Właśnie robiłem rozrząd i czy to jest normalne że po ustawieniu tego wskaźnika w napinaczu w trakcie robienia tych dwóch obrotów wskaźnik dość mocno wychyla się w dół ale po pełnych dwóch obrotach wraca między widełki. Tak powinno być ? czy ten wskaźnik w takcie robienia obrotów wałem ma cały czas być w widełkach ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2894 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-03-06, 19:03
Rusza sie. To normalne, ale piwinien oscylowac w mini /max. Jak wychodzi troche poza to tez bedzie ok. Jak zrobiles wszystko jak w tuto to bedzie bzykac jak pszczolka.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2019-03-06, 19:05, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za odpowiedź. Niby nie jest to nic skomplikowanego ale lepiej dmuchać na zimne Przejechałem kilkanaście km i dla świętego spokoju rozebrałem drugi raz sprawdzić czy wszystko jest na swoim miejscu:) zastanawiałem sie czy przypadkiem rolka albo pasek nie są jakieś felerne ale zestaw continentala tak że raczej powinno być ok.
Przejechane mam 100tyś i rolka niby była ok. ale wskaźnik już był na górze poza skala czyli pasek trochę się wyciągnął i pompa wody miała już wyczuwalne luzy. Nie wiem jakie sa zalecenia producenta ale chyba dobrze że wymieniłem ten rozrząd .
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-03-10, 16:15
shrek napisał/a:
PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED PRZYKRECANIEM KOLA PASOWEGO NA NIEWYCIAGNIETYCH BLOKADACH!!!!
Dzis robilem k9k i zapomnialem wyciagnac blokady walu i przykrecilem kolo pasowe. Blokada zgiela sie w srodku i nie bylo mozliwosci wyciagniecia jej o zewnatrz.
Mozna powiedzies, ze wsadzilem sam sobie wiecie co i wiecie gdzie.
Miska w dol, a patrzac na to , ze to byla Mega-anka, podpory polosi sprezarka klimy, itp.
Urobilem sie jak wol, zeby to wyprostowac, wyciagnac, przegwintowac otwor, poskladac. Nie popelniajcie tego bledu.
Ja w robocie zawsze dokręcam koło pasowe na blokadzie ale zrobionej własnoręcznie z twardej śruby a nie tych blokadów z plasteliny
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2894 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-03-10, 18:21
No to ta qrwa z walu jak kiedys ci sie zegnie( twarda) to zobaczysz jak fajnie sie ja prostuje, zeby ja wykrecic.
Chyba ze masz takie 58-64 hrc wtedy tylko peknie i wpadnie do miski.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Wysłany: 2019-03-30, 16:37 Czy wymienić pasek rozrządu
DD 1 przedlift 2013 1.6 K4M 55.000 km. Auto ma 6 lat i Książka pisze aby zmienić napinacz rozrząd, pasek, pasek akcesoriów i rolki. Byłem w serwisie i podpowiedzieli, żeby zmienić jeszcze pompe wody i płyn chłodniczy.
Wiem, że to wróżenie z fusów czy sie zerwie pasek czy nie ale pytanie czy zmieniać? Już nawet nie chodzi o kasę ale auto jest mało jeżdżone z małym przebiegiem. I nic sie nie dzieje.
Dodatkowo ksiazka i wydruk przeglądów nic nie mowi o zmianie płynu hamulcowego, paska alternatora i świec a tez bym wymienił przy 60.000 km...
P. S. Na oryginałach podali cenę kosmos i zaproponowali zammiennik Szweckiej firmy.
_________________ --
Bo w górach jest wszystko co kocham...
Części zużywają się nie tylko od przebiegu, ale także po prostu się starzeją - zwłaszcza gumowe, jak w przypadku pasków, ale płynu hamulcowego też to dotyczy.
Ja miałem kiedyś podobny problem i po 60k i 6 latach ( w DCi) wymieniłem same paski. teraz samochód ma 10 lat i 90k i póki co wszystko ok. Zresztą mechanik potwierdzil że pompa i napinacze były ok.
Ostatnio zmieniony przez kakus 2019-03-30, 20:59, w całości zmieniany 2 razy
Przykład z dzisiaj, sandero 2014r 1.2 56tys.przebiegu. Stwierdziłem że pora na wymianę rozrządu, z pompa wody, mechanik stwierdził że nie ma potrzeby bo pierwszy mozna wymieniać po 90tys. Ale auto ma już 5lat więc najwyższa pora, lepiej teraz wydać ok 500 zł niż później parę tysięcy. Na takich rzeczach nigdy nie zaoszczędzisz.
U mnie dci 2014 4x4, po 60000 , przegląd olej filtry, dopiero za rok sugerują wymianę płynu chłodnicy i może rozrząd. Choć w programie przeglądów mam rozpisane: wymiana rozrządu dopiero na 120000 !
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-03-31, 08:51
Mariano188 napisał/a:
Przykład z dzisiaj, sandero 2014r 1.2 56tys.przebiegu. Stwierdziłem że pora na wymianę rozrządu, z pompa wody, mechanik stwierdził że nie ma potrzeby bo pierwszy mozna wymieniać po 90tys. Ale auto ma już 5lat więc najwyższa pora, lepiej teraz wydać ok 500 zł niż później parę tysięcy. Na takich rzeczach nigdy nie zaoszczędzisz.
Ja kupiłem logana z 2014 przebieg 70kkm wymieniłem całość pompa 130zeta pasek cos 60zl + napinacz, 1,5h roboty na spokojnie
Swoją drogą robiłem w robocie ostatnio rozrząd na łańcuchu w land roverze range 510 koni 5.0 V8 tam łańcuchy nie wytrzymują nawet 120kkm a cena samego rozrządu pod 5kzł podchodziła
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
A do wymiany potrzebne są:
pompa wody 210105707R,
pasek i napinacz rozrządu 130C17480R,
pasek długości 1199 i napinacz akcesoriów 7701476476 117203694R
Wysłany: 2019-04-15, 18:37 Problem czy nie problem?
Znalazłem coś takiego na Facebooku w jakiejś grupie DD. Martwić się czy nie?!
"Drodzy użytkownicy DD1 z silnikiem K4M, chciałbym Was przestrzedz przed pewną rzeczą, mianowicie przed kołem prasowym wychodzacym z wału. Takim jak na foto. Ma ono w sobie gumę, która ze starości potrafi wylecieć na zewnątrz i wrypac się w rozrząd uszkadzajac zawory w głowicy. Niestety doświadczył tego mój brat w lagunie II 2.0 i znajomy w Scenicu 1.6 praktycznie w jeden dzień. Ja jak tylko mechanik skończy te dwa auta zmieniam u siebie w Dusterze, koszt stosunkowo nie wielki bo około 140zl a będzie spokój na kilka lat."
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1719 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-07, 20:11
Jakoś tak pod koniec poprzedniego roku :D
Ogólnie to zasada 5 lat, lub wysługi kilometrów zależnie co będzie pierwsze. Także polecam udać się do mechanika i zająć się rozrządem.
Jakoś tak pod koniec poprzedniego roku :D
Ogólnie to zasada 5 lat, lub wysługi kilometrów zależnie co będzie pierwsze. Także polecam udać się do mechanika i zająć się rozrządem.
Jak szukałem info w necie, było napisane że około 90 tyś km.
Miesięcznie robię tylko około 200-250 km.
W poniedziałek idzie do mechanika bo strzelił pasek klinowy. Poproszę o ocenę rozrządu. Może jakoś da radę.
Sorry że tak o wszystko pytam ale w temacie mechaniki jestem totalnie zielony.
A jako jest mniej więcej koszt wymiany rozrządu w tym aucie? Orientuje się ktoś??
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1719 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-07, 20:21
90 tysięcy to bezpieczna granica, ale jeśli jest to okres dłuższy niż 5 lat to bardziej szkodzi na gumę upływ czasu.
Cena rozrządu to jakieś 250-400zł zależne od firmy.
Robocizna pewnie w granicach 300-400zł.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-14, 19:12
Dziękuję shrek-u za instrukcję.
Przeglądałem ją kilka razy i stała się ona inspiracją i dla mnie - wczoraj wymieniłem samodzielnie "rozrząd". Samochód jak w opisie - Sandero II Stepway.
Silnik trochę nowszy. Pasek i pompa wody (chyba) inne. Wymiana nie jest skomplikowana, idąc krok po kroku za Twoją instrukcja. Różnice jakie napotkałem to bezproblemowe wyciągnięcie górnego mocowania silnika (łapy) przy całkowitym opuszczeniu silnika (oparł się o metalową belkę), więc nie trzeba rozpinać przewodów, ani paliwowych, ani od zbiornika wyrównawczego. Druga różnica to pasek - pompa wtryskowa ma małe koło i odległość między markami na kole wałka rozrządu i kole pompy wynosi 20 ząbków. Pasek ma również czarną markę, po stronie wewnętrznej (jest jasny od wewnątrz) między ząbkami, na koło zębate (jest marka na kole) na wale korbowym, więc odpuściłem sobie blokowanie wału (dla pewności jednak zastosowałem patent z oznaczaniem śladów markerem), bo dostęp do otworu blokady wału beznadziejny i śruba gwiazdka. Blokada wałka rozrządu niezbędna - przy napinaniu paska, przy luzowania "fasolek".
Rozrząd wymieniłem przy 125 tys. i po 6 latach. Dacia zaleca wymianę przy 120 tys., ale w takim samym silniku (i z takim samym paskiem) w Clio wymienia się co 150 tys. więc zaważyło 6 lat. Obydwa wymieniane paski - rozrządu i wieloklinowy wyglądały dobrze.
Tego typu "operację" robiłem po raz pierwszy.
Jeszcze raz dziękuję.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum