DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wadliwe akumulatory
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-22, 22:34   

Domel2250 napisał/a:
gdzie można znaleźć info o samej akcji przywoławczej

W ASO - ale to nie jest akcja przywoławcza, tylko serwisowa: jeżeli wystąpi problem, to sprawdzają, czy auto spełnia warunki objęcia nią (VIN, wiek oraz przebieg) i wtedy wymieniają. Nie ma awarii - nie ma wymiany prewencyjnej.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-07-23, 07:25   

Czyli mogę się spodziewać, że mi aku może pierdyknąć w każdej chwili..... :-(
@okey32, @Wickerman pisaliście, że najpierw padło wspomagania a potem był klops totalny i autko nie odpalało.....ile czasu od padnięcia wspomagania jeszcze auto paliło (dzień dwa, trzy, tydzień)-zastanawiam się co robić jakby mi wysiadło np podczas urlopu, czy od razu dzwonić do ASO i na lawetę, czy przemęczyć się do powrotu do domu.... ?
No nic trzeba będzie na wszelki wypadek z kablami jeździć.
@laisar- dzięki za info, teraz już rozumiem, jak to działa :-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2014-07-23, 08:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1228
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-07-23, 08:21   

Domel2250 napisał/a:

No nic trzeba będzie na wszelki wypadek z kablami jeździć.


Ja zawsze wożę kable, linę holowniczą i saperkę. To powinno być standardowe wyposażenie SUVa ;) nawet nie po to żeby mnie się przydało, ale zawsze komuś można pomóc :)
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2014-07-23, 18:45   

Domel2250 napisał/a:
Czyli mogę się spodziewać, że mi aku może pierdyknąć w każdej chwili..... :-(
@okey32, @Wickerman pisaliście, że najpierw padło wspomagania a potem był klops totalny i autko nie odpalało.....ile czasu od padnięcia wspomagania jeszcze auto paliło (dzień dwa, trzy, tydzień)-zastanawiam się co robić jakby mi wysiadło np podczas urlopu, czy od razu dzwonić do ASO i na lawetę, czy przemęczyć się do powrotu do domu.... ?
No nic trzeba będzie na wszelki wypadek z kablami jeździć.
@laisar- dzięki za info, teraz już rozumiem, jak to działa :-)


W moim przypadku było tak że odpaliłem normalnie samochód i chciałem wyjechać z parkingu a tu klops kierownica sie nie kręci a właściwie najpierw miała takie zacięcia że chwile było wspomaganie a za sekundę już nie. Zgasiłem samochód i juz nie odpalił , tak że stało sie to praktycznie od razu. Później jeszcze laweciarz odpalił mnie na kablach ale wspomaganie nadal nie działało i zaczęła zapalać sie kontrolka od abs. Wcześniej nie było żadnych oznak ze cos sie dzieje wszystko działało normalnie.
 
Wickerman 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI +LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 50
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-07-23, 19:52   

U mnie nie było wcześniej żadnych oznak ale tak ponoć jest jak pada cela w aku. Auto postało tydzień na lotniskowym parkingu i po powrocie z urlopu miałem niespodziankę.

Aha jedyna opcja w ramach gwarancji to wymiana aku na nowy nie oddają kasy czy coś w tym stylu. Ja zostawię sobie ten aku co sam kupiłem a ten co mi dadzą sprzedam ktoś chętny ? ;-)
Ostatnio zmieniony przez Wickerman 2014-07-23, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Grzechub 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: K7M 1,6 87KM LPG
Rocznik: 2012 240kkm
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2014-08-03, 13:52   

Mój umarł parę tygodni temu po 64kkm po 2 latach eksploatacji. Zabawa z odpalaniem przez pomoc drogową , laweta , wymiana po 2 dniach na Renault 60Ah ( w międzyczasie zastępczy). Czyżby Ebola dla akumulatorów z 2011/12 ?. Jedna cela sucha ? Jakby był niegwarancyjny może reanimacja w postaci wody destylowanej by pomogła.
Żadnych wstępnych sygnałów ostrzegawczych dla umierajacego.
Ostatnio zmieniony przez Grzechub 2014-08-03, 13:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-03, 14:25   

To może warto sprawdzić czy w celach jest woda ?
tylko potem mogą twierdzić że sam ją wylałem ...
_________________
Moje auto
 
Grzechub 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: K7M 1,6 87KM LPG
Rocznik: 2012 240kkm
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2014-08-03, 14:45   

Zawsze warto sprawdzić ale ostrożnie, tak aby nie uszkodzić naklejki na zespolonym korku.
Może to być warunek uznania wymiany gwarancyjnej. Ja zawierzyłem że 2 lata to zbyt mało aby klient już był umierający przy prawidłowym obciążeniu i ładowaniu . Ale z drugiej strony było średnio 500 cykli ładowania :roll:
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-03, 15:11   

Grzechub napisał/a:
Ale z drugiej strony było średnio 500 cykli ładowania :roll:
Przecież aku w samochodzie pracuje jako bufor, to nie zamiatarka ;]
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-03, 15:44   

Ja tam nie mam żądnych nalepek same nakrętki noszą ślady otwierania (pewnie na przeglądzie )
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-03, 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
McRap 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 TCe 150 FAP
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 144
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-08-06, 10:04   

Zadzwoniłem do ASO, no i okazało się, że mnie to nie obejmuje. W sumie szkoda, dostałby człowiek nowy akumulator ;-)
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-10-16, 23:20   

okey32 napisał/a:
Mój jest z kwietnia 2012 i na Puławskiej w Warszawie wymienili , podziękowałem i pojechałem . Sam myślałem ze będę musiał za niego płacić ale właśnie Pan powiedział że ta seria akumulatorów jest wadliwa i wymieniają na nowe.
Powinni właściwie zrobic jakąś akcję serwisowa bo nagłe padniecie akumulatora skutkuje brakiem wspomagania a to juz poważna sprawa.


Jakim brakiem wspomagania?. Przecież w Rumunach jest wspomaganie hydrauliczne... Aby pompa zadziałała podczas kręcenia kierownicą na postoju czy podczas ruszania, wzrastają obroty silnika, co często kończy się u mnie zdławieniem silnika, bo odruchowo nie wciskam pedału przyspieszenia. I jest na zasadzie "ja mu w gaz, a on zgasł".
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-10-16, 23:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-17, 00:03   

dacialoganmcv napisał/a:
w Rumunach jest wspomaganie hydrauliczne

Nie zawsze. W loganch I generacji tylko diesle z klimą miały elektro-hydrauliczne, ale w nowych daciach taka możliwość dotyczy najwyraźniej wszystkich wersji silnikowych. Tylko niestety nie znalazłem od czego to zależy, bo dokumentacja nie podaje warunków zastosowania tego rozwiązania.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-10-17, 06:36   

Cholera wie jaki mają klucz. Ale z tego co oglądałem, to większość Rumunów ma zbiornik z płynem hydraulicznym, więc nie ma żadnego wspomagania elektrycznego.

Poza tym w Bravo 07 przeżyłem pad alternatora, a potem książkowe odłączanie elementów pokładowych i wspomaganie wyłącza się na samym końcu. Najpierw odłącza klimatyzację, radio, potem światła drogowe i mijania, zostawia pozycyjne, ABS i ESP, a na samym końcu wspomaganie. I wtedy kręcisz jak wozem drabiniastym. A miałem to w trasie ok. 60 km, bo akurat do Łodzi jechałem...
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-17, 08:29   

dacialoganmcv napisał/a:
okey32 napisał/a:
Mój jest z kwietnia 2012 i na Puławskiej w Warszawie wymienili , podziękowałem i pojechałem . Sam myślałem ze będę musiał za niego płacić ale właśnie Pan powiedział że ta seria akumulatorów jest wadliwa i wymieniają na nowe.
Powinni właściwie zrobic jakąś akcję serwisowa bo nagłe padniecie akumulatora skutkuje brakiem wspomagania a to juz poważna sprawa.


Jakim brakiem wspomagania?. Przecież w Rumunach jest wspomaganie hydrauliczne... Aby pompa zadziałała podczas kręcenia kierownicą na postoju czy podczas ruszania, wzrastają obroty silnika, co często kończy się u mnie zdławieniem silnika, bo odruchowo nie wciskam pedału przyspieszenia. I jest na zasadzie "ja mu w gaz, a on zgasł".


Nie zawsze, bo np. ja mam w Lodgy wspomaganie elektrohydrauliczne (pompa elektryczna, a nie mechaniczna napędzana paskiem klinowym od wału silnika) i jest zbiornik na płyn hydrauliczny.
W Sceniu (1,6 16V) jest mechaniczne wspomaganie (napędzana paskiem klinowym).
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-10-17, 19:52   

dacialoganmcv napisał/a:
Ale z tego co oglądałem, to większość Rumunów ma zbiornik z płynem hydraulicznym, więc nie ma żadnego wspomagania elektrycznego.

Przy wspomaganiu elektro-hydraulicznym też jest zbiorniczek z płynem hydraulicznym (np. Renault Kangoo, Thalia, Clio II ph1).
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-10-17, 21:33   

Macie rację. U siebie też popatrzyłem to mam zbiornik z płynem, ale dodatkowej pompy na pasku nie widziałem. Zresztą, nie przyglądałem się temu aż tak bardzo, ale po przyzwyczajeniu się do wspomagania elektrycznego we Fiatach, tutaj czuję się jakbym kierował jakimś Jelczem z pełną wywrotką :).
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-17, 21:55   

dacialoganmcv napisał/a:
większość Rumunów ma zbiornik z płynem hydraulicznym, więc nie ma żadnego wspomagania elektrycznego

Czysto elektrycznego rzeczywiście nie ma - ale mowa cały czas jest o elektro-hydraulicznym, czyli tylko pompa jest elektryczna zamiast takiej napędzanej paskiem.
 
Raphael 



Marka: Renault (była: Dacia)
Model: Megane (był: Logan MCV)
Silnik: 1.5 dCi (był: 1.6 LPG)
Rocznik: 2016 (był: 2012)
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 55
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-10-19, 02:34   

okey32 napisał/a:
W moim przypadku było tak że odpaliłem normalnie samochód i chciałem wyjechać z parkingu a tu klops kierownica sie nie kręci a właściwie najpierw miała takie zacięcia że chwile było wspomaganie a za sekundę już nie. Zgasiłem samochód i juz nie odpalił , tak że stało sie to praktycznie od razu. Później jeszcze laweciarz odpalił mnie na kablach ale wspomaganie nadal nie działało i zaczęła zapalać sie kontrolka od abs. Wcześniej nie było żadnych oznak ze cos sie dzieje wszystko działało normalnie.

U mnie podobnie. Ni stąd ni zowąd nie odpalił i wykasował mu się zegar. Jak już przyjechało assistance, kilka razy odpalany z kabla po chwili gasł przy czym za którymś razem padło mu wspomaganie kierownicy. Udało się jakoś wjechać na lawetę i wywieść auto do ASO w Będzinie. Okazało się, że winne było zwarcie na celi, akumulator wymieniono na nowy w ramach gwarancji.
Dacia MCV wyprodukowana w 2012, kupiona w III.2013, przebieg ~32 tys. km.

Stary :arrow: nowy akumulator
Rombat Calciu :arrow: Renault Hi-Life 12V 60Ah 600 AEN

W sumie najbardziej w tym zdarzeniu byłem wkurzony fałszywą informacją o Assistance, którą naklejono na szybie. Sam serwis w Renault-Tandem zadziałał już szybko i sprawnie. Auto oddałem wieczorem, gdy już zamykali. Jako, że było ciemno-zimno-dodomudaleko firma zafundowała mi taryfę na swój koszt. Następnego dnia dostałem telefon co i jak i po pracy odebrałem umyte auto z nowym aku.
Ostatnio zmieniony przez Raphael 2014-10-19, 02:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-10-22, 07:05   

Domel2250 napisał/a:
Czyli mogę się spodziewać, że mi aku może pierdyknąć w każdej chwili..... :-(


Właśnie siedzę sobie w kąciku klienta w RRG Puławska. Przyjechałem z inną sprawą i w momencie zdawania autka serwisant chcial je odpalić ażeby posłuchać zgłaszanych przeze mnie nietypowych dźwięków z wydechu i w tym momencie padła wadliwa cela aku-no po prostu nie mogło się to stać w lepszym miejscu i czasie :mrgreen: mrgreen: :mrgreen: .

Domel2250 napisał/a:
Wickerman pisaliście, że najpierw padło wspomagania a potem był klops totalny i autko nie odpalało.....ile czasu od padnięcia wspomagania jeszcze auto paliło (dzień dwa, trzy, tydzień)-zastanawiam się co robić jakby mi wysiadło np podczas urlopu, czy od razu dzwonić do ASO i na lawetę

Już się nie muszę zastanawiać :-P :-P :-P
A zdarzyć się to może w każdej dosłownie chwili i nawet bez ostrzeżenia, tak jak było u kolegów.

Domel2250 napisał/a:
No nic trzeba będzie na wszelki wypadek z kablami jeździć.
:-P :-P :-P

Już nie muszę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ma się to szczęście w życiu ;-) ;-) ;-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-22, 23:23   

To jest żałosne że wymienią jak padnie a wiadomo że problem jest konkretnej serii .
Powinny być akcja serwisowa , a jak nie to sądy i grube odszkodowania ale niestety nasze sądownictwo ma tyle wspólnego ze sprawiedliwością co "jagodzianki" z cnotliwością
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-22, 23:53   

@Karenzo: W żadnym kraju nie ma przywoławczej akcji serwisowej w związku z aku, więc nasze sądownictwo raczej nie ma z tym nic wspólnego.
 
nita 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2015-05-04, 18:36   

Mnie to też spotkało . 30,05 rano zapakowałem Dustera (grudzień 2012) i już nie zapalił . Assistans i do najbliższego serwisu Pietrzak w Świętochłowicach . O 9 rano samochód był na hali , ale dopiero o 13 po moim telefonie dowiedziałem się , że odbiorę dopiero w poniedziałek , bo nie mają akumulatorów .
Odebrałem dzisiaj po kilku telefonach o 17. Jedyny + to to , że załapał się do tej wadliwej serii i zrobili to w ramach gwarancji .
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2015-06-23, 12:16   

W moim loganie oryginalny akumulator Rombat (2006) padł po siedmiu latach użytkowania. Nie był nigdy ładowany.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-23, 13:25   

To jest żałosne że serwis nie posiada akumulatorów na stanie

albo posiada tylko na sprzedaż
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne