Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-12, 20:16
zawieszenie i przeniesiene napędu w DD 4x4 to mieszanka podzespołów X-trail i Murano. Z QQ ma więc niewiele wspólnego. Masywniejszych elementów użyto zapewne po to,że z założenia Duster nie ma być tylko bulwarowym SUVem a zjeżdżać czasem z drogi i ciężko popracować. Moim zdaniem QQ w porównywalnej wersji (4x4 plus 1,6 Pb) nie ma z DD w terenie większych szans - choćby z racji marnego prześwitu i zupełnie innego zestopniowania skrzyni biegów
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-10-12, 20:17, w całości zmieniany 1 raz
zawieszenie i przeniesiene napędu w DD 4x4 to mieszanka podzespołów X-trail i Murano. Z QQ ma więc niewiele wspólnego. Masywniejszych elementów użyto zapewne po to,że z założenia Duster nie ma być tylko bulwarowym SUVem a zjeżdżać czasem z drogi i ciężko popracować. Moim zdaniem QQ w porównywalnej wersji (4x4 plus 1,6 Pb) nie ma z DD w terenie większych szans - choćby z racji marnego prześwitu i zupełnie innego zestopniowania skrzyni biegów
Ja znowu słyszałem że w wersji 4x4 ten właśnie napęd tj. sprzęgło wiskotyczne tylne półosie itd. jest taki sam, prześwit też podobny może różnica z 1 cm, choć pewnie kąty zejścia ma lepsze Dacia, a skrzynia w QQ jest bardzie szosowa dlatego na jakieś dalsze trasy wakacyjne sie QQ bardziej nadaje.
Tyle, że QQ 4x4 jest duzo droższy bo wystepuje najtaniej z benzyną 4x4.
Ja myślę tylko o wersji 4x2 z okresem eksploatacji tak z 10 lat. Wczoraj spotkałem znajomego ma Dustera z 2010 roku 1.6, i tak sie z nim zgadałem że tez zastanawiam się nad kupnem - to ten o dziwo zaczął mi raczej rozradzać jeśli myślę tyle go trzymać - pytam dlaczego, bo wcześniej mówi że zadowolony ogólnie, a on na to, ze on potrzyma do 5 lat puki jest gwarancja bo już miał malowane dwie pary drzwi - wychodzą ogniska korozji - takie kropki - i tu zonk
"Ja znowu słyszałem że w wersji 4x4 ten właśnie napęd tj. sprzęgło wiskotyczne tylne półosie itd. jest taki sam, prześwit też podobny może różnica z 1 cm,"
Prześwit w DD to 21 cm. W QQ ponoć 20, ale proszę sobie porównać dwa auta stojące obok siebie;)
Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013 Posty: 67 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-10-14, 05:57
janus_z napisał/a:
wychodzą ogniska korozji - takie kropki - i tu zonk
Przegrzebywałam internet na tą okoliczność swego czasu i doniesienia na temat korozji nowych w sumie aut znalazłam zarówno o DD jak QQ. Wyszło mi, że pod tym względem oba te samochody mogą nie okazać się idealne, ale za różnicę w cenie zakupu to sobie można DD zabezpieczyć i jeszcze pewnie odmalować ze dwa razy jak ktoś się uprze, żeby jeździć autem 10 lat.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-10-14, 06:40
W ASO Renult mechanik powiedział mi, że tylni mechanizm w napędzie 4x4 jest identyczny jak w Kangoo 4x4. Ponoć nigdy jeszcze nie miał w serwisie auta z awarią tego mechanizmu. Jest bardzo mocny. Potem poszedł do QQ Dustera i Murano.
Nie wiem czy to wiarygodne ale dobrze by było wiedzieć co z czego mamy w autach.
Jeszcze słówko odnośnie zmian.
1) co do przycisków podnoszenia szyb na środku to denerwowało mnie to na początku. Kiedy się przyzwyczaiłem uważam, że to super rozwiązanie bo pasażer może zamykać i otwierać szybę kierowcy a większość aut z przyciskami w drzwiach nie ma takiej opcji.
Poza tym nowe przyciski są w kobylastej,olbrzymiej puszce która wygląda jak nieproporcjonalna samoróbka dołożona do drzwi albo zestaw uniwersalny do wszystkich marek. Nowa deska jest nowocześniejsza ale stara bardziej mi pasuje.
2) wyposażenie jest wyższe i to się chwali (chyba, żeby naciągało cenę w nieproporcjonalnym stopniu ale tego akurat nie widzę)
3) lampy przednie nowe są ładniejsze moim zdaniem.
4) relingi mi się bardziej podobały stare - nowe wyglądają delikatniej.
Ciekawe czy wyprostowano pierdółki, które psuły się w Dusterze (np. falująca się uszczelka szyby czy pękający lakier na mastykach) Jak tak to cacy
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-10-14, 06:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-10-14, 07:32
chriskb napisał/a:
X-Trail (4X4) - 2000 rok, Renault Kangoo (4X4) - 2001 rok
No właśnie... Szkoda, że nie mam pewnych informacji na ten temat i, że nie ma tego na forum.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-14, 14:04
Przestrzegam przed ślepym tłumaczeniem angielskiego "platform" na "płytę podłogową". Owszem, to jedno z możliwych tłumaczeń, ale nie jedyne i nie do końca poprawne. W którymś momencie "platform" w motoryzacji w kontekście rodzin modeli samochodów zaczęło przede wszystkim oznaczać platformę technologiczną, a nie płytę podłogową. Stąd właśnie Duster i Logan dzielą gamę silników, skrzyń biegów, UCH, osprzętu, ale akurat sama płyta podłogowa jest w nich zupełnie różna. :)
Ta "płyta podłogowa" wzięła się z braku czujności rewolucyjnej wśród polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. :>
"Zupełnie" to znaczna przesada - część elementów blacharskich jest wspólna, część różni się minimalnie, a konstrukcja jest taka sama. W zasadzie oprócz starej mcv-ki i lodgy pozostałe modele są w efekcie baaardzo zbliżone wymiarami. (Łącznie z identycznymi niektórymi wymiarami geometrii).
Zatem w przypadku daciek w praktyce jest to faktycznie "płyta podłogowa" - choć ani to "płyta", ani nie tylko "podłoga" ((((:
Marzy mi się wymienić kilka rzeczy na takie z nowego Dustera. Szczególnie ze środka
Jak pojawią się pierwsze Dustery po lifcie, to pewnie znajdą się majsterkowicze, którzy zaraz będą sprawdzać co się da przełożyć do staruszka
Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013 Posty: 67 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-10-18, 16:38
Mam pytanie: czy w internecie są gdzieś dostępne warunki gwarancji dla Dustera?
Chciałabym dla swojego spokoju jeszcze ten element przeanalizować i porównać z resztą dostępnych aut. Mam już ASX-a, czekam na quasqaia i brakuje mi dustera. Czy zostaje mi tylko wizyta w salonie?
czy w internecie są gdzieś dostępne warunki gwarancji dla Dustera?
Ooo, nieeee, komu by się tam chciało robić jakieś kompendium, fotki, luje muje dzikie węże, i tak by potem tego nikt nie używał, szkoda wysiłku, więc na pewno takie zwierzę nie istnieje...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-10-18, 19:40, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum