Natomiast jak postępujecie z tą instalacją lpg ? W sumie od początku zauważyłem że auto przełącza się na gaz bardzo szybko dosłownie po kilku sekundach (mowa tu o zupełnie zimnym silniku). Rozumiem że przejedziemy się nawet kilka km zaparkujemy i wrócimy za 1h to auto wiadomo od razu na lpg, ale wtedy silnik jest rozgrzany. Co do gaszenia to też zawsze gasze na lpg. Instalacja cały czas w auto i może kilka razy "manualnie" się przełączałem z benzyny na lpg i odwrotnie. Warto jednak przetrzymać auto powiedzmy na 20-30 sek (w tak ciepłe dni jak teraz 15-30) i dopiero ręcznie na lpg? Czy ten parownik nie dostaje za bardzo po swoich czterech literach ?
Na dotarciu w zimie jeździłem na benzynie do dwóch kresek na wskaźniku temperatury płynu. Potem przełączałem na gaz. W lecie to raczej nie ma sensu. 'it's up to you' jak mawiają amerykanie . Ja uskuteczniam co jakiś czas przejazdy na benzynie (30-50 km), aby układ zasilania nie zapomniał "jak się pracuje" .
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Jestem po samodzielnej wymianie filtra fazy lotnej w SS III. Zajęło mi to ok 25 min. i to w sumie przez fakt, że dojście do tylnego króćca jest bardzo ograniczone - bardzo trudno dojść narzędziami do spinki żeby ją otworzyć. Trzeba odpiąć obudowę filtra powietrza i jest lepiej po odsunięciu przewodów na bok. Trochę to słabe, że tak głęboko go umieścili. Wystarczyłby montaż tak 5-10 cm do przodu. Wymiana po 15 tys. km - filtr w miarę czysty.
Dzisiaj wymieniałem filtr fazy ciekłej i przez moje gapiostwo jedna śruba (od dekielka filtra gazu) spadła w miejsce gdzie od góry nie mam dojścia, a kanału nie mam żeby spróbować od dołu.
Pytanie mam w związku z tym - gdzie dokupię taką śrubę? Najlepiej oryginał. Instalacja fabryczna Landi.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Dołączył: 22 Maj 2020 Posty: 18 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-03-22, 13:27
tydzien temu zmienialem filtry. Zamieszczone informacje bardzo sie przydaly wiec dorzuce cos od siebie. Zalaczam zdjecie zaworu, u mnie trzeba go bylo rozruszac kombinerkami, potem dokrecilem recznie. Gaz sie wypalal dlugo, parenascie minut.
Do tego filtr nazywany "Filtr LANDI-RENZO LI10 Fazy ciekłej oryginał LR" ten w dwoma zielonymi uszczelkami i w obudownie serwisowej nie pasuje do Dustera 1.0 LPG z 2020 roku. Filtr jest za gruby. Ta wieksza uszczelka pasuje.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-10-12, 06:20
W ASO w czasie przeglądu gwarancyjnego powiedzieli mi, że nie wymienią filtra LPG bo jest niedostępny. Mają dzwonić jak zdobędą filtr. Nie dzwonią, pytam w ASO o co chodzi. "Filtrów na rynku brak." O co tu chodzi? Ktoś potwierdza ten problem?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ja też miałem w jednym ASO info, że filtrów fazy lotnej nie ma. Jak się okazało w Poznaniu na ul. Kazimierza Wielkiego w AutoCompolu filtry są i wymienili mi bez problemu. Sprawdziłem - jest założony nowy. :)
Koledzy ma pytanie bo już zgłupiałem... Kompletuję sobie części do mojego Joggera z 2023 roku. Filtr oleju już mam, olej też. Nawet zamówiłem więcej podkładek pod korek spustowy. Kabinówkę też. Ale znalazłem filtr fazy lotnej z króćcem 14/14. https://allegro.pl/oferta/filtr-lpg-fazy-lotnej-filgaz-flpg25-14-14-14-14-13669902220
Oznaczenia te same ale grubszy króciec. Jak jest z waszymi Joggerami? Ktoś już sam zmieniał filtry? Nie chciałbym ściągać niepotrzebnie tych węży przed zamówieniem. Wydaje mi się, że mój będzie ten grubszy bo te węże są dosyć grube.
Nie mam Joggera, ale wydaje mi się, że to to samo co w Sandero 3 i Duster 2. Jest niezerowe prawdopodobieństwo, że może być 14 zamiast 12 ... ale wg mnie nikłe. A węże są same w sobie grube. Na oko nie zauważysz różnicy .
PS Mam teraz Astrę J z fabrycznym LPG i mam filtr 14/14, węże "na oko" nie są jakoś specjalnie grubsze od tych w Duster 2 1.0 LPG.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Zaczniesz kręcić zaworami przy butli to okaże się, że po 5 takich zakręceniach zawór masz do wymiany, bo przepuszcza.
Wiesz to z doświadczenia, czy może tak sobie pitolisz?
Było by bardzo dziwnym, że w tak newralgicznym miejscu instalacji gazowej element ulega uszkodzeniu po kilku użyciach. Nie jest to niemożliwe, ale wg. mnie małoprawdopodobne.
Przy okazji też uważam, że zawór lepiej zakręcić przed rozszczelnieniem instalacji.
Może być różnie ze wskazaniami stanu LPG. Koledzy piszą o czymś na podobieństwo "zacięcia się" pływaka i wskazywaniu stanu około zero pomimo zatankowania do pełna.
Start stop - wiadomo zawsze go wyłączam :)
Natomiast jak postępujecie z tą instalacją lpg ? W sumie od początku zauważyłem że auto przełącza się na gaz bardzo szybko dosłownie po kilku sekundach (mowa tu o zupełnie zimnym silniku). Rozumiem że przejedziemy się nawet kilka km zaparkujemy i wrócimy za 1h to auto wiadomo od razu na lpg, ale wtedy silnik jest rozgrzany. Co do gaszenia to też zawsze gasze na lpg. Instalacja cały czas w auto i może kilka razy "manualnie" się przełączałem z benzyny na lpg i odwrotnie. Warto jednak przetrzymać auto powiedzmy na 20-30 sek (w tak ciepłe dni jak teraz 15-30) i dopiero ręcznie na lpg? Czy ten parownik nie dostaje za bardzo po swoich czterech literach ?
Wg. mnie gościu z filmu pitoli kocopoły nie poparte żadnymi wynikami badań ani nawet własnym doświadczeniem.
Wg. ogólnie dostępnej wiedzy i mojego doświadczenia rozgrzewanie silnika na benzynie prowadzi do przedostawania się, nieodparowanej i przez to niespalonej benzyny, do oleju. Wystarczy wyjąc bagnet i powąchać olej na min. Czym to grozi? Wiadomo.
Przy zasilaniu LPG w formie gazowej ten efekt nie występuje lub jest dużo mniejszy.
Także w miarę szybkie przełączanie na zasilanie LPG jest wg. mnie korzystne dla trwałości silnika.
Nie rozumiem co to ma znaczyć: "parownik dostaje ...." Czym i za co ma dostawać???
Przecież to tylko wymiennik ciepła z reduktorem na wyjściu. Czyżby ten reduktor miał problemy gdy dostanie kroplą cieczy LPG???
Dziś rano u nas było 3 oC. Przełączenie na LPG nastąpiło po ok 1 km, gdzie po drodze były światła i oczekiwanie na luzie. Wcześniej,gdy było cieplej, przełączanie następowało prawie natychmiast.
To tyle oftopu. Sorki.
Temat super. Bardzo potrzebny i zawiera mnóstwo potrzebnych informacji. Dzięki tomkasz !!!
Ostatnio zmieniony przez jack63 2024-09-30, 09:39, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum