Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przerywany bieg tylnej wycieraczki
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-11, 13:28   Przerywany bieg tylnej wycieraczki

Czy to zadziała?

Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-11, 18:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-11, 13:40   

Tak na szybko to wygląda, że chcesz aby wycieraczka tylna chodziła jednocześnie z wycieraczką przednia na 1-ym biegu szybkości wycieraczki przedniej - powinno to działać - wycieraczka tylna będzie chodzić jednocześnie z wycieraczką przednią.

A jaki zamierzasz efekt końcowy dokładnie uzyskać ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-11, 13:57, w całości zmieniany 8 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-11, 14:43   

No właśnie prawie dokładnie taki (: A konkretnie: żeby tylna wycieraczka chodziła razem z przednimi na pierwszym przerywanym biegu.

Jednocześnie chciałbym zostawić możliwość włączania ich osobno: wg tego co namalowałem wyżej, to wydaje mi się, że po przełączeniu przednich na bieg drugi i trzeci - stałe, powolny i szybki - tylna znowu nie będzie działać, ale można ją normalnie włączyć, oczywiście również na stałe.

Można by też obwód tego zielonego kabelka wyprowadzić na zewnątrz i przerwać zwykłym wyłącznikiem, np kolebkowym.

Wszystko zagra, tak jak myślę?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-11, 14:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-01-11, 15:27   

laisar napisał/a:
żeby tylna wycieraczka chodziła razem z przednimi na pierwszym przerywanym biegu.


Taka przeróbka by była dla mnie chyba pierwszą (razem z zamontowaniem zaworka zwrotnego na tylny spryskiwacz) jakiej bym się podjął. Dużo by z tym było zachodu?
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-11, 16:01   

Powinno być bajecznie proste:

1. http://www.daciaklub.pl/f...p?p=44395#44395

2. Spiąć ze sobą styki B3 i A6 (ewentualnie poprzez włącznik).


Alternatywnie można by się chyba podłączyć do B2...?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-11, 23:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-11, 17:24   

laisar napisał/a:
No właśnie prawie dokładnie taki (: A konkretnie: żeby tylna wycieraczka chodziła razem z przednimi na pierwszym przerywanym biegu.

Jednocześnie chciałbym zostawić możliwość włączania ich osobno: wg tego co namalowałem wyżej, to wydaje mi się, że po przełączeniu przednich na bieg drugi i trzeci - stałe, powolny i szybki - tylna znowu nie będzie działać, ale można ją normalnie włączyć, oczywiście również na stałe.

Można by też obwód tego zielonego kabelka wyprowadzić na zewnątrz i przerwać zwykłym wyłącznikiem, np kolebkowym.

Wszystko zagra, tak jak myślę?


Tak wszystko zagra tak jak myślisz.
laisar napisał/a:

Chociaż... alternatywnie można by się chyba podłączyć do B2...?


Do B2 nie wolno się podłączać bo przy włączeniu wycieraczki tylnej ręcznie podasz napięcie na wyjście komputera 645.4 - lepiej tak nie robić, chyba że przez diodę w kierunku do B2 - to wtedy można również do B2 podłączyć A6. Ale taka dioda 15A - Nie wiem jaka jest moc takiego napędu wycieraczki ale jak bezpiecznik jest 20 A to dla pewności dać lepiej diodę 15A aby wytrzymała, np. taką :

http://allegro.pl/item875..._50ns_2_20.html

Dlatego lepiej jednak do B3 podłączyć bo wtedy żadnych diód nie trzeba- B3 powinno być wyprowadzenie w złączu - skoro jest na schemacie to w gnieździe zespołu przełączników powinno być w 100%.


Rysunek pokazuje dwie metody podłączenia :

Na zielono - najlepsza metoda
Na czerwono również dobra metoda ale potrzebna jest dioda 15A, no chyba że przez przekaźnik to zrobić - ale na pewno B3 istnieje i połączenie na zielono da się zrobić.


Podsumowując B3 na pewno jest i najlepiej połączyć A6 z B3. :mrgreen:

wycc.JPG
Plik ściągnięto 508 raz(y) 76,76 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-12, 05:59, w całości zmieniany 7 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-11, 18:34   

Dzięki (jak zwykle (; ).

Teraz pozostaje zdjąć osłonę i tam zajrzeć... ale pewną nadzieję daje fakt, że w schematach dla aut produkowanych od 2008 r. coś tam do tego A5 jest jednak podpięte.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-11, 20:42   

laisar napisał/a:
le pewną nadzieję daje fakt, że w schematach dla aut produkowanych od 2008 r. coś tam do tego B3 jest jednak podpięte.


Tak u mnie do B3 jest podłączona masa.

deska1.jpg
Plik ściągnięto 425 raz(y) 83,14 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-12, 06:00, w całości zmieniany 5 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-11, 22:22   

Tę fotkę oczywiście pamiętam z jej pierwotnego tematu, ale w schematach widziałem też coś takiego jak poniżej - i jak widać: zonk! - bo jest inne oznaczenie tego pina...

Bez dojścia do styku i przetestowania się nie obejdzie - tymczasem podmieniam w pierwszym poście na wersję z B3, bo oznaczenie A5 było wzięte z jakiejś renówki (bodajże Laguna II) z fizycznie identycznym podzespołem, ale najwidoczniej inaczej opisanym. (Było to zanim dorwałem nowsze schematy - temat jak zwykle "chwilę" u mnie leżakował <: ).

nt8418_2008-03-17_b90-ela-1.png
(Schemat z Sandero, ale pozostałe Dacie z tylną wycieraczką mają takie same).
Plik ściągnięto 15734 raz(y) 8,16 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-11, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-08, 00:38   

http://www.daciaklub.pl/u...ycieraczki8.swf - czy tak też będzie dobrze? (Albo nawet lepiej).

(Boponieważdlategoże (: ).
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-08, 05:31   

Wycieraczka tylna powinna działać w takt wycieraczki przedniej na I-ym przerywanym biegu - wygląda że z tym przekaźnikiem będzie lepiej.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-08, 08:42   

Lepsze wrogiem dobrego... No i super, dzięki! (:

A gdzie najlepiej wpiąć ewentualny wyłącznik i/lub bezpiecznik? Między przekaźnik a B5 lub/i B3?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-08, 08:47   

Bezpiecznik potrzebny już nie jest, bo ten układ już jest zabezpieczony.
A wyłącznik/włącznik najlepiej wpiąć pomiędzy A6 a przekaźnik.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-08, 09:00   

Ten bezpiecznik to tylko ewentualnie i dla świętego spokoju - w niczym by pewnie nie przeszkadzał, a nasz francuski kolega wyraził po prostu zaniepokojenie łączeniem dwóch obwodów, które normalnie są "odseparowane"... (Tylko czy w ogóle można to tak nazywać, skoro wszystko i tak "jedzie" na wspólnej masie?).


Acha, jeszcze jedno: ten schemat jest dla MCV-ki - faza 1.

Czy dla Sandero i Logana faza 2 wystarczy np odłączyć masę od 145-B3 czy trzeba coś jeszcze przerabiać?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-08, 09:02   

NO właśnie, one wcale nie są odseparowane - oba jadą z napięcia po stacyjce.
Wycieraczka tylna z B4 a przednia z A7 - są to żółte przewody, które spotykają się razem w stacyjce. Także nie ma tu mowy o separacji.
I wcale nie łączysz dwóch obwodów, bo kiedy włączasz 1-y bieg wycieraczki przedniej to napięcie idzie bezpośrednio na wycieraczkę tylną, i to idzie napięcie z B4- czyli jak oryginalnie.
A jak byś w tym momencie nawet manetką włączył spryskiwacz i wycieraczkę tylną to w tym momencie odcinasz napięcie podawane z przekaźnika i łączy się bezpośrednio z B4 bez przekaźnika - czyli jak fabryka zrobiła.
Według mnie wszystko jest OK.

laisar napisał/a:
Czy dla Sandero i Logana faza 2 wystarczy np odłączyć masę od 145-B3 czy trzeba coś jeszcze przerabiać?


NO tak, masa musi iść tylko na B5, a z B3 należy masę odłączyć i podłączyć wszystko dalej jak w MCV.

PS. Pewnie chcesz mi odpisać, że na wycieraczkę przednią na 1-ym biegu napięcie podaje UCH - tak zgadza się, ale on ma w sobie również przekaźnik który na wejściu bieże napięcie po stacyjce.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-08, 09:08, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-08, 09:18   

Przyznam, że nie bardzo rozumiem, po co to w ogóle zmienili... Tzn. widzę, żeby zamknąć obwód także w pozycji "tylna wycieraczka wyłączona", ale umyka mi cel tej operacji /:


Co do kolegi d2dx: obawia się po prostu, czy jeden bezpiecznik, F01 - albo samo UCH - wytrzyma pracę dwóch wycieraczek naraz...


(O podawaniu napięcia dla przedniej wycieraczki przez UCH wcale nie chciałem pisać, bo na tyle kumam czaczę (((; ).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-08, 09:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-08, 10:14   

laisar napisał/a:
Co do kolegi d2dx: obawia się po prostu, czy jeden bezpiecznik, F01 - albo samo UCH - wytrzyma pracę dwóch wycieraczek naraz...


Jego obawy są zasadne, dlatego właśnie lepiej jak jest przez przekaźnik.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-09, 23:19   

Może i zasadne, a ostrożności nie ma co żałować, ale...

Te obawy to tak właściwie dotyczą tego, że...? Za duży prąd pójdzie przez UCH?

No ale wyjście z niego to się chyba nie ma co obawiać, tylko o wejście?

No więc jeżeli dobrze kombinuję, to chyba nie ma się jednak czego bać - w Clio II tylna wycieraczka była sterowana właśnie poprzez UCH, a sam moduł był identyczny jak w Daćkach (:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-10, 05:53   

laisar napisał/a:
Te obawy to tak właściwie dotyczą tego, że...? Za duży prąd pójdzie przez UCH?

No ale wyjście z niego to się chyba nie ma co obawiać, tylko o wejście?

No więc jeżeli dobrze kombinuję, to chyba nie ma się jednak czego bać - w Clio II tylna wycieraczka była sterowana właśnie poprzez UCH, a sam moduł był identyczny jak w Daćkach (:


W UCH jest przekaźnik przystosowany do jakiegoś tam maks. prądu, poniżej którego przekaźnik ten będzie działał prawidłowo. Jeśli podłączając drugi silnik, np. byśmy ten prąd podnieśli powyżej prądu maks. to taki przekaźnik mógłby ulec uszkodzeniu, jego styki mogłyby się nadpalić i wiadomo, przestałby działać.
To nie chodzi czy to wejście, czy wyjście - bo w przypadku kiedy obwód zamyka przekaźnik to wejście=wyjściu.
W CLIO wycieraczka tylna jest podłączana pod inne wyjście z UCH, a nie to samo co wycieraczka przednia.
Czyli jeden przekaźnik w UCH CLIO załącza wycieraczkę przednią, a inny przekaźnik w UCH załącza wycieraczkę tylną - a to już zmienia postać rzeczy.
A moduł UCH w CLIO II jest raczej inny :

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-10, 06:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-10, 09:04   

To jest moduł z fazy II - w fazie I był identyczny jak Daćkach (i Thalii, gdzie oczywiście nie było wycieraczki tylnej), z dwoma połączeniami opisanymi jako:

EH1-A-18 (36C) REAR SCREEN WIPER PARK POSITION + CONTROL
EH1-A-19 (36A) REAR SCREEN WIPER + CONTROL


A o te wejścia i wyjścia pytam, bo patrząc na schematy odnoszę właśnie wrażenie, że linii doprowadzających zasilanie jest więcej niż wyprowadzających - ergo: niektóre wejścia obsługują więcej niż jedno wyjście?

Dalej: instalacja powinna być zdaje się tak policzona, że w przypadku jakiegoś problemu najpierw powinien chyba polecieć bezpiecznik, potem przekaźnik, a na końcu silnik. No i nie powinno się to dziać natychmiast, kiedy np włączyłeś przymarznięte, jak się okazuje, wycieraczki. Czyli: powinien być też jakiś zapas "wytrzymałości". Summa summarum: podłączenie działającego raczej dość krotko drugiego silnika nie powinno być jakimś wielkim wyzwaniem... Ale oczywiście najlepiej byłoby to po prostu np zmierzyć - da się to jakoś zrobić? "Zdrutować" instalacje wg pierwotnego pomysłu, podłączyć miernik i sprawdzić, ile całe tałatajstwo bierze tego całego prądu?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-10, 11:07   

A Clio II faza 1 to jakie to są schematy - oznaczenie NT jakie jest ?


laisar napisał/a:
linii doprowadzających zasilanie jest więcej niż wyprowadzających


Raczej nie.
To że w opisie UCH jest znak + to nie oznacza, że jest to zasilanie.
Bo często oznacza że jest to sygnał wyjściowy dodatni.


laisar napisał/a:
niektóre wejścia obsługują więcej niż jedno wyjście?


Oczywiście że tak.
Tak samo jak jeden akumulator obsługuje wiele urządzeń w aucie, to tak samo jedno wejści zasilające może obsługiwać wiele wyjść - ważne jest maks. obciążenie.

laisar napisał/a:
Dalej: instalacja powinna być zdaje się tak policzona, że w przypadku jakiegoś problemu najpierw powinien chyba polecieć bezpiecznik, potem przekaźnik, a na końcu silnik. No i nie powinno się to dziać natychmiast, kiedy np włączyłeś przymarznięte, jak się okazuje, wycieraczki. Czyli: powinien być też jakiś zapas "wytrzymałości". Summa summarum: podłączenie działającego raczej dość krotko drugiego silnika nie powinno być jakimś wielkim wyzwaniem... Ale oczywiście najlepiej byłoby to po prostu np zmierzyć - da się to jakoś zrobić? "Zdrutować" instalacje wg pierwotnego pomysłu, podłączyć miernik i sprawdzić, ile całe tałatajstwo bierze tego całego prądu?


Poda mi jaką moc ma silnik wycieraczki ?
I trzeba wziąć pod uwagę, że sam start(rozruch) silnika pobiera więcej prądu niż jego dalsza praca.
A jeśli chcesz pomierzyć to najlepiej analogowym miernikiem wychyłowym, które podłączasz w szeregu z zasilaniem silnika wycieraczki.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-10, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-12, 20:05   

jackthenight napisał/a:
A Clio II faza 1 to jakie to są schematy - oznaczenie NT jakie jest ?

NT8201A

Cytat:
Raczej nie.
[...]
Oczywiście że tak.

d(((:


Cytat:
Poda mi jaką moc ma silnik wycieraczki ?

Nie mam pojęcia, w dokumentacji też nic nie ma - pewne wnioski można by wyciągać z "wielkości" bezpieczników, ale w sumie chyba byłoby prościej albo odczytać z korpusu (powinny chyba być opisane?) albo zmierzyć (nawet bez drutowania)...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-06, 13:16   

Realizacja tytułowej kwestii przekaźnikiem z "przerywaczem" (przekaźnikiem czasowym): http://www.forum-auto.com...a/sujet3655.htm
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-17, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-14, 22:54   Częstotliwość pracy tylnej wycieraczki Dustera

Czy wie ktoś może czy jest jakiś sposób przerobienia tylnej wycieraczki Dustera by pracowała z mniejszą częstotliwością? Jak jest duży deszcz to może być, ale w takich warunkach jak dzisiaj to trzeba było co chwilę włączać i wyłączać, bo pozostawiona włączona tarła o wytartą szybę i strasznie hałasowała.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-14, 23:12   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2794
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne