DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowe auto
Autor Wiadomość
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-24, 20:57   

Cav napisał/a:
Dla mnie własne empiryczne doświadczenia to dowód najlepszy z możliwych.
Czyjeś bajania są na zupełnie innej skali wartości, takie malutkie, że aż nie widoczne.


No jak dla mnie tłumaczenie całkiem OK. Moje doświadczenia są inne, a tu od Ciebie dowiaduję sie o jakiś subiektywnych (głośno-cicho, wyje-pięknie śpiewa) wrażeniach w własnej niemierzalnej skali. Moc, moment, obroty, decybele to są wartości które można zmierzyć. Czyli generalnie lepiej samemu spróbować i niż sugerować się opiniami z forum wybierając nowe auto, czy konkretne rozwiązanie techniczne.

Cav napisał/a:
Szkoda, że nie bierze toto pod uwagę optymalnego komfortu akustycznego kierowcy.


Jak wyżej - własne subiektywne odczucia - czy trzeba sprawdzić samemu.

Cav napisał/a:
Nie dziwota - bo w tym momencie włącza Ci się tryb dacia-klakier i już żaden sensowny argument przez taką blokadę się nie przedostanie.


Każde auto którym jeżdżę jest najlepsze na świecie, myślałem że to oczywiste :mrgreen:

Cav napisał/a:
15 tys to nie kosztuje cała skrzynia, a co dopiero WYMIANA kilku zębatek na inne.
Za dodatkowe 20 KM zapłaciłbym z dużą chęcią.


Koncerny liczą inaczej. a na +20KM V-tech przyjmie cię z radością. Do 15 tyś to zmieścisz się z rozbiórką i złożeniem skrzyni z nowymi "tybami" - będziesz miał "idealną" Dacie.

eplus napisał/a:
Damiaszek, masz wreszcie tego plonka, czy nie :?:

Jak widać nie mam.

goswee napisał/a:
Cav napisał/a:
eśli na każdym biegu, obroty by rosły zamiast stać w miejscu, nie maiłbym nic przeciwko.

a jaki sens miałoby montowanie CVT w takim przypadku?


Generalnie sensu nie widzę, ale jak widać chętni na takie rozwiązanie by byli - "klient nasz Pan" - choć chyba to nie w Daci.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-10-24, 20:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-10-24, 23:04   

Cav chyba jedna nie zna zasady działania skrzyni CTV. Jeśli bezstopniowo zmienia się przełożenie to logiczne jest że obroty mogą pozostać te same.
Niestety, ale nawet przy projektowaniu Dacii uczestniczyli, raczej dobrzy inżynierowie i wszelkie niedociągnięcia są efektem rachunku ekonomicznego i polityki koncernu niż ich nieudolności.
Niestety wspominane było o że każdy ma inny próg wrażliwości, ale Dacie jako najtańsze auta są, lepsze od tych najtańszych aut sprzed 10 lub 15 lat. A jeśli coś komuś nie odpowiada to nie powinien tego kupować.

Tą dyskusję idzie prowadzić na każdy temat z tymi samymi argumentami. Ale na argumenty merytoryczne jest tylko agresja...
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-25, 17:24   

damiaszek napisał/a:
Cav napisał/a:
Dla mnie własne empiryczne doświadczenia to dowód najlepszy z możliwych.
Czyjeś bajania są na zupełnie innej skali wartości, takie malutkie, że aż nie widoczne.


No jak dla mnie tłumaczenie całkiem OK. Moje doświadczenia są inne, a tu od Ciebie dowiaduję sie o jakiś subiektywnych (głośno-cicho, wyje-pięknie śpiewa) wrażeniach w własnej niemierzalnej skali. Moc, moment, obroty, decybele to są wartości które można zmierzyć. Czyli generalnie lepiej samemu spróbować i niż sugerować się opiniami z forum wybierając nowe auto, czy konkretne rozwiązanie techniczne.


Dokładnie tak.
Opinie z forum co najwyżej ukierunkowują, na co trzeba zwrócić uwagę.

damiaszek napisał/a:

Cav napisał/a:
Nie dziwota - bo w tym momencie włącza Ci się tryb dacia-klakier i już żaden sensowny argument przez taką blokadę się nie przedostanie.


Każde auto którym jeżdżę jest najlepsze na świecie, myślałem że to oczywiste :mrgreen:


Dla mnie to nie jest oczywiste, a dokładnie przeciwnie.
W aucie w którym jeżdżę zazwyczaj wynajduję kupę wad i niedoróbek, których przecież nie widzę w innych autach którymi nie jeżdżę, stąd często można odnieść wrażenie że jest dużo gorsze niż ta reszta.

Ale raz trafiłem na takie auto, do którego przez 6 lat nie było się do czego przyczepić (Kia Ceed I).
Owszem, jakieś drobiazgi się zdarzały - typu brzęczące lusterko, które naprawiłem sam wg wskazówek z netu (taśma dwustronna w odpowiednim miejscu).

Z produktami Renault jest dokładnie odwrotnie - nie ma sensu ich myć, bo serwis podczas naprawy/diagnozy kolejnego problemu, funduje gratisową myjnię. ;-)
Częstotliwość jest wystarczająca.

damiaszek napisał/a:

Cav napisał/a:
15 tys to nie kosztuje cała skrzynia, a co dopiero WYMIANA kilku zębatek na inne.
Za dodatkowe 20 KM zapłaciłbym z dużą chęcią.


Koncerny liczą inaczej. a na +20KM V-tech przyjmie cię z radością. Do 15 tyś to zmieścisz się z rozbiórką i złożeniem skrzyni z nowymi "tybami" - będziesz miał "idealną" Dacie.


Nie - Dacia bez gwarancji nie tylko nie jest idealna, co jest kompletnie nieużywalna choćby przez 1 dzień.

damiaszek napisał/a:

goswee napisał/a:
Cav napisał/a:
eśli na każdym biegu, obroty by rosły zamiast stać w miejscu, nie maiłbym nic przeciwko.

a jaki sens miałoby montowanie CVT w takim przypadku?


Generalnie sensu nie widzę, ale jak widać chętni na takie rozwiązanie by byli - "klient nasz Pan" - choć chyba to nie w Daci.


No przecież właśnie tłumaczę, że cvt żadnego sensu nie ma.
A po co producenci toto robią - o trzeba ich pytać.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-10-25, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-28, 16:42   

tak wygląda symulacja biegów w trybie automatycznym

oczywiście moment "zmiany biegów " zależy od stopnia wciśnięcia pedału gazu
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-28, 16:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-28, 18:00   

Karenzo napisał/a:
tak wygląda symulacja biegów w trybie automatycznym
oczywiście moment "zmiany biegów " zależy od stopnia wciśnięcia pedału gazu


Czyli generalnie jest tak, jak pisałem że mogłoby być.
Obroty się zmieniają, co widać na obrotomierzu, dźwięk też.
I tak jest ok, taką skrzynię rozumiem.

Czemu inni tak nie potrafią tylko oferują jakieś badziewia jako cvt?
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 354
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-10-29, 18:10   

Cav napisał/a:
Obroty się zmieniają, co widać na obrotomierzu, dźwięk też.
I tak jest ok, taką skrzynię rozumiem.

Czemu inni tak nie potrafią tylko oferują jakieś badziewia jako cvt?


Tylko, że ten Subaru ma też skrzynię CVT, która udaje stopniowaną, aby zadowolić takich malkontentów jak Cav.
Skrzynia CVT jest w stanie zapewnić o wiele lepsze wykorzystanie możliwości silnika niż jakikolwiek inny automat lub manual, a że obroty się nie zmieniają, a samochód przyspiesza wbrew odczuciom akustycznym to już inna sprawa.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-29, 18:15   

To jest teraz nie DKP a SubaruKlubPolska? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-29, 22:05   

krimar napisał/a:
Cav napisał/a:
Obroty się zmieniają, co widać na obrotomierzu, dźwięk też.
I tak jest ok, taką skrzynię rozumiem.

Czemu inni tak nie potrafią tylko oferują jakieś badziewia jako cvt?


Tylko, że ten Subaru ma też skrzynię CVT, która udaje stopniowaną, aby zadowolić takich malkontentów jak Cav.


Przecież wiem, że mowa o skrzyni cvt, ale mowa o skrzyni dobrze zrobionej, w odróżnieniu od innych zrobionych na odwał.
Bo przecież nie zrobili tego tylko dlatego, że tak jest gorzej, tylko dlatego że tak chcieli klienci.

To że ktoś nie oczekuje niczego od samochodu, nie jest powodem, że inni, bardziej kumaci, nie mogą mieć większych oczekiwań.
A akurat klienci Subaru to dość świadome grono, zapewne procentowo mniej wśród nich motolamerów niz w innych markach.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-10-30, 15:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-31, 08:58   

Cav napisał/a:
Karenzo napisał/a:
tak wygląda symulacja biegów w trybie automatycznym
oczywiście moment "zmiany biegów " zależy od stopnia wciśnięcia pedału gazu


Czyli generalnie jest tak, jak pisałem że mogłoby być.
Obroty się zmieniają, co widać na obrotomierzu, dźwięk też.
I tak jest ok, taką skrzynię rozumiem.

Czemu inni tak nie potrafią tylko oferują jakieś badziewia jako cvt?


Widocznie pewnym firmom zależy nawet na klientach którzy nie są wstanie zrozumieć działania skrzyni CVT, a inni olewają tak nikły osetek sprzedaży. Zawsze jak coś "nowego"/nie rozpowszechnionego wchodzi na rynek to są tacy koserwatyści, co się tego nie dotkną, inni kupią ale chcą żeby działało tak jak dawniej, a jeszcze inni biorą nowość ze wszytkim zaletami i wadami.

ps. To podobie jak dla części jest ważny w autach elektrycznych dzwięk silnika (wewnątrz, nie chodzi mi o ostrzeganie pieszych) i mają montowane "symulacje" dzwięku V8 czy innych ukochanych 50cm3 :-P
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-10-31, 09:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-01, 08:33   

damiaszek napisał/a:
Cav napisał/a:
Karenzo napisał/a:
tak wygląda symulacja biegów w trybie automatycznym
oczywiście moment "zmiany biegów " zależy od stopnia wciśnięcia pedału gazu


Czyli generalnie jest tak, jak pisałem że mogłoby być.
Obroty się zmieniają, co widać na obrotomierzu, dźwięk też.
I tak jest ok, taką skrzynię rozumiem.

Czemu inni tak nie potrafią tylko oferują jakieś badziewia jako cvt?


Widocznie pewnym firmom zależy nawet na klientach którzy nie są wstanie zrozumieć działania skrzyni CVT,


Tu nie chodzi o rozumienie, tylko o akceptację dziadostwa, pojmij to wreszcie.

Dla jednego to kierowca jest dla samochodu i jego producenta, więc łyka jak pelikan wszystko co mu się wciśnie.
A dla drugiego, to samochód jest dla kierowcy, wymaga od niego czegokolwiek, więc rzeczy które mu się nie podobają nie akceptuje i ocenia to jako błąd producenta lub zastosowanego rozwiązania.

Oczywiście możesz uważać, że pierwszy typ kierowcy zjadł wszystkie rozumy, ale nie powinieneś krytykować (lub wypowiadać się tak lekceważąco) typu drugiego, tylko dlatego że nie ogarniasz jego punktu widzenia.
Zalecałbym postawę dokładnie odwrotną, zwłaszcza że jak trochę różnymi samochodami pojeździsz, sam możesz przeskoczyć do tej grupy.

damiaszek napisał/a:

To podobie jak dla części jest ważny w autach elektrycznych dzwięk silnika (wewnątrz, nie chodzi mi o ostrzeganie pieszych) i mają montowane "symulacje" dzwięku V8 czy innych ukochanych 50cm3


Nie - tu podobieństw brak.
Brak natarczywego, jednostajnego wycia silnika spalinowego na wysokich obrotach, nie jest wadą samą w sobie.
Takie wycie - nią jest.

Z brakiem hałasu pogodzić się kierowcy bardzo łatwo, z jego nadmiarem - wręcz przeciwnie.
Ale hałas modulowany (czyli taki gdy obroty rosną na każdym biegu) jest zdecydowanie łatwiejszy do zniesienia.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-11-01, 08:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-02, 12:44   

Cav napisał/a:
Tu nie chodzi o rozumienie, tylko o akceptację dziadostwa, pojmij to wreszcie.


Pojmij to wreszcie że to jest Twoje prywatne zdanie, a nie obiektywna prawda.

Cav napisał/a:
Oczywiście możesz uważać, że pierwszy typ kierowcy zjadł wszystkie rozumy, ale nie powinieneś krytykować (lub wypowiadać się tak lekceważąco) typu drugiego, tylko dlatego że nie ogarniasz jego punktu widzenia.


Pozwolisz że zacytuję:
Niejaki Cav z forum dacia:

..."Oczywiście możesz uważać, że pierwszy typ kierowcy zjadł wszystkie rozumy, ale nie powinieneś krytykować (lub wypowiadać się tak lekceważąco) typu drugiego, tylko dlatego że nie ogarniasz jego punktu widzenia..." :-P

Cav napisał/a:
Brak natarczywego, jednostajnego wycia silnika spalinowego na wysokich obrotach, nie jest wadą samą w sobie.
Takie wycie - nią jest.


3000-4000 rpm to nie jest wycie, a żeby było 6000 rpm to trzeba się postarać - zazwyczaj nie jeżdżę cały czas z wciśniętym pełnym gazem - jak się tak jeździ to pora zmienić pojazd.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-11-02, 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-02, 16:08   

damiaszek napisał/a:
Cav napisał/a:
Tu nie chodzi o rozumienie, tylko o akceptację dziadostwa, pojmij to wreszcie.


Pojmij to wreszcie że to jest Twoje prywatne zdanie, a nie obiektywna prawda.


Nie.
Moim prywatnym zdaniem, jest to że to jest dziadostwo - zgadza się.

Ale to że chodzi o akceptację czegoś, a nie jego zrozumienie, to jest obiektywna prawda, której jak widać nie możesz pojąć.


damiaszek napisał/a:

3000-4000 rpm to nie jest wycie, a żeby było 6000 rpm to trzeba się postarać


Tak - np. wcisnąć gaz do dechy.
Przyspieszać nie przyspiesza, za to wyje jak przy odcięciu.

Czy 4 kprm to nie wycie, to jest względne - jeśli inny pojazd miałby w tym samym momencie połowę tych obrotów, a co za tym idzie kilka razy mniejszy hałas to tak - to jest wycie.

EOD - bo jak ktoś nadal nie rozumie o czym pisze, to nie ma sensu nadal go przekonywać, niech sobie żyje w błędzie, może pojmie z czasem (dorastania)....
Ci co mieli zrozumieć, już dawno zrozumieli.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-11-02, 16:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne