Ponieważ zamierzam zakupić sandero właśnie udało mi się dowiedzieć że jeszcze w tym roku pojawi się u nas sandero z silnikiem 1.2 16 V , cena nieznana.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3772 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-09, 08:48
A nie jest to spowodowane wejściem normy Euro 5 ?
Nowe modele po 09.2009 muszą spełniać tę normę a wcześniejsze rok później:
http://en.wikipedia.org/w...ssion_standards
"All dates listed in the tables refer to new type approvals. The EC Directives also specify a second date — one year later — which applies to first registration (entry into service) of existing, previously type-approved vehicle models."
Czyż to oznacza że od października 1.4 i 1.6 8V odejdą do lamusa ?
Wygląda na to że w Renault pojawią się silniki Tce (downsize z turbo) więc "stara" generacja 16V trafi do Dacii.
I byłoby to optymalne rozwiązanie bo te nowe benzynowce to niestety grzeszyć niezawodnością raczej nie będą.
edit: prosimy moda o wydzielenie kilku ostatnich postów do nowego wątku "Dacia a Euro5"
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1400 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-10, 13:14
Renault miał jeszcze silnik 1.4 16v 80KM (postawowy silnik mengane 2 w pierwszym okresie produkcji). Może zamiast 1.4 i 1.6 8V będzie 1.4 16v w wersji 80 i 95/98KM. Być może miałoby to sens ze względu na te same gabaryty podzespołów itp.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-06-10, 13:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3772 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-10, 13:24
Pytanie czy opłaca im się ładować kasę w dostosowanie tych konstrukcji do Euro5.
Moim zdaniem nie bardzo. Ciekawe na przykład jak sobie poradzi Fiat z Pandą i 600 w których montowane są jednostki 1,1 i 1,2 z korzeniami w latach 70-tych (Fiat 128 i Zastawa).
Fakt że dobre i sprawdzone ale już dziś absolutnie przestarzałe.
edit: aha 600 już przestali robić a Panda ma nową wersję 1.2 z Euro5 a 1.1 pewnie wycofają pod koniec roku.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2010-06-10, 13:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2010-06-13, 11:51
Tyle że dacie to tanie auta na tanie rynki. A tam często nie istnieja tak wyśrubowane normy emisji. Dlatego lepiej utrzymywać starsze łatwiejsze w serwisie silniki a na rynek UE wrzucic którąś nowszą konstrukcję jednak tak by nie konkurować z reno.
na dzień dzisiejszy Renault na Polskim rynku ma samochody z Euro5
1,2 16V 75km Euro5 - Twingo
1,2TCe 100 Euro5 Twingo i Clio
1.4 16V TCe 130 Euro 5 - Megane
1.5 dCi 110 FAP EDC Euro 5 - Megane
2.0 16V 140 Euro 5 - Fluence
2.0 dCi 160 FAP Euro 5 - Scenic
no i wszystkie silniki w Daci Duster oprócz 1,6 16v 110KM 4x2
jeśli o jakimś zapomniałem dopiszcie
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Coś czuje, że od 1.01.2011 będzie w Sandero 1.2 16V i 1.6 16V. Dlaczego 1.6 16V w Dusterze nie spełnia normy Euro5? Norma ta obowiązuje bodajże od 1.10.2009 (dla nowych modeli) ?
Ostatnio zmieniony przez MarkD 2010-06-21, 19:41, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3772 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-24, 09:53
Dziś w trójce w informatorze ekonomicznym padło stwierdzenie że producenci szacują wzrost cen samochodów w związku z Euro 5 na 10%
Trochę to bzdura bo sporo marek już teraz ma część modeli z odpowiednimi silnikami ale zawsze to dobry argument żeby nie obniżać cen :)
też dzisiaj rano czytałem że mogą zdrożeć 3-6 tys, ale to raczej bujda producenci już dawno wiedzieli o normie i mieli czas na wprowadzenie modyfikacji, lub wprowadzenie nowej generacji silników, ja jestem spokojny o Dacie.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Nie wiem, czy dobrze rozumiem - czy to, o czym piszecie oznacza, że od Września 2010 nie będzie wolno sprzedawać samochodów z silnikami nie spełniającymi normy Euro5?
Pomijając to, że wtedy faktycznie Daćki z nowszymi silnikami mogą być trochę droższe (nie sądze, żeby więcej niż 2k), może jest szansa na jakąś dziką wyprzedaż silników 8v?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3772 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-24, 15:37
Na pewno od stycznia 2011.
Co do wyprzedaży to owszem jest to możliwe a nawet prawdopodobne. Problemem jest obecna mizeria w salonach - mało co zostanie :)
Nie przejmowałbym się tak bardzo tym, co jest w salonach - w końcu 90% Daciek i tak jedzie na zamówienie prosto z Rumunii - silniki pewnie produkują na magazyn do fabryki i ich ilość właśnie tam będzie decydować o potencjalnej wyprzedaży. Jeśli nie będą mogli ich sprzedawać w przyszłym roku, będą BARDZO chcieli się ich pozbyć :).
EDIT: No chyba, że będą je sprzedawać poza UE... No tak, nie ma co się łudzić - nie wszędzie będzie obowiązywać ten przepis...
Ostatnio zmieniony przez Matthias[Wlkp] 2010-06-24, 15:42, w całości zmieniany 1 raz
Hehe wygląda na to że Dacia w najbliższych tygodniach też stanie przed podobnym problemem. Szykują się niezłe przeceny tego co pozostanie dealerom. Szkoda że tak mało jest na placach :(
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-06-30, 10:32
Tak naprawdę na placach to dacie w ogóle nie stoją, ja jak byłem w salonie to były na giełdzie Dacii czyli na placu 3 dacie mcv 1.5 dci laureate ale po kontakcie sprzedawcy wszystkie były już sprzedane. Były wersje artica ale wyposażone słabo, także jedynie słabe wersje ambiance i artica mogą gdzieś stać do sprzedania a reszta wszystko do produkcji.
Dacia na pewno podniesie ceny aut jak wejdzie euro5 ,do diesli będą montować FAP za 2-3 tys dopłaty tak jak u Opla, także cena samochodów automatycznie zdrożeje.Wydaje mi się też że silniki 1.4 8V i 1.6 8V zostaną wycofane z dacii bo ne będą w stanie ich dostosować a zostanie 1.6 16V i 1.2 16V.
To już wiem czemu zakończono produkcję Seicento . W salonach królują ostatnio obniżki (np. Fiat proponuje duże upusty, Toyota obniżyła wyraźnie cenę swoich modeli). Zastanawiam się na ile te obniżki wynikają z chęci pozbycia się samochodów, które nie spełniają norm Euro 5, a na ile z niskich wyników sprzedaży. I jakie będą ceny Dacii w nowym roku... Te normy mają obowiązywać tylko w Unii Europejskiej, a na innych kontynentach (Ameryka Południowa, Azja, w tym Rosja) wszystko pozostaje po staremu.
Skoda-wszystkie modele z bieżącej produkcji spełniają już normę Euro 5. Podwyżek cen raczej nie przewidują. Z Euro 4 oferowana jest tylko stara Octavia, której produkcja już się zakończyła i niektóre modele pochodzące z zapasów salonu. Citroen-w ofercie brak silników spełniających normę Euro 5 (to informacja przekazana przez salon).
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-07-01, 15:30, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 351 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2010-06-30, 17:41
Ta sprawa z Fordem Ka wydaje mi się rozdmuchana. Przecież silniki w nim montowane pochodzą od Fiata, a ten też stara się spełnić normę Euro5. Jeśli nie przystosuje 1.2/69 i 1.3 JTD/70 do tejże normy, to znaczy że wypadnie ona z oferty Pandy, 500-tki, Grande Punto i Punto Evo. Logiczne jest, że zastąpią ją już gotowe do montażu jednostki 0.9 TwinAir.
A diesla mogą wsadzać 1.3 MultiJet II generacji, który tą normę już spełnia :)
1. Czy jest gdzieś "przetłumaczone", który silnik jest który? Jakoś wydedukowałem, że K4M, to jest 1.6 16V, bo innego 1.6 nie dają w Dusterze, ale do reszty przydałoby się "tłumaczenie".
2. Jak to jest, że ten sam silnik w Dusterze co MCV (K4M, podtyp 690, skrzynia JR5) spełnia normę EURO5, a w MCV tej normy nie spełnia?
3. Jak to jest, że ten sam silnik w jednym modelu spełnia normę Euro 1, w innym 3, a w jeszcze innym 5? Chodzi o zdobyte certyfikaty? Czy są po prostu różne wersje tego samego silnika?
4. Czy brak oznaczenia "Euro 5" przy Loganach i Sandero wynika tylko z braku testów, czy faktycznie może być problem w przyszłym roku?
Próbowałem pytać się w salonie o te silniki i normę Euro 5, ale pani miała do mnie oddzwonić i nie oddzwoniła... Jeśli mają po prostu wywalić słabszą 1.6 8v, to może nie czekać z zakupem do następnego roku...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum