Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-01, 19:16
ian napisał/a:
Mnie zastanawia dlaczego nowy, większy model korzystający z rozwiązań Fluence, a więc samochodu zupełnie innego niż budżetowa Thalia będzie tak tani w podstawowej wersji-7800-8000 euro ?
A pamiętasz zapowiedzi Logana jako samochodu za 5 tysięcy euro w podstawowej wersji? Możliwe że teraz będzie tak samo - cena korzystna, ale nie aż w takim stopniu rewelacyjna
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-01, 19:35
Wcześniej szacowano, ze nowy większy i lepiej wyposażony model Logana (następca Logana, bo to już inna konstrukcja?) będzie kosztować 10.000-12.000 tysięcy euro. Już się w tym gubię, bo wychodzi, że będą może dwa nowe modele? Nowa wersja starego i większy, lepiej wyposażony i droższy model Grande? Cena i tak będzie większa, bo obowiązkowo montowany będzie ESP.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-01, 19:38
ian napisał/a:
Już się w tym gubię, bo wychodzi, że będą może dwa nowe modele?
Ja osobiście na taki wariant stawiam, ale to niczym nie poparte, śladowe ilości mojej nie do końca skutecznej intuicji. Logan - trochę zmieniony wizualnie, lepsze wyposażenia i Grande - jako ekonomiczna alternatywa dla aut segmentu D
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-01, 20:06
To jak szybko policzyłem Dacia w następnym roku (lub w 2013 r.) zamierza wprowadzić na rynek:
-nowego 7 miejscowego vana bazującego na rozwiązaniach Grande Scenic, także w wersji dostawczej
-nowy samochód dostawczy opierający się na konstrukcji Kangoo
-nowy model, następcę "starego" Logana
Być może do sprzedaży wprowadzony zostanie:
-mały, tani samochód miejski
-większy, droższy, lepiej wyposażony model Logana-auto klasy średniej o dł. 4,7 m
"Nowy model fabryki Dacia, który ma wejść na rynek w 2012 roku będzie już składany poza Rumunią – w Maroko. Nowy MONOVOLUM – typ Renault Grand Scenic (ok.4,5 metra długości z możliwością przewożenia do 7 osób), będzie produkowany w dwóch wersjach: rodzinnej i dostawczej. Zostanie przedstawiony publiczności podczas światowego Salonu Motoryzacji w Genewie. Będzie to 5- y samochód z „rodziny DACIA” po Loganie, Sandero, Loganie MCV i Dacia Duster. (...) Według zapowiedzi przedstawicieli Grupy Renault przyszła wersja Renault Kangoo ma być wprowadzona na wybrane rynki sprzedaży pod marką Dacia."
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-01, 20:40
Wiem, wiem, tylko tam dywagacje, przypuszczenia, modele koncepcyjne, pomysły dziennikarzy, ekspertów i sympatyków, a mnie o fakt, konkret chodzi-to, co dotknę i ujrzę już niedługo w salonie, który chyba trzeba będzie rozbudować. Wyodrębnić z salonu Renault?
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2011-09-04, 08:59
ian napisał/a:
Cena i tak będzie większa, bo obowiązkowo montowany będzie ESP.
Niekoniecznie. Koszt dla producenta nie jest aż taki znaczący... Np. nowe Aveo ma ESP w standardzie, a nie odbiło to się niekorzystnie na cenie.
Co do Logana II... Przez dłuższy czas mówiło się, że będzie to tak naprawdę gruntowna modernizacja dotychczasowego modelu, a więc platforma pozostanie ta sama. Ma być większy, inaczej wyglądać i dostanie zapewne nowe wyposażenie. Na Fluence, czyli Megane III ma bazować autko o numer większe i to w sumie ma sens. W ten sposób Dacia będzie miała swoje modele zarówno w klasie B (Logan/Sandero), jak i C ("Fluence by Dacia").
Edit: Co do produkcji poza Rumunią. Kombinują z Marokiem - ok, mają tam przecież zakład montażowy Kangoo. A nie prościej kupić FSO i produkować te Daćki tutaj, w UE? :D Mniejsze problemy logistyczne, być może podatkowo też lepiej.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Rysiob 2011-09-04, 09:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-04, 12:03
Dacia mały samochód miejski, Skoda model Ahoj, Volkswagen prezentuje Up. Mnie się przypomniał taki mały całkowicie polski dwuosobowy (na podobieństwo Smart Fortwo) Click, który miał być produkowany i sprzedawany od 2004, czy 2005 roku. Była prezentacja prototypów, homologacja, nawet wstępnie określona cena na maksymalnie 20 tyś. zł. Ciekawe, co tym razem pokonało polską myśl motoryzacyjną?
Jak czytam wspomnienia, to potęgą motoryzacyjną w dziedzinie projektowania samochodów, budowy nowatorskich prototypów byliśmy jedynie za Władysława Gomułki (1956-1970). W nowoczesnej Polsce należącej do Unii Europejskiej potrafimy jedynie po kolei likwidować kolejne zakłady (FSO, Lublin, Nysa, z ciężarowych Jelcz, Star-kto je pamięta?). A w zacofanej Rumunii-przygotowują jednocześnie do wprowadzenia na rynek pięć nowych modeli samochodów-patrz posty wyżej...
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-09-04, 12:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-04, 13:20
ian napisał/a:
Ciekawe, co tym razem pokonało polską myśl motoryzacyjną?
z tego co sobie przypominam rzecz bardzo prozaiczna - brak inwestora która wyłożyłby kasę... Czytałem wówczas opinie rzeczoznawcy PZMot o tym projekcie i wypowiadał się o nim bardzo korzystnie. Obecnie jedyna szansa w Leopardzie, ale to już klasa premium i duuuuużo wyższa cena
...i paraliż decyzyjny: politycznie bezpieczniej (dla decydentów) kupić licencję niż ryzykować z nowym projektem, no i to co pisze Benny, trzeba najpierw zainwestować kasę w fazę B+R przygotowanie produkcji etc.
Za tow. "Wiesława" kariera Mikrusa skończyła się po...wystawie w Moskwie kiedy to wytwór WSP-PZL Mielec (projekt nadwozia i układu jezdnego) i WSK-PZL Rzeszów (silnik, nb. kopia NSU) okazał się wzbudzać większe zainteresowanie niż "Iwan-Sport" czyli Zaporożec.
Zgadnijcie z czym przegrał Beskid? z Pandą-blaszanką, która miała być w PL następcą Malucha!
Nb Panda I ostatecznie nie była produkowana w PL
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
an napisał/a:
Cena i tak będzie większa, bo obowiązkowo montowany będzie ESP.
Niekoniecznie. Koszt dla producenta nie jest aż taki znaczący... Np. nowe Aveo ma ESP w standardzie, a nie odbiło to się niekorzystnie na cenie.
Też sądzę, ze na cenę znacząco nie wpłynie: Jak kupowałem Logana w II 2005 to ABS oznaczał dopłatę 2kPLN
Rok później, gdy ABS stał się obligatoryjny, cena nie poszła w górę. Ot, podatek od luksusu
Co do płyty podłogowej dla nowego sedana Dacii, to myślę, że B0 też byłaby wystarczająca: patrz długość MCV i szerokość Dustera. Nie narzuca ona aż takich ograniczeń jak to miało miejsce w przypadku Sz. Oktawii (nieproporcjonalnie długie zwisy w porównaniu z długością między pionami). Tak więc myślę, że można by zrobić na B0 całkiem zgrabnego, dużego sedana. "Carry-on"
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-09-06, 16:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2011-09-06, 08:24
piotrres napisał/a:
Za tow. "Wiesława" kariera Mikrusa skończyła się po...wystawie w Moskwie kiedy to wytwór WSP-PZL Mielec (projekt nadwozia i układu jezdnego) i WSK-PZL Rzeszów (silnik, nb. kopia NSU)
NSU? Myślałem, że wzorowano go na silniku Goggomobila:
Płocica M., Winiarski B., Mikrus MR-300. 3 lata produkcji. 50 lat historii napisał/a:
Pierwsze silniki Mikrusa były opracowane w oparciu o silnik Goggomobila, który rozebraliśmy w Rzeszowie.
Masz rację, skopiowany z "Gogomobila", To NSU zostało mi w głowie z powodu "Zaporożca"
Książeczki o "Mikrusie" nie mam, a pierwszego z Autorów znam osobiście.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Błękitna Strzała - dobra nazwa dla rumuńskiego ekspresu (pociąg na Słowacji > vlak, pospieszny > rychlik )
Historia nie tylko motoryzacji w Europie Wschodniej: http://www.kultoweauta.pl/ - sam mam w tej serii swój skromny wkład, tzn. przechodziłem niedaleko w czasie jej tworzenia
(stąd wniosek, że nawet Żuk z plandeką był autem "kultowym", choć to słowo wtedy potocznie nie funkcjonowało).
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2011-09-07, 06:23
Książka o Mikrusie jest rewelacyjna. Pierwszy raz ktoś zajął się tym tematem tak profesjonalnie i tak dokładnie.
Co do serii Kultowe auta. Mam wszystkie modele prócz wydań specjalnych :) obowiązkowa rzecz dla pasjonata polskiej (i nie tylko) motoryzacji.
Żeby nie było całkowicie nie na temat - Dacia w 2012 może postawić kolejny milowy krok, jak w przypadku Dustera. Aż nie mogę doczekać się kolejnych premier. Niewiarygodne, że paparazzi nie nakryli jeszcze niezamaskowanych nowych Dacii. inne marki mają problem z utrzymaniem nowości w tajemnicy.
Ps. Ma ktoś podobne podejrzenia? Oglądałem nieliczne ujawnione zdjęcia prototypu Popstera i to chyba są dwa różne prototypy, czy tylko te maskujące pokrowce dają takie złudzenie?
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-09-15, 21:33, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum