DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-02-20, 16:41   

Loganik ma też skrzynię biegów. kolego :shock: pozdr
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-20, 16:46   

Ircys, rzeczywiście wg ciebie Felicia 1.3 (masz błąd w opisie, chyba że robiłeś swapa na silnik z Octavii) jest mocniejsza od Logana 8v (nie napisałeś jaka pojemność, ale zakładam że 1.4)

mając Felicię, chyba nauczyłeś się redukować biegi przed wyprzedzaniem :?:
bo ja taką zdolność posiadłem i uważam, że jeżeli ktoś potrafi wyprzedzać Felicią, to i Loganem 1.4 8v da radę
 
Ircys 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 SCe 100
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 254
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-20, 18:37   

kapelusznik napisał/a:
Ircys, rzeczywiście wg ciebie Felicia 1.3 (masz błąd w opisie, chyba że robiłeś swapa na silnik z Octavii) jest mocniejsza od Logana 8v (nie napisałeś jaka pojemność, ale zakładam że 1.4)

mając Felicię, chyba nauczyłeś się redukować biegi przed wyprzedzaniem :?:
bo ja taką zdolność posiadłem i uważam, że jeżeli ktoś potrafi wyprzedzać Felicią, to i Loganem 1.4 8v da radę


Autkami jeżdżę już 25 rok i wiem co to skrzynia biegów i z grubsza wiem też jak powinien "ciągnąć" silnik na poszczególnych biegach. Jeździłem już wieloma autkami. W testowanym Loganiku silnik (1,6) to była… lipa. Może to była wada danego egzemplarza, tego nie wiem, ale trochę się zawiodłem. Jednak jeszcze się nie poddaję i będę testował dalej.
Dzięki za porady, ale spodziewałem się bardziej rzeczowych porad, bo laikiem to ja jestem w dziedzinie mechaniki pojazdowej, ale do blondynki to mi daleko :)

Pozdrawiam
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-20, 19:13   

Ircys napisał/a:
W testowanym Loganiku silnik (1,6) to była… lipa
to tym bardziej się dziwię

no ale trudno, nie mój cyrk, nie moje małpy
widocznie potrzebujesz czegoś co ma 120KM i wzwyż
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-20, 19:20   

A może rzeczywiście egzemplarz którym jeździł Ircys był zajechany i nie dawał rady. Jechałem Loganem 1,4, co prawda nie prowadziłem bo było to taxi :mrgreen: , ale na dynamikę nie było można narzekać.
 
wilanowiak 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-24, 18:36   

eastcowboy napisał/a:
laisar napisał/a:
8v: co 90 tys. km albo co 4 lata, 16v: 120 tys. / 5 lat - zależy co nadejdzie pierwsze, czas czy przebieg.
< 7/2011 < 8v: 80000/6 , 16V: 120000/6


Czyli dla 16V produkcji z przed 7/2011 po 6 latach a przy wyprodukowanych po 7/2011 po 5 latach?
Czy ten rozrząd sie zmienil wtedy czy zobaczyli ze czasami padal rozrzad juz po 5 roku i wpisali w 2011 do ksiazeczki ze po 5 latach?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-24, 23:57   

wilanowiak napisał/a:
Czyli dla 16V produkcji z przed 7/2011 po 6 latach a przy wyprodukowanych po 7/2011 po 5 latach?

Odwrotnie.

Przed 7/2011 - tak jak ja podałem: 5 lat.

Potem - jak napisał eastcowboy: 6 lat.

O przyczyny zmiany trzeba by pytać producenta (choć wątpię jakoś w otrzymanie odpowiedzi), ale nie słyszałem chyba o żadnym przypadku awarii rozrządu przed upływem zaplanowanego terminu.

(W sumie to zdaje się nawet o ani jednym takim zdarzeniu w ogóle).
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-06-07, 23:04   

30 września minie 4 lata od zakupu autka , na poczatku sierpnia wybieram sie nad morze przebieg wtedy będe miał ok 47000 km. Zastanawiam sie czy rozrząd wymienic przed wyjazdem czy spokojnie poczekać na koniec września. Dla mojego silnika wymiana przewidziana jest po 90000 km lub cztery lata. Obawiam sie żeby w trasie nic się nie urwało , do przejechania bedzie jakieś 1500 km Jak myślicie ? Proszę o opinie.
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-07, 23:50   

Jarosław P przy tym przebiegu wymień we wrześniu (jak zaleca instrukcja).
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-06-08, 05:06   

Jaroslaw P.:
Ja wymieniłem samodzielnie rozrząd po 5 latach przy przebiegu 45 tyś.
U ciebie jeszcze z rok bym spokojnie poczekał.
4 lata to zbyt wcześnie na wymianę rozrządu.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-06-08, 05:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
Piotr 


Marka: Renault
Model: Megane III Grandtour
Silnik: 1.6 16v 110 KM
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-06-08, 07:10   

Jarosław P napisał/a:
Obawiam sie żeby w trasie nic się nie urwało


Spokojnie nic Ci się nie powinno urwać.

Moim zdaniem możesz spokojnie poczekać do 60 000 km.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-06-08, 10:51   

1 raz pasek rozrządu poszedł się [na spacer ;-) ]. Na szczęście to był podolot i skończyło się na wymianie popychaczy. Od tego czasu kontrola stanu co rok u stałego mechanika. Jak słyszę od Roberta, że "trzeba będzie za jakiś czas zrobić" to pytam kiedy mam przyjechać. Metoda działa jak dotychczas bez pudła.
A co do kol Jarosława - też uważam, że spokojnie może pojechać na urlop i wrócić. Nie słychać aby w daćkach wcześnie sypały się rozrządy.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-06-08, 21:36   

Problem w tym, że nawet doświadczony mechanik na oko nie oceni prawdziwego stanu paska. Z zewnątrz może wygladac dobrze, ale wewnetrzna struktura już nie będzie ok. Wtedy o jeden wyjazd za dużo i ..... pozdr
 
radzio 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 199
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2013-06-08, 22:11   

Mi w matizie strzelił w połowie przewidywanego przebiegu, z tym że :
1) Nie mam pewności czy krawaciarze z Bogucickiej 7 na pewno wymienili pasek
2) Jakieś uszczelnienie przeciekało i pasek przez dłuższy czas był narażony na działanie oleju silnikowego oraz płynu chłodniczego
Efekt : remont generalny silnika, koszt : pół ceny matiza. Myślę, ze czekanie na ostatnią chwilę (czy to w kilometrach czy w latach) może się zemścić. Pozatym guma to guma - czas działa na jej niekorzyść.
Ja w podobnej sytuacji a zwłaszcza przed dalszym wyjazdem wymieniłbym pasek wcześniej.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-06-08, 22:47   

jurek napisał/a:
nawet doświadczony mechanik na oko nie oceni prawdziwego stanu paska

Zgoda, ale znając samochód i kierowcę oraz mając doświadczenie z innymi samochodami takiej samej marki mechanik może z wysokim prawdopodobieństwem oszacować ile czasu lub jaki przebieg do wymiany paska. Oczywiście zawsze z zastrzeżeniem, że to należy traktować jako skalkulowane ryzyko. Zresztą tak samo jak każda jazda samochodem - to także skalkulowane ryzyko. W końcu nie za każdym drzewem stoi łoś czy dzik wychodzący na jezdnię, ale co jakiś czas można w takiego wjechać.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-06-09, 16:13   

Jest tylko drobna różnica. Na zachowanie zwierzaka nie masz wpływu, a o wymianie paska decydujesz Ty. pozdr
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-06-09, 19:19   

jurek napisał/a:
o wymianie paska decydujesz Ty

Dokładnie tak. Dlatego :
ajax napisał/a:
to należy traktować jako skalkulowane ryzyko

jurek napisał/a:
Na zachowanie zwierzaka nie masz wpływu

Ale masz wpływ na wybieraną trasę i prędkość z jaką się poruszasz, co w jakimś stopniu wpływa na ryzyko/prawdopodobieństwo zderzenia z dzikiem. ;-)
Miło, że jesteśmy zgodni co do faktu, że to wszystko zależy od bardzo wielu czynników, a wpływ mamy tylko na niektóre z nich.
A co do dziwnych zdarzeń o bardzo niskim prawdopodobieństwie sam sprzed bardzo wielu lat pamiętam (jeszcze za PRL) akcję milicji, gdy w samym centrum Katowic poszukiwano na ulicy Stawowej kobry. Uciekła jakiemuś niefrasobliwemu hodowcy. Prawdopodobieństwo, że w centrum miasta w Europie Środkowej na ulicy dziabnie Cię gadzina żyjąca w dalekiej Azji jest bardzo niskie, ale większe od zera.
pzdr :-D
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-06-10, 20:02   

Dziękuje Wszystkim za porady.Mimo wszystko i tak chyba wymienie dla swietego spokoju. Czy zrobię to teraz czy za kilka miesiecy to... co sie odwlecze to nie uciecze , tak czy tak trzeba zrobić.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-06-10, 21:05   

Paski rozrządu śmiało wytrzymują 80 000 km, jaki sens jest wymieniać pasek wcześniej?
Dacia to nie Fiat
 
radzio 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 199
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2013-06-10, 21:24   

chriskb napisał/a:
jaki sens jest wymieniać pasek wcześniej?

Bo 200zł za pasek to znacznie mniej niż 2000zł za remont silnika po zerwaniu paska (patrz wyżej mój przypadek) ? Chyba że ktoś 2x w roku robi kontrolę stanu paska i ma pewnosć że nie działa na niego żaden czynnik szkodliwy. A porównanie z Fiatem jest średnio na miejscu, bo nawet w seicento 900 był łancuch zamiast paska. A w 1.1 rozrząd był bezkolizyjny i nawet zerwanie paska nie groziło żadnymi poważniejszymi konsekwencjami. Jeśli rozrząd jest kolizyjny to osobiście wymieniałbym pasek po połowie przewidzianego czasu życia.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-06-11, 07:00   

Radzio:
Chcesz to wymieniaj co pół roku, a nawet codzienne - jeśli tylko poprawia to tobie samopoczucie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-06-11, 07:19, w całości zmieniany 5 razy  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-06-11, 09:13   

Jarosław, moim zdaniem masz zdecydowanie rację. Po strzeleniu paska plułbyś sobie w przysłowiową brodę, ale wtedy wszystkie filozoficzne dysputy o prawdopodobieństwie można sobie wsadzić..... wiesz gdzie :oops: pozdr
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-11, 09:27   

Te sama silniki 1.4 i 1.6 MPI w Thalii czy Clio miały okres wymiany rozrządu co 120 tys. km a w Dacii co 80 tys. km.
Teraz w Lodgy 1.6 również wymiana rozrządu jest co 80 tys albo 6 lat a nie 4 jak w poprzednich modelach z tym silnikiem.
Natomiast użytkowanie samochodu w trudnych warunkach (miasto , krótkie przebiegi, duże obciążenie , przyczepa itp.) skraca te okresy o połowę.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-11, 13:44   

innymi słowy, kiedy się jezdzi po piaskach i kopnym śniegu, w DD też lepiej nie czekać na 6 lat :-P
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-06-11, 15:10   

Dziś rozmawiałem z dobrym fachowcem ( przy okazji wymiany czujnika położenia wału w clio ) na temat rozrządu i powiedział że wym. po 4 latach to zdecydowanie za wczas , ze kiedy robi takie auta bo klient chce to az żal to ruszać bo wszystko wyglada jeszcze bardzo dobrze i że 5,6 lat spokojnie mozna jeździc , a w ksiązkach serwisowych tak pisza żeby aso zarobiło.
Najlepszy przykład ,który podał kolega wyżej że dla tych samych silników w thali podano o wiele wyzsze przebiegi i lata , mysle że dlatego bo dacia uwazana jest o klase gorsza od reno.
Chyba że do silników montowanych do daci użuto gorszej jakości pasków rozrządu niż w reno ?

Ale moja przezorność nakazała umówić się na sprawdzenie stanu rozrządu , zobaczymy jak to wyglada i wtedy zadecyduję co dalej.
Opinia mojego mechanika potwierdza to co pisze Jackthenight.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2013-06-11, 15:20, w całości zmieniany 4 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne