Witam, mam pytanie odnośnie modułu sterownika UCH, właśnie odkryłem ze był on zalany i coś w nim padło, mianowicie immo, i nie umiem teraz odpalić samochodu, znalazłem na alledrogo moduł z takimi samymi numerami tylko czy to wystarczy ze jak go wymienie to będzie wszystko działało?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-14, 16:57
zamoczony moduł UCH będzie korodował i naprawa będzie raczej nieskuteczna. Nowy UCH w ASO Renault kosztuje ok. 1200 PLN plus kolejne 200 montaż i programowanie. Atutem jest roczna gwarancja na część. Zestawy oferowane na allegro to loteria
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-14, 20:08
Ja kiedyś zalałem UCH płynem do czyszczenia klimy - kazali lać piankę w nawiewy to nalałem, ale okazało się że z pianki robi się ciecz, a w genialnym Renault moduł UCH jest akurat pod nawiewami.
Też nie działał mi centralny, ASO chciało wymieniać UCH za 1500 zł.
Uznałem że za drogo i pojechałem do Bosh Service, żeby coś zakombinowali.
I jak tylko przyjechałem to UCH naprawiło się samo - po prostu wyschło pewnie.
Jeśli to zalanie jest świeże to może wyjmij i wysusz, wyczyść - może też zadziała.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-17, 13:18
jacunio82 napisał/a:
bezpieczniki posprawdzałem, UCH rozebrałem i są na płytce oznaki korozji
No to trochę za późno...
A na przyszłośc radzę kupić z litr IPA (izopropanolu) - sprawdza się też równie świetnie w przypadku zamoczonej komórki, czy czegokolwiek innego i mi już nie raz uratował życie.
PS - nie nadaje się do talerzowych dysków twardych.
dzięki za odpowiedzi, a chciałbym jeszcze wiedzieć czy jak wymienię cały ten moduł na nowy (używany) o takich samych numerach to czy auto odpali czy trzeba będzie je przeprogramować.
właśnie mi przyszła używka, wszystko działa ale dalej nie odpala, tym razem kontrolka szybko miga więc pewnie nie zgadza się sygnał immobilizera, możecie mi powiedzieć czy da rade to jakoś zrobić samemu?
Ostatnio zmieniony przez jacunio82 2014-03-17, 14:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-17, 18:51
trzeba zaprogramować - sam tego raczej nie zrobisz, bo nie zdobędziesz programu do obsługi - szukaj łebskiego elektryka
właśnie sobie pomyślałem że może prościej będzie jak po prostu wyłączę immobilizer, jeżeli nie znajdę nic na forum to może ktoś już to zrobił i podzielił sie informacjami jak to zrobić
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-03-20, 22:42
Aby działał ci nowy moduł UCH ze starym kluczykiem, to można również przelutować eprom 93C66. Czyli ze swojego zalanego UCH musisz wylutować eprom 93C66 i przenieść go do sprawnego używanego UCH i tam go zalutować.
http://www.youtube.com/watch?v=i1WuSkFJ0k0
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-22, 19:38
jacunio82, jak nie rozpoznajesz układów na PCB to poważnie - zawieź to do kogoś kto nie zjara ich lutownicą na wstępie.
Jeśli nie bawisz się lutownicą częściej niż raz w tygodniu to naprawdę lepiej tego nie ruszaj.
jacunio82, jak nie rozpoznajesz układów na PCB to poważnie - zawieź to do kogoś kto nie zjara ich lutownicą na wstępie.
Jeśli nie bawisz się lutownicą częściej niż raz w tygodniu to naprawdę lepiej tego nie ruszaj.
właśnie zamierzam tak zrobić tylko chciałem się dowiedzieć który to ten eprom
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-03-23, 11:35
Na tym zdjęciu nie widać epromu. Zrób zdjęcia tych 4 dużych scalaków, tak aby było widać oznaczenia, albo napisz oznaczenia tych 4 dużych scalaków. To wtedy ci powiem, który należy przelutować.
93c66 powinien wyglądać tak :
ale chyba na płytce UCH od Dacii go nie ma. Poprzedni mój film dotyczył UCH od Clio.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-03-23, 11:37, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum