Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-31, 03:06
Zmiana filtra powietrza na stożkowy / sportowy
Autor Wiadomość
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2013-05-21, 11:26   

ja mam wkładkę K&N w stepwayu zamiast standardowego filtra w DCI. nie narzekam. jest bardzo oki. jest poprawa przepływu powietrza do silnika plus częściowo zdjęty dolot na lato. do diesla z turbiną nie warto montować stożka. wtedy silnik zgłupieje.


;ink do mojego filterka K&N

posiadam też zestaw czyszczący od k&n do filtra - oczyszczacz plus olej
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2013-05-21, 11:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-05-21, 11:31   

d3mol3k napisał/a:
BoloSr jeśli dobrze myślę to chodzi Tobie o takie cuda?
Obrazek
Myślę że skończyłoby się to wymontowaniem obudowy filtra. Zapewne można coś pokombinować - pytanie czy warto?


to sa stozki i nie wiem jak przy dieslu to sie zachowuje ja mam u siebie wkladke tak jak kolega pokazal i czyszcze ja raz do roku i pieknie to dziala :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2013-05-21, 20:30   

stożek się przydaje jak nie ma turbiny ( bo turbina też powietrza dodaje ). tak wystarczy zwykła wkładka
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2013-05-21, 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-05-21, 20:33   

jjmalin napisał/a:
stożek się przydaje jak nie ma turbiny ( bo turbina też powietrza dodaje ). tak wystarczy zwykła wkładka


gdzie kupiles ??? i za ile ???
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2013-05-22, 13:46   

filtr kosztuje ok. 195 zeta zestaw czyszczący to 70 zeta. allegro
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-01-03, 21:49   "Dożywotni" filtr powietrza

Czytałem kiedyś (może nawet i na Forum) o "modzie" na wielorazowe filtry powietrza. Właściwie to można powiedzieć że każdy na swój sposób da się przedmuchać kompresorem, wytrzepać, ale tam chodziło o to że sam producent sugeruje zamiast wymiany na nowy - oczyszczenie.

Jakoś nie przekonuje mnie "regenracja" tego typu wkładów eksploatacyjnych. Ewentualnie, przymknąć oko mogę na filtr przeciwpyłkowy, ale z racji możliwości siedliska grzybni lepiej i ten po prostu kupić nowy.

Dziś znalazłem to: http://allegro.pl/filtr-k...3790466466.html

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Cytat:
Filtry powietrza K&N

Wysoki przepływ powietrza przy doskonałym filtrowaniu
Konstrukcja zwiększająca moc i przyśpieszenie
Łatwe do mycia i przeznaczone do wielokrotnego użycia
Konieczność czyszczenia dopiero po przejechaniu do 80 000 km (50 000 mil), zależnie od warunków eksploatacji
K&N Million Mile Limited WarrantyŸ (1 600 000 km)
Oszczędny filtr powietrza K&N będzie służyć przez cały okres eksploatacji samochodu, motocykla lub pojazdu ATV
Pracuje z elektroniką pojazdu stanowiącą oryginalne wyposażenie fabryczne
(...)
Nasze zamienne filtry powietrza do samochodów w zwykle dodają 1-4 koni mechanicznych mocy. Nasze wysokoprzepływowe filtry z wkładem z gazy bawełnianej można myć, wielokrotnie używać i budować tak, aby były w pełni sprawne przez cały okres eksploatacji samochodu lub motocykla. Filtry powietrza K&N składają się z czterech do sześciu arkuszy gazy bawełnianej ułożonej warstwami pomiędzy dwoma arkuszami aluminiowej siatki drucianej. Taki materiał jest składany harmonijkowo i nasączany olejem, co poprawia zdolność filtrowania i ogólną wydajność filtrowania. W rezultacie otrzymujemy filtr powietrza, który pozwala na pobrania znacznie większej ilości powietrza do silnika, który można myć i wielokrotnie używać oraz który ochroni silnik przez cały okres eksploatacji pojazdu.


Cena za takie cudo? :mrgreen: "Jedyne" 179,- zł
_________________
---
Stepway
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-03, 22:03   

wkład filtra k&n, myjesz specjalnym płynem a potem nawilżasz olejkiem z zestawu, wymieniać nie trzeba tak jak napisali, trzeba tylko dbać o regularną pielęgnację
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-04, 09:34   

Co wyjdzie drożej i mniej efektywnie w zbieraniu zabrudzeń , ale dźwięk silnika fajniejszy :lol:
_________________
Moje auto
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-01-04, 11:39   

johnson, nie jestem "specem", nigdy nie miałem doczynienia z K&N i po tym co przeczytałem nie podważam marki. Dają konsumentom takie wielokrotnego użytku filtry - okej. Może trochę sprzedawca popłynął umieszczając taki opis przy filtrze do bulwarówki:
Cytat:
Konstrukcja zwiększająca moc i przyśpieszenie (...) zwykle dodają 1-4 koni mechanicznych mocy.


Ale w cenie 1szt K&N mogę mieć 8-10 wkładów innych, które wyciągam z pudełka i montuję pod chmurką, na parkingu. Nikomu nie trzeba tłumaczyć jaki wpływ na żywotność motoru ma czystość zasysanego powietrza. Nie przekonuje mnie wielorazowość.
_________________
---
Stepway
Ostatnio zmieniony przez Stepway 2014-01-04, 11:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
delanela 


Marka: Daćka
Model: Duster!
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 31
Skąd: Centrum/Polska
Wysłany: 2014-01-04, 14:33   

Dokladnie

Jakby filtr "wielorazowy" kosztował 30zł to byłby przydatny, szczególnie do starszych aut :D

Ale za taką kasę lepiej kupić najtańszy nowy, gdzie do Dustera 1.6 kosztuje niecałe 15zł niż bawić się w takie coś...
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-04, 14:56   

Ale rolą takiego filtra przecież nie jest dbanie o środowisko czy oszczędzanie tylko lepszy przepływ powietrza i dźwięk. Także takie porównywanie papierowego do K&N nie ma sensu.
Ostatnio zmieniony przez Boogie 2014-01-04, 14:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-01-04, 16:36   

Cytat:
Ale za taką kasę lepiej kupić najtańszy nowy, gdzie do Dustera 1.6 kosztuje niecałe 15zł niż bawić się w takie coś...

A porządny (nie Filtron) do 1.5dCI z Dustera 107KM kosztuje ponad 80zł... O ile 1.6 16v może nie jest wrażliwy z racji bycia wolnossącym, to w 1.5dCI jest nawet zamontowany wskaźnik zużycia filtru...

Cytat:
Ale rolą takiego filtra przecież nie jest dbanie o środowisko czy oszczędzanie tylko lepszy przepływ powietrza i dźwięk. Także takie porównywanie papierowego do K&N nie ma sensu.

I o to chodzi.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2014-01-04, 16:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-04, 17:40   

tak jak wcześniej było, ten filtr nie ma oszczedzać a ma działać, dużo fajniejszy jest filtr stożkowy niż taka wkładka,
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-04, 18:49   

stożek to pic na wode a jeszcze szkodzi .
http://www.chojnacki.com....-filtry-stokowe
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-05, 08:14   

Miałem wkładkę w TDI, nic nie dawało, a i przepływomierz za jakiś czas padł .

Jak ktoś nie wierzy niech wyjmie całkiem filtr na 5 minut i przejedzię sie...
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-05, 12:26   

Karenzo napisał/a:
stożek to pic na wode a jeszcze szkodzi .
http://www.chojnacki.com....-filtry-stokowe

W clio II z silnikiem 1.6 16v na gtechu 0-100 było ze stożkiem po 7,3 sek i to powtarzalnie, na seryjnej puszcze z tłumikiem ssania 8.2-8,5 więć róźnica była i to ogromna, tak samo silnik ze stożkiem wkręcał się na obroty dużo lżej. Do tego super dźwięk przy WOT.
Ja używałem całego zestawu k&n57, stożek miał osłonę termiczną, doprowadzenie powietrza ze zderzaka itd.
Jak polepisz to na częściach za 50pln to nie ma się co dziwić że kibel wyjdzie.
Do tego z całym szacunkiem, ale Pan Chojnacki najlepiej robi/robił maluchy do rallycrossu i to jest jego epoka...
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-01-05, 17:20   

Boogie napisał/a:
Ale rolą takiego filtra przecież nie jest dbanie o środowisko czy oszczędzanie tylko lepszy przepływ powietrza i dźwięk.


Nie jestem "tjuningowcem", a i sądzę że sama zmiana filtra powietrza bez innych zabiegów będzie nieodczuwalna dla kierowcy. Podstawową rolą jest moim zdaniem... filtrowanie (eureka!). Na pewno prościej jest dokonać wymiany, niż dokładnie oczyścić "stary" wkład.

Po za tym mówimy o Dacii. ;-)
_________________
---
Stepway
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-01-05, 18:55   

Stepway napisał/a:
Boogie napisał/a:
Ale rolą takiego filtra przecież nie jest dbanie o środowisko czy oszczędzanie tylko lepszy przepływ powietrza i dźwięk.


Nie jestem "tjuningowcem", a i sądzę że sama zmiana filtra powietrza bez innych zabiegów będzie nieodczuwalna dla kierowcy. Podstawową rolą jest moim zdaniem... filtrowanie (eureka!). Na pewno prościej jest dokonać wymiany, niż dokładnie oczyścić "stary" wkład.

Po za tym mówimy o Dacii. ;-)


I tu sie mylisz :)
miałem filtr KN w poprzednim aucie i czyszczenie tego to prosta sprawa a co do reszty sie nie wypowiadam bo każdy to inaczej widzi :)
osobiście jak znajdę KN do dCi to go zakupie :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-05, 20:58   

Stepway napisał/a:
Podstawową rolą jest moim zdaniem... filtrowanie (eureka!).


Nie tylko, bo również musi przepuszczać wystarczająca ilość powietrza.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-01-05, 22:06   

BoloSr napisał/a:
miałem filtr KN w poprzednim aucie i czyszczenie tego to prosta sprawa
Nie, no... magii żadnej pewnie nie ma. Chociaż czytając że warto użyć jakiegoś smarowidła, to już wydaje się rzeczą dla mnie niespotykaną.

Wychodzę z założenia że prostszą czynnością jest otworzyć kartonik, wyciągnąć z niego filtr i pod chmurką, na PRL-owskim podwórkowym parkingu zamontować w "puszce".

Taki "dożywotni" wymaga przynajmniej użycia sprężonego powietrza. Więc po za śrubkowkrętem ;) potrzebuję jeszcze "coś" - jeden element więcej. No i kwestia czy nie przepchnę śmieci "na drugą stronę", nie uszkodzę, nie osłabię... Pewnie K&N to taki mercedes, ale znalazłem inne. Na ile można zaufać w taką regenerację, kiedy prosty filtr wymieniam dla zasady co 20-30tys km, płacąc około 20-30zł?

BoloSr napisał/a:
a co do reszty sie nie wypowiadam bo każdy to inaczej widzi :)
też wychodzę z tego założenia :) prawie zawsze po zalaniu do pełna czuję jak mój motor dostaje +10 do zwinności a ja +15 do samopoczucia :) A co do filtra powietrza, nie wierzę w cudowną poprawę osiągów wyłącznie po okresowej wymianie samego wkładu :)

Boogie napisał/a:
Nie tylko, bo również musi przepuszczać wystarczająca ilość powietrza
Oczywiście. Primo filtrować, duo stawiać jak najmniejszy opór. Ale nadal jak zwrócono już uwagę, w przypadku MPI to rola drugorzędna - bardzo ważna, ale to czystość ze względu na trwałość jednostki stanowi priorytet.
_________________
---
Stepway
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-05, 22:39   

Zmiana filtra, dolotu czy wydechu ma się na nic, jeśli nie zmienimy map wtrysku/upgrade komputera wtrysku.
Także sama zmiana filtra na stożkowy nic nie da, a wręcz pogorszy osiągi auta - kilka koni i Nm na pewno spadnie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-01-05, 22:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
rottweiler 



Marka: Suzuki| Dacia
Model: Hayabusa| Duster FL
Silnik: GSX1300R| 1.2TCE
Rocznik: 1999 | 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 113
Skąd: wrocław
Wysłany: 2014-01-06, 10:01   

w motocyklu mam filtr K&N, pełny przelot na wydechu i zmienione mapy wtrysku, dopiero taki mod daje zauważalny efekt
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2014-01-06, 12:46   czy jest sens się w to bawić?

mnie tam wystarczy raz na 20 000 km wymienię filtr i za każdym razem czuję poprawę. To jak ze świeżym workiem do odkurzacza. Myślę, że taki wielorazowy filtr niesie kilka zagrożeń:

1) inna charakterystyka przepływu powietrza
2) możliwość uszkodzenia przy czyszczeniu
3) niewiadoma jakości filtrowania


Ja jak dotąd wymieniałem w dacii zawsze na oryginalny, ale wcześniej używałem filtrów Filtron, które sprawdzałem, czy nie są zapchane co 10 000 km. Czytam wyżej, że nie polecacie filtrona - napiszcie, dlaczego (ja nie mam złych doświadczeń)?

Wracając do K&N, procedura czyszczenia wymaga specjalnego środka, odpowiedniego płukania i odpowiedniego oliwienia filtra.

guide movie

Zatem możemy źle oczyścić filtr, uszkodzić ciśnieniem wody, źle nanieść olej, zapchać filtr lub sprawić, ze będzie przepuszczać zanieczyszczenia. Dosyć duża loteria wobec wymiany papierowego. W ostatecznym rozrachunku mi zależy na prawidłowym działaniu filtra i silnika, nie potrzebuję eksperymentów. Koniec końców po iluś tam myciach nawet K&N się zużyje, tracąc swe właściwości/parametry.
_________________

Ostatnio zmieniony przez antropolog 2014-01-06, 12:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2014-01-06, 15:32   

Tu tajemnicy nie ma. Te filtry mają lepszą sprawność kosztem tego, że przepuszczają o wiele większę zanieczyszczenia. Poza tym, jak silnik dostaje większą dawkę tlenu, to trzeba mu dodać paliwa aby mieszanka była optymalna. Czyli kłania się nowe mapowanie jak piszą koledzy. Nie ma nic za darmo, chcesz lepsze osiagi bez ingerencji w mechanikę to trzeba zainwestować w cały dolot łącznie ze zmianą kolektora i cały wydech. pozdr
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2014-01-06, 21:15   

przy tym temacie przypomniał mi się wujek, który odkąd pamiętam, grzebał przy swoich kolejnych skodach. Zawsze poprawiał fabrykę, bo wg. niego fabryka coś źle zrobiła, o czymś zapomnieli, lub coś zrobili wbrew sztuce budowania samochodów: skrzynia biegów, hamulce silnik, zawieszenie, łożyska, świece, normalnie wszystko. Efektem tego było to, że nie było miesiąca, w którym nie grzebałby przy samochodzie. Max po roku nie było mechanizmu, który ostałby się nietknięty. Żaden samochód po tych modyfikacjach nie zyskiwał żadnej widocznej poprawy, mimo sugestii majsterkowicza. Efektem tych działań było jednak to, że kolejna skoda lądowała na dłuższy czas na prowizorycznym kanale, skąd w końcu zabierał ją jakiś kupiec złomu bądź części.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne