Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-05, 14:39
Podobno istnieje możliwość zamówienia wersji lakierowanej- pod kolor auta: SKLEP RIDER Ale 250zł trzeba za to dorzucić.
Ale listwy są dość miękkie, więc raczej solidne dziabnięcie kończyłoby się odpryskiem...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-03-05, 15:12, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: XII 2018
Wersja: Open
Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 23 Skąd: Wro
Wysłany: 2019-03-05, 20:51
"Jednak mam już rok, testy z różnymi drzwiami mam zaliczone i faktycznie działają. Ważna jest też grubość (głębokość) listew, te stanowią w przekroju coś w rodzaju trójkąta pogrubiającego się ku tyłowi, bo tam przetłoczenie drzwi jest głębsze. Te listwy polecam, jakościowo tworzywo również, fakturą zgodne z plastikami fabrycznymi klej dobry. "
Dymek - dzięki za zdjęcia i konkretne informacje. Z tego co piszesz , to ich grubość i odpowiedni profil pozwalają im skutecznie robić swoje na tej wysokości jak w Twoim ( ładnie wyglądającym - m.in. fajne felgi i:) ) aucie . Zastanawia mnie jednak czy będzie w moim aucie równie skuteczna ochrona przed atakującym drzwiami aut obcych jak to ma miejsce w Twoim przypadku - mam na myśli to , że moje auto ma niższe zawieszenie. Pewnie ma to jakieś znaczenie , tym bardziej , że drzwi aut ( też zawieszonych na różnych wysokościach ) sąsiednich na parkingu mają przeróżne kształty i być może zdarzą się takie , że będą miały lakier mojego Sandersa w zasięgu ...:) A może też być i tak, ze niższe zawieszenie auta przy zastosowaniu tych listew zmniejsza możliwość obstukania przez drzwi innego auta - kto wie ? Najlepiej to wie ktoś kto ma takie Sandero jak moje i te listwy właśnie. Ale to tylko moje teoretyczne rozważania i w praktyce może się okazać , że moje wątpliwości są na wyrost :). Tak czy siak - te listwy podobają mi się , pasuje mi , że to krajowy producent no i Twoja opinia jako użytkownika . Jak będę miał trochę czasu, to nałożę je na zdjęcie mojego auta aby łatwiej mi było podjąć 100% decyzję , bo po Twoim poście jestem zdecydowany na nie na 90 % :D No bo gdyby mogły nie zdawać egzaminu u mnie ( przyklejone w tym miejscu drzwi jak u Ciebie ), to będę musiał poszukać dłuższych i zrobić moje proponowane rozwiązanie , które także popiera pikodat
Ale to kwestia wykonania próbnych pomiarów przy drzwiach - skoro wymiary i grubości tych listew są dostępne na rysunkach ze strony producenta.
Dzięki za Wasze zainteresowanie i chęć pomocy - pozdrawiam :)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-05, 21:23
Żadna listwa nie zabezpieczy w 100%. Profile drzwi i wysokości samochodów są obecnie tak różne, że musiałbyś nakleić takie listwy na kilku poziomach jednocześnie. Oczywiście w przypadku wersji Stepway listwa jest wyżej dokładnie tyle o ile wyższe jest zawieszenie. Te listwy nadają się do prób naklejenia wyżej niż sugeruje producent- może gorzej wyglądać, ale skuteczność przeczuwam znacznie lepszą.
Jednak moim zdaniem najbardziej groźne w Sandero jest samoczynne "odbijanie" uchylonych drzwi. Bardzo łatwo uszkodzić sobie samemu krawędź drzwi stojąc np. przy ścianie. Kierowca będzie uważał, ale mam na myśli pasażerów. Ja mam takie otarcie już od drugiego dnia po zakupie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-03-05, 21:33, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: XII 2018
Wersja: Open
Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 23 Skąd: Wro
Wysłany: 2019-03-05, 22:06
No tak Dymek - wiadomo , że 100% zabezpieczenia jest niemożliwe...
Ja jednak nie wytrzymałem i "przykleiłem" te listwy na fotkę mojego auta
Pewnie wymiary i proporcje mają jakiś błąd , ale wyglądałoby to mniej więcej tak jak widać :)
Aby otwierający drzwi pasażer nie obił ich o jakiś niski murek ( wysoki krawężnik ) czy też mur budynku , to by chyba trzeba zamontować odbojnik pionowy na ich krawędzi , o długości od dołu aż do połowy wysokości drzwi.... niestety.
Sandero_listwy_PL.jpg Przymiarka z listwami które poleca kolega Dymek :)
Plik ściągnięto 37 raz(y) 114,21 KB
Ostatnio zmieniony przez st_man 2019-03-05, 22:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: XII 2018
Wersja: Open
Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 23 Skąd: Wro
Wysłany: 2019-03-17, 23:04
Pora na opis kolejnych wrażeń z jazdy i użytkowania nowego Sandersa :)
A więc tydzień temu trasa została zaliczona. Była autostrada , były serpentynki i zwykłe drogi do 90 km/h . Trzy dorosłe osoby na pokładzie , w bagażniku: duża walizka lotnicza , druga mniejsza , pojedyncze torby z różnymi rzeczami + garnek z leczo ( wyjazd o charakterze biesiadno-rozrywkowym ;) ) - w sumie bagażnik wypełniony tak na 80% . W trasie cały czas uważałem, aby nie przekroczyć obrotów rzędu 3-3.5 tys./ min - bo docieranie trwa .
Brak mocy silnika czuło się wtedy, gdy z podanym wyżej obciążeniem ruszało się pod górę,
pod kątem 20-30 stopni - czuć było, ze silnik trochę się męczy w pierwszych sekundach ale też nie było to coś tragicznego. Po ruszeniu auto pewnie , równo i spokojnie jechało pod górkę , bez jakichś protestów ze strony silnika .
Wyprzedzanie - da się zrobić spokojnie ( czasem redukcja do 4 biegu a czasem na 5 biegu, w zależności od aktualnej prędkości auta i sytuacji na drodze ). Gdyby nie docieranie to wyprzedzanie przebiegałoby sprawniej. Maksymalna prędkość była na poziomie 115 km/h . Jeśli chodzi o silnik to nie odczułem jakichś nieprzyjemnych hałasów przy tej prędkości. Bardziej było słychać na autostradzie ( gdy padał deszcz ) hałas wody spod kół , gdy przejeżdżało się w miejscach gdzie woda stoi w takich mini nieckach . Miałem wrażenie , że słychać wodę która uderza o nadkola czy też gdzieś o podwozie. Jedna kolega który jechał ze mną (jeździ na co dzień kilkuletnim Mondeo ) stwierdził , że silnik zaskoczył go , że był dość cichy a w kabinie też nie było za głośno. W trakcie jazdy spokojnie rozmawialiśmy , nie trzeba było się przekrzykiwać z dźwiękami auta :) Zobaczę po dotarciu, jak to będzie z tym hałasem przy prędkościach powyżej 120 km/h .
Fotele ok, wygodne ( mam 176 cm wzrostu ) - choć nie był to jakiś duży ich test , bo trasy było łącznie 250 km. Na serpentynach też nie wyleciałem na drzwi - ale i prędkości nie były tam duże :) Co do wygody , zarówno przez pasażera z przodu jak i z tylnego siedzenia - została ona oceniona pozytywnie.
Na trasę ruszyliśmy świeżo po tankowaniu do pełna .
Po samej trasie średnia spalania wyniosła 5,7L / 100km . Przed kolejnym tankowaniem pojeździłem jeszcze 152 km po mieście ( co z trasą dało łącznie 402km ) i wtedy średnia spalania z takiego mieszanego cyklu wyszła 6,3L / 100km .
Co na minus.
Zauważyłem, że wykładzina w bagażniku dość łatwo się mechaci - wiec dokupię jakiś porządny , dedykowany do bagażnika Sandero wkład (matę ) z podwyższonymi brzegami.
Ponadto po jeździe w deszczu pozioma, lakierowana powierzchnia progów pod drzwiami jest ufajdana wodą z kałuż ( a potem zaschniętym brudem ). W Astrze było tam czyściej po deszczach. Nie wiem czy z tym walczyć ( jakieś dodatkowe uszczelki ) czy uznać , że TTM i ograniczyć się do regularnego mycia tego miejsca . Być może przyczyną jest to , że pionowa uszczelka drzwi ( ta od strony zamka ) znajduje się tylko w ich górnej części - w dolnej części , tak od zamka aż do progu - uszczelki z jakichś względów nie ma. Ale wydaje mi się , że brudna woda dostaje się tą poziomą szczeliną pomiędzy dolna krawędzią drzwi a progiem - i chyba tam trzeba by coś uszczelnić . Ale na szczęście nie ma takiego zjawiska, jak woda w kabinie po deszczu - czyli uszczelki pomiędzy drzwiami a kabiną działają jak należy i wykładzina podłogowa koło drzwi jest sucha :)
Niepewnie współdziała mi radio z telefonem jeśli chodzi o BT . Mam Huwawei Honor 4C i ładnie paruje się z radiem . A mankamenty są takie:
- radio nie widzi wszystkich kontaktów po wczytaniu ich z telefonu,
są "dziury" między nimi.
Niektóre dla testu przeniosłem z karty SIM do pamięci telefonu - nic to nie dało.
Kombinacje z prefiksami +48 , 48 lub bez nich - nie dają efektu.
Jak usunąłem z telefonu kontakty , które miały tylko adresy e-mail , to niektóre
brakujące kontakty z numerami telefonów pojawiły się na liście w radiu. Brakowało jakby części kontaktów z numerami telefonów, które sąsiadowały z kontaktami bez numerów telefonu. Podobna sytuacja jest z tymi kontaktami , które mają standardowy
numer operatora a także mają konto na WhatsApp .
Z uporczywym brakiem kontaktów na których mi szczególnie zależy , poradziłem sobie póki co tak, że przeprogramowałem w telefonie kontakty nieaktualne a widoczne w radiu , na te brakujące. I to zadziałało.
Kolejną zagadką jest też to , że kontakty których nie widać w Phone Book w radiu , są tam widoczne ale np. na liście rozmów odebranych ( oczywiście gdy ktoś z tym kontaktem do mnie zadzwonił ) . Czyli na liście połączeń odebranych widać nazwę danego kontaktu a w książce telefonicznej radia - nie .
- raz się da a raz nie wybrać numer z pilota pod kierownicą . Nie wiem od czego to zależy , może coś źle robię. Gdy numer wybiorę z klawiatury dotykowej smartphona - połączenie jest bez problemu i mogę prowadzić rozmowę przez sparowane radio i mikrofon auta.
Jakoś nie udaje mi się połączyć wybierając numer z listy połączeń odebranych bądź wybieranych wcześniej ( brak reakcji na przycisk pilota ) - w telefonie to działa bez łaski. Nie wiem w czym jest problem...
- czasem w trakcie rozmowy , zrywa się połączenie BT i rozmowa przełącza się na mikrofon i głośnik smartphone'a ... to jest wkurzające.
Może to być jakaś niekompatybilność z tym typem telefonu - muszę zrobić testy na jakimś innej marki i zobaczę , czy jest lepiej.
A poza tym - wszystko ok , fajnie się jeździ :)
Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony przez st_man 2019-03-17, 23:29, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: XII 2018
Wersja: Open
Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 23 Skąd: Wro
Wysłany: 2019-03-18, 10:50
Właśnie o takiej myślę :) Wygląda najporządniej ze wszystkich oferowanych na all...
A Ty masz taką ? Jeśli tak , to napisz jak się spisuje i czy nie "narkotyzuje" przypadkiem kierowcy jakimiś wyziewami ? ;)
Na pewno stopni? Nie procent? Zasadniczo auto przewidziane jest do pokonywania wzniesień do 30%. Przy trzydziestu stopniach to już chyba tylko jakiś wóz bojowy daje radę :)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-18, 15:39
st_man napisał/a:
Właśnie o takiej myślę :) Wygląda najporządniej ze wszystkich oferowanych na all...
A Ty masz taką ? Jeśli tak , to napisz jak się spisuje i czy nie "narkotyzuje" przypadkiem kierowcy jakimiś wyziewami ? ;)
Ja mam wkład "fabryczny" akcesoryjny z ASO- nie wiem do czego się przyczepić. Zapachów brak.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: XII 2018
Wersja: Open
Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 23 Skąd: Wro
Wysłany: 2019-03-18, 17:42
macminer napisał/a:
st_man napisał/a:
ruszało się pod górę,
pod kątem 20-30 stopni
Na pewno stopni? Nie procent? Zasadniczo auto przewidziane jest do pokonywania wzniesień do 30%. Przy trzydziestu stopniach to już chyba tylko jakiś wóz bojowy daje radę :)
30 stopni = 57%
30 procent = 16,7 stopni
Oczywiście moja pomyłka - chodziło mi o procenty :D
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-18, 18:59
st_man napisał/a:
...Nie wiem czy z tym walczyć ( jakieś dodatkowe uszczelki ) czy uznać , że TTM i ograniczyć się do regularnego mycia tego miejsca
Jak Ci zależy, to uszczelka samoprzylepna o profilu D 21x15, o np taka, przy dolnej krawędzi drzwi rozwiązuje ten problem. Kosztuje grosze, trzyma się dłużej niż większość zakłada, dodatkowo wycisza całkiem sporo. Warto pamiętać o zrobieniu przerwy w miejscu odpływów z drzwi.
A jeśli chodzi o jazdę w deszczu i efekty dźwiękowe typu "jadę wanną", to był to mój największy zawód jaki mi dacia sprawiła na początku. Tu sprawę rozwiazuje wyciszenie nadkoli i podłogi.
Czy przy 1.0 masz matę wygłuszającą na (pod) masce?
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: XII 2018
Wersja: Open
Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 23 Skąd: Wro
Wysłany: 2019-03-18, 21:07
Tak - maska ma to wygłuszenie.
A jak się otworzy przednie drzwi, to w tej przestrzeni zaraz przy drzwiach, pomiędzy górną częścią błotnika a pozostałą częścią nadwozia, jest fabrycznie zamontowana jakaś mata tłumiąca - w dotyku przypomina materiał z którego robi się karimaty .
A tą uszczelkę typu "D" - to przykleić do krawędzi drzwi tak jak na tym
uproszczonym schemacie ?
| ---- > wnętrze auta
|
|D <--- uszczelka
Pionowe kreski symbolizują blachę drzwi w przekroju , gdzie kreska po lewej stronie "D"
to dolna krawędź drzwi.
Albo jakoś do progu ?
Ostatnio zmieniony przez st_man 2019-03-18, 21:08, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum