@robo1973: Z dynamiką w ogóle nie jest źle - tylko nie należy się bać kręcenia na wyższe obroty (mimo odstraszającego sporego hałasu) oraz trzeba po prostu dobierać do rozpędzania niskie biegi... To po prostu kolejna rzecz - oprócz np wspomnianego sprzęgła - do której trzeba się przyzwyczaić.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-05-29, 15:47
robo1973 napisał/a:
I jeszcze jedno przeczytałem, że w duster montowane są stare z lat 90 silniki benzynowe. Czy to prawda, bo jak tak to zamawiam dCI?
Kwestia gustu - jeden powie stare, drugi że sprawdzone. K4M wprowadzono w 1998 w Lagunie1, jest uważany za mało awaryjny i trwały - ja zrobiłem 206tkm. Jak myślisz o gazie to im starsza konstrukcja tym łatwiej zagazować - porównaj z silnikami VW SDI.
I jeszcze jedno przeczytałem, że w duster montowane są stare z lat 90 silniki benzynowe. Czy to prawda, bo jak tak to zamawiam dCI?
Kwestia gustu - jeden powie stare, drugi że sprawdzone. K4M wprowadzono w 1998 w Lagunie1, jest uważany za mało awaryjny i trwały - ja zrobiłem 206tkm. Jak myślisz o gazie to im starsza konstrukcja tym łatwiej zagazować - porównaj z silnikami VW SDI.
Stare ale sprawdzone, gdyby były złe to by ich tyle czasu nie produkowali. Nawet Renault daje wybór przy kupnie 1,6 110KM czy 1,4 TCe 130KM. Wiedz że niedługo silnik 1,6 będzie zamieniony przez 0,9TCE 110KM. I pomyśl na jakie przeciążenia będzie silnik narażony ?
sprawdź kiedy pierwsze 1,5 dci wyszło do produkcji a zobaczyć że już nie jest pierwszej młodości
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez maciek 2011-05-29, 16:00, w całości zmieniany 1 raz
Ja zamiast stare wole slowo sprawdzone :) Co do dynamiki, to wyraznie lubi wyzsze obroty - ja jezdze spokojnie, w poprzednim aucie rzadko przekraczalem 2000 i musialem sie przestawic. Pierwszy raz na trasie bylem jadac na zlot i musze powiedziec, ze da sie Dusterem wyprzedzac. A biegow tez trzeba sie nauczyc - plynnosc jazdy zajela mi troche czasu.
kol TD Pedro, czyli niejet źle. Możesz powiedzieć coś więcej na temat instalacji LPG, gdyż tak naprwdę decyduję się na silnik benzynowy z powodu możliwości montażu takiej instalacji.
Witam!
To mój pierwszy post na tym forum - być może nie jedyny/ostatni.
Dwa dni temu odbyłem przejażdżkę dusterem chyba z silnikiem Dci.
Moje wrażenia to dość krótkie biegi
Niezła dynamika przy 3 osobach siedzących.
Dużo miejsca
A najważniejsze to kwestia wybierania nierówności. Jako użytkownik hydrowozu stwierdzam ze nie jest źle :D - jest dobrze !
Jeździłem też loganem - zdziwiony byłem ze w tradycyjnym zawieszeniu w samochodzie dla "ubogich" (bez obrazy - sam się do nich zaliczam) można było zrobić tak fajne i przyjazne hemoroidom zawieszenie ;) .
Teraz tak - ponieważ nie chcę dublować różnych tematów i wątków spytam sie moze tutaj :
1 - do dustera nie jest oferowane wewnętrzne plastikowe nadkole ?
2 - silnik 1.6 + gaz (mam xantię z gazem i znanego przebiegu 240 tyś- więc między bajki wkładam bajanie o szkodliwości gazu) z pełnym obciążeniem wakacyjnym to dramat na trasie czy nie?(napęd na jedną oś)
3 - Czy faktycznie ESP wchodzi w opcje tylko przy silnikach diesla?
4 - zabezpiezcenie antykorozyjne dodatkowe - czy można domówić ?
5 - przeraził mnie temat pofalowanego dachu - czy to jednostkowy przypadek czy jednak jakaś wada konstrukcyjna?
Miałem kiedyś daczkę 1310 - być może znowu daczka w rodzinie będzie :)
Witam!
1 - do dustera nie jest oferowane wewnętrzne plastikowe nadkole ?
2 - silnik 1.6 + gaz (mam xantię z gazem i znanego przebiegu 240 tyś- więc między bajki wkładam bajanie o szkodliwości gazu) z pełnym obciążeniem wakacyjnym to dramat na trasie czy nie?(napęd na jedną oś)
3 - Czy faktycznie ESP wchodzi w opcje tylko przy silnikach diesla?
4 - zabezpiezcenie antykorozyjne dodatkowe - czy można domówić ?
5 - przeraził mnie temat pofalowanego dachu - czy to jednostkowy przypadek czy jednak jakaś wada konstrukcyjna?
Witaj w Klubie.
ad. 1, 3, 4, - pytaj w salonie coś się mogło zmienić...
ad. 2 - Duster z założenia z silnikiem 1,6 nie jest "rakietą" ale da radę... ,
ad. 5 - śledząc forum - to są to przypadki jednostkowe...
Teraz tak - ponieważ nie chcę dublować różnych tematów i wątków spytam sie moze tutaj :
1 - do dustera nie jest oferowane wewnętrzne plastikowe nadkole ?
2 - silnik 1.6 + gaz (mam xantię z gazem i znanego przebiegu 240 tyś- więc między bajki wkładam bajanie o szkodliwości gazu) z pełnym obciążeniem wakacyjnym to dramat na trasie czy nie?(napęd na jedną oś)
3 - Czy faktycznie ESP wchodzi w opcje tylko przy silnikach diesla?
4 - zabezpiezcenie antykorozyjne dodatkowe - czy można domówić ?
5 - przeraził mnie temat pofalowanego dachu - czy to jednostkowy przypadek czy jednak jakaś wada konstrukcyjna?
Właśnie w ten sposób dublujesz tematy! Na każde z tych pytań znajdziesz odpowiedź w istniejących już tematach. A jeśli nie znajdziesz, najlepiej zapytaj w tychże właśnie.
Wyobraź sobie jak w jednym wątku nagle pojawia się po 10 odpowiedzi na każde Twoje pytanie.
_________________
Gość
Wysłany: 2011-07-03, 21:40
Przepraszam za dubla
Co do znalezienia odpowiedzi na pytania w innych wątkach - przeczytałem ich wiele ale nie znalazłem odpowiedzi na te pytania
Czasem łatwiej jest zebrać pytania i odpowiedzi w jednym miejscu a jeżeli temat przeszkadza - włączyć wygaszenie go po 2 miechach - na to liczyłem zakładając drugi temat
co do punktu 2 - to spytam inaczej
Czy przy obciążeniu i prędkosci powiedzmy 70-80 da radę "zebrać" auto i wyprzedzić bez 2km luzu? :)
Ostatnio zmieniony przez Gość 2011-07-03, 21:45, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-03, 21:50
MarcinK napisał/a:
co do punktu 2 - to spytam inaczej
Czy przy obciążeniu i prędkosci powiedzmy 70-80 da radę "zebrać" auto i wyprzedzić bez 2km luzu? :)
Mam Sandero 68 KM i przy obciazeniu da rade wyprzedzic, oczywiscie nie jest rakieta. Podejrzewam, ze Duster 110 KM nawet na LPG przy swojej w sumie relatywnie niewielkiej wadze przy odpowiednim wykorzystaniu przelozen i noga w gaz pojdzie tez nie najgorzej
co do punktu 2 - to spytam inaczej
Czy przy obciążeniu i prędkosci powiedzmy 70-80 da radę "zebrać" auto i wyprzedzić bez 2km luzu? :)
oczekujesz zbyt wiele...
- nie da się na tak zadane pytanie odpowiedzieć wprost TAK lub NIE, wszystko zależy m.in. od: konkretnej sytuacji na drodze, ukształtowania terenu, prędkości pojazdu wyprzedzanego, umiejętności kierowcy a nawet prędkości i kierunku wiatru ( ) ... itd. - w określonych sytuacjach na pewno się da... ...
Gość
Wysłany: 2011-07-03, 21:52
;) - ok sytuacja typowa - ciągniesz się za tirem jadącym 80km/h - teren płaski.
Pomińmy kwestię wiatru ;)
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-03, 23:43
MarcinK napisał/a:
;) - ok sytuacja typowa - ciągniesz się za tirem jadącym 80km/h - teren płaski.
Pomińmy kwestię wiatru ;)
Nie wiem jaki z Ciebie jest kierowca ale ja w swoim UNO 45KM (już nie długo ) nie potrzebuje 2 km luzu aby wyprzedzić TIRa tak więc z Dusterem 1,6 nie powinieneś mieć większego problemu.
Powiem tak - ja prowadze dosc asekurancko ale da sie - malo jezdze na trasie, ale np w drodze na i ze zlotu udawalo sie z powodzeniem wykonac ten manewr :) (tyle ze jedynym obciazeniem bylem ja, i pelny bak)
Potwierdzam to co pisze JackTheNight, a o czym pisałem już wyżej. Nie ma problemu by sięgnąć z przednich foteli do tych przełączników.
a nawet sądzę - po przejechaniu 5tys DD, że to wygodniejsze rozwiązanie... choć w pierwszej chwili tez byłem zdziwiony i zirytowany po co tak zrobili...?
Jest super wygodnie przewietrzyć sobie auto, trafiasz bez patrzenia w wyłącznik i przy okazji się rozprostujesz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum