Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-04-02, 13:36
Że tego co wiem, zawietrzne serwisy LPG raczej nie wyregulują instalacji fabrycznej.
Co do wyboru 1.0lpg vs 1.3pb weź pod uwagę docelowy sposób eksploatacji samochodu - zainteresuj się konsekwencjami stosowania wtrysku bezpośredniego benzyny we współczesnych silnikach.
Lepiej przed niż po zakupie ;)
Witam mam pytanie odnośnie wymiany filtra fazy ciekłej dustera 1.6 rocznik 2019 fabryczna instalacja jak się dostać do filtra przy reduktorze z góry widzę że utrudnione po wyjęciu filtra powietrza
Witam mam pytanie odnośnie wymiany filtra fazy ciekłej dustera 1.6 rocznik 2019 fabryczna instalacja jak się dostać do filtra przy reduktorze z góry widzę że utrudnione po wyjęciu filtra powietrza
Z góry sprawa utrudniona... Trzeba by dać dobrego "nura" by tam sięgnąć. Od strony lewego koła dostęp masz bezproblemowy.
Ja bym kupił filtry (ceny w mojej ocenie nie są straszne - do 1.6 SCe filt gazu fazy ciekłej kosztuje OE w okolicach 150zł) i z całą resztą pojechał do innego warsztatu.
Witam mam pytanie odnośnie wymiany filtra fazy ciekłej dustera 1.6 rocznik 2019 fabryczna instalacja jak się dostać do filtra przy reduktorze z góry widzę że utrudnione po wyjęciu filtra powietrza
Z góry sprawa utrudniona... Trzeba by dać dobrego "nura" by tam sięgnąć. Od strony lewego koła dostęp masz bezproblemowy.
Tak wiem , tylko jak odkręcić tę blachę która osłania filtr fazy ciekłej? Od strony nadkola jest jedna śruba , ale chyba jest druga z drugiej strony.
Pozdrawiam Jacek
600 zł za 1h roboty ? To jakiś żart?. W ogóle ostatnio to mocno się zastanawiam czy mój przegląd przy 30 tysiącach km to nie będzie ostatni. Przeglądy gwarancyjne są drogie. Okej tylko gdy jest jakiś problem to aso i tak nie umie go rozwiązać albo robi WSZYSTKO żeby odwrócić kota ogonem i nara. Po co taki coś ? 3 wizyty żeby jedną pierdółkę załatwić. Dla mnie marnotractwo czasu za które mi nikt nie zwróci a potem płać krocie za te przeglądy gwarancyjne które nic nie wnoszą na dobrą sprawę. Czemu nie wnoszą ? bo jak jest jakiś problem to udają głuchych i ślepych. ahh tak tak to może być.
@Edit Powiedzmy że nie robię już tych śmiesznych przeglądów u nich i trawę gwarancję np na silnik. Jak to się ma np do akcji serwisowych ? Przykładowo jest do wymiany turbina/ element chłodnicy lub nawet coś bezpośrednio od silnika. Rozumiem że i tak powinni to wymienić jak nawet nie mam gwarancji ? Przynajmniej tak było w mojej 15 letniej toyocie gdy wezwali do aso kilka lat temu żeby coś tam wymienić bodajże coś z poduszkami powietrznymi ?
Ostatnio zmieniony przez Jarekf3d 2023-05-03, 09:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2023 Posty: 42 Skąd: SK
Wysłany: 2023-05-04, 19:12
Aktualnie gdy konfigurujemy Sandero w ofercie jest zbiornik LPG 40 litrów i z rozmowy w salonie wynika że jest to prawdziwe 40l a nie 35-36 czyli 80% napełnienie zgodnie ze specyfikacją techniczną butli/zaworu. Czy jest ktoś w stanie potwierdzić lub zaprzeczyć?
Mam SS 2021 i Joggera 2022 , w obu wchodzi po 42l gazu do pustego zbiornika.
To masz jeszcze zbiornik 50 litrów. Ja mam SS z 2021 i też mam 50 litrów (wg dokumentów homologacyjnych). Tylko u mnie niestety nie wchodzą 42 litry na pusty a jak jest 32L to się cieszę... Zaproponowano mi w ASO wymianę wielozaworu z pływakiem bo żadne regulacje i doginania nie wchodzą w grę. Nie wiem czy to coś poprawi. Podobno zależy jaka sztuka...
Wyciągnij sam wielozawór i wywal odcienie przy 80 % to jest bzdura legislacyjna. Większość gaziarzy tak jeździ i ja też od 3 lat. Nawet jak miało by rozerwać zbiornik co jest niemożliwe to otworzy się zawór bezpieczeństwa przy 16 atm. Te durne przepisy wzięły sie ze zbiorników gruntowych gdzie są duże wahania temperatur i nabity zbiornik w zimę w lato przy 40 C mogło by rozszczelnić, na stacji i tak masz max 3 bary to nie jesteś wstanie tego zbiornika przeładować.
Wyciągnij sam wielozawór i wywal odcienie przy 80 % to jest bzdura legislacyjna. Większość gaziarzy tak jeździ i ja też od 3 lat. Nawet jak miało by rozerwać zbiornik co jest niemożliwe to otworzy się zawór bezpieczeństwa przy 16 atm. Te durne przepisy wzięły sie ze zbiorników gruntowych gdzie są duże wahania temperatur i nabity zbiornik w zimę w lato przy 40 C mogło by rozszczelnić, na stacji i tak masz max 3 bary to nie jesteś wstanie tego zbiornika przeładować.
oczywiście projektowałeś taki zbiornik, robiłeś testy i przyjmujesz pełną odpowiedzialność jeśli okaże się że to jednak nie jest bzdura.
Tak na marginesie to ciśnienie w zbiorniku LPG może osiągać wartości 2 MPa, ciśnienie rozrywające projektowane to 6,75 MPa a rzeczywiste 12 MPa.
Oblicz sobie jak te wartości mają się do Twoich 16 atmosfer
Ostatnio zmieniony przez chrom6 2023-05-08, 10:42, w całości zmieniany 1 raz
po 11 latach , 140 tyś km i wymienionych 3 kompletach wtrysków dziś się żegnam z tym rakiem zwanym fabryczną instalacją landi reno. Gówniane medy które mimo czyszczenia w wanienkach ultradźwiękowych po jakimś czasie zaczynały przepuszczać paliwo , zablokowany sterownik który jakiś debil ustawił w tryb testu po każdym uruchomieniu co przy złym odczycie poziomu lpg blokowało rozruch i źle napisana mapa to najlepsze powody żeby nie płakać po tym "dedykowanym "rozwiązaniu.
Po strojeniu na sondzie afr samochód w końcu na bucie idzie ogniem , wcześniej go skutecznie zalewało kiedy sonda się odłączała od obciążenia silnika.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2023-05-09, 22:46, w całości zmieniany 2 razy
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2023 Posty: 42 Skąd: SK
Wysłany: 2023-05-10, 16:36
sobol1976 napisał/a:
rafalm1978 napisał/a:
Mam SS 2021 i Joggera 2022 , w obu wchodzi po 42l gazu do pustego zbiornika.
To masz jeszcze zbiornik 50 litrów. Ja mam SS z 2021 i też mam 50 litrów (wg dokumentów homologacyjnych). Tylko u mnie niestety nie wchodzą 42 litry na pusty a jak jest 32L to się cieszę... Zaproponowano mi w ASO wymianę wielozaworu z pływakiem bo żadne regulacje i doginania nie wchodzą w grę. Nie wiem czy to coś poprawi. Podobno zależy jaka sztuka...
Czy zawór na butli ma wskazówkę obrazującą napełnienie butli czy nic nie ma a jedynym wskaźnikiem jest dodatkowy wyświetlacz lub wskaźnik na ekranie?. Pytam bo w obecnym aucie miałem wymianę butli i zaworu to wg serwisu nie ma już zaworów z wskazówką. Albo kłamali i zamontowali co im pasowało. Gdyby była wskazówka na zaworze to można by porównać wskazanie z rzeczywistym napełnieniem.
Czy zawór na butli ma wskazówkę obrazującą napełnienie butli czy nic nie ma a jedynym wskaźnikiem jest dodatkowy wyświetlacz lub wskaźnik na ekranie?.
U mnie to wygląda tak fabrycznie. Jest podziałka i prawdopodobnie wskaźnik poziomu. W środku tego wskaźnika jest jakiś układ scalony. Co to? Może jednak jest możliwa kalibracja programowa?
Edit: to jest prawdopodobnie wskaźnik: LR616506000-D27 i jest z wyglądu taki jak ten produkt
Jeśli tak to wyraźnie jest napisane, że można go kalibrować i ustawić wskazania programowo.
W ASO zdecydowanie zaprzeczali... Ktoś to może potwierdzić?
IMG_20220815_185847.jpg
Plik ściągnięto 43 raz(y) 223,68 KB
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-05-10, 17:37, w całości zmieniany 3 razy
Witam mam pytanie odnośnie wymiany filtra fazy ciekłej dustera 1.6 rocznik 2019 fabryczna instalacja jak się dostać do filtra przy reduktorze z góry widzę że utrudnione po wyjęciu filtra powietrza
Z góry sprawa utrudniona... Trzeba by dać dobrego "nura" by tam sięgnąć. Od strony lewego koła dostęp masz bezproblemowy.
Tak wiem , tylko jak odkręcić tę blachę która osłania filtr fazy ciekłej? Od strony nadkola jest jedna śruba , ale chyba jest druga z drugiej strony.
Pozdrawiam Jacek
Na zdjęciu przedstawiłem Tobie osłonę z mojego Dustera. Masz rację jedną odkręca się od dołu, drugą od góry. Po czym trzeba lekko odchylić reduktor żeby ją wysunąć.
RTS w Elblągu przy wymianie filtrów jakimś cudem "ułamał się sam/ukruszył ze starości króciec od reduktora"
na część czekam a zarazem na odbiór auta już 3 dzień. Trochę popatrzyłem i nie ma możliwości by samo się to zrobiło - patrz ze starości. Czy mam prawo odmówić zapłaty za ów króciec?
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
RTS w Elblągu przy wymianie filtrów jakimś cudem "ułamał się sam/ukruszył ze starości króciec od reduktora"
na część czekam a zarazem na odbiór auta już 3 dzień. Trochę popatrzyłem i nie ma możliwości by samo się to zrobiło - patrz ze starości. Czy mam prawo odmówić zapłaty za ów króciec?
plastikowy? mógł sie poddac przy demontażu własnie ze starosci
Dacia Sandero stepway 0.9 z 2018:
dzwoniłem dzisiaj do ASO, gdyż pasuje zmienić filtry gazu. Usłyszałem wycenę około 650zł (części + robocizna). Raczej nie skorzystam, zważywszy, że zadzwoniłem również do polecanego mechanika LPG i tam powiedzieli mi już, że będzie to koszt w okolicach 350zł.
Tak w ogóle, to co ile wymieniacie te filtry? Gdzie nie czytam, to inaczej piszą.
Ostatnio zmieniony przez WhisperingDef 2023-08-11, 14:50, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum