DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 LPG - filtry, inne części i instrukcje
Autor Wiadomość
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 380
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-07-14, 22:26   

Jarekf3d napisał/a:
Natomiast jak postępujecie z tą instalacją lpg ? W sumie od początku zauważyłem że auto przełącza się na gaz bardzo szybko dosłownie po kilku sekundach (mowa tu o zupełnie zimnym silniku). Rozumiem że przejedziemy się nawet kilka km zaparkujemy i wrócimy za 1h to auto wiadomo od razu na lpg, ale wtedy silnik jest rozgrzany. Co do gaszenia to też zawsze gasze na lpg. Instalacja cały czas w auto i może kilka razy "manualnie" się przełączałem z benzyny na lpg i odwrotnie. Warto jednak przetrzymać auto powiedzmy na 20-30 sek (w tak ciepłe dni jak teraz 15-30) i dopiero ręcznie na lpg? Czy ten parownik nie dostaje za bardzo po swoich czterech literach ?

Na dotarciu w zimie jeździłem na benzynie do dwóch kresek na wskaźniku temperatury płynu. Potem przełączałem na gaz. W lecie to raczej nie ma sensu. 'it's up to you' jak mawiają amerykanie ;-) . Ja uskuteczniam co jakiś czas przejazdy na benzynie (30-50 km), aby układ zasilania nie zapomniał "jak się pracuje" :mrgreen: .
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 789
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-07-31, 13:15   

Jestem po samodzielnej wymianie filtra fazy lotnej w SS III. Zajęło mi to ok 25 min. i to w sumie przez fakt, że dojście do tylnego króćca jest bardzo ograniczone - bardzo trudno dojść narzędziami do spinki żeby ją otworzyć. Trzeba odpiąć obudowę filtra powietrza i jest lepiej po odsunięciu przewodów na bok. Trochę to słabe, że tak głęboko go umieścili. Wystarczyłby montaż tak 5-10 cm do przodu. Wymiana po 15 tys. km - filtr w miarę czysty.
 
Arczik Jan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe1.0 LPG
Dołączył: 07 Sty 2023
Posty: 1
Skąd: śląsk
Wysłany: 2023-01-07, 18:22   

Dzisiaj wymieniałem filtr fazy ciekłej i przez moje gapiostwo jedna śruba (od dekielka filtra gazu) spadła w miejsce gdzie od góry nie mam dojścia, a kanału nie mam żeby spróbować od dołu.
Pytanie mam w związku z tym - gdzie dokupię taką śrubę? Najlepiej oryginał. Instalacja fabryczna Landi.
 
Mirek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Dołączył: 22 Maj 2020
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-03-22, 13:27   

tydzien temu zmienialem filtry. Zamieszczone informacje bardzo sie przydaly wiec dorzuce cos od siebie. Zalaczam zdjecie zaworu, u mnie trzeba go bylo rozruszac kombinerkami, potem dokrecilem recznie. Gaz sie wypalal dlugo, parenascie minut.
Do tego filtr nazywany "Filtr LANDI-RENZO LI10 Fazy ciekłej oryginał LR" ten w dwoma zielonymi uszczelkami i w obudownie serwisowej nie pasuje do Dustera 1.0 LPG z 2020 roku. Filtr jest za gruby. Ta wieksza uszczelka pasuje.

PXL_20230311_214237319(1).jpg
Plik ściągnięto 49 raz(y) 227,91 KB

2023_03_22_13_22_20_Filtr_LANDI_RENZO_LI10_Fazy_ciekłej_oryginał_LR_620000280_za_19_88_zł_z_Poczesna.png
Plik ściągnięto 48 raz(y) 144,05 KB

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-10-12, 06:20   

W ASO w czasie przeglądu gwarancyjnego powiedzieli mi, że nie wymienią filtra LPG bo jest niedostępny. Mają dzwonić jak zdobędą filtr. Nie dzwonią, pytam w ASO o co chodzi. "Filtrów na rynku brak." O co tu chodzi? Ktoś potwierdza ten problem?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 339
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2023-10-12, 07:26   

miałem to samo, poprosiłem o numery katalogowe i zamówiłem u kolegi z forum toka93 i zawiozłem do ASO
_________________
 
syn marnotrawny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 turbo LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2021
Posty: 163
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2023-10-13, 10:41   

Masakra jakaś z tymi filtrami. Mi wymienili na przeglądzie. Nie widzę żadnej różnicy :)
_________________
DACIA - fun to drive
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1793
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-10-13, 14:27   

syn marnotrawny napisał/a:
Masakra jakaś z tymi filtrami. Mi wymienili na przeglądzie. Nie widzę żadnej różnicy :)

Chyba zastanowiłbym się czy aby na pewno wymienili. Filtrów brak w całej Europie, wątpię żeby któreś ASO miało większe zapasy.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 789
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-11-02, 15:12   

Ja też miałem w jednym ASO info, że filtrów fazy lotnej nie ma. Jak się okazało w Poznaniu na ul. Kazimierza Wielkiego w AutoCompolu filtry są i wymienili mi bez problemu. Sprawdziłem - jest założony nowy. :)
 
kam_p 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0
Rocznik: 2023
Dołączył: 23 Kwi 2024
Posty: 23
Skąd: Powiat tarnogórski
Wysłany: 2024-06-16, 14:52   

Koledzy ma pytanie bo już zgłupiałem... Kompletuję sobie części do mojego Joggera z 2023 roku. Filtr oleju już mam, olej też. Nawet zamówiłem więcej podkładek pod korek spustowy. Kabinówkę też. Ale znalazłem filtr fazy lotnej z króćcem 14/14. https://allegro.pl/oferta/filtr-lpg-fazy-lotnej-filgaz-flpg25-14-14-14-14-13669902220
Oznaczenia te same ale grubszy króciec. Jak jest z waszymi Joggerami? Ktoś już sam zmieniał filtry? Nie chciałbym ściągać niepotrzebnie tych węży przed zamówieniem. Wydaje mi się, że mój będzie ten grubszy bo te węże są dosyć grube.
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 380
Skąd: małopolska
Wysłany: 2024-06-16, 21:12   

Nie mam Joggera, ale wydaje mi się, że to to samo co w Sandero 3 i Duster 2. Jest niezerowe prawdopodobieństwo, że może być 14 zamiast 12 ... ale wg mnie nikłe. A węże są same w sobie grube. Na oko nie zauważysz różnicy :-> .
PS Mam teraz Astrę J z fabrycznym LPG i mam filtr 14/14, węże "na oko" nie są jakoś specjalnie grubsze od tych w Duster 2 1.0 LPG.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
kam_p 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0
Rocznik: 2023
Dołączył: 23 Kwi 2024
Posty: 23
Skąd: Powiat tarnogórski
Wysłany: 2024-06-17, 08:24   

Jak tylko będę grzebał przy tym to napiszę co i jak.
 
jack63 


Marka: Dacia
Model: Duster III
Silnik: TCe 1.0 LPG
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme
Dołączył: 10 Wrz 2024
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-09-30, 09:17   

dacialoganmcv napisał/a:
Zaczniesz kręcić zaworami przy butli to okaże się, że po 5 takich zakręceniach zawór masz do wymiany, bo przepuszcza.

Wiesz to z doświadczenia, czy może tak sobie pitolisz?
Było by bardzo dziwnym, że w tak newralgicznym miejscu instalacji gazowej element ulega uszkodzeniu po kilku użyciach. Nie jest to niemożliwe, ale wg. mnie małoprawdopodobne.
Przy okazji też uważam, że zawór lepiej zakręcić przed rozszczelnieniem instalacji.
Może być różnie ze wskazaniami stanu LPG. Koledzy piszą o czymś na podobieństwo "zacięcia się" pływaka i wskazywaniu stanu około zero pomimo zatankowania do pełna.
Jarekf3d napisał/a:
Właśnie obejrzałem filmik :
https://www.youtube.com/watch?v=BhgcNodKvT4

Start stop - wiadomo zawsze go wyłączam :)
Natomiast jak postępujecie z tą instalacją lpg ? W sumie od początku zauważyłem że auto przełącza się na gaz bardzo szybko dosłownie po kilku sekundach (mowa tu o zupełnie zimnym silniku). Rozumiem że przejedziemy się nawet kilka km zaparkujemy i wrócimy za 1h to auto wiadomo od razu na lpg, ale wtedy silnik jest rozgrzany. Co do gaszenia to też zawsze gasze na lpg. Instalacja cały czas w auto i może kilka razy "manualnie" się przełączałem z benzyny na lpg i odwrotnie. Warto jednak przetrzymać auto powiedzmy na 20-30 sek (w tak ciepłe dni jak teraz 15-30) i dopiero ręcznie na lpg? Czy ten parownik nie dostaje za bardzo po swoich czterech literach ?

Wg. mnie gościu z filmu pitoli kocopoły nie poparte żadnymi wynikami badań ani nawet własnym doświadczeniem.
Wg. ogólnie dostępnej wiedzy i mojego doświadczenia rozgrzewanie silnika na benzynie prowadzi do przedostawania się, nieodparowanej i przez to niespalonej benzyny, do oleju. Wystarczy wyjąc bagnet i powąchać olej na min. Czym to grozi? Wiadomo.
Przy zasilaniu LPG w formie gazowej ten efekt nie występuje lub jest dużo mniejszy.
Także w miarę szybkie przełączanie na zasilanie LPG jest wg. mnie korzystne dla trwałości silnika.
Nie rozumiem co to ma znaczyć: "parownik dostaje ...." Czym i za co ma dostawać???
Przecież to tylko wymiennik ciepła z reduktorem na wyjściu. Czyżby ten reduktor miał problemy gdy dostanie kroplą cieczy LPG???

Dziś rano u nas było 3 oC. Przełączenie na LPG nastąpiło po ok 1 km, gdzie po drodze były światła i oczekiwanie na luzie. Wcześniej,gdy było cieplej, przełączanie następowało prawie natychmiast.
To tyle oftopu. Sorki.

Temat super. Bardzo potrzebny i zawiera mnóstwo potrzebnych informacji. Dzięki tomkasz !!!
Ostatnio zmieniony przez jack63 2024-09-30, 09:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne