Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Klekot/charczenie, jazda w górach (DD 1.5 dCi 110 4x4)
Autor Wiadomość
yumyum 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 7
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-08-19, 18:02   Klekot/charczenie, jazda w górach (DD 1.5 dCi 110 4x4)

Mam taki problem. Moja DD jest na dotarciu (ok. 1200 km) i aktualnie jeżdżę w terenie górskim (Karkonosze). Jak pisałem przy powitaniu, w jeździe na płaskim, w zakresie obrotów 2000-2500 silnik pracuje bardzo cicho. Jeśli jednak wjeżdżam w teren górski, to po jakimś czasie takiej jazdy nawet lekkie dotknięcie pedału gazu powoduje wydobywanie się wyraźnego, denerwującego klekotu lub charczenia. Dzieje się tak na dowolnym biegu, niezależnie od prędkości i obrotów (osiągi są na szczęście bez zmian).
Jak wracam na teren płaski to po dłuższej jeździe charczenie ustaje.
Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z taką sytuacją (dla tego lub podobnego silnika/modelu) albo wie czy jest to sytuacja niepokojąca (i wymaga wizyty w serwisie) albo może po prostu "ten typ tak ma" i powinienem się do tego przyzwyczaić?
_________________
"Dwie wspaniałe chwile w życiu kierowcy: kiedy kupuje jakieś auto i kiedy je sprzedaje"
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-08-19, 18:34   

yumyum,

Na którym biegu przy 2000 pojawia się klekot i charczenie?

Pozdrawiam
:-)
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2011-08-19, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
yumyum 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 7
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-08-19, 19:00   

chriskb napisał/a:

Na którym biegu przy 2000 pojawia się klekot i charczenie?

W zasadzie na każdym sensownym przy jeździe w górach (w dół, przy hamowaniu silnikiem klekot odpuszcza). Przykładowo, ruszam z 1ki pod górę, jedynka jest krótka więc nie zwracałem uwagi, 2ka, wystarczy lekko wcisnąć gaz, 2000 obrotów i klekocze, podchodzi pod 3000 , sprzęgło (tutaj chwilka spokoju), wrzucam 3kę i znów tak samo po chwili jak ma ok. 2000 zaczyna klekotać, do momentu zmiany na 4kę gdzieś tak przed 3000, 4ka podobnie. Wyższymi biegami w górach nie jeżdżę. Klekocze wyraźnie w momencie dodawania gazu.
_________________
"Dwie wspaniałe chwile w życiu kierowcy: kiedy kupuje jakieś auto i kiedy je sprzedaje"
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-08-19, 19:05   

U mnie w Astrze klekotalo gdy zawor odprezny turbosprezarki byl niedomkniety do konca przez uszkodzony elektrozawor sterujacy silownikiem zaworu odprezania
_________________

 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2011-08-19, 19:31   

Jak piszesz, po wciśnięciu sprzęgła cichnie. Poszedłbym tym tropem. pozdr
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-08-19, 19:42   

yumyum,

Nasilenie klekotania diesla w zależności od temperatury uzależnione jest od statycznego kąta wtrysku.

W moim DD takie zjawisko następuje gdy obroty spadają na wyższym biegu do około 1 000. Wtedy rzeczywiście jak silnik nie jest dobrze rozgrzany to słychać klekot aż do czasy gdy obroty wzrosną do około 1 500. Jeździłem ostatnio po niedużych górkach ale z całkiem stromymi podjazdami i zjazdami dochodzącymi do 10% i nie zauważałem aby przy szybkiej zmianie biegów występowało opisane przez Ciebie zjawisko. Nie chcę sugerować TTTM ale proszę sprawdź dokładnie jak nisko spadają obroty w czasie zmiany biegu. Stanowcza zmiana biegu niezależnie w górę czy w dół nie powinna zmniejszyć/zwiększać obrotów o więcej niż 800 obrotów oprócz tzw hamowania silnikiem.

Pozdrawiam
:-)
 
yumyum 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 7
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-08-19, 20:00   

chriskb napisał/a:

W moim DD takie zjawisko następuje gdy obroty spadają na wyższym biegu do około 1 000. Wtedy rzeczywiście jak silnik nie jest dobrze rozgrzany to słychać klekot aż do czasy gdy obroty wzrosną do około 1 500.[...] Stanowcza zmiana biegu niezależnie w górę czy w dół nie powinna zmniejszyć/zwiększać obrotów o więcej niż 800 obrotów oprócz tzw hamowania silnikiem.

Nie schodzę z obrotami niżej niż jakieś 1700/1800 ale też się zastanawiałem czy może źle zmieniam biegi. Bardzo przydałby się taki wykres trakcyjny . Pytałem nawet w serwisie ale powiedzieli, że niczego takiego nie mają (albo nie chciało im się szukać). Mam tylko wykres z tego wątku
_________________
"Dwie wspaniałe chwile w życiu kierowcy: kiedy kupuje jakieś auto i kiedy je sprzedaje"
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2011-08-20, 11:12   

Klektot jest caly czas slyszalny nawet jak wskaznik temp. silnika ma 4 cegielki? Czy wtedy ustaje?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-20, 11:20   

lurtz napisał/a:
Klektot jest caly czas slyszalny nawet jak wskaznik temp. silnika ma 4 cegielki? Czy wtedy ustaje?



Moje sandero 1.5 dci "klekocze" jak ujmuje obrotow zdejmujac noge z gazu - w aso uspokoili mnie. To typowy dzwiek pracy wtryskow delphi. Sugeruje jednak wyprawe do ASO celem weryfikacji Twoich dzwiekow.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-08-20, 13:29   

dokladnie ja tez sie tym przejmowalem ale ten typ tak ma ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-08, 17:17   

yumyum napisał/a:
Bardzo przydałby się taki wykres trakcyjny .

Pamiętam, że był na pewno w którymś z moto-czasopism (Motor?) w dziale "Przegląd artykułów", ale na razie nie znalazłem - gdybyś sam szukał i znalazł, to pochwal się proszę linkiem (:

Zawsze można też narysować taki wykres samemu - przełożenia podane są w danych technicznych w katalogach...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-10-08, 17:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Grunschlk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-10, 12:28   

W mojej Astrze II też od czasu do czasu pojawiało się klekotanie, szczególnie się nasilające przy większym wysiłku silnika. Działo się tak na początku w górach a potem to już przy każdym dodawaniu gazu.
Okazało się, ze winny temu był uszkodzony czujnik położenia wału korbowego. Po wymianie wszystko wracało do normy.
Niestety czujnik ten padał mi dosyć często i raz na pół roku musiałem wymieniać.
Gdzieś w "fachowych" pismach czytałem, że dCi również mają problemy z tym czujnikiem, tak więc kto wie może to jest przyczyna.

PS: Zaraz po uruchomieniu, czyli na zimnym silniku, mój klekot też klekocze przy wyjeździe z garażu (mocno pod górę) ale to chyba w tym przypadku norma.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne