Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-01, 22:01
Pali mu do 5,5 w mieście ale:
Jeździ tylko kierowca + max 50kg sprzętu,
Auto zagrzewa się tylko raz i praktycznie cały czas jeździ zagrzanym,
Prawie nie jeździ w godzinach szczytu.
W trasie jak się uprzesz jesteś w stanie zejść poniżej 4.
Wersja 90KM.
Auto kupił w AutoCompolu, ale tak się składa, że ja teraz przez 1,6MPI z LPG mam na pinku z tym salonem i na pewno już bym go nie polecił.
Odradzam MPI z fabrycznym LPG.
Koszty przeglądów wychodzą dużo drożej niż w benzynie, są częstsze z LPG. Do tego jak ja miałem, to przebiegi przy LPG nie pokrywały się z tymi od benzyny i trzeba było częściej jeździć do serwisu, a auto ma przecież zarabiać.
No i przy Dieslu zrobienie 1000km na jednym baku to nie problem.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
teraz tak ale pamiętaj że za 2-3 miesiące cenny wrócą na stary pułap + 15 gr (nowy podatek ) wtedy gaz znowu będzie po 2.5 a ropa za 5.5-8
i znowu LPG zacznie się mocno opłacać bo teraz różnica jest 20-30 % na korzyść LPG
Koszty przeglądów wychodzą dużo drożej niż w benzynie, są częstsze z LPG.
No, to jest poważny argument na nie. Aż 6 dych więcej za przegląd! I to raz w roku! Granda!
Tyle to ja oszczędzam na jednym tankowaniu LPG zamiast benzyny. Naprawdę uważasz, że to taki straszny wydatek w skali innych kosztów eksploatacyjnych (chociażby wydatków na paliwo i różnicy między noPb a LPG)? Przegląd instalki w ASO to też jakieś 100-130PLN (jeśli nie wymieniam filtrów we własnym zakresie), więc to kolejne 2 tankowania. Nie demonizujmy kosztów, które mają niewielki wpływ na całość oszczędności. No i dochodzi mi jeszcze jakieś 0.5-0.6 l noPb na 100km (przy obecnych cenach to 2-2.20PLN).
nec2,
Renault ma taki pomysł z zablokowanie instalki. Generalnie pomijając jej upierdliwe wyłączanie się przy delikatnym operowaniu gazem (musisz np. podjechać kilka cm i dodasz gazu a potem nagle ujmiesz to potrafi zgasnąć i serwis rozkłada ręce bo nawet jakby chcieli coś zrobić i coś zmienić w sterowniku to nie mają jak- tylko mogą zaktualizować oprogramowanie ze zmienionymi parametrami przysłane przez centralę), szarpnięcie podczas przełączania się na LPG jak dynamicznie przyspieszasz- to działa OK. Te dwie rzeczy wspomniane wcześniej psują cały obraz tej instalki. Jeśli natomiast poprzez ASO założysz instalkę ze sterownikiem niezablokowanym (nie zapomnij o wpakowaniu większego zbiornika- z fabrycznego 40 litrowego zmieniłem na 72 lub 73 litrowy ale mnie to kosztowało 8 stówek a jak dopiero zakładają instalację to koszt jest mniejszy bo nie płacisz za demontaż, ponowny montaż i nie dostajesz z powrotem małego zbiornika z wielozaworem, z którym nie wiadomo co zrobić- w Twoim przypadku dopłacisz za różnicę w cenie zbiorników).
Od 14 lat bujam się brykami z gazem i nie miałem powodów do narzekania na ich działanie.
nec2, mam instalację BRC w swojej Lodzi z silnikiem 1,6 MPI.
Już przejechałem ponad 10 tys. km i działa bez zarzutu. Instalacja musi być dobrze zrobiona i zestrojona do danego silnika. Montowałem w ASO. Jest wzorowo zamontowana. Zapraszam na moją stronkę, gdzie są moje zdjęcia instalacji BRC.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-03, 20:30
piotr. z napisał/a:
matucha napisał/a:
Koszty przeglądów wychodzą dużo drożej niż w benzynie, są częstsze z LPG.
No, to jest poważny argument na nie. Aż 6 dych więcej za przegląd! I to raz w roku! Granda!
Tyle to ja oszczędzam na jednym tankowaniu LPG zamiast benzyny.
Przy 60 tys. rocznie, to tych przeglądów wychodzi Cię min. 3 w roku.
Jeśli dużo jeździsz autostradą ( akurat mieszkając w Poznaniu jednak trochę km można po autostradzie robić ), to na pewno LPG nie przegoni dci. Pieniążki wychodzą te same, a przy tych przebiegach to średnio co 1,5 dnia musisz odwiedzić stację benzynową na LPG, a przy dieslu max 2x w tygodniu.
Sam jestem zwolennikiem LPG, ale przy takich przebiegach to już trzeba więcej brać pod uwagę. Jeśli jeździsz po mieście np z miejsca w miejsce, to musisz sobie brać pod uwagę właśnie tankowania po drodze. W dieslu Ci to odpada.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-03, 21:40
Karenzo napisał/a:
można spokojnie dać większy zbiornik np 80 L
Tylko z oryginalną instalacją raczej tego nie założą. Biorąc pod uwagę problemy, jakie ostatnio są z benzyniakami to bałbym się zakładać instalację nie fabryczną, bo w razie gwarancji ASO będzie na pewno robiło pod górkę.
Auto w firmie ma jeździć i zarabiać. Nikt na pewno nie będzie sam się bawił w wymianę filtrów czy czegokolwiek.
Poza tym 90KM w dci w Dokkerze bardzo przyjemnie jeździ. Benzyniak 84KM to niby tylko kilka KM mniej, ale różnica w jeździe ogromna. Benzyna chowa się nawet przy słabszych dci.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-03, 21:56
matucha napisał/a:
Poza tym 90KM w dci w Dokkerze bardzo przyjemnie jeździ. Benzyniak 84KM to niby tylko kilka KM mniej, ale różnica w jeździe ogromna. Benzyna chowa się nawet przy słabszych dci.
Przy normalnej eksploatacji liczy się moment obrotowy a tu uturbiony diesel jest nie do pobicia. Moc to przy ostrych wyścigach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum