Czyli czekamy az silnik padnie czy mozemy to jakos zbadać? Chodzi mi skąd będe wiedział że nalezy już to zrobić? Sorki ale nie znam sie zbytnio na mechanice
Ogólnie jest taka tendencja, że nie uwzględnia się kontroli luzu zaworowych we współczesnych samochodach osobowych. I ogólnie nie stosuje się żadnych hydraulicznych kompensatorów.
Na pocieszenie mogę napisać że w moim Fiacie panda zaworów nie musiałem regulować przez 190 tys. kilometrów. Dopiero przy wymianie uszczelki pod głowicą i oddaniu głowicy do regeneracji musiałem dobrać nowe podkładki.
Ok, odebrałem Tostera jakiś tydzień temu. Fabrycznie, od nowości, działają wskazania LPG na komputerze pokładowym. Zasięg na LPG, spalanie, na komputerze z prawej strony napis „LPG”, po przełączeniu auta na gaz. Zbiornik 42 litry, przy zatankowaniu 80% wychodzi około 32 litrów. Średnie spalanie na poziomie 8,5 - 9l LPG na setkę. Gazu wystarcza na jakieś 300 - 320km, więc realne spalanie wynosi bliżej 10l/100km. Silnik klekocze jak diesel, ale liczę na to, że po dotarciu się uspokoi
A możesz powiedzieć jak sprawa z zasięgiem LPG ? Pokazuje w miarę realne dane czy bzdury ? Druga sprawa czy średnie spalanie PB lub LPG rośnie jak np. staniesz na skrzyżowaniu i czekasz dłuższą chwilę ? (ofc przy wyłączonym Start-Stop)
W samochodach z wtryskiem bezpośrednim zgoda, ale z pośrednim jest to zbyteczne. Dlatego zapytałem sie jak to jest w nowych silnikach 1.0 lpg tce 100 , ja mam tce 90 i żadnych dotrysków nie ma, zastanawiam się nad tym czy to od początku czy od jakiegoś konkretnego czasu.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-21, 12:40
W samochodach z wtryskiem bezpośrednim dotrysk zapobiega zapieczeniu wtryskiwaczy. Dlatego jedynie słuszna jest tam instalacja 6 generacji w wtryskiem fazy ciekłej przez oryginalne wtryskiwacze.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2021-05-22, 09:32
gawel napisał/a:
W samochodach z wtryskiem bezpośrednim zgoda, ale z pośrednim jest to zbyteczne. Dlatego zapytałem sie jak to jest w nowych silnikach 1.0 lpg tce 100 , ja mam tce 90 i żadnych dotrysków nie ma, zastanawiam się nad tym czy to od początku czy od jakiegoś konkretnego czasu.
W samochodach z wtryskiem bezpośrednim zgoda, ale z pośrednim jest to zbyteczne. Dlatego zapytałem sie jak to jest w nowych silnikach 1.0 lpg tce 100 , ja mam tce 90 i żadnych dotrysków nie ma, zastanawiam się nad tym czy to od początku czy od jakiegoś konkretnego czasu.
bzdura
nie to są fakty.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-15, 10:20
Czy ma już ktoś wiedzę na temat kosztów eksploatacji tego silnika? Głównie chodzi mi interwał i koszty kontroli/regulacji (szklankowej) zaworów ?
Zadzwoniłem w tej sprawie na infolinię renault, ale dowiedziałem się że informację o zaleceniach serwisowych mogą udostępnić tylko na podstawie VIN samochodu - a ja na razie analizuję zakup więc VIN nie mam ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-15, 12:57, w całości zmieniany 1 raz
Podaj im po prostu dowolny, np znaleziony przy odwiedzinach w salonie albo na jakimś otoMoto.
(Chociaż przypuszczam, że nawet z tym numerem podadzą tylko to samo, co jest dostępne na https://sklep.dacia.pl/serwisy/umow-wizyte?cat=przeglady - a tam kontroli i regulacji zaworów brak na liście, bo producent w ogóle nie przewiduje ich w okresie przewidywanej eksploatacji pojazdu).
(Temat o innym silniku, ale w to ta sama rodzina, więc wszystko jest niemal identyczne).
Przy czym kontrolę może zrobić w zasadzie dowolny mechanik, nie trzeba liczyć na ASO, nawet podczas gwarancji, natomiast ewentualna wymiana popychaczy wydaje się kwestią odległej przyszłości - ale sam chętnie poznałbym jakieś realne doświadczenia posiadaczy silników np TCe90G albo SCe100 z LPG...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-15, 12:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-15, 11:21
r70 napisał/a:
Czy ma już ktoś wiedzę na temat eksploatacji tego kosztów eksploatacji silnika? Głównie chodzi mi interwał i koszty kontroli/regulacji (szklankowej) zaworów ?
W odniesieniu do tego, co wyżej napisał laisar- te koszty wynoszą 0 zł. Prewencyjne grzebanie przy zaworach w tych silnikach nie jest w ogóle przewidziane i nie jest ujęte w harmonogramie czynności serwisowych.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-15, 12:16
no tak... z jednej strony wyobrażam sobie że fabryczne przystosowanie do LPG może uwzględniać dotrysk benzyny zapewniający chłodzenie obniżenie temp zaworów, sterownik z funkcją wariatora, wreszcie wzmocnione zawory i gniazda (choć poza gniazdami to tylko moje przypuszczenia), ale z drugiej strony różnica między pakietem serwisowym (z przeglądami free) między 4 lata 80tyś km za ok 2500zł i 5 lat 100tyś km za 5000zł jest na tyle spora że chyba uwzględnia coś więcej niż tylko jakiś jeden filtr więcej ?
poza tym nie wiem czy do tej pory był samochód który nie miał hydrauliki zaworów który nie potrzebował regulacji luzu ze względu na spalanie LPG.
A że samochód chcę kupić na więcej niż 5 lat to drążę temat potencjalnych kosztów niezbędnych żeby samochód jeździł ;)
Ps. Uświadomiłem sobie ze na umowie użyczenia samochodu od testów mam VIN sandero z takim napędem więc wykorzystałem go do złożenia zapytania w Renault.pl ;)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-15, 12:28
Ja nabrałem takiego doświadczenia z eksploatacją samochodów (i nie tylko) że koszty które są do przewidzenia wolę uwzględnić w kalkulacji opłacalności zakupu ;) A że dacię wybieram rozumem a nie sercem ;) to najpierw analizuję a nie zamawiam ;)
Bardzo nie lubię sytuacji kiedy samochód okazuje się skarbonką, albo kiedy zaskakuje mnie wydatkami które w sumie były do przewidzenia - tylko ja ich nie uwzględniłem, a które burzą całkowicie sensowność takiego a nie innego wyboru. Starając się ich unikać drążę ten temat ;)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-15, 12:29
r70 napisał/a:
... różnica między pakietem serwisowym (z przeglądami free) między 4 lata 80tyś km za ok 2500zł i 5 lat 100tyś km za 5000zł jest na tyle spora że chyba uwzględnia coś więcej niż tylko jakiś jeden filtr więcej ?
Nie wiem jak w litrowym TCe, ale np. w TCe0,9 w 4 i 5 roku eksploatacji pojawiają się punkty, które wcześniej nie występują- wymiana płynu hamulcowego, wymiana świec i filtra powietrza po 4 roku i wymiana płynu chłodniczego po 5 roku.
Pamiętaj też, że EasyService to nie same przeglądy, ale jednocześnie przedłużenie gwarancji ogólnej. I być może wyliczyli sobie, że w 5 roku eksploatacji lub około 100 tys km statystycznie może się już przydarzyć coś, co uzasadnia taki wzrost ceny.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-07-15, 12:40, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum