Pytałem co z przygotowaniem silników - dealer twierdził, ze są jednakowe, wszystkie 1,6 mają przystosowane głowice. Instalacja też ta sama, tyle ze założona w Polsce.
Za instalacją dealera przemawia większy zbiornik i koło zapasowe. Przy fabrycznej zbiorniki as mniejsze i zamiast koła jest zestaw "samonaprawczy"
wprawdzie ja zamiast pełnego koła wolałbym dojazdówkę ale to chyba i tak lepsza wersja.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-06, 19:52
o ile dobrze pamiętam informacje przekazane od użytkowników LPG fabrycznego, to narzekają na zabezpieczone oprogramowanie, do którego poza aso nie ma praktycznie dostępu
Dokładnie nie pamiętam, ale przy fabrycznej montowany jest zbiornik trzydzieścikilka litrów, przy dealerskiej ponad czterdziesci. Czyli wchodzi do niego realnie ok 34 l. do wykorzystania.
Przynajmniej tak jest u mnie..
Co do czasu załączenia - to jest sekwencja, tej samej irmy, więc nie powinno być różnic. Załacza się przy tempreaturze silnika ponad 30 st. wiec w zimne dni chwile to trwa. przy ciepłym siniku wyglada to wręcz jakby się na gazie odpalał.
Ostatnio zmieniony przez Meikyo 2014-05-06, 21:21, w całości zmieniany 1 raz
tylko jest jeden problem . Jak ci diller powie że coś jest twoją winna to masz problem , żaden inny salon nie uzna gwarancji . Matując gaz poza fabryką tracisz gwarancje producenta a dostajesz w zamian sprzedawcy tylko jesteś z nim związany jak pies z budą . Nie masz także w razie czego wsparcia od strony importera auta Renault polska
Faktem jest też że silniki wyposażone w fabryczne lpg mają niektóre podzespoły o innych numerach producenta . Tutaj upatrywano przystosowanie do LPG . Raczej producent dla zmyłki nie umieszczał ich w programach jako części tylko do LPG .
Fabryczne LPG to także komfort psychiczny że wszystkie salony w europie ci go naprawią .
Sterownik jest faktycznie zablokowany , jednak można go odblokować (nikt tego nie robi bo mu szkoda gwarancji ) . Co do zbiornika jest mały to fakt , 38 L (wchodzi 32 L ) po okresie gwarancyjnym mam zamiar założyć większy i odblokować sterownik .
Nie da się uzyskać montażu instalacji takiej jak w fabryce , wiązki od LPG są zintegrowane z okablowaniem silnika . Wtryskiwacze są dokręcone na specjalnej osłonie .
Co do załączenia na lpg to wszystko zależy ale można założyć że ich nie ma .Jest to szeroki temat ponieważ nasze instalacje Landi renzo mają rozgrzewanie wtryskiwaczy co powoduje szybsze przejście na LPG . Każda instalacja landi renzo to posiada a innych firm już nie . Niefabryczną instalacje można ustawić na przełączanie na LPG przy 5 stopniach więc auto będzie jeździło od razu na lpg ale rozwali sie parownik . W fabrycznej instancji jest to sztywno ustawione na ok 30-35 C (czyli tyle w przeciętnej instalacji )
Co do instalacji dilerskich mogą ci włożyć wszystko . Jeżeli kupujesz dustera w wersji 4x2 lepiej kupić z fabryczną instalacją .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-06, 21:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-06, 21:38
Karenzo napisał/a:
Nie da się uzyskać montażu instalacji takiej jak w fabryce , wiązki od LPG są zintegrowane z okablowaniem silnika . Wtryskiwacze są dokręcone na specjalnej osłonie .
Dokładnie, nie wiem jak można w ogóle się zastanawiać nad wyborem druciarstwo kontra auto fabrycznie przystosowane do gazu.
W razie ew. problemów nie szuka się metod na poprawę poprzez grzebanie w fabrycznym sofcie, tylko nakazuje ASO naprawić problem i nie odbiera się, dopóki tego nie zrobi.
Choć nie wierzę że taki problem (z softem) mają wszyscy uzytkownicy fabrycznego lpg, pewnie to tylko mała część użytkowników i wcale niekoniecznie musi on mieć źródło właśnie w instalacji lpg - np. wszystkie problemy jakie miałem z gazem w Renault (instalacja niefabryczna), miały źródło w oryginalnych podzespołach samochodu, a tylko objawiały się przy lpg.
Napiszę o tej gwarancji z własnego doświadczenia , źle pokazywało mi ilosć LPG zwykle bym to olał ale że mam fabrykę to cisnąłem aż nie wymienili mi połowy instalacji . Nie sądzę aby byli tacy ochotni gdybym miał dilerską bo mogli by mnie zmyć bo już nie mam wyboru .
Osobiście bardzo się rozczarowałem swoim aso gdzie kupowałem auto , dużo problemów itp zmieniłem aso bez żadnego problemu . Jak masz dillerksa to niestety ....
tak , ja tak zrobiłem mam 5 lat spokoju .
Mam też inne auto z LPG przy pierwszej awarii było przerzucanie winny miedzy mechanikiem i gazownikiem . Tego chciałem uniknąć kupując fabrykę .
Co do tej butli starcza na 300-350 km jazdy . Jak jeździsz dużo trasy to może być problem , ale jak nie to żaden problem . Zbiornik zawsze można wymienić u prywaciarza , najwyżej stracisz gwarancje na zbiornik
Nawet jak trase robimy to mało kto jedzie 3-4 godziny bez przerwy , a to może być przerwa na tankowanie LPG .
Swoim dasterkiem ostatnio zrobiłem 5000 km na wyjeździe 95 % na lpg wiec się da , 5 % z mojego gapiostwa Bo zawsze mi się wydawało że następna stacja an autostradzie będzie tańsza i kończyło się że jechałem 30 km na benzynie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-06, 22:02, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-06, 22:08
Karenzo napisał/a:
tak , ja tak zrobiłem mam 5 lat spokoju .
Mam też inne auto z LPG przy pierwszej awarii było przerzucanie winny miedzy mechanikiem i gazownikiem .
To chyba stały light motive wszystkich posiadaczy gazu od druciarzy.
I powód dla którego zrezygnowałem z tego typu gazowania raz na zawsze, już wolę trochę więcej do fabrycznego diesla dopłacić.
Jeśli kiedykolwiek będzie jeszcze gaz (czyt. gdy będą go oferować do uturbionych silników), to tylko fabryczny.
Fabryczne LPG to także komfort psychiczny że wszystkie salony w europie ci go naprawią .
To mam nadzieję nie jest prawda. Od 1 kwietnia gwarantem na całość jest Renault. Przynajmniej, w moim przypadku, gdy jest montowany dedykowany kit do lodgy
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-05-06, 22:33, w całości zmieniany 1 raz
tylko do konfiguracji gdzie fabryczne lpg nie jest oferowane
czyli np duster 4x4
to chyba by nie miało sensu jeżeli oferują fabryczną instalacje i dilerską na tych samych prawach .
Albo dali jakiś okres przejściowy że można tak zrobić teraz jeżeli nie było w ofercie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-06, 22:38, w całości zmieniany 2 razy
Nie bierz dywaników z salonu są dziadowskie i drogie . Na allegro super dopasowane od matguma 100 zł
Pokrywają większa powierzchnie i są grubsze .
Co do ofert to na chłodno radze liczyć wszystkie dodatki nieraz zdarza sie że diller nasz rabat wlicza w dodatki . I tak mówi że opuszcza o 3000 zł a te 3 tyś wplątuje w akcesoria .
Na forum jest ktoś kto sprzedaje dacie na pomorzu , może warto by się z nim skontaktować podobna ma dobre ceny .
serio, przeczytaj najpierw temat o fabrycznym LPG na tym forum.
Brak komputera,
niebezpieczne przełączanie na gaz przy wzroście obrotów,
ASO mogące jedynie odczytać błędy, ale już nie mogące nic zmienić,
rdzewiejące śruby mocujące wlew gazu
nietypowy i drogi filtr fazy lotnej
to tak tylko w ramach streszczenia tamtego tematu.
Ostatnio zmieniony przez gbyrka 2014-05-06, 22:54, w całości zmieniany 1 raz
.. Podłokietnik przedni, Wkład do bagażnika (4x2),Dywaniki gumowe z wysokimi brzegami, Osłony lusterek w kolorze chromu, Osłony świateł przeciwmgł w kolor.chromu, Zestaw: zapalniczka i popielniczka
Ja osobiście z tego co powyżej bym zrezygnował (popatrz na ceny tych elementów poza dealerem) a wziąłbym:
- tempomat (przyzwyczajony jestem do używania)
- podgrzewanie foteli ( no chyba że masz podgrzewany garaż i mało w zimie jeździsz)
Sądziłem że może mój dealer da mi przy odbiorze może chociaż dywaniki ale się przeliczyłem.
Co prawda dostałem spory rabat na początku - podczas zamawiania - ale ponieważ po kilku dniach zmieniłem wersję na inną ( z Laurete na Prestige - bo okazała się tańsza niż Laureate z dodatkami - a faktura już była wypisana i zadatek wpłacony) to po odbiorze zakupiłem komplet dywaników, wykładzinę bagażnika i chlapacze za 208 zł)
Brak komputera,
niebezpieczne przełączanie na gaz przy wzroście obrotów,
ASO mogące jedynie odczytać błędy, ale już nie mogące nic zmienić,
rdzewiejące śruby mocujące wlew gazu
nietypowy i drogi filtr fazy lotnej
Komputer to pokazuje tylko średnie spalanie , nie ma go bo jak niby ma obliczyć dla gazu , normalnie będzie ale nie będzie dobrze pokazywał (dlatego go nie ma ) . Z czego znalazł się ktoś na forum kto go aktywował i działa tylko na benzynie .
sterownik zablokowany to norma przy fabryce , jak sobie wyobrażasz sytuacje w której jakiś osobnik źle ustawi mapy wtrysków i będzie tak jeździł potem zepsuje silnik i zażąda naprawy gwarancyjnej ?
"niebezpieczne przełączanie na gaz przy wzroście obrotów," to stwierdzenie jest żartem ?
nie ma żądnego szarpnięcia , ktoś za dużo się naczytał w internecie . Znalazło się kilka osób którym się to nie podoba bo zawsze mieli ustawione obroty opadające ale niebezpieczne to mocne nadużycie
wszystkie śruby wlewów LPG rdzewieją bo za każde tankowanie zostają zalane gazem który jest bardzo zimny . Wymienili mi śrubę na gwarancji
filtr jest typowy a że drogi jest w aso jak wszystko inne , Olej też jest drogi i nietypowy bo kosztuje 200 zł a w normalnym sklepie 80 ?
Po gwarancji można sobie sterownik odblokować i to zmienić , a filtr fazy lotnej też założyć byle jaki .
Co do akcesoriów to podłokietnik można kupić za 200 zł , a tempomat to super sprawa sam strasznie żałuje że jak ja kupowałem to nie było go w ofercie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-07, 00:13, w całości zmieniany 4 razy
"niebezpieczne przełączanie na gaz przy wzroście obrotów," to stwierdzenie jest żartem ?
nie ma żądnego szarpnięcia , ktoś za dużo się naczytał w internecie . Znalazło się kilka osób którym się to nie podoba bo zawsze mieli ustawione obroty opadające ale niebezpieczne to mocne nadużycie
Karenzo,
ja to pisałem w wątku o fabrycznym LPG i nie uważałbyś tego za żart, jakbyś znalazł się dwukrotnie w takiej sytuacji jak ja, gdy na drodze osiedlowej LPG się nie włączyło (bo nie przekroczyłem wymaganych obrotów) i musiałem z podporządkowanej dynamicznie włączyć się do ruchu przy skręcie w lewo. Po wdepnięciu pedału gazu praktycznie na środku pierwszego pasa bryka strzeliła "kangura" z powodu za małej dawki gazu- oj tam, oj tam, pierdoła taka nieznacząca. Za drugim razem bardzo podobna sytuacja z tym, że teraz tak bardzo zabrakło gazu, że instalacja po "kangurze" samoistnie przeszła na zasilanie benzyną ALE silnik na chwilę zgasł i tylko szybkie wciśnięcie i odpuszczenie sprzęgła pozwoliło na jego ponowne uruchomienie na biegu. Jeśli w takim momencie ktoś wjechał by mi z boku w doopę to była by moja wina, bo wymusiłem pierwszeństwo i nikt by nie słuchał tłumaczeń, że wydatnie pomogła mi w tym fabryczna instalacja LPG- "no przecież ma homologację i jest dopuszczona do ruchu" jak mi napisano z RP.
Więc nie pisz, proszę, że się ktoś czegoś naczytał w internecie. Nie uważam tych sytuacji za bezpieczne, na szczęście trafiło na mnie, nie wiem, jak by zareagowała żona. Rozwiązaniem jest takie ustawienie instalacji, aby przez chwilę czasy podawania benzyny i LPG się nakładały- fabrycznie jest to ustawione "zero-jedynkowo". Dlatego uważam, że bardziej skomplikowane jest bawienie się w ustawianie takich czasów jak LPG załącza się przy obrotach wzrastających, niż załączanie LPG przy obrotach spadających- jaki to ma sens? Otrzymujemy ten sam efekt w bardziej pokrętny sposób. Jeśli natomiast na osiedlówce, jadąc powoli, przekroczę na jedynce wymagane obroty to nie zauważam, kiedy gaz się załączył- tylko, że wtedy nie ma takiego zapotrzebowania na paliwo jak w moich sytuacjach.
Dodatkowo warto zauważyć, że po jakimś czasie każdą instalację trzeba "dopieścić" do danego silnika- u nas, posiadaczy fabrycznego LPG, tego nie ma, oprogramowanie jest JEDNO do wszystkich silników tego samego typu.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-07, 07:33
Laureate ma pewnie teraz kierownicę obszytą skórą w standardzie - ale warto się upewnić i w jeśli nie - dopłacić.300 PLN za kierownicą i gałkę zmiany biegów to niewiele, a komfort dotykowy duży. Kierownica, to przedmiot, który cały czas ma kontakt z dłońmi a plastikowa jest po prostu nieprzyjemna
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-05-07, 07:34, w całości zmieniany 1 raz
Jak cie to tak denerwuje (bo mi się coś takiego nigdy nie zdarzyło ) to odblokuj ten cholerny sterownik , koszt 100-150 zł a ile nerwów mniej ?
Musi to być tylko ktoś kto się zna a nie być druciarzem .
w razie jak nikogo nie masz to zawsze możesz napisać tutaj
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-07, 10:55, w całości zmieniany 1 raz
Jak cie to tak denerwuje (bo mi się coś takiego nigdy nie zdarzyło ) to odblokuj ten cholerny sterownik , koszt 100-150 zł a ile nerwów mniej ?
Musi to być tylko ktoś kto się zna a nie być druciarzem .
w razie jak nikogo nie masz to zawsze możesz napisać tutaj
Próbuję, Karenzo, próbuję. Niestety, z LR nie wyszło jak na razie (pan w rozjazdach i nawet się dodzwonić do niego nie mogą instalatorzy) natomiast uzyskałem info od gościa specjalizującego się w LR, że jest jeden kumaty kolo w ASO w Gdańsku i zaopatrzył się w odpowiedni kabelek oraz wie, jak się zabawić z tym sterownikiem. Ustawiony jestem na następny wtorek, zobaczymy, czy to nie były tylko deklaracje bez pokrycia. Zapewniam Cię, że chcę na razie wykorzystać oficjalne kanały LR i ASO. Jeśli to nie pomoże to wiadomo- nie będę miał gwarancji
Jeśli Cię jeszcze coś takiego nie spotkało to się cieszę ale się nie zdziw pewnego dnia jak instalka "pokaże rogi". Chyba, że już to ustawienie zmieniłeś, bo coś wspominałeś?...
Świeżo po kupnie miąłem lekkie problemy ze wskaźnikiem gazu , skończyło się na wymianie komputera , 3 razy aso twierdziło że TTTM ale nie odpuściłem i po roku dostałem nowy komputer .
Nie chciałem panom się wtrącać że wystarczy ustawić zero przy pustym zbiorniku , oni o tym nie wiedzieli i żeby zresetować wymienili mi komputer
Jest taka możliwość że z nowym komputerem dostałem nowe oprogramowanie które już tej wady nie posiada .
Miałem też szczęście ponieważ mój auto było testowane w fabryce przez landi renzo (kontrola wyrywkowa ) . Wiem to z tego powodu że otrzymałem auto z pełną butlą LPG , jak sam diller stwierdził były tylko 2 takie sztuki w dostawie .
W histori auta mam wpis
Cytat:
2013-03-21
km: 10867
Gwarancja Renault
Mechanika:
Silnik
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-07, 16:57, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum