Tak, dostęp do boksa jest trudny ze wzglegu na wysokość całości, nie wiem czy na krótsze wyjazdy nie będzie miało sensu zaopatrzyć się w zwykły bagażnik na dechy. Co do dynamiki to jestem zadowolony - żadnych problemów - jednak ten silnik pod tym kątem to naprawdę dobry wybór. Zresztą pod kątem spalania też :) na autostradzie jechałem jakieś 110 później pod 100 na pozostałych 30% trasy i spalanie na drugi dzień komputer pokazał 6.3 :) boks mam taki narciarsko podróżny (raczej wąski tak od krawędzi drzwi do anteny i długi)
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 dCi 4x2 110 KM
Rocznik: 2010
Dołączyła: 21 Sty 2011 Posty: 162 Skąd: prawie Warszawa
Wysłany: 2011-08-22, 10:33
mufi3 napisał/a:
Mausi64 - mogłabyś zamieścić zdjęcie samego zaczepu, a dokładniej chodzi mi o zobaczenie szczegółu o którym pisze "eplus", czyli kwestia ile dolny nosek zaczodzi pod reling.
eplus napisał/a:
... dolny nosek nie wejdzie od strony zewnętrznej więcej niż 2mm pod reling, i to chyba tylko gumą. Bałbym się z tym jechać.
witam po wakacjach...
Dusterka sprawowała się super, w ciągu 1,5 tygodnia zrobiłyśmy prawie 4 tys. km... spaliła, w zależności od kraju, drogi i "depnięcia" - od 5,3 (!) do 6,8 l; ale dzięki temu "nauczyła" się "palić" mniej, bo obecnie jeżdżę po zakorkowanej Warszawie, a spalanie jest w granicach 6,3; a już się bałam, że nie zejdę poniżej 7.
Ale ja chciałam w kwestii bagażnika.... otóż, zostałam "zmuszona" do zamontowania go już nie "na próbę i do zdjęcia" tylko do przewiezienia nim roweru młodego z działki nad morzem.... musiałam tam dokupić rynnę na rower; sama (!) wieczorem ją składałam; a na drugi dzień sama przykręcałam do bagażnika ( mąż pakował "dom" bo już zamknęliśmy sezon ); pomógł mi tylko umieścić bagażnik na relingach dachowych - i tu znów sama go przykręcałam. potem "wrzucił" na niego rower i zamontował. ja, w obawie, żeby mi nie spadł, przyczepiłam go mnóstwem linek; ale to nie było konieczne, bo i tak bagażnik zdał egzamin na 6+. trzymał się naprawdę znakomicie; sam Marek1603 przekonał się na własne oczy, kiedy mu się chwaliłam, jaka to ze mnie zdolna blondynka. Dusterka nie spaliła więcej z rowerem na dachu ( średnia prędkość 80 - 100 km; korek pod Grudziądzem 1,5 godz... ) tak więc, potwierdzam, że mimo, że z zewnątrz nie wygląda - bagażnik, który nabyłam na początku roku pasuje i trzyma się mocno.
W razie dodatkowych pytań jestem już do dyspozycji
pozdrawiam wszystkich
_________________ mausi64 życzy wszystkim bezpiecznej jazdy
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 144 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-08-26, 08:06
Widzę, że mam bardziej "ploretariackie" podejście
Kupiłem uniwersalny bagażnik na allegro za 150, założyłem maxi boxa jescze z 405-tki zakupiony w carrefour kilka lat temu i objechałem z tym zestawem z Krakowa na kaszuby i z powrotem, kręcąc się jesze krajoznawczo po różnych terenach. Razem ok. 2600km. Średnie spalanie 9,8l na gazie. W tym autostrady po 150km/h. Box nie odfrunął, nic nie odpadło. Acha, w boxie leżało sobie koło zapasowe
Zestaw wyglądał poważnie, a poważny cenowo nie był.
No i zapomniałbym pochwalić Dusterka za wzorowe trzymanie się jezdni przy wyjątkowych wiatrach jakie panowały na wybrzeżu w tym roku, I to pomimo wysokości jaką osiągnąłem!!!
z boxem kopia.gif
Plik ściągnięto 658 raz(y) 194,09 KB
Ostatnio zmieniony przez dragon 2011-08-26, 08:09, w całości zmieniany 1 raz
Witam
Czy ktoś miał możne do czynienia z takim: http://allegro.pl/show_item.php?item=1764495051 "poprzeczkami" wyglądają dość fajnie i maja w miarę opływowe kształty (spalanie) tylko ciekawe jak z jakością i trwalością?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Kigam 2011-08-29, 07:58, w całości zmieniany 1 raz
Kilka spostrzeżeń z prawie 2000 km z boxem: box i poprzeczki kupiłem na allegro za niecałe 800 zł komplet, nazw firm na forum nie będę wymieniał, jak kogoś interesuje to na priv. Box wielki - prawie 500 l. bo miały się tam zmieścić 2 wózki dziecięce. Weszły, jak i sporo innych drobiazgów. Mimo tego, że box znalazł się dosyć wysoko nad powierzchnią dachu jechał się dobrze, zużycie paliwa skoczyło może o 0,3 - 0,4 litra czyli całkiem przyzwoicie. Mimo sztormowej pogody i mocnych wiatrów nie było kłopotów z reakcją samochodu na boczne podmuchy, o co się bałem ze względu na wysokość Dustera z boxem. Przy większych prędkościach szumiało mocno, ale nie nieznośnie. Co dziwne, miałem wrażenie że przy ok. 110 - 120 km/h box działał jak spojler i dociskał samochód do szosy. Jedyna niedogodność użytkowa boxu w Dusterze - do załadunku potrzebna jest mała drabinka, bo bez niej trzeba się mocno nagimnastykować. Pozdrawiam.
Treblig - fajnie, ze masz fajnego boxa ale Twoj post bylby duzo bardziej przydatny "ogolowi" gdyby nie trzeba bylo pisac prywatnie - chcialbys zeby kazdy post tutaj brzmial - "znalazlem rozwiazanie problemu - jest swietnie i bardzo proste - jak chcecie to piszcie do mnie na priv'a..." ? Jak napiszesz tutaj to to bedzie i zostanie na zawsze jako jakis glos w duskusji - piszac tak jak napisales to imho mogles wogule nie pisac niestety :/
W sumie masz rację, z przyzwyczajenia wyniesionego z innych forów unikam wymieniania nazw i podawania linków do aukcji czy sklepów. Jeśli tutaj mogę to zrobić bez obawy, ze zostanie to uznane za kryptoreklamę, to super.
Szczegóły:
poprzeczki: CAM Totus, http://allegro.pl/bagazni...1762621070.html
box: SPORTAC-FL420SU, http://allegro.pl/box-spo...1762098326.html
Jeśli się komuś przyda, to świetnie.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez treblig1974 2011-08-30, 17:14, w całości zmieniany 1 raz
W sumie masz rację, z przyzwyczajenia wyniesionego z innych forów unikam wymieniania nazw i podawania linków do aukcji czy sklepów. Jeśli tutaj mogę to zrobić bez obawy, ze zostanie to uznane za kryptoreklamę, to super.
Szczegóły:
poprzeczki: CAM Totus, http://allegro.pl/bagazni...1762621070.html
box: SPORTAC-FL420SU, http://allegro.pl/box-spo...1762098326.html
Jeśli się komuś przyda, to świetnie.
Pozdrawiam.
Dzięki za namiary :) A masz może fotkę swojego Dustera z tym bagażnikiem?
Ostatnio zmieniony przez sereq 2011-08-30, 19:19, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za namiary :) A masz może fotkę swojego Dustera z tym bagażnikiem?
Nie robiłem zdjęcia. Co do wyglądu: poprzeczki są dosyć grube, a bagażnik wysoki, więc zestaw dodaje około pół metra do wysokości auta (jakies 20 cm ponad linię otwartej tylnej klapy). Dzięki czarnemu kolorowi boxa nie wygląda to źle, nie ma wrażenia że samochód jest za wysoki, ale do garażu ze standardowymi drzwiami unoszonymi mieści się dosłownie na styk, więc trzeba uważać. Jeśli nie potrzebujesz przewozić specjalnie wysokiego bagażu (jak moje wózki dla dzieci) to z powodzeniem można zastosować niższe, za to dłuższe pudło.
Po obecnym sezonie moge sie juz powoli pochwalic glowna czescia mojgo zestawu - mechanizmem opuszczania/podnoszenia i przechowywania boxa razem z bagaznikiem bazowym - czas montazu kompletu na auto to ciut ponad 2 minuty (to co na filmie + do/od-krecenie 4 motylkow) - uzywane juz wieokrotnie i odpukac nic jeszcze nie spadlo :)
Na poczatku byla prostsza wersja z oczkami w ktorych pracowaly linki ale dopiero montaz bloczkow dal spodziewany efekt lekkiej i precyzyjnej pracy, na koncach lin zamontowany jest lancuch ktorego oczka zaczepiam o haki w scianach.
Calosc zamknela sie ok 150zlotych glownie dlatego, ze liny i oczka kupilem w markecie a tam wiadomo jakie sa ceny :)
Ogolnie jestem zadowolony bo mechanizm daje mi 100% niezaleznosc i mozliwosc samodzielnego i wygodnego przygotowania auta do drogi - polecam.
poszedłem na łatwiznę...
w kwestii Twojego pomysłu sugeruję połączyć obydwa końce linek a wtedy podnoszenie boxa będzie płynne i równoczesne z przodu i z tyłu co usprawni jego montaż/demontaż a zarazem pozwoli "zablokować" go w pozycji końcowej (skrajnej górnej) jednym łańcuchem na jednym haku, zastosowane przez Ciebie rozwiązanie na pewno usprawnia cały "zabieg" ...
Dzięki :) prawdę mówiąc było to w planach i mam potrzebne bloczki (bez nich było by 2x trudniej podnieść całość) ale działa to już na tyle fajnie, że nie do końca chce mi się to zmieniać (zawsze to dodatkowa komplikacja - less is more :) )
_________________
Ostatnio zmieniony przez RnR 2012-03-07, 04:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6MPI
Rocznik: 2011
Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 1 Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-05-17, 23:27 relingi?
chłopaki mam DD golasa no i relingi są mi bardzo potrzebne do pracy ale nigdzie nie mogę nic znaleźć czy wiecie gdzie mógłbym gdzieś coś dopasować żeby wozić drabinę. Czy ktoś już coś takiego przerabiał?
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 811 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-05-19, 08:25 Re: relingi?
rogi6 napisał/a:
chłopaki mam DD golasa no i relingi są mi bardzo potrzebne do pracy ale nigdzie nie mogę nic znaleźć czy wiecie gdzie mógłbym gdzieś coś dopasować żeby wozić drabinę. Czy ktoś już coś takiego przerabiał?
Hej! Też mam golasa i zamierzałem zamontować bagażnik bazowy pod kufer - generalnie tylko jeden wyjazd w roku na wczasy. Jeśli "rogi6" coś wymyślisz daj znać bo także jestem żywotnie zainteresowany, nie mniej mam jeszcze czas. Zastanawiam się tylko, czy uniwersalny bagażnik montowany na krawędzi otworu drzwiowego będzie pasował? Łapy bagażnika musiałyby być włożone pod te gumowe uszczelki - czy to będzie pasowało?
fabrycznie nie maja zamków i masz to poruszone w moim temacie. zamówiłem takie zamki bo ten bagaznik to nic innego niz thule 775(tylko brak napisu). zamki takie jak te mozna kupowac po 4,6,8,12 szt. Zamkmi przyjda jutro a sprzedawca zapewniał mnie ze beda pasowac bo zamki w thule pasuja do wszystkiego(wszedzie jest ten sam standard w boxach, bagaznikach itp.). Nazywa sie to thule one kee system.
http://allegro.pl/zamki-d...2363286002.html
Dodam tylko ze w dacii daja belki stalowe ale mozna dokupic belki alu wingbar typu T itp.
Ciekawostka jest to ze tasma która trzyma reling nie jest gumowa tylko metalowa ale pokryta guma aby nie porysowac rurki(trzyma jak beton).
@ bossboss
Dzięki wielkie za odpowiedz.
Wynegocjowałem na razie we wstępnej ofercie poprzeczki na relingi i byłem ciekaw czy zamki mają. Jeżeli zamki thule pasują no to fajnie.
We wtorek jestem umówiony na jazdę próbną więc może zrezygnuję z poprzeczek ,przez co może trochę zejde z ceny auta a w zamian kupię sobie thule juz z zamkami... zobaczymy.
Jakbyś do tych oryginalnych montował zamki fajnie by było jakbyś zrobił foto podczas montażu co i jak ;)
Chyba większej różnicy nie ma czy stalowe czy aluminiowe bo i tak chyba mają jednakową dopuszczalne obciążenie ~80kg , chyba tylko kolorem się różnią.
Jeszcze jedną prośbę mam jakbyś mógł wrzucić foto tych belek założonych na twoim samochodzie, jak prezentują się na samochodzie, czy bardzo odstają na boki, i wysokość nad dachem :)
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2012-06-03, 18:35, w całości zmieniany 1 raz
czy stalowe czy aluminiowe tez mi bez roznicy.Nawet wole czarne bo wszystko w aucie jest czarne. Co do zamków to jutro dostarczy mi je kurier. Należy wyłamać okrągłe plasticzki kryjace dziure pod zamki. Thule oprócz normalnych kluczy daje tez klucz matke. Ten klucz wlaśnie montuje(zamyka) zamki na stałe w tych dziurach. Pozostałe klucze są do otwierania i zamykania zamków. Co do cen bagażnika to moj kosztował 420 zł ale dostałem go gratis za opóżnienie w dostawie auta. A prezentuje sie tak:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum