Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-19, 15:35 Już odbyłem jazdę próbną Dusterem
Dzisiaj odbyłem jazdę próbną Dusterem 1.6 16V 110 w wersji Laurette.
Wrażenia są pozytywne, bardzo wysoko się siedzi w aucie co jest bardzo przyjemne.
Skrzynia biegów i sprzęgło w tym silniku to całkiem co innego niż w 1.4 8V.
Sprzęgło bardzo miękkie i płytkie - ma się wrażenie jakby go w ogóle nie było.
Biegi są bardzo krótkie i mało precyzyjne - dość dziwne uczucie - użytkownicy loganów i Sandero po jeździe próbnej na pewno również to spostrzegą.
Zawieszenie jest cichsze i bardziej wygłuszone niż jak w Sandero - tak przynajmniej mi się wydawało.
Lusterka boczne są mniejsze - mniejsze pole widzenia niż w lusterkach Sandero - z początku mi to przeszkadzało.
Większe koła tłumiły również bardziej nierówności na drogach.
Jak bym miał teraz kupować to wybrałbym Dustera - duże i wygodne auto, dziury mu raczej nie straszne - zimy pewnie też nie z uwagi na wysokie zawieszenie.
Plastyk w bagażniku - fajny - ale obawiam się że to kolejny element który może hałasować, chociaż widziałem że pod plastykiem jest gąbka - także może moje obawy są przedwczesne.
Wykładzina na podłodze z warstwą tłumiącą taka sama jak w Sandero :)
Bardzo ciekawa jest metoda podłączenia wiązek przewodowych do przednich lamp - polecam zobaczyć.
Drzwi tylne w Dusterze są wreszcie takie same tak przednie - czyli normalny ładny uchwyt.
Tylne lampy przykręcane na dwie śruby a nie jak w Sandero na jedną.
Poprawili spryskiwacz tylnej szyby - wreszcie umiejscowiony po środku nad tylną szybą.
Inne lusterka boczne - zamykają się i wychylają zdecydowanie lepiej niż w Sandero, chociaż mają mniejsze pole widzenia.
Nie ma chyba lampki w bagażniku - ale mogę się mylić - lub jej nie zauważyłem.
Radio z pilotem przy kierownicy - super zabawka - szkoda że radio nie ma zdejmowalnego panela - to radio jest łatwo demontowalne - okazja dla złodzieja.
Kierownica w skórze - bardzo przyjemna w dotyku.
Inne zegary - inna czcionka cyfr - wygląda ładnie.
Ogólnie w środku to nadal Sandero.
Oraz widziałem mały upgrade - pomiędzy szybę a deskę rozdzielczą wcisnęli czarną gąbkę na całej długości deski rozdzielczej .
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-04-19, 18:14, w całości zmieniany 1 raz
W czasie kiedy pisałeś tego posta żona i ja testowaliśmy Dustera w warunkach statycznych, jako że w RZ nie ma jeszcze autka do jazd próbnych. Przedmiotem badań był Duster 4x2 1.6 16V Laureate z pakietem Look. Kolor czarny metalik.
Oczywiście wrażenia jazdy są najważniejsze, tym niemniej pierwsze wrażenia są zbieżne z Jackowynightowymi.
jackthenight napisał/a:
Sprzęgło bardzo miękkie i płytkie - ma się wrażenie jakby go w ogóle nie było.
Żona zauważyła, że pełny zakres ruchu sprzęgła jest mniejszy niż w Loganie, a samo sprzęgło chodzi lżej, co jej z resztą bardziej odpowiada. Jak z zasprzęglaniem ? Nie wiemy ze względów oczywistych.
A jak układ kierowniczy, Jack? Czy w der AŚ nie napiszą, że nieprecyzyjny
jackthenight napisał/a:
Biegi są bardzo krótkie i mało precyzyjne - dość dziwne uczucie - użytkownicy Loganów...
Czy mógłbyś rozwinąć temat, bo mnię to trochę zmartwiło.
Z drugiej strony, motopismacy często marudzili, że w Daciach biegi są za...długie i nieprecyzyjne
Może owa "krótkość" ma związek z faktem, że 1.6 16V jest szybkoobrotową jednostką w porównaniu z 1.4/1.6 8V ?!
Tu przydałoby się, dla porównania zdanie kogoś kto ma np. MCV 1.6 16V lub "żyletę" (Logan Prestige)
jackthenight napisał/a:
Wykładzina na podłodze z warstwą tłumiącą taka sama jak w Sandero :)
A jakże, podniosłem. Pod spodem baranek z isoveru
jackthenight napisał/a:
Wrażenia są pozytywne, bardzo wysoko się siedzi w aucie co jest bardzo przyjemne.
Też to doceniamy
jackthenight napisał/a:
Bardzo ciekawa jest metoda podłączenia wiązek przewodowych do przednich lamp - polecam zobaczyć.
Ha, też to zauważyłem!
Jeśli chodzi o elektrykę, to wymiana żarówek (drogowe/mijania/przedni kierunkowskaz) mimo "bogatszej" komory silnika powinna być łatwiejsza niż w Loganie. Jest lepsze dojście. Akumulator o tej samej pojemności co Loganie i robiący wizualnie lepsze wrażenie (choć w Loganie mam ten sam od 5,5 zim i wszystko ok)
jackthenight napisał/a:
Lusterka boczne są mniejsze - mniejsze pole widzenia niż w
Lena na to wpadła, ja nie zauważyłem różnicy w polu widzenia. A propos pola widzenia, to widoczność na boki i do tyłu jest niezła, lepsza wg mnie niż w Grand Scenicu.
Zrobiliśmy test widzialności (ja występowałem w roli plastikowego ( chudo)pachołka ) i "czucia" przodu i tyłu auta (parkowanie!) jest b. dobrze.
Ale i tak czujnik parkowania bym sobie fundnął.
jackthenight napisał/a:
Radio z pilotem przy kierownicy - super zabawka - szkoda że radio nie ma zdejmowalnego panela - to radio jest łatwo demontowalne - okazja dla złodzieja.
Jeszcze jeden powód by nie wydawać 1500 PLN i przyjść z własnym , ze zdejmowanym panelem.
Inne spostrzeżenia:
Postęp w ergonomii foteli, choć brak regulacji lędźwiowej (mam taką w Loggim z początku 2005r.) Fajna jest ta dźwigienka do ustawiania oparcia. Plastiki ładnie spasowane, Uchwyty w drzwiach dobrze leżą w ręce. Ten kolor shiny brun, wyglada lepiej jak na zdjęciach. Uff!
Co do wyglądu, to MSZ pakiet Look można sobie spokojnie odpuścić: te nakładki na progi z plastiku w kolorze pseudchormu zaraz się brzydko poobcierają.
Aha, z przodu na progu są gumowe nakładki na próg! Szkoda, że z tyłu ich nie ma.
Wyraźnie domyślnym typem opon jest M+S, a wiec prawie to samo co moje zimówki.
Czyżby obuwie uniwersalne ?
Wreszcie w w tym kombiaku nie walę głową w klapę przy załadunku (nie wspomnę tu oczywiście o MCV) klapa idzie b. wysoko i ma wewn. uchwyt do ściągnięcia w dół.
Co do bagażnika , to jest ustawny. Ja ponarzekałem, że mniejszy objętościowo niż w Loganie, a Lena z Karoliną, na to, że one tam się zmieszczą. Dobrze! Jak nie będą słuchać Pana i Władcy to będą podróżować pod roletą
W specyfikacji jest oświetlenie bagażnika, ale się go nie zauważyłem.
Po co taka gargantuiczna pokrywa od wlewu paliwa ?!
Zastanawiam się poważnie nad Dusterem 1.6 16V Laureate w wersji 4x4 choć Moja Pani ma wątpliwości "po co to?" (w domyśle 6,5 kPLN extra) Ja uważam, że poza wypadami w lekki teren (biegówki, astro) układ przeniesienia zastosowany w Dusterze, byłby jak znalazł na oblodzonej czy zaśnieżonej "normalnej polskiej drodze", czy w przypadku tęgiej ulewy.
Koledzy mnie straszą z kolei, że w 4x4 będzie więcej do psucia, bo:
-bardziej skomplikowane tylne zawieszenie(więcej przegubów)
-nawet w trybie 2WD elementy tylnego mostu się kręcą, a to łożyska itp itd.
-większe opory ruchu
Trochę się biję z myślami jeśli chodzi o wersję przeniesienia napędu: 2WD ? 4WD ?
Wszystko ma swoje zady i walety...
_______________________________________________________________
P.S.1:
W RZ na razie nie przyjmują zamówień na 4WD,
P.S.2:
Jest szlaban od Centrali na sprzedaż Dusterów przeznaczonych na rynek PL do DE
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-04-19, 21:27, w całości zmieniany 1 raz
Aha, umknęło mi, że:
- dostrzegłem w pasie przednim, za atrapą chłodnicy pionowy element wzmacniający, natomiast sama klapa wygląda konstrukcyjnie na bardziej człekoprzyjazną, w razie nie daj boś'u, bliskiego kontaktu. Czyżby wnioski z wyników testów zderzeniowych Logana i Sandero ?
-jest filtr przeciwpyłkowy. Wymacałem.
-wibroizolacja dodana na wewnątrz komory silnika, na jej tylnej grodzi.
-brak uszczelki od pokrywy tejże komory (jeśli kupię D., to zainwestuję w uszczelkę od drzwi do CC ;) )
-izolacja akustyczna na klapie tylko w dCi)
-wycieraczki nie haczą przy odwodzeniu o klapę silnika (co ma często miejsce w wielu wsp. autach, w tym renówkach)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-19, 22:19
piotrres napisał/a:
A jak układ kierowniczy, Jack? Czy w der AŚ nie napiszą, że nieprecyzyjny
Nie zauważyłem czegoś na niekorzyść, także układ kierowniczy jest według mnie precyzyjny.
piotrres napisał/a:
Czy mógłbyś rozwinąć temat, bo mnię to trochę zmartwiło.
Bo to wygląda tak, że w Sandero czy loganie w benzyniakach mamy tak, że luz jest w połowie drogi pomiędzy jedynką a dwójką.
W dusterze 1.6 jest trochę inaczej : luz jest w 1/3 pomiędzy dwójką a 2/3 pomiędzy jedynką.
Czyli jedynka wchodzi w miarę normalnie, ale dwójka to jakoś dziwnie. Często miałem wrażenie że nie weszła - a okazywało się, że dwójka już się zasprzęgliła. Podobnie czwórka.
Jeszcze zwróciłem uwagę na mały wyświetlacz pod radiem.
Z prawej strony jedna ikonka wskazuje na niezapięte pasy (kierowcy i/lub pasażera)
Natomiast z lewej strony wyświetlacza pokazywana jest ikona poduszki powietrznej pasażera lub kierowcy (nie sprawdzałem aż tak dokładnie)
piotrres napisał/a:
wibroizolacja dodana na wewnątrz komory silnika, na jej tylnej grodzi.
A to nie tylko w Dieslu ?
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-04-19, 22:26, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-20, 12:15
Na 100% są tylko dwie ikony.
Po lewej od poduchy.
Po prawej od niezapięcia pasów kierowcy lub pasażera - sprawdzałem to, zgasła ikona dopiero wtedy jak pasażer i kierowca miał zapięte pasy.
Hmm, a co jakbym jechał bez pasażera ? To wtedy non stop się świeci ta ikona ?
Tego już nie sprawdzałem.
a co jakbym jechał bez pasażera ? To wtedy non stop się świeci ta ikona?
Nie, oprócz kontaktu w zapięciu pasa powinien jeszcze być czujnik zajętości miejsca pod siedzeniem - przecież inaczej nie miałoby to właśnie zbyt wielkiego sensu...
W dusterze 1.6 jest trochę inaczej : luz jest w 1/3 pomiędzy dwójką a 2/3 pomiędzy jedynką.
Czyli jedynka wchodzi w miarę normalnie, ale dwójka to jakoś dziwnie. Często miałem wrażenie że nie weszła - a okazywało się, że dwójka już się zasprzęgliła. Podobnie czwórka.
To mi przypomina zachowanie się skrzyni biegów w LR FreeLanderze I 1.8 16V zaprzyjaźnionego weterynarza. Ale tamten silnik to BMW
jackthenight napisał/a:
piotrres napisał/a:
...wibroizolacja dodana wewnątrz komory silnika, na jej tylnej grodzi.
A to nie tylko w Dieslu ?
Właśnie dlatego zwróciłem na to uwagę...
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Gość
Wysłany: 2010-04-22, 08:38
Witam wszystkich na forum
Wczoraj również miałem przyjemność odbyć jazdę testową Dusterem 1,6 16V. Wrażenia odniosłem całkiem pozytywne.
Zauważyłem, że bardzo ładnie wybierał nierówności na drodze.Przejechałem przez torowisko z dość dużą prędkością i nie poczułem specjalnie tych dziur.
Często jeżdzę tam swoim autem i muszę zwalniać do 40km/h.
Biegi w tej sztuce co jeżdziłem wchodziły według mnie normalnie, może lekko "haczyły".
Z ciekawostek co zobaczyłem to klapa silnika jest otwierana na teleskopie a przyciski do otwierania tylnych szyb umieszczone są z tyłu nisko po środku , a nie na drzwiach ale dzięki temu kierowca jadąc sam może sobie uchylić tylną szybę.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-22, 12:27
mikepl napisał/a:
przyciski do otwierania tylnych szyb umieszczone są z tyłu nisko po środku , a nie na drzwiach ale dzięki temu kierowca jadąc sam może sobie uchylić tylną szybę.
Czegoś nie rozumię...We wszystkich samochodach z elektrycznie sterowanymi szybami (przód i tył) z którymi miałem styczność sprawa wygląda tak, że kierowca na swoich drzwiach może otwierać/zamykać szyby we wszystkich drzwiach, a w pozostałych drzwiach tylko jedno, "własne" sterowanie dla danego okna? Słowem : kierowca moze sterować wszystkimi,a pasażerowie tylko "swoimi" szybami)
W Daciach to inaczej wygląda?
We wszyskich drakulkach z elektrycznym napędem szyb jest tak, że kierowca ma dostęp do sterowania przednimi na konsoli centralnej. Tylne szyby podnosisz/opuszczasz przy użyciu przycisków na końcu tunelu środkowego. Zatem kierowca i przedni pasażer mają dostęp do obsługi przednich i tylnych okien, a pasażerowie z tyłu tylko do "swoich". Aha, jak bachory z tyłu za bardzo bawią się oknami, to na tunelu, obok lewej przedniej nogi przedniego pasażera jest przycisk blokady okien.
Z bocznego siedzenia na kanapie bez problemu sięgam do przełącznika szyb na tunelu centralnym. minus tego rozwiązania, to to, że się będzie tam zbierał brud, a i dzieciaki mogą je "zbuciorzyć"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-04-22, 18:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-22, 13:43
A to trochę dziwne...Jako kierowca lubię mieć narzędzie włądzy pod ręką:D Choć same sterowanie na konsoli środkowej ejst znane np fiata seicento gdzie bywa mylone ze sterowaniem głośności radia:D
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-04-22, 16:12
benny86 napisał/a:
mikepl napisał/a:
przyciski do otwierania tylnych szyb umieszczone są z tyłu nisko po środku , a nie na drzwiach ale dzięki temu kierowca jadąc sam może sobie uchylić tylną szybę.
Czegoś nie rozumię...We wszystkich samochodach z elektrycznie sterowanymi szybami (przód i tył) z którymi miałem styczność sprawa wygląda tak, że kierowca na swoich drzwiach może otwierać/zamykać szyby we wszystkich drzwiach, a w pozostałych drzwiach tylko jedno, "własne" sterowanie dla danego okna? Słowem : kierowca moze sterować wszystkimi,a pasażerowie tylko "swoimi" szybami)
W Daciach to inaczej wygląda?
A to trochę dziwne...Jako kierowca lubię mieć narzędzie włądzy pod ręką:D Choć same sterowanie na konsoli środkowej jest znane np fiata seicento gdzie bywa mylone ze sterowaniem głośności radia :D
Pan i Władca ... a tu porszę "Dacia Demokratka"
Czy ktoś próbował głosować tymi przyciskami ? Puczu można jednak dokonać za pomocą przełącznika o którym pisałem wyżej.
____________________________________________
P.S. "Demokratka" to był Chevrolet Fleetmaster, swego czasu ulubione auto Wadzy Ludowej
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-22, 18:12
No ok, ale np jeśli jadę sam a chce lekko schłodzić wnętrze bez używania klimy poprzez otwarcie tylnich szyb (żeby nie wiało po uszach, na trasie to bywa problematyczne przy większej prędkości) to wygodniej jest mi je otworzyć sterownikiem na drzwiach kierowcy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-22, 19:01
Spokojnie benny sam otworzysz tylną szybkę w dacii - nie ma z tym żadnych problemów.
Przełączniki są za dźwignią ręcznego, dostęp do nich dla kierowcy jest wygodny i nie sprawia żadnych problemów.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-22, 20:25
benny86 napisał/a:
Ok, ale każdy ma jakieś swoje preferencje, ja wole mieć przełączniki pod ręką w miejscu,w którym intuicyjnie bym ich szukał...wszystko kwestią gustu:)
Dokładnie , po prostu się przyzwyczaiłeś, ja wcale intuicyjnie bym ich nie szukał lewą ręką gdzieś przy drzwiach, bo nigdy wcześniej nie miałem elektrycznych szyb. Poza tym również lewą ręką trzeba się nauczyć korzystać z przycisków - zawsze prawą ręką jest wygodniej robić cokolwiek.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-04-22, 20:26, w całości zmieniany 1 raz
Wiesz co, benny86 - a może, skoro już się udzielasz na daćkowym forum, to może np poszedłbyś kiedyś do salonu i w ogóle obejrzał jakąkolwiek Dacię, hm? ((((;
Ad rem: w warszawskim salonie w Alejach Jerozolimskich też w końcu pojawił się Dusterek (1.6 16V 4x2 Laureate czarny) i dzisiaj go sobie obejrzałem.
(Z jazdami poczekam na 4x4).
Mówiąc krótko: fajny! (:
Ogólnie - widać postęp w jakości. Autko bardzo zgrabne i praktyczne - wsiada się i siedzi wysoko, miejsca w środku bardzo dużo, a te brązowe plastiki rzeczywiście lepsze niż na zdjęciach (chociaż mimo wszystko mi się nie podobają).
Z ciekawostek: chyba nikt nie zwrócił na to uwagi, a siedzisko kanapy z tyłu okazuje się być znacznie głębsze niż w reszcie daciek - z dobre 5 cm? Dobrze to rokuje komfortowi.
Przy okazji sprawdziłem: owo siedzisko oczywiście bez problemu podnosi się do pionu (i wymontowuje, w razie potrzeby) - a chociaż dzięki temu położone oparcia mimo wszystko nie tworzą jednak płaskiej powierzchni (równo z podłogą bagażnika), to przynajmniej jest ona pozioma, nieco też powiększając dostępną przestrzeż bagażową.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum