ma (((:
 
acco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCE lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2012-01-29, 20:26   

Czyli z odpowiedzi mogę wywnioskować,że mogę odpiąć akumulator zabrać na noc do domu i nie będzie kłopotów z odpaleniem.Bo zapowiadają mrozy a jestem na urlopie i w sobotę po tym nocnym silnym zimnie mam wracać do domu.
Moja Daćka to 1,4 MPI Laureate,z komputerem tylko nie wiem,czy ma on coś wspólnego z odpalaniem,pokazuje spalanie,ilość paliwa itp jak każdemu,chyba.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-29, 21:57   

Spokojnie możesz zabrać aku do domu.
_________________

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-01-29, 21:58   

Możesz zabrać ale czy jest sens? Dwuletni akumulator powinien wytrzymać mrozy, dodatkowo jadąc na urlop podładowałeś go przecież. Zeby aku nie trzymał napięcia musi być już nieźle padnięty.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1105
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-11-19, 10:00   

A co z immobilizerem po odłączeniu, np do ładowania? pozdr
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-19, 10:07   

jurek również nic. Możesz spokojnie odłączać aku. Po podłączeniu immo będzie działać tak jak przed odłączeniem.
_________________

 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1105
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-11-19, 15:17   

Dzięki za odpowiedz, Jack. pozdr
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-09-10, 15:31   

a jak odpinacie aku to resetuje się ylko komputerek czy jakieś jaja z blokadą zapłonu i z pilotem też się dzieją ?
_________________

 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-09-10, 15:45   

Nic się nie może stać. Instalacja samochodowa jest tak zaprojektowana, że działa jak wyłączenie prądu przez elektrownię. Po podłączeniu wszystko wraca do stanu przed wyłączeniem, resetują się tylko urządzenia które nie mają potrzymania z dodatkowego źródła. Dla bezpiecznego odłączenia zawsze odłączamy biegun masy jako pierwszy. W przypadku ponownego podłączenia biegun masy podłączamy ostatni.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-10, 15:57   

chriskb napisał/a:
Dla bezpiecznego odłączenia zawsze odłączamy biegun masy jako pierwszy. W przypadku ponownego podłączenia biegun masy podłączamy ostatni.

Dla elektrycznych analfabetów (do których się zaliczam) dodaj, że masa to inaczej minus, kabel czarny. :)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-09-10, 16:03   

Podałem opis uniwersalny są instalacje, gdzie "+" jest na masie. Oczywiście Dacia ma instalację, gdzie biegun ujemny jest podłączony do masy. Kolorów nie podaję bo może być np. brązowy. Generalnie Dacia ma czarny.
 
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
  Wysłany: 2015-08-05, 17:22   Odłączenie akumulatora, czy może zaszkodzić?

Witam.

Kieruje się z zapytaniem czy mogę bezpiecznie odłączyć akumulator w moim aucie? Czy nic się nie stanie np. oryginalnym radiu (nie znam ewentualnego kodu), instalacji gazowej, komputerowi czy alarmowi?

Moje dane autka to:
Dacia SD Logan, benzyna + LPG
Pojemność: 1390cm3
Rok prod. 2005
Moc silnika: 55KW/74KM
Nr silnika: K7JA710 [...]
Samochód ma zainstalowaną instalację gazową LPG: ELPIGAZ
Ogólnie mam nie raz problem z spadającymi obrotami po wciśnięciu sprzęgła na zimnym silniku i tak się zastanawiam czy aby klemy w akumulatorze nie są w jakimś stopniu tego przyczyną. Ogólnie są strasznie brudne, zakurzone i zaśniedziałe. Tak jakby nie były ruszane kilka lat albo nawet od początku istnienia auta.
Z chęcią bym je przeczyścił ale się boję, że jak odłączę akumulator to coś narozrabiam.
Słyszałem od znajomych historie, że niby może się rozkodować radio, mogą być problemy z alarmem, instalacją gazową czy nawet samym komputerem samochodu, czy to prawda?
Jest jakiś sposób? Radio mam następujące DEH-1730R/XU/EW, nie wiem czy było kodowane, ja bynajmniej nie znam kodu, w karcie radia jest podany tylko serial składający się z liczb i liter.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4549
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-05, 17:59   

Cytat:
czy mogę bezpiecznie odłączyć akumulator w moim aucie?

tak
robiłem to wiele razy , kasują mi się tylko zapisane stacje radiowe
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3704
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-05, 19:04   

Albo na czas wymiany lub czyszczenia klemów akumulatora warto podpiąć do klemów równolegle inny mały akumulator 12V np.7A taki jaki używany jest w centrali instalacji alarmowych w budynkach, by nie stracić danych np. radio. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-08-06, 08:34   

w 2005 w fabrycznym radiu pewnie nie było kodu (miałem Sandero 2k8 i nie było kodu). Akumulator odpinałem kilkukrotnie, operacja bezpieczna - trzeba później ustawić na nowo godzinę na licznikach, chyba dzienny się zeruje i wskazania komputera pokładowego.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne