DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG FABRYCZNE czy od DEALERA na miejscu????
Autor Wiadomość
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-05-07, 20:42   

Cytat:
6.gwarancja na 5 lat

Dla mnie na przykład to nie byłby żaden atut - 5 lat przepłacania za serwis w ASO, powiedzmy że przy moich przebiegach to 10 wizyt, każda średnio dwie stówy droższa (150kkm to może się załapać i sprzęgło i dwumasa, klocki i tarcze hamulcowe na pewno, cała masa filtrów i płynów)...
Pomijając fakt że ostatnie 1.5 roku nie zmieściłbym się w limicie 100kkm...

Nie ma co się łudzić, że w ASO są dobrzy fachowcy. Są raczej tacy sobie i stażyści. Wystarczy się trochę przyjrzeć...
Innymi słowy ZAPŁACENIE za to żeby na dwa lata dłużej związać się z ASO w mojej ocenie jest bez sensu - wszystkie ewentualne wady i tak wyjdą w ciągu pierwszego roku, max dwóch lat.
PS Sprawdzajcie czy po wymianie oleju w ASO olej został wymieniony, sprawdzajcie czy klocki zakwalifikowane do wymiany faktycznie są do wymiany (ile zostało do rowka kontrolnego) etc. I najważniejsze - zawsze zabierać stare części. Z perspektywy roku/dwóch różne sprawy mogą wyjść (na przykład sklejony halogen, przy fakturze dla ubezpieczyciela za nowy)...
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-08, 09:22   

Rozumiem Twoje racje, ale np. ja nawet po gwarancji serwisuję samochód w ASO, więc dla mnie to nie problem.

Wiem, że pisałeś ogólnie, ale jak ktoś zakłada LPG, to raczej problemy z kołem dwumasowym go nie dotyczą.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3754
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-08, 10:25   

Ale kto Ci karze wymieniać klocki,tarcze, rozrząd czy sprzęgło w ASO ? Jeżdżę tam na obowiązkowe przeglądy korzystając z ryczałtowego na Motrio lub ze swoimi częściami - przepłacam te 100 PLN na rok. Oprócz tego w ciągu 5 lat gwarancji czeka mnie tylko jednokrotna wymiana świec , płynu chłodnicy i hamulcowego - razem pewnie ze 250 PLN. To nie jest wysoka cena za spokój i możliwość bezpłatnej naprawy przez 5 lat.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-05-08, 12:06   

Cytat:
Rozumiem Twoje racje, ale np. ja nawet po gwarancji serwisuję samochód w ASO, więc dla mnie to nie problem.

Nie zrozumieliśmy się - te 2-3lata to wystarczająca gwarancja. Zapłacenie za 2 dodatkowe lata bez zwiększenia limitu kilometrów daje Ci tylko pewność, że za nie zapłaciłeś.
Czy skorzystasz? Jeśli robisz mniej niż 20kkm to może tak, jeśli nie to i tak Ci się trochę urwie.
O tyle dobrze, że zarówno Ty jak i ja mamy możliwość zmiany ASO, bo w naszych okolicach jest ich mnóstwo, ale są rejony gdzie nigdy nie zgodziłbym się dać komuś wyłączności na serwisowanie swojego samochodu.

Generalnie gwarancja nieświadomie prowadzi z każdą usterką do serwisu - a nikt nie naprawi Ci gwarancyjnie, na przykład obgryzionych przez gryzoni przewodów.
Zgadzam się że wszystko co eksploatacyjne można wymieniać poza ASO - ale jak mam wymienić sprzęgło poza ASO, a później dowiedzieć się w ASO, że skrzynia biegów rozleciała się bo ktoś założył nie takie sprzęgło i jak chcę to mogę im dać worek pieniędzy i naprawią, albo wynająć lawetę i jechać do gościa który mi założył to sprzęgło to...
Przykład jest oczywiście przykładem. Wszystko czego się człowiek dotknie w samochodzie przestaje dotyczyć gwarancja.
Jeśli brałbym LPG, to wolałbym fabryczne, pozostając przy standardowej gwarancji na 3 lata. Btw Sandero serwisowałem w ASO do 45kkm czyli przez niecałe 2lata. Później wybrałem lepszy serwis.
W pierwszym ASO (Tandem Będzin) po nieudolnej naprawie blacharskiej nigdy nie zostawiłbym żadnego samochodu (po jakimś czasie zostałem nawet zaproszony na to żeby coś wyjaśnić i żeby zostać przeproszonym - nic nie chciałem tylko żeby skserowali mi historię naprawy MOJEGO samochodu, kupionego u tych państwa, z moim podpisem odbioru na każdej fakturze, z fakturami za serwis na MOJĄ firmę - brak mi słów na to że odezwali się do RP, że nie jestem i nie byłem ich klientem).
A w grupie Pietrzak przestałem jak zalecili mi wymianę klocków i tarcz, w momencie gdy klocki były prawie nie zużyte - wiem bo sam sobie wymieniłem po dodatkowych kilkunastu tysiącach i widziałem że nadal są w dobrym stanie.

Dlatego nigdy więcej żaden mój samochód nie będzie serwisowany w ASO, przez dłużej niż rok
Ostatnio zmieniony przez czaju 2014-05-08, 12:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-08, 12:54   

Ja mam sandero z instalacją od Dealera i Logana z instalacją fabryczną. Jak narazie z Loganem jeździłem na gwarancji, a Sandero zaczyna już lecieć 5. rok i nic się nie dzieje, więc narazie jestem bardziej zwolennikiem instalacji dokładanej ;-) Ale u mnie akurat wiem, kto w serwisie te instalacje zakładał, bo serwis sobie do tego bierze podwykonawcę i przez to przy Sandero się zdecydowałem.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3754
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-08, 13:43   

czaju napisał/a:
Wszystko czego się człowiek dotknie w samochodzie przestaje dotyczyć gwarancja.

Ale skąd ten pomysł ? Oczywiście ASO nie udzieli gwarancji na awarię sprzęgła czy rozrządu wymienionego poza ich siecią ale to nie oznacza że jeśli np. zepsuje się synchronizator w skrzyni lub w silniku zacznie przeciekać uszczelka miski olejowej czy simmeringu wału to nie mamy prawa tego reklamować. W przypadkach spornych (np. awaria koła zamachowego po wymianie sprzęgła spowodowana jakaś wadą fabryczną) zawsze pozostaje rzeczoznawca.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-05-08, 14:13   

Cytat:
mamy prawa tego reklamować. W przypadkach spornych (...) zawsze pozostaje rzeczoznawca.


Zawsze masz prawo żądać.

Nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie 1 dzień między poniedziałkiem a piątkiem potrafi stanowić spory problem - bo przykładowo mam zaplanowaną delegację do klienta, do którego mimo że bym chciał komunikacją miejską nie dojadę, a Ty chciałbyś mnie pozbawić samochodu na całe tygodnie...
Właśnie myślałem, że gwarancja jest po to żeby być spokojnym, a nie zastanawiać się czy mi ją uznają, czy nie, a jeśli nie to szukać rzeczoznawcy, a jeśli jednak słusznie nie to jeszcze zapłacić za niego.

Żeby nie było - stać mnie na przepłacanie w ASO, jednak wolę (i jak narazie słusznie) nie przepłacać, kupować porządne części i odkładać kasę którą miałbym zostawić w ASO z myślą np. o samochodzie zastępczym na czas naprawy czegoś eksploatacyjnego. Jak samochód na gwarancji miałby stać przez 2miesiące w serwisie czekając na różne opinie (a na tą jedną zawsze będzie czekał kilka dni w przypadku chociażby najmniejszej wątpliwości) to dla mnie jest to równoznaczne ze sporym wydatkiem na rzecz wypożyczalni i utratą wartości mojego pojazdu przez ten czas.

Niestety z tego co mi wiadomo żaden producent nie daje samochodu na czas naprawy gwarancyjnej, jak również nie rekompensuje zmniejszenia wartości pojazdu związanej z upływem czasu.

Tak jak na początku zaznaczyłem. DLA MNIE 5lat gwarancji to żaden atut, taka już moja specyfika, że samochód ma być jak najszybciej naprawiony, a nie naprawiony "za darmo", które spłacę na przeglądach...
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-08, 15:06   

jakieś straszne historie, miesiące bez samochodu, takie coś chyba już nigdzie się nie zdarza. serwis Dacii ma takie ceny że na swoich materiałach nie wychodzi dużo drożej. Poza tym sporo zależy od auta. Z 1.5 dci nie ryzykuje i mam 5 lat gwarancji. Gdybym miał mniej ryzykowną wersję faktycznie bym przemyślał.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3754
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-08, 15:36   

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi czaju ? Robię przeglądy obowiązkowe w ASO tylko po to aby utrzymać gwarancję i żeby w razie jakiejś poważnej awarii (zmielenie skrzyni, zatarcie silnika albo spalenie komputera wtrysku) mieć możliwość darmowej naprawy. Chyba że nie zależy Ci na kasie i bez mrugnięcia okiem wykładasz kasę na takie naprawy z własnej kieszeni, a to przepraszam :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-08, 16:20   

Tutaj racja , do aso należy jeździć tyko po to aby utrzymać gwarancje .
Aso to partacze i krętacze więc trzeba ich unikać ;-)
Warto mieć swojego zaufanego mechanika , tacy zwykli też robią grube wałki a potem samochód się psuje .
A najlepiej to robić samemu dlatego kupiłem dacie bo prosta jak polonez .
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-08, 16:38   

johnson napisał/a:
jakieś straszne historie, miesiące bez samochodu, takie coś chyba już nigdzie się nie zdarza. serwis Dacii ma takie ceny że na swoich materiałach nie wychodzi dużo drożej. Poza tym sporo zależy od auta. Z 1.5 dci nie ryzykuje i mam 5 lat gwarancji. Gdybym miał mniej ryzykowną wersję faktycznie bym przemyślał.


Jak się nie zdarza?
Wczoraj minął praktycznie miesiąc od kiedy ASO naprawia moje auto (z małymi przerwami).
Gdybym nie wymusił zastępczego to chodziłbym pieszo, bo z badziewnego assistance Dacii auto zastępcze nie przysługuje.

Co gorsza - z naprawą są tak samo daleko w polu jak byli, niby twierdzą że Renault napisało dla nich specjalną nakładkę na soft do mojego silnika, w wyniku czego obroty już nie falują, ale nadal nie mają zielonego pojęcia o co chodzi z niezgodnościami zużycia paliwa między kompem pokładowym a rzeczywistością i co za tym idzie, z przepałami.

Tak szybko więc swojego auta nie zobaczę.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-05-08, 17:11   

johnson napisał/a:
jakieś straszne historie, miesiące bez samochodu, takie coś chyba już nigdzie się nie zdarza.


^^^ Polecam Turbo Kamerę na TVN Turbo - wszędzie jest tak samo - jest dobrze dopóki wszystko działa a klient chce w serwisie tylko zostawić pieniądze.
Znajomy kiedyś proponował mi kontakt z pracownikiem ASO, który sprzedaje całe beczki oleju z ASO, który nie został wymieniony w samochodach objętych gwarancją... Zresztą - nawet na forum znalazły już się osoby, którym nie wymieniono oleju... A skąd taka praktyka? Ano nic się nie stanie przez 100kkm, a nawet jeśli to przecież jest gwarancja...

johnson napisał/a:

serwis Dacii ma takie ceny że na swoich materiałach nie wychodzi dużo drożej. Poza tym sporo zależy od auta.

Przykładowo za wymianę oleju w Dusterze na Motul 0720, z wymianą filtra na Purfluxa płaciłem ~230zł. W Renault przy wymianie na zalecanego Elfa i filtr Motrio w Sandero wychodziło mi jakieś 320zł... Blisko 30% więcej, a i olej nie musiał być pod DPF'a. Byle jakie klocki do Sandero wyceniono mi na 140zł... Tarcze chyba 400zł - jest tanio - owszem, dopóki nie trzeba czegoś zrobić.

johnson napisał/a:

Z 1.5 dci nie ryzykuje i mam 5 lat gwarancji. Gdybym miał mniej ryzykowną wersję faktycznie bym przemyślał.

Nie spotkałem żadnego 1.5dci który klękł by przed 100kkm, czyli tam gdzie kończy się gwarancja.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2014-05-08, 17:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-05-08, 17:15   

DrOzda napisał/a:
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi czaju ? Robię przeglądy obowiązkowe w ASO tylko po to aby utrzymać gwarancję i żeby w razie jakiejś poważnej awarii (zmielenie skrzyni, zatarcie silnika albo spalenie komputera wtrysku) mieć możliwość darmowej naprawy. Chyba że nie zależy Ci na kasie i bez mrugnięcia okiem wykładasz kasę na takie naprawy z własnej kieszeni, a to przepraszam :)

Jeśli mam miesiąc czekać na samochód i wynajmować coś za (w dobrej cenie) 100zł dziennie i upominać się o swoje to... w sumie co za różnica gdzie naprawię ten samochód? Ten tydzień u mechanika mam za nieserwisowanie w ASO.
Poza tym, grubsze awarie to grubsze przebiegi niż symboliczne 100 000km.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2014-05-08, 17:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-08, 17:28   

czaju napisał/a:

Nie spotkałem żadnego 1.5dci który klękł by przed 100kkm, czyli tam gdzie kończy się gwarancja.


Sprecyzuj "klękł".
Mój nie ma jeszcze 4000 przebiegu, w obecnym stanie nie nadaje się do użytku, a ASO nie potrafi go naprawić.
Dla mnie to znaczy że "klękł".

Gwarancja się więc nie przyda, prędzej rękojmia w celu zwrotu ceny kupna.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-08, 18:49   

czaju napisał/a:


^^^ Polecam Turbo Kamerę na TVN Turbo - wszędzie jest tak samo - jest dobrze dopóki wszystko działa a klient chce w serwisie tylko zostawić pieniądze.
Znajomy kiedyś proponował mi kontakt z pracownikiem ASO, który sprzedaje całe beczki oleju z ASO, który nie został wymieniony w samochodach objętych gwarancją... Zresztą - nawet na forum znalazły już się osoby, którym nie wymieniono oleju... A skąd taka praktyka? Ano nic się nie stanie przez 100kkm, a nawet jeśli to przecież jest gwarancja...

To są incydenty w skali więc nic nie znaczą. Reszta to kradzież.
czaju napisał/a:

Przykładowo za wymianę oleju w Dusterze na Motul 0720, z wymianą filtra na Purfluxa płaciłem ~230zł. W Renault przy wymianie na zalecanego Elfa i filtr Motrio w Sandero wychodziło mi jakieś 320zł... Blisko 30% więcej, a i olej nie musiał być pod DPF'a. Byle jakie klocki do Sandero wyceniono mi na 140zł... Tarcze chyba 400zł - jest tanio - owszem, dopóki nie trzeba czegoś zrobić.

Materiały możesz kupić jakie chcesz, a robocizna raz w roku nie jest aż taką różnicą. Pisałem o koszcie robocizny. Dobry warsztat na poziomie wcale nie jest dużo tańszy i nie mówie o Heńku z jednym podnośnikiem, który wieczorami dłubie na boku. Mówie o warsztacie gdzie dają auto na czas naprawy itd.
czaju napisał/a:

Nie spotkałem żadnego 1.5dci który klękł by przed 100kkm, czyli tam gdzie kończy się gwarancja.

Tego nie wiem. Miałem przedłużenie za darmo. Sprzedam na pewno przed końcem, żeby się nie stresowac.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-05-08, 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-08, 20:12   

Ja wam napisze z doświadczenia .
Czym gorzej wygląda warsztat tym lepiej naprawia samochody .W takim ładnym połowy rzeczy z faktury wam nie zrobią a jeszcze zaszkodzą bo zaoszczędzą np. na uszczelniaczach .
Kiedy przerzuciłem się na spelunki samochód przestał mi się psuć , teraz robię u sąsiada w garażu (najlepiej )
_________________
Moje auto
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-05-08, 20:45   

Cytat:
teraz robię u sąsiada w garażu (najlepiej
A lodgy też tam naprawiacie ? :mrgreen:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-08, 21:19   

to nie jest taka prowizorka jak myślicie .
Mam na działce sąsiada co całe życia samochody robi , cała wieś u niego naprawia jest to dla niego sposób na dodatkowy zarobek .
Wszystko co jest prostkę ci naprawi z TCE może by sobie nie poradził , dacia to wdzięczne auto do naprawy bo jest proste denerwuje tylko że wszystko jest na zapinki czasami jednorazowych .

W warszawie bym im nawet kół do zmienienia nie dał bo jeszcze by nie dokręcili .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-08, 21:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-05-08, 21:40   

Ale Ja pytam poważnie :-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-08, 22:34   

niestety ale mieszkam po drugiej stronie warszawy , a działkę mam przy trasie na augustów pod pułtuskiem .
Ale w Piasecznie jest dużo dobrych warsztatów .
W samej warszawie jest trudno o porządny zakład , na obrzeżach coś zawsze się znajdzie
_________________
Moje auto
 
Imperius 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.8
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-05-09, 04:44   

Cav napisał/a:

Jeśli kiedykolwiek będzie jeszcze gaz (czyt. gdy będą go oferować do uturbionych silników), to tylko fabryczny.


Powinni się dogadać z LPG House jak Kamaz to zrobił. Kupujesz ciężarówkę od dealera Kamaza, LPG House montuje gaz a gwarancja nie przepada. Nie wiem, dlaczego przy osobówkach to nie jest jeszcze normą i te instalacje są takie drogie.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-05-09, 06:57   

johnson napisał/a:
czaju napisał/a:


^^^ Polecam Turbo Kamerę na TVN Turbo - wszędzie jest tak samo - jest dobrze dopóki wszystko działa a klient chce w serwisie tylko zostawić pieniądze.
Znajomy kiedyś proponował mi kontakt z pracownikiem ASO, który sprzedaje całe beczki oleju z ASO, który nie został wymieniony w samochodach objętych gwarancją... Zresztą - nawet na forum znalazły już się osoby, którym nie wymieniono oleju... A skąd taka praktyka? Ano nic się nie stanie przez 100kkm, a nawet jeśli to przecież jest gwarancja...

To są incydenty w skali więc nic nie znaczą. Reszta to kradzież.

czy oby napewno? http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10452
Cytat:

czaju napisał/a:

Przykładowo za wymianę oleju w Dusterze na Motul 0720, z wymianą filtra na Purfluxa płaciłem ~230zł. W Renault przy wymianie na zalecanego Elfa i filtr Motrio w Sandero wychodziło mi jakieś 320zł... Blisko 30% więcej, a i olej nie musiał być pod DPF'a. Byle jakie klocki do Sandero wyceniono mi na 140zł... Tarcze chyba 400zł - jest tanio - owszem, dopóki nie trzeba czegoś zrobić.

Materiały możesz kupić jakie chcesz, a robocizna raz w roku nie jest aż taką różnicą. Pisałem o koszcie robocizny. Dobry warsztat na poziomie wcale nie jest dużo tańszy i nie mówie o Heńku z jednym podnośnikiem, który wieczorami dłubie na boku. Mówie o warsztacie gdzie dają auto na czas naprawy itd.

A aso daje samochód na czas przeglądu? Jeśli nawet to z tego co pamiętam propozycja na poziomie stówa za godzinę.
Nie mogę kupić jakich chce, bo dostanę od ASO do podpisania, że chcę żeby wlali olej, który nie jest zalecany przez producenta.
Cytat:

czaju napisał/a:

Nie spotkałem żadnego 1.5dci który klękł by przed 100kkm, czyli tam gdzie kończy się gwarancja.

Tego nie wiem. Miałem przedłużenie za darmo. Sprzedam na pewno przed końcem, żeby się nie stresowac.

Cav wada fabryczna i tak jest niezgodnością towaru z umową, a nie gwarancją. Jeśli chodzi o 1.5dci, miałem głównie na myśli to co zwykle jest określane mianem tego co w tych silnikach się działo (i zwykle już się nie dzieje), czyli obracające się panewki, turbo etc. Jak się okazuje w Polsce w ramach gwarancji trudno już nawet reklamować wtryskiwacze czy pompę paliwa...
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-09, 09:25   

to incydenty, całą sprzedaż Renault/Dacia to nie forum daciaklub, więc w skali to tylko incydenty.
Co do oleju to trudno żeby nie zwrócili uwagi jak chcesz lać inny niż zaleca producent, jeżeli jest zgodny z zaleceniami to nic im do tego.
Co do samochodu na czas naprawy to myslę że zależy to od czasu trwania. Trudno argumentowac że odstawienie auta na przegląd rozwala Ci wszystkie plany, zwłaszcza że możesz to zaplanować, jeżeli jest to awaria to jest to taka sama lipa i w ASO i poza nim.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-05-09, 09:43   

Cytat:
to incydenty, całą sprzedaż Renault/Dacia to nie forum daciaklub, więc w skali to tylko incydenty.

Dokładnie tak samo jak awaria samochodu objętego gwarancją jest incydentem :).

Nie jest to cała sprzedaż, ale skoro w małej próbce problemów jest tak wiele, nawet domniemując że co druga osoba z problemem trafia na Daciaklub, przyznasz że jest tego sporo.

Na decyzję o przemalowaniu tylnej klapy w Sandero czekałem blisko 2 tygodnie (szczęśliwie taka ustarka nie uniemożliwia jazdy samochodem). Czekanie na naprawę gwarancyjną jest standardem.

Szczęśliwie poza gwarancją istnieje jeszcze coś takiego jak Assistance i z którego (u ubezpieczyciela) udało mi się nawet skorzystać (jak mi jakiś gryzoń kable WN w Sandero poobgryzał i samochód po kilku kilometrach).
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-05-09, 17:26   

w kwietniu sprzedali 270 samych dusterów. Jak to pomnożysz przez 48 miesięcy sprzedaży Daci w Polsce to daje 13 tyś samochodów. a ile jest na forum.
Uwierzcie szukałem sobie różnych samochodów i na każdym forum mają problemy: VW, Toyoty, Hondy...
Ostatnio zmieniony przez kaka84 2014-05-09, 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne