DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 02:18   

@r70: Owszem, "gierkówka", owszem, tylko 300 km - ale też właśnie nie w środku nocy... (Niedzielne przedpołudnie). I dlatego napisałem: "czasem" (:
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-07-09, 09:02   

r70 napisał/a:
przy obecnym ruchu na polskich drogach, w okresie wakacyjnym, na takim dystansie można "stracić" lub zyskać 0.5h a nie 2h.
Niedawno jechałem do pracy (30 km trasą Katowicką, od Mszczonowa do Janek), ja jechałem równo 90 (jak się dało, a nie zawsze się dało), a kolega grzał ile mógł, chwilami udawało mu się 150-160 osiągnąć. Na wspomnianym dystansie 30 km był szybciej o 5 minut.

Czyli teoretycznie na trasie 700km można 2 godziny urwać, ale raczej nie sposób tak jechać dłuższy czas.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1113
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-09, 09:34   

Ok. ja rezygnuję z daleszego teoretyzowania, bo najwyraźniej poruszamy się w innych realiach. Większość widać ma więcej umiejętności i doświadczenia za kółkiem niż ja i potrafi lepiej wykorzystać to co oferują nasze drogi :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-07-09, 10:22   

r70 napisał/a:
Większość widać ma więcej umiejętności i doświadczenia za kółkiem niż ja i potrafi lepiej wykorzystać to co oferują nasze drogi
Ja tylko napisałem że przynajmniej teoretycznie (na podstawie 30km próbki) się da. Oczywiście o ile wcześniej nie zbierzemy kompletu punkcików i zostaniemy bez prawa jazdy :mrgreen:

Poza tym, to były można powiedzieć skrajnie odmienne style jazdy, ja max 90, kolega 160.
Zwykle jadąc w dłuższą trasę jadę nie równo 90, tylko 100-120, a ktoś kto ostro grzeje na krótkim dystansie też raczej nie będzie w stanie przez kilka godzin tak jechać. Więc w praktyce różnica będzie znacznie mniejsza.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 10:54   

@r70: Spokojnie - bo zasadniczo: masz oczywiście rację! Ale jak zawsze pozostają też wyjątki... (;
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1113
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-09, 11:59   

laisar napisał/a:
@r70: Spokojnie - bo zasadniczo: masz oczywiście rację! Ale jak zawsze pozostają też wyjątki... (;

ale ja spokojny jestem; choć jak przeczytałem to co napisałem wcześniej to rzeczywiście można odnieść wrażenie że jakiś podirytowany ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-07-09, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-07-11, 23:21   

Dwa spalaniena odcinku 300km
w sumie mialem uchylone okna , radio, gps, orac CB wlaczone i jakies 200kg bagazu
max predkosc do 100km/h

2 spalanie (1).JPG
Plik ściągnięto 205 raz(y) 64,16 KB

2 spalanie (2).JPG
Plik ściągnięto 227 raz(y) 55,49 KB

2 spalanie (3).JPG
Plik ściągnięto 217 raz(y) 72,23 KB

2 spalanie.JPG
Plik ściągnięto 206 raz(y) 75,98 KB

_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-12, 06:45   

Pogratulować takich wyników :mrgreen:
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1113
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-12, 08:14   

przyznam się że ja jak mam taki wynik w osiołku, to zawsze podejrzewaz że komuter przekłamuje. żeby to zweryfikować musiałbym sprawdzić na zasadzie tankowania do pełna a zawsze tego zaniecham ;)
w każdym razie pogratulować - średnia prędkość świetna przy takim spalaniu.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Gość

Wysłany: 2010-07-14, 22:19   

Ponieważ są wakacje to i ja troszkę postanowiłem powalczyć o koszty co by trochę zaoszcędzić. Mam Logana 1,4 Accesa. Dotchyczasowy rekord minimalnego spalania to 5,1 litra na trasie Warszawa - Zakopane-Warszawa, prędkość 90-110 licznikowo i jechałem sam. Teraz udało mi się zużyć 4,8 litra Pb95. Trasa Gdańsk - Warszawa i tym razem 4 osoby (90, 70, 50, 33) + 40 kg bagażu. Prędkość podobna. Co zmieniłem? Ciśnienie w kołach na 2,5 atm, zamknięte szyby, odcinek Gdańsk-Mława za tirem na krótko (gość jechał dość szybko licznikow nie schodziłem poniżej 100 km/h) i jak jechałem za nim wyłaczyłem śiwtała mijania i zostałem na postojach. Opłaciło się;)
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-15, 08:27   

przemeks napisał/a:
odcinek Gdańsk-Mława za tirem na krótko (gość jechał dość szybko licznikow nie schodziłem poniżej 100 km/h) i jak jechałem za nim wyłaczyłem śiwtała mijania i zostałem na postojach. Opłaciło się;)

Jakbyś miał do zrobienia blacharkę po gwałtowniejszym hamowaniu TIRa to dopiero by sie opłaciło. Istnieje w PoRD coś takiego jak bezpieczny odstęp, za taki przyjmuje się 2s zwłokę
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-07-15, 08:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
emka 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 05 Lip 2010
Posty: 86
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2010-07-15, 08:36   

ja mam na liczniku 250km, na dotarciu- 1,4 benz. i powiedzcie co mam robić aby spalanie było mniejsze,bo teraz w cyklu mieszanym ( z obciążeniem dodatkowym ok150kg) i z klimą mialam 8.3 ( tak komputer pokazuje).... trochę dużo jak na dosyć mały silnik....
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-15, 09:09   

Jeździć w trasy, a nie po mieście (:

On nie jest taki mały, tylko niezbyt mocny - i stary... Po mieście po prostu dużo lepiej nie będzie.
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-15, 09:09   

Jak jezdzisz na krotkie odcinki to nie jest to szczegolnie dziwne. Optymalne dla docierania jest długa praca na rozgrzanym silniku, optymalnie by było robic trasę 200km i więcej
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-07-15, 09:14   

Ja przez pierwsze kilka miesiecy miałem problem, żeby zejśc poniżej 9,5, ale jeździłem głównie tylko po Warszawie, teraz mam ok. 7. ale i więcej teraz mam dłuższych tras i korki mniejsze, ale i tak przewaga w mieście. jak jade z górki zdejmuje noge Z gazu, tak samo dojeżdzam do śwateł, tak do około 1500 obrotów. Nie przekraczam zbytnio 3 tysięcy. ale to bardziej też związane z dotarciem silnika.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-07-15, 22:11   

adams a widziales kiedys jak tir hamuje na maxa jesli jestes skupiony to dasz rade zreszta mozesz z kolesiem na radyjku siedziec i cie poinformuje o hamowaniu ja tak juz robilem ;) jak bylem zmeczony to mnie ciagali na ogonie ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-07-15, 22:22   

Nawet jeśli ktoś ma superowy czas reakcji (ok. 0,3 s; z tym, że ktoś tu pisze o zmęczeniu lub o pogaduchach przez CB - wtedy może być ponad 1 s), to przy 90 km/h, gdy zorientuje się, że ciężarówa hamuje (bo coś nagłego wydarzyło się na drodze), zacznie hamować po przejechaniu 7,5 m (przy zmęczeniu bagatela 25 m).
Ostatnio zmieniony przez wox 2010-07-16, 23:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-16, 06:21   

Ja kiedyś z ciekawości sprawdziłem spalanie Octavią 1,9TDI jadąc za ciężarówką na autostradzie. Najpierw jechałem 90km/h lewym pasem przez kilka km - wyszło 4,4. Póżniej uczepiłem się za gościem, przejechałem tą odległość - 2,3. Daje to pogląd na to, jaki wpływ na spalanie ma opór powietrza.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2010-07-16, 08:18   

zawsze na drodze moze sie cos wydarzyc nie mowie o jezdzie za naczepa na na zwyklej krajowce tylko autostradzie wtedy masz jakas pewnosc ze bedzie oki, a wydarzyc sie moze wszystko wystarczy ze z naprzeciwleglego pasa przeleci auto i walnie w ciebie ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-07-16, 11:37   

matucha napisał/a:
Najpierw jechałem 90km/h lewym pasem przez kilka km - wyszło 4,4. Póżniej uczepiłem się za gościem, przejechałem tą odległość - 2,3. Daje to pogląd na to, jaki wpływ na spalanie ma opór powietrza.
Ja też czasami się podłączam za ciężarówką, ale nie lubię jeździć "na zderzaku" więc zachowuję odpowiedni odstęp. Efekt nie jest tak wyraźny jak u Ciebie, ale nawet jadąc 30-40 metrów za ciężarówką widać spadek zużycia paliwa.
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2010-07-16, 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-07-18, 22:29   

Po tysiącu km przebiegu mam takie wyniki :
Wieliczka - Kraków centrum 5,88-6,3 L/100 od hotelu Forum do Jubilata korek zderzak w zderzak
Trasa A4 100-110 KM/H 5,3 L/100
Trasa 4 75-80 KM/H 4,4 L/100

Przyspieszam dynamicznie - a do swiateł zazwyczaj "dolatuje"
Mam wpięty pod maską CR POWERBOX
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 332
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-07-19, 14:01   

Przedstawiam Państwu raport spalania z wycieczki.

TRASA- ETAP 1
Paliwo: Pełen
Ładunek: dziecko (5 miesięcy), fotelik, leżaczek dla dziecka, wózek, teściowa, żona i bagaże na 6 dni życia w pensjonacie.

Bydgoszcz-(Toruń, Włocławek, Łódź, Częstochowa)-Kraków Barbakan, Wawel, Łagiewniki, Bieżanów-(Wieliczka, Dobczyce, Mszana)-Rabka

TRASA- Etap 2
Paliwo: To co zostało
Ładunek: dziecko, fotelik, wózek, teściowa i żona

Rabka-Żywiec-Góra Żar-Wadowice-Rabka-Nowy Targ-Bukowina Tatrzańska-(Przełęcz Knurowska-polecam)-Łącko (śliwowica...)-Rabka

Tu po przejechaniu 966km zatankowałem. Wynik: 4,5 komputerowe i 4,7 po rachunkach na stacji

TRASA- ETAP 3
Paliwo: Pełen
Ładunek: dziecko (5 miesięcy), fotelik, wózek, leżaczek dla dziecka, teściowa, żona i bagaże na 6 dni życia w pensjonacie + mnóstwo fałszywych oscypków, dwie śliwowice, komplet porcelany !?, 5 par "górolskich" laczków..., 20 słowackich czekolad :mrgreen:

RABKA (24km po mieście)-Bydgoszcz-Wyrzysk-Bydgoszcz

Po około 715 km utrzymuje się na komputerku 4,1, a na liczniku zostało 5 kresek.

ETAP 1 i 2 z klimatyzacją.

Pozdrawiam.

PS. Modny temat w dyskusji: Temperatura silnika 2 kreski. Czasami na stromych podjazdach 4.
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2010-07-19, 14:11, w całości zmieniany 4 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-19, 16:16   

A propos spadku oporu w jeździe za innym pojazdem, to powiem, że nie opłaca się jechać za blisko, nie tylko ze względów bezpieczeństwa. O tym postaram się skrobnąć nieco w temacie "opór powietrza"

A teraz ja mam takie pytanie do Koleżanek i Kolegów mających doświadczenia z silnikiem 1.6 16V (R. Megane, D. Logan MCV, D. Logan Prestige), kiedy zmieniać biegi by jeździć ekonomicznie?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=56750#56750
http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=15

Po 5,5 roku z Loganem mam "takie sobie" inne nawyki :oops:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-19, 16:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-07-19, 16:26   

Ja zmieniam najniżej jak tylko się da, czyli tak, żeby nic nie zaklekotało :mrgreen:
Jak mi się nigdzie nie spieszy i wiem, że nikogo zbytnio nie spowolnię to: 20 kmh - "dwójka", 30 kmh - "trójka" i tak dalej aż do piątki. Wychodzi to o okolicach 1500 rpm, czyli wypisz - wymaluj tak, jak zalecają w tekstach o ecodrivingu. Ale da się jeszcze odrobinkę niżej, tak nieco ponad 1300 rpm, tyle że wtedy auto niemal nie przyspiesza...

Efekty widzę na komputerze, w postaci spalania o ponad 10%, niższego niż podawane przez producenta.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-19, 17:12   

Dzięki,
Chodzi mi o to, że zauważyłem, iż Dusterem da się jechać po równym na "piątce", już przy...50 km/h i się silnik nie dławi, co może przy niezbyt ostrożnym obchodzeniu się z gazem, paradoksalnie, prowadzić do większego spalania.
Ja po początkowych sukcesach w zbijaniu spalania (doświadczenia z Loganem 1.6 8V pokazały, że można sporo nawojować) zaobserwowałem, znów podwyższony "apetyt" mojego "Dragstera", więc najpierw zaczynam szukać przyczyny "od siebie":

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=56750#56750
Najpierw w (subiektywnie) cięższej (dużo przewyższeń, serpentyny) trasie 6,9L 55 km/h a potem w (subiektywnie) lżejszej 7,8 L 47 km/h Przy podobnym obciążeniu i "klime"...
:?: :!:
Wychodzi na to, że nie umiem jeździć ;-)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-19, 22:47, w całości zmieniany 4 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne