Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2010-04-23, 13:04
Już odbyłem jazdę próbną Dusterem
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-29, 13:57   

@robo1973: Z dynamiką w ogóle nie jest źle - tylko nie należy się bać kręcenia na wyższe obroty (mimo odstraszającego sporego hałasu) oraz trzeba po prostu dobierać do rozpędzania niskie biegi... To po prostu kolejna rzecz - oprócz np wspomnianego sprzęgła - do której trzeba się przyzwyczaić.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-05-29, 15:47   

robo1973 napisał/a:


I jeszcze jedno przeczytałem, że w duster montowane są stare z lat 90 silniki benzynowe. Czy to prawda, bo jak tak to zamawiam dCI?

Kwestia gustu - jeden powie stare, drugi że sprawdzone. K4M wprowadzono w 1998 w Lagunie1, jest uważany za mało awaryjny i trwały - ja zrobiłem 206tkm. Jak myślisz o gazie to im starsza konstrukcja tym łatwiej zagazować - porównaj z silnikami VW SDI.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-29, 15:58   

PiotrWie napisał/a:
robo1973 napisał/a:


I jeszcze jedno przeczytałem, że w duster montowane są stare z lat 90 silniki benzynowe. Czy to prawda, bo jak tak to zamawiam dCI?

Kwestia gustu - jeden powie stare, drugi że sprawdzone. K4M wprowadzono w 1998 w Lagunie1, jest uważany za mało awaryjny i trwały - ja zrobiłem 206tkm. Jak myślisz o gazie to im starsza konstrukcja tym łatwiej zagazować - porównaj z silnikami VW SDI.


Stare ale sprawdzone, gdyby były złe to by ich tyle czasu nie produkowali. Nawet Renault daje wybór przy kupnie 1,6 110KM czy 1,4 TCe 130KM. Wiedz że niedługo silnik 1,6 będzie zamieniony przez 0,9TCE 110KM. I pomyśl na jakie przeciążenia będzie silnik narażony ?

sprawdź kiedy pierwsze 1,5 dci wyszło do produkcji a zobaczyć że już nie jest pierwszej młodości
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2011-05-29, 16:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
bushi 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 488
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-29, 20:36   

Ja zamiast stare wole slowo sprawdzone :) Co do dynamiki, to wyraznie lubi wyzsze obroty - ja jezdze spokojnie, w poprzednim aucie rzadko przekraczalem 2000 i musialem sie przestawic. Pierwszy raz na trasie bylem jadac na zlot i musze powiedziec, ze da sie Dusterem wyprzedzac. A biegow tez trzeba sie nauczyc - plynnosc jazdy zajela mi troche czasu.
_________________
http://www.jamnikiniczyje.pl
http://jamniki.eadopcje.org
POMAGAJMY JAMNIKOM!!!
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-05-29, 21:05   

OK koledzy dzięki za wytłumacznie. Zamawiam benzynę 1.6 16V. Pozdrawiam !!!
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-29, 21:15   

robo1973 napisał/a:
kol TD Pedro, czyli niejet źle. Możesz powiedzieć coś więcej na temat instalacji LPG, gdyż tak naprwdę decyduję się na silnik benzynowy z powodu możliwości montażu takiej instalacji.

sugeruję poszperać na:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=331
jest to kopalnia wiedzy, m.in. kilka moich informacji/refleksji nt. instalacji LPG... :-)
 
Gość

Wysłany: 2011-07-03, 09:26   

Witam!
To mój pierwszy post na tym forum - być może nie jedyny/ostatni.
Dwa dni temu odbyłem przejażdżkę dusterem chyba z silnikiem Dci.
Moje wrażenia to dość krótkie biegi
Niezła dynamika przy 3 osobach siedzących.
Dużo miejsca
A najważniejsze to kwestia wybierania nierówności. Jako użytkownik hydrowozu stwierdzam ze nie jest źle :D - jest dobrze !
Jeździłem też loganem - zdziwiony byłem ze w tradycyjnym zawieszeniu w samochodzie dla "ubogich" (bez obrazy - sam się do nich zaliczam) można było zrobić tak fajne i przyjazne hemoroidom zawieszenie ;) .
Teraz tak - ponieważ nie chcę dublować różnych tematów i wątków spytam sie moze tutaj :
1 - do dustera nie jest oferowane wewnętrzne plastikowe nadkole ?
2 - silnik 1.6 + gaz (mam xantię z gazem i znanego przebiegu 240 tyś- więc między bajki wkładam bajanie o szkodliwości gazu) z pełnym obciążeniem wakacyjnym to dramat na trasie czy nie?(napęd na jedną oś)
3 - Czy faktycznie ESP wchodzi w opcje tylko przy silnikach diesla?
4 - zabezpiezcenie antykorozyjne dodatkowe - czy można domówić ?
5 - przeraził mnie temat pofalowanego dachu - czy to jednostkowy przypadek czy jednak jakaś wada konstrukcyjna?

Miałem kiedyś daczkę 1310 - być może znowu daczka w rodzinie będzie :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-07-03, 19:52   Re: Ew. kupno DUSTERA

MarcinK napisał/a:
Witam!
1 - do dustera nie jest oferowane wewnętrzne plastikowe nadkole ?
2 - silnik 1.6 + gaz (mam xantię z gazem i znanego przebiegu 240 tyś- więc między bajki wkładam bajanie o szkodliwości gazu) z pełnym obciążeniem wakacyjnym to dramat na trasie czy nie?(napęd na jedną oś)
3 - Czy faktycznie ESP wchodzi w opcje tylko przy silnikach diesla?
4 - zabezpiezcenie antykorozyjne dodatkowe - czy można domówić ?
5 - przeraził mnie temat pofalowanego dachu - czy to jednostkowy przypadek czy jednak jakaś wada konstrukcyjna?


Witaj w Klubie.
ad. 1, 3, 4, - pytaj w salonie coś się mogło zmienić...
ad. 2 - Duster z założenia z silnikiem 1,6 nie jest "rakietą" ale da radę... :lol: ,
ad. 5 - śledząc forum - to są to przypadki jednostkowe...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-07-03, 21:28   

MarcinK napisał/a:

Teraz tak - ponieważ nie chcę dublować różnych tematów i wątków spytam sie moze tutaj :
1 - do dustera nie jest oferowane wewnętrzne plastikowe nadkole ?
2 - silnik 1.6 + gaz (mam xantię z gazem i znanego przebiegu 240 tyś- więc między bajki wkładam bajanie o szkodliwości gazu) z pełnym obciążeniem wakacyjnym to dramat na trasie czy nie?(napęd na jedną oś)
3 - Czy faktycznie ESP wchodzi w opcje tylko przy silnikach diesla?
4 - zabezpiezcenie antykorozyjne dodatkowe - czy można domówić ?
5 - przeraził mnie temat pofalowanego dachu - czy to jednostkowy przypadek czy jednak jakaś wada konstrukcyjna?


Właśnie w ten sposób dublujesz tematy! Na każde z tych pytań znajdziesz odpowiedź w istniejących już tematach. A jeśli nie znajdziesz, najlepiej zapytaj w tychże właśnie.
Wyobraź sobie jak w jednym wątku nagle pojawia się po 10 odpowiedzi na każde Twoje pytanie.
_________________
 
Gość

Wysłany: 2011-07-03, 21:40   

Przepraszam za dubla
Co do znalezienia odpowiedzi na pytania w innych wątkach - przeczytałem ich wiele ale nie znalazłem odpowiedzi na te pytania
Czasem łatwiej jest zebrać pytania i odpowiedzi w jednym miejscu a jeżeli temat przeszkadza - włączyć wygaszenie go po 2 miechach - na to liczyłem zakładając drugi temat

co do punktu 2 - to spytam inaczej
Czy przy obciążeniu i prędkosci powiedzmy 70-80 da radę "zebrać" auto i wyprzedzić bez 2km luzu? :)
Ostatnio zmieniony przez Gość 2011-07-03, 21:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-07-03, 21:43   

Forum jest dla wszystkich i odpowiedzi na pytania użytkowników mają służyć wszystkim.
_________________
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-03, 21:50   

MarcinK napisał/a:


co do punktu 2 - to spytam inaczej
Czy przy obciążeniu i prędkosci powiedzmy 70-80 da radę "zebrać" auto i wyprzedzić bez 2km luzu? :)


Mam Sandero 68 KM i przy obciazeniu da rade wyprzedzic, oczywiscie nie jest rakieta. Podejrzewam, ze Duster 110 KM nawet na LPG przy swojej w sumie relatywnie niewielkiej wadze przy odpowiednim wykorzystaniu przelozen i noga w gaz pojdzie tez nie najgorzej ;-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-07-03, 21:51   

MarcinK napisał/a:
co do punktu 2 - to spytam inaczej
Czy przy obciążeniu i prędkosci powiedzmy 70-80 da radę "zebrać" auto i wyprzedzić bez 2km luzu? :)

oczekujesz zbyt wiele... :lol:
- nie da się na tak zadane pytanie odpowiedzieć wprost TAK lub NIE, wszystko zależy m.in. od: konkretnej sytuacji na drodze, ukształtowania terenu, prędkości pojazdu wyprzedzanego, umiejętności kierowcy a nawet prędkości i kierunku wiatru ( ;-) ) ... itd. - w określonych sytuacjach na pewno się da... ... :lol:
 
Gość

Wysłany: 2011-07-03, 21:52   

;) - ok sytuacja typowa - ciągniesz się za tirem jadącym 80km/h - teren płaski.
Pomińmy kwestię wiatru ;)
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-03, 23:43   

MarcinK napisał/a:
;) - ok sytuacja typowa - ciągniesz się za tirem jadącym 80km/h - teren płaski.
Pomińmy kwestię wiatru ;)

Nie wiem jaki z Ciebie jest kierowca ale ja w swoim UNO 45KM (już nie długo :-P ) nie potrzebuje 2 km luzu aby wyprzedzić TIRa tak więc z Dusterem 1,6 nie powinieneś mieć większego problemu.
 
bushi 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 488
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-07-04, 19:41   

Powiem tak - ja prowadze dosc asekurancko ale da sie - malo jezdze na trasie, ale np w drodze na i ze zlotu udawalo sie z powodzeniem wykonac ten manewr :) (tyle ze jedynym obciazeniem bylem ja, i pelny bak)
_________________
http://www.jamnikiniczyje.pl
http://jamniki.eadopcje.org
POMAGAJMY JAMNIKOM!!!
Ostatnio zmieniony przez bushi 2011-07-04, 19:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2011-08-11, 21:07   

piotrres napisał/a:
Potwierdzam to co pisze JackTheNight, a o czym pisałem już wyżej. Nie ma problemu by sięgnąć z przednich foteli do tych przełączników.

a nawet sądzę - po przejechaniu 5tys DD, że to wygodniejsze rozwiązanie... choć w pierwszej chwili tez byłem zdziwiony i zirytowany po co tak zrobili...?
Jest super wygodnie przewietrzyć sobie auto, trafiasz bez patrzenia w wyłącznik i przy okazji się rozprostujesz
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne