DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Depresatory ON / Diesel w zimie - czy trzeba się bać?
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-11, 21:44   

Mi filtr paliwa przytkal się parafinka, co skutkowalo kontrolka przegrzania silnika (!). W ASO sprawdzili na komputerze - zbyt niskie cisnienie, po wymianie filtra ( 215 zl ) wszysto OK. Samochod stal sie zwawszy. Co ciekawe jak mi zamarzl korek, po jego odmrozeniu natankowalem na maxa zbiornik i dolalem srodek K2 DFA-39. Nie pomoglo, jednak byc moze moj filltr zblizal sie nieuchronnie do 40 tys km , wiec wymiana i tak byla wskazana. Przed tym tankowaniem czesto mialem w zbiorniku 7-10 l paliwa, wiec mogl zassac troszke syfu i sie zatkac. Postaram sie rozkroic obudowe i sie przyjrzec temu wkladowi jak on wyglada. Renault nie zaleca oficjalnie depresatorow ale czy zabrania tego nie wiem.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-02-11, 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-02-11, 21:53   

mi się stopo pali pompa nie wyrabia aso mówi parafina ale mówią żeby filtra nie wymieniać trochę nie kumam na co oni czekają może aż całkiem padnie pompa
dziś było grzanko tu i tam bo ledwo już jechałem po 3h walki a parafiną wygrałem ale nie wiem na jak długo
Było -20 w baku on Gold ze statoila - jaja niezłe juz dziś reklamacje im złożyłem i pani wielkie oczy robiła że nie możliwe ale przyjąć musiała(choć upierała się że na stacji nie wolno składać reklamacji - po czym nawet formularz znalazła) zobaczymy za dwa tygodnie co będzie dalej.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-11, 22:19   

wat napisał/a:
mi się stopo pali pompa nie wyrabia aso mówi parafina ale mówią żeby filtra nie wymieniać trochę nie kumam na co oni czekają ...



W 1.5 dci filtr co 40 tys km lub wczesniej jesli sa krotkie przebiegi w miescie. U mnie tak jest wiec w sumie i tak nie jest zle, ze do 34 tys km dotrwal. Nie wiem jaki Masz przebieg ale ja bym chyba zaryzykowal wymiana filtra, ew jakies jego przeplukanie.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-02-11, 22:31   

hehe no właśnie tez mam34300 i zimą krótkie przebiegi tyle że mi się inna lampka zapala im gęstsza ropa tym niższe obroty wyduszam
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-11, 23:29   

....inna jaka ? W istrukcji napisali, ze jak sie ma niewielkie przbiegi w miescie, krotkie, przy czestym wylaczaniu silnika zalecaja skrocic okres wymiany do 20 tys. Wiec mysle, ze w ciemno mozesz wymieniac. Ciekawe, czy ASO Twoje uzna jako gwarancyjna bezplatna wymiane, czy obciazy kosztem.


Przy okazji - pytanie do osob korzystajacych z samoobslugowych stacji Neste. Jak nalac tam po korek, jesli nie wiemy ile litrow nam trzeba by zapalenic zbiornik do pierwszego odbicia ? Co sie dzieje, jesli oplacimy paliwo za okreslona sume a nie wejdzie ono do baku - system wyda reszte ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-02-12, 00:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
kristof54 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 DCI 90
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-02-12, 08:50   

Z tego co wiem, to nie wydaje reszty. Trzeba tam niestety dobrze wyliczyć ile wlać.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-12, 13:16   

mekintosz napisał/a:
Przy okazji - pytanie do osob korzystajacych z samoobslugowych stacji Neste. Jak nalac tam po korek, jesli nie wiemy ile litrow nam trzeba by zapalenic zbiornik do pierwszego odbicia ? Co sie dzieje, jesli oplacimy paliwo za okreslona sume a nie wejdzie ono do baku - system wyda reszte ?

Najprostszy sposób - płacić kartą 8-) Gdy wybierzesz tankowanie np. za 100zł, a paliwo nie wejdzie do zbiornika bierzesz paragon, dzwonisz na infolinię podając miejsce i datę tankowania+nr paragonu i zwracają różnicę na konto. Problemu tego nie ma przy tankowaniu do pełna - pobierze Ci z konta równowartość zatankowanego paliwa i ani grosza więcej.
 
Pawel.k 


Marka: Dacia i Fiat
Model: Duster i Scudo
Silnik: 1,5dci i 1.6jtd
Rocznik: 2012 i 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 26
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-12, 13:32   

Nawet nie trzeba dzwonić, to wszystko dzieje się automatycznie, komputerowo bez naszego udziału. Ją Jak tankuje to nigdy nie wiem ile wejdzie, więc zakładam margines 50zl i bank to później rozlicza.na podstawie kwoty autoryzacji.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-12, 14:11   

Zgoda, ale tylko gdy płacisz kartą - przy płatności gotówką nie ma takiej technicznej możliwości.
Ostatnio zmieniony przez benny86 2012-02-12, 15:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-02-12, 15:26   

Automat reszty nie wydaje
Jeżeli nie wlejesz paliwa to przy płatności gotówką również bierze się paragon i trzeba skontaktować się telefonicznie;

różnicę zwracają

Mnie raz automat spapał 100 zł i paliwa w ogóle nie wydał; zadzwoniłem i facet powiedział, że zaraz przyjedzie; pieniądze zwrócił i zatankowałem
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-12, 16:40   

Wiecie jaki jest numer katalogowy filtra paliwa do 1.5 dCi 110 ?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-12, 17:30   

benny86 napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Przy okazji - pytanie do osob korzystajacych z samoobslugowych stacji Neste. Jak nalac tam po korek, jesli nie wiemy ile litrow nam trzeba by zapalenic zbiornik do pierwszego odbicia ? Co sie dzieje, jesli oplacimy paliwo za okreslona sume a nie wejdzie ono do baku - system wyda reszte ?

Najprostszy sposób - płacić kartą 8-) Gdy wybierzesz tankowanie np. za 100zł, a paliwo nie wejdzie do zbiornika bierzesz paragon, dzwonisz na infolinię podając miejsce i datę tankowania+nr paragonu i zwracają różnicę na konto. Problemu tego nie ma przy tankowaniu do pełna - pobierze Ci z konta równowartość zatankowanego paliwa i ani grosza więcej.


W kontekscie tego nagrania chyba warto nie placic gotowka ;-) - uwaga troszke miesem rzucaja

http://patrz.pl/mp3/infolinia-neste
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-02-12, 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-02-12, 18:28   

Ja miałem takie szczęście, ze pan w Nowym Saczu podjechał do 10 minut i zwrócił mi pieniądze
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-02-12, 20:10   

mekintosz napisał/a:
....inna jaka ?

Kontrolka STOP
na wymianę filtra w ramach gwarancji nie liczę bo to eksploatacyjna sprawa jak by nie patrzeć dziś u mnie -14 - -12 i odziwo nie skacze jak żabka :-)
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-02-17, 20:24   

wieza napisał/a:
ja Octavie odpalalem po nocce przy -32st. bez problemiku . najawzniejse koledzy aby lac dobre paliwko a reszta bedzie dzialac prawidlowo

---
problemiku mie było, a jaki problem wystąpił?
_________________
1,5 dci Laureate
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-02-18, 10:17   

przy największych mrozach Shell miał problem z V-Powerem Dieslem... W Bielsku szykuje się pozew zbiorowy ze względu na zamarznięte paliwo w autkach...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-18, 13:58   

W mikołowie kilka spedycji się nadziało na ON Ultimate na BP, też kolesie są dość wkurzeni a z ewentualnym pozwem zbiorowym czekają do rozpatrzenia reklamacji które złożyli na stacji...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-18, 16:34   

Dobrze. Do sądu drani niech płacą !

A można się podłączyć pod taki pozew? Czy to będzie pozew przeciwko konkretnej stacji czy całej firmie BP ?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-18, 17:06   

Na razie trzeba czekać na zajęcie stanowiska w sprawie przez koncern. Jeśli ten przyzna rację klientom i zaspokoi roszczenia z tytułu nienależytej jakości paliw to do sądu nie ma z czym iść.

Niestety Wojtku nie znam szczegółów, słyszałem info od kilku spedytorów ale nie dam Ci namiarów - nikt się nie przyzna publicznie że zawalił zlecenie bo przy obecnej sytuacji na runku i stawkach na giełdzie to gwóżdż do trumny...

Jeśli masz rachunek z feralnego tankowania i fakturę/rachunek z ASO składaj reklamację. Niestety, w ewentualnym procesie sądowym możesz mieć problem z wykazaniem związku przyczynowo-skutkowego bo jak pamiętam nie masz opinii rzeczoznawcy która by potwierdziła, że to paliwo było przyczyną problemów...
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-02-19, 21:59   

zawsze można iść do urzędu konsumenta. wezną próbkę zbadają i niezbuty dowód
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-19, 22:12   

jjmalin napisał/a:
zawsze można iść do urzędu konsumenta

Jeśli już - do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Niestety, sprawa nie jest tak łatwa że dziś dzwonisz/składasz wniosek a jutro jest kontrola na stacji. W sytuacji wojtka_pl skąd niby próbke mają pobrać? Paliwo już pewnie spalone dawno, a na stacji na bank była nowa dostawa od tego czasu
 
Pawel.k 


Marka: Dacia i Fiat
Model: Duster i Scudo
Silnik: 1,5dci i 1.6jtd
Rocznik: 2012 i 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 26
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-19, 22:49   

Z kazdej dostawy odlewane sa probki ktore dosc dlugo leza na stacji. Ale z pewnych zrodel wiem ze plomby sie przekleja nie zmieniajac zawartosci fiolki.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-19, 22:54   

Gdy 5 lat temu pracowałem na shellu w wakacje to plombowało się zbiorniki paliwa na stacji (a konkretnie wlew do tych zbiorników) i żadnych przekrętów nie było, umowa franczyzowa przewidywała natychmiastowe zerwanie współpracy z tak "przedsiębiorczą" stacją
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-02-19, 23:16   

Pawel.k napisał/a:
Z kazdej dostawy odlewane sa probki ktore dosc dlugo leza na stacji. Ale z pewnych zrodel wiem ze plomby sie przekleja nie zmieniajac zawartosci fiolki.

Moja ciotka pracowała w hurtowni pewnego koncernu i twierdziła, że tak sie robiło :evil:
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-02-20, 12:36   

nw jak u mnie ale z tego co wiem to nie przeklejają... zawsze jest brana aktualna... czasem wychodziło że zwykła ropa była na większą temperaturę minusową niż wzmocniona ( nie piszę specjalnie nazw żeby nie było jaka stacja )
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne