DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-17, 21:47   

benny86 napisał/a:

Masz na myśli oczywiście koszty paliwa, a"nie wartośc spalania"* w tak ekstremalnych warunkach?

chyba "a nie ilość spalania..."


ad. * - kursywa moja...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-17, 21:51   

TD Pedro napisał/a:
chyba "a nie ilość spalania..."

Hmmm wartość to dla mnie niejako "skala" danego zjawisko np. 20litrów/100km. Ilość odniósłbym bardziej do jednostki pomiarowej np. ilość zatankowanego paliwa, ilość przejechanych kilometrów itp itd. ale nie upieram się, może jestem w błędzie. POlitykiem nie jestem, nie mam monopolu na rację 8-)
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-20, 23:16   

Panowie,
Ile gazu powinno wchodzić do zbiornika "fabrycznego" Loganie MCV?
Jaka jest całkowita pojemność tego zbiornika montowanego fabrycznie zamiast koła zapasowego?
To taki sam zbiornik jak w Dustim?
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2012-02-23, 19:20   

Z tego co mi wiadomo to zbiorniki we francuzach montują pod samochodem na miejscu koła zapasowego i jego pojemność jest standardowa dla wszystkich. U mnie wchodzi ok 43 litrów...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-26, 10:49   

370 km/32 l.LPG=8.6 l.LPG/100km. Cały dystans wyłącznie trasa i wyłącznie na LPG.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-26, 20:51   

hmm, zrobiłem 270 km i już mi świeci czerwona kontrolka gazu.
Pierwsza zielona zgasła po 70km...
Na razie mam 330km i jeszcze jedzie na gazie...ale ma wrażenie ze spalanie jest przerażająco duże.....
Inna sprawa że jak już pisałem prawie ciągle mam 2 cegiełki temperatury płynu chłodzącego. Dziś zrobiłem trasę do Krakowa (koło 100km) i cegiełki....dwie :evil:
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-26, 21:01   

jkab napisał/a:
hmm, zrobiłem 270 km i już mi świeci czerwona kontrolka gazu.
Pierwsza zielona zgasła po 70km...
Na razie mam 330km i jeszcze jedzie na gazie...ale ma wrażenie ze spalanie jest przerażająco duże.....
Inna sprawa że jak już pisałem prawie ciągle mam 2 cegiełki temperatury płynu chłodzącego. Dziś zrobiłem trasę do Krakowa (koło 100km) i cegiełki....dwie :evil:


Kontrolki gazu psu w dupę... Sprawdź spalanie od tankowania do tankowania. U mnie spalanie wg kontrolek jest całkowicie niewiarygodne. Mam Landi Omegas VI.

Poza tym, po montażu LPG mój 1.6 mpi palił dużo za dużo. Po pierwszym przeglądzie i regulacji, spalanie średnie wynosi 10 l/LPG, ok. 8.5l. trasa, ok.11.5l. miasto, od ponad roku bez zmian. I jest git.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-26, 21:20   

jan ostrzyca napisał/a:
Kontrolki gazu psu w dupę...

Mam dokładnie to samo wrażenie Landi Renzo, instalacja fabryczna w MCV. Inna sprawa, że podobno za wskazanie odpowiada producent zbiornika, a to mam Stako (tak wynika z wkładki do instrukcji gazu).
jan ostrzyca napisał/a:
Poza tym, po montażu LPG mój 1.6 mpi palił dużo za dużo. Po pierwszym przeglądzie i regulacji, spalanie średnie wynosi 10 l/LPG, ok. 8.5l. trasa, ok.11.5l. miasto, od ponad roku bez zmian. I jest git.

Jak mi zbyt dużo spali (>11l) to nie będę czekał 20kkm na przegląd tylko od razu zgłoszę w ASO usterkę + te 2 cegiełki....
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-26, 21:37   

jkab napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Kontrolki gazu psu w dupę...

Mam dokładnie to samo wrażenie Landi Renzo, instalacja fabryczna w MCV. Inna sprawa, że podobno za wskazanie odpowiada producent zbiornika, a to mam Stako (tak wynika z wkładki do instrukcji gazu).
jan ostrzyca napisał/a:
Poza tym, po montażu LPG mój 1.6 mpi palił dużo za dużo. Po pierwszym przeglądzie i regulacji, spalanie średnie wynosi 10 l/LPG, ok. 8.5l. trasa, ok.11.5l. miasto, od ponad roku bez zmian. I jest git.

Jak mi zbyt dużo spali (>11l) to nie będę czekał 20kkm na przegląd tylko od razu zgłoszę w ASO usterkę + te 2 cegiełki....


U mnie po montażu niefabrycznego gazu pierwszy przegląd był po 1.5 tys. km i po nim wszelkie usterki jak ręką odjął. Widać potrzebna dobra regulacja. Spalanie 11+ jest możliwe w mieście, w trasie powinno być dobrze poniżej 10l...

"2 cegiełki" zaczęły u mnie występować po montażu LPG. Wcześniej silnik zawsze grzał sie do 4. Może to wydłużenie obiegu płynu powoduje niedogrzewanie silnika? Wczoraj podczas jazdy ok 180 km, do 100 km/h silnik czasowo łapał 2 cegły a potem wracał do 4.

Wcześniej pomagało zasłonięcie chłodnicy, ale jak mi złapał 6 cegieł po ostatnich ociepleniach, osłony wyrzuciłem.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-26, 21:50   

jan ostrzyca napisał/a:
"2 cegiełki" zaczęły u mnie występować po montażu LPG. Wcześniej silnik zawsze grzał sie do 4. Może to wydłużenie obiegu płynu powoduje niedogrzewanie silnika? Wczoraj podczas jazdy ok 180 km, do 100 km/h silnik czasowo łapał 2 cegły a potem wracał do 4.

1) Jakie wydłużenie obiegu płynu?
2) Nawet jeżeli obieg się wydłużył to termostat powinien się później otworzyć. Jest ustawiony na temperaturę a nie na litry :-P
Jednym słowem...coś mi tu nie gra :roll:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-26, 21:55   

nie wiem czy ma sens porównanie powyższych parametrów w MCV i Dusterze, pojemność silnika niby taka sama, pojemność układu chłodzenia nie wiem ale u mnie cztery cegiełki łapie bez problemu i to dosyć szybko i trzyma..., na temat "precyzji" :lol: działania wskaźnika poziomu LPG już pisałem (i nie tylko ja) w tym temacie wcześniej... jest beznadziejny ale to w sumie mały pikuś, obecne zużycie LPG - po ostatnich pomiarach to trochę poniżej 10 l/100
- jazda mieszana w proporcji ok. 40/60 (miasto/teren)...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-26, 23:07   

Czy warto montować matę wygłuszająca do silnika z lpg
aby lepiej trzymał temperaturę ?
_________________
Moje auto
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-26, 23:11   

jeżeli już to raczej po to by trochę wyciszyła... jeżeli chodzi o sprawność cieplną silnika to chyba nie ma takiej potrzeby, w ostatnie silne mrozy silnik "łapał" na wskaźniku temperatury cztery cegiełki bez problemu...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-27, 00:11   

jkab napisał/a:
Jakie wydłużenie obiegu płynu?

Parownik-reduktor także masz teraz wpięty w układ chłodzenia, stąd jego większa objętość.


jan ostrzyca napisał/a:
silnik czasowo łapał 2 cegły a potem wracał do 4.

Układ chłodzenia ma pewną bezwładność, więc jeśli jest dość chłodno, to wydajność chłodnicy faktycznie może być na tyle duża, że schłodzi płyn do 2 cegiełek.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-04, 18:11   

370km/39l.LPG
W Jastkowie przy cmentarzu LPG kosztuje 2.59 zł/l.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-04-02, 20:46   

no i w końcu, przy przebiegu 26100km dołączyłem do grona zagazowanych

sterownik mam taki http://www.ac.com.pl/pl/produkt/362/stag-300-isa2
wtryski niebieskie REG.
zawór pod klapką obok wlewu paliwa
butla 42l zamiast koła

Za wiele póki co nie powiem bo zrobiłem dopiero 30 km na gazie. Przełączenie z benz na gaz następuje bardzo szybko i niezauważalnie. Cena w porównaniu do ASO baaaaaardzo korzystna.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-02, 20:50   

Wozisz zapas w bagażniku czy zdecydowałeś się na piankę/dobre assistance? Jakie wtryski Ci założyli?
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-04-02, 21:15   

benny86 napisał/a:
Wozisz zapas w bagażniku czy zdecydowałeś się na piankę/dobre assistance? Jakie wtryski Ci założyli?


Póki co wożę ale na pewno muszę znaleźć alternatywę.

Wtryski tak jak pisałem,


Perspektywa sporo tańszej jazdy to przyjemne uczucie :-)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-02, 21:20   

sory, faktycznie nie doczytałem. Szczerze mówiąc nie słyszałen o takich wtryskach, ale jak zakładał to kumaty fachowiec to wie najlepiej co założyć. Koszty rzeczywiście bardzo korzystne, na auchan gdzie tankuję ceny a dzisiaj to 5.79zł PB95 i 2.66zł LPG więc rachunek jest prosty...
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-04-02, 21:36   

robił to chłopak, który zakładał gazioki m.in w kilkudziesięciu naukach jazdy w clio II i to w samym ostatnim roku, słowem dobry i zaufany gaziarz. Te wtryski przynajmniej wśród "moich" mechaników są dość popularne i sprawdzone. Za 1000 km czyli jakieś pewnie 2 tygodnie mam podjechać na regulację, na pewno będę opisywał na bieżąco wrażenia. Nubirką na gazie zrobiłem kilkadziesiąt tys bez problemów, tu nie powinno być inaczej.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-02, 21:45   

wtryski są ok, przez pierwsze kilometry czułem słabszą moc i były trochę głośne ale po 200km stały się ciche i moc pomiędzy LPG a Pb już mało zauważalna, po regulacji mam wrażenie jak bym jeździł na benzynie. Wtryski były u mnie zmieniane w zimie, bo wcześniejsze mi padły Lovato
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-04-02, 21:46   

ja zupełnie nie zauważam różnicy, może kwestia regulacji/"ułożenia" całości
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-02, 21:55   

A może ktoś się zdecyduje na gaz do... diesla?

http://www.car-gaz.pl/index.php?id=251

Zdaje się, że to polski wynalazek?
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-04-02, 22:00   

pytałem o to dziś przy okazji, póki co jeszcze jest to mało rozpowszechniona ale ponoć ci co mają to sobie chwalą.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-02, 22:07   

Taki bajer z LPG bardziej się przydaje jak masz ciężarówkę czy autobus, na osobówkę szkoda zachodu ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne