Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1429 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-09, 20:48
Rysiob napisał/a:
To pewnie ruszą z produkcją 1.9 dCi - może w przyszłości trafi do Dustera?
hmm... może i tak. Jeśli będą chcieli je gdzieś jeszcze wsadzac, to pewnie właśnie do dacii. W renówkach pewnie pojawi się 1.6dCi które bedzie miał od początku osiągi 1.9 ale ma spalać o 20% mniej paliwa (no i będzie znacznie lżejszy).
Ale wydaje mi się że taki cięzki silnik nie będzie czymś super-hiper. wzrośnie podsterowność, wzrośnie spalanie w miescie (masa+pojemność silnika), zyska się pewnie na v-max (więcej niż 168km/h nie jest chyba potrzebne)
Wierzę że 1.6dCi będzie tak udany jak 1.5dCi i bardziej by mi pasował jako uzupełnienie oferty diesli w dacii
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-07-09, 20:51, w całości zmieniany 1 raz
Od 2 sierpnia do cennika trafił Duster 1.5 dCi 107KM z napędem na przod w wersji Laureate link http://www.dacia.pl/media...38/AM10_DST.pdf
poszperałem po francuskiej stronie http://www.dacia.fr/media...-axs-duster.pdf i się okazuje że ten silnik będzie miał ciekawa skrzynię 6b, ktora pozwoli na szybką jazdę bez mocnego kręcenia dizla
6b ma 44,25km/h przy 1k obr
poza tym alkoholowo-benzynowa wersja Dacii z napędem na przód, spełniajaca euro5, która pojawi się później w PL też będzie miala inna skrzynię niż obecnie choć nadal 5b.
obecnie jest:
5b 30,99km/h przy 1k obr
będzie:
5b 36,84km/h przy 1k obr
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-08-06, 16:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 64 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-25, 07:23
DrOzda napisał/a:
Pytanie czy opłaca im się ładować kasę w dostosowanie tych konstrukcji do Euro5.
Moim zdaniem nie bardzo. Ciekawe na przykład jak sobie poradzi Fiat z Pandą i 600 w których montowane są jednostki 1,1 i 1,2 z korzeniami w latach 70-tych (Fiat 128 i Zastawa).
Fakt że dobre i sprawdzone ale już dziś absolutnie przestarzałe.
edit: aha 600 już przestali robić a Panda ma nową wersję 1.2 z Euro5 a 1.1 pewnie wycofają pod koniec roku.
Pragnę przypomnieć że Fiat stawia na nową jednostkę Multiair 0,9 tBenz która ma rozstrzał mocowy od bodaj 50 po 100 koni i ona emisyjnie jest euro5
_________________ Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-31, 11:28
Macie jakieś info czym będzie się różnił silnik 1.6 87KM od tego spełniającego Euro 5 1.6 84KM? Coś tam mieli zmienić soft'owo - ale to nie dużo mi mówi - jestem ciekaw jak to się przełoży np. na spalanie?
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Tak patrzę na silnik Dacii 1.6 84KM i ...
Moment obrotowy większy (135 Nm przy 3000), moc maksymalna mniejsza o 3KM (ale przy niższych obrotach), wszystko fajnie, ale czemu prawie 13s do setki (wcześniej był 11,5). Może ta broszura na stronie jest "dziwna" albo zachęcają do kupna 1.2 16V.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum