Czajo wg tego co napisał jjmalin chodzi o nowy sposób prezentacji ilości gazu w zbiorniku - jak w fazie 2 Dustera 2. A ta opcja co pokazałeś to załączenie pokazywania średniego spalania i dystansu na lpg w wersjach D2 f1, które to miały wyłączone (przed zmianą Q42021 chyba).
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Cześć, mam pytanie o bazę ecu i zmiany w DDT4ALL w Dusterze 2 FL.
Ściągnąłem program ze strony goduster.pl w wersji 5.3.5 i najnowszą bazę ecu z 11.2021. Udało mi się włączyć zegarek i temperaturę pomiędzy zegarami. Ale zatrzymałem się na wyłączeniu stop/start i aktywacji świateł follow me home.
Co do stop/start - wszystkie instrukcje dla Dustera mówią o ścieżce:
BCM / UCH -> T4 VS BCM DDT v29 -> GEE -> GEE - Konfiguracja -> E_B_STOPSTARTINHIBIT_CF -> „true”.
Na tej bazie nie mam w programie opcji "T4 VS BCM DDT v29". Zamiast tego "T4_VS_BCM_BIS_DDT2000_SW..." i "T4_VS_BCM_DDT2000_SW...", łącznie ponad 20 opcji. Jak podgrywam bazę, która była w instalce programu, to mam dokładną ścieżkę jak w opisie, ale czy podejdzie do mojego Dustera?
Podobnie jest przy światłach. Powinienem wyszukać ścieżkę UPC-EMM -> T4 EMM VS v2.3 -> [UPC-EMM] T4 EMM VS v2.3 ->
Ale w UPC-EMM mam kilkanaście o nazwach "EMM2_T4_VS_DDT_SW..." w najnowszej bazie. Najbliższy nazwą jest "EMM2_T4_VS_DDT_SW4_V2.3". Na starszej bazie jest pełna ścieżka.
Co radzicie? Próbować ze starszą bazą, czy może wiecie co mógłbym wybrać w nowszej i niczego nie zepsuć? :)
Czy zmiany opisane na przykładzie Dustera II zadziałają na tych samych bazach ecu z Dusterem II PH2?
W bazie ecu z DDT4ALL 5.3.5 mam dokładnie takie same ECU na liście jak we wszystkich poradnikach. A w najnowszej aktualizacji (ponad 400MB z goduster.pl) te listy się różnią i nie chcę nic namieszać w aucie :)
Tak naprawdę mam problem z dopasowaniem ECU, żeby wyłączyć stop/start i włączyć follow me home. Udało mi się aktywować jak na razie zegarek i termometr działając na Cluster_L1_L2_v6.09 (z najnowszej bazy) względem opisywanego np. Cluster_L1_L2_vB04.00 (ze starszej bazy).
Wolałbym robić zmiany na dokładnie takich samych ECU jak we wszystkich poradnikach :)
A w międzyczasie szukając rozwiązania, zobaczyłem że mogłem nie do końca poprawnie obsługiwać DDT4ALL. Wybierałem pojazd z listy i szukałem ręcznie ECU i akcji z listy. A na jednym z filmików zobaczyłem, że można po wybraniu pojazdu kliknąć obok ikonę z lupą i powinien wyszukać tylko "aktywne"? ECU i wylistować je na zielono?
Spróbuję po pracy to zrobić na tej najnowszej bazie.
Widze dużo informacji wszędzie odnośnie używania DDT4ALL do modyfikacji Dustera II, a co z I? Zastanawiam się czy jest sens się tym zajmować, czy są tam jakieś opcje sensowne i nigdzie nie mogę specjalnie znaleźć listy co tam można zmieniać.
Probowalem szukać, ale znajduje tylko informacje o DD2.
Pozdrawiam
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-04-18, 08:38
codefi1 napisał/a:
Widze dużo informacji wszędzie odnośnie używania DDT4ALL do modyfikacji Dustera II, a co z I? ...
Probowalem szukać, ale znajduje tylko informacje o DD2.
Kolego- większość opisów na początku tego wątku dotyczących Sandero2/ Logana2, dotyczą również poliftowego Dustera1, Lodgy, oraz Dokkera. Czyli wszystkich Dacii wyposażonych w "pomarańczowe" zegary z ekranem komputerka po prawej stronie.
Widze dużo informacji wszędzie odnośnie używania DDT4ALL do modyfikacji Dustera II, a co z I? Zastanawiam się czy jest sens się tym zajmować, czy są tam jakieś opcje sensowne i nigdzie nie mogę specjalnie znaleźć listy co tam można zmieniać.
Probowalem szukać, ale znajduje tylko informacje o DD2.
Pozdrawiam
W UCH DD1 nic ciekawego jakis szmerów bajerów nie zmienisz tak samo jak w tacho - zegarach - one jeszcze są na K-Line a nie na CAN`ie.
Widze dużo informacji wszędzie odnośnie używania DDT4ALL do modyfikacji Dustera II, a co z I? Zastanawiam się czy jest sens się tym zajmować, czy są tam jakieś opcje sensowne i nigdzie nie mogę specjalnie znaleźć listy co tam można zmieniać.
Probowalem szukać, ale znajduje tylko informacje o DD2.
Pozdrawiam
W UCH DD1 nic ciekawego jakis szmerów bajerów nie zmienisz tak samo jak w tacho - zegarach - one jeszcze są na K-Line a nie na CAN`ie.
Dziękuję za wszystkim za odpowiedzi, no właśnie ja nawet nie wiedziałem ze przed i poliftowy się różni w tej kwestii (ja mam przed). No ale jak mówicie, ze tam nic ciekawego się nie dzieje, to nie będę się w to bawił.
Od niedawna użytkuję Jogger`a i chciałbym się dowiedzieć jak to jest z używaniem DDT4All i podobnych a kwestia gwarancji? Czy serwis będzie widział, że były połączenia, jakieś logi itp. Co ewentualnie wolno robić a czego nie aby serwis się nie czepiał. Czy prawdą jest, że najnowsze wersje Dacii mają blokadę na "OBD2" w sensie na możliwość przeprogramowywania modułów. Słyszałem, że można tylko odczytać kilka informacji z OBD2... Teraz podobno jest polityka firmy że wymagana jest autoryzacja na serwerach Renault czyli w grę wchodzi tylko oryginalny licencjonowany soft.
Witam - jestem zupełnie nowy na forum. U mnie ten sposób nie działa.Po przeprowadzeniu procedury i zapisaniu ,wszystko wraca do poprzedniego stanu. W nowszych "ecu" nie ma tych pozycji.(T4 VS BCM DDT v29 ) i dalszych.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2022-07-04, 10:48, w całości zmieniany 1 raz
a spróbuj tego ;( Engine ECU > V50.1_2b_C1_V08 > Stop & Start > Help_StopStart_Configurations >
Zaznaczamy u góry ikonkę einstetina (pozwoli na zapis - Expert mode (Enable write))
Wybieramy z listy $2953 StopStart disabled for diagnostic tool
Klikamy Write $2953)
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2019
Dołączył: 26 Cze 2022 Posty: 4 Skąd: Polska
Wysłany: 2022-06-26, 16:50
leszek800 napisał/a:
a spróbuj tego ;( Engine ECU > V50.1_2b_C1_V08 > Stop & Start > Help_StopStart_Configurations >
Zaznaczamy u góry ikonkę einstetina (pozwoli na zapis - Expert mode (Enable write))
Wybieramy z listy $2953 StopStart disabled for diagnostic tool
Klikamy Write $2953)
Bardzo dziękuję za szybką reakcję.Nie mogę znaleźć ścieżki.(Engine ECU > V50.1_2b_C1_V08 )
to dziwne dla twojego auta powinno być tak;
Wybierz Body Control Module.
Potem – T4 VS BCM DDT v29 (wersja Clustera może się różnić w zależności od wybranego auta, ale działaj analogicznie). W tym punkcie mamy na myśli wersję dla Dacia Duster 2.
Następnie – GEE.
Zaznacz GEE – Configuration.
Jeśli Twym oczom ukazała się niebieska Tabelka, to jesteś w „w domu”. Znajdź wiersz i komórkę o nazwie: E_B_STOPSTARTINHIBIT_CF.
Przesuń palcem tabelę w prawo tak, by znaleźć się pod kolumną WRITE.
Rozwiń pole z napisem false (to naprzeciwko E_B_STOPSTARTINHIBIT_CF).
Wybierz true.
Zatwierdź całą czynność prostokątnym przyciskiem o nazwie SEND.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2019
Dołączył: 26 Cze 2022 Posty: 4 Skąd: Polska
Wysłany: 2022-06-27, 10:36
leszek800 napisał/a:
to dziwne dla twojego auta powinno być tak;
Wybierz Body Control Module.
Potem – T4 VS BCM DDT v29 (wersja Clustera może się różnić w zależności od wybranego auta, ale działaj analogicznie). W tym punkcie mamy na myśli wersję dla Dacia Duster 2.
Następnie – GEE.
Zaznacz GEE – Configuration.
Jeśli Twym oczom ukazała się niebieska Tabelka, to jesteś w „w domu”. Znajdź wiersz i komórkę o nazwie: E_B_STOPSTARTINHIBIT_CF.
Przesuń palcem tabelę w prawo tak, by znaleźć się pod kolumną WRITE.
Rozwiń pole z napisem false (to naprzeciwko E_B_STOPSTARTINHIBIT_CF).
Wybierz true.
Zatwierdź całą czynność prostokątnym przyciskiem o nazwie SEND.
W BCM jest kilka poxycji 14VS i każda ma GEE, w kazdym znajduje się wiersz Configuration i ukazuje się tabelka z E_B STOPSTARTINHIBIT CF - pytanie zatem dlaczego akurat DDT v29 a nie inny.W każdym razie powyższa procedura jest zapisywana po czym powraca do stanu poprzedniego(przy wciśniętym pzycisku "expert"). W nowszej bazie ecu lub nowszej wersji ddt
wiersz T4 VS BCM DDT v29 nie występuje.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-09-07, 06:04 DDT4all
Witam panowie, czy tym zestawem uda mi sie uruchomic w sandero 2 z 2018 z fabrycznym LPG licznik przejechanego dystansu i pozostalego dystansu do tankowania oraz temperature cieczy? Czytalem ze udawalo sie Wam.Wiem rowniez ze odpalenie temperatury zalezy od produkcji licznika.Pytam , bo napisalem wczoraj do sprzedajacego i odpisal ze nie wie czy mozna to zrobic a nie chce tez kupowac zeby lezalo.
DDT4ALL jest darmowy
ps. komputer pokładowy nie będzie działać na wersji z LPG. niestety sprawdzone na własnym przykładzie. jeżdżąc na LPG pozostały zasięg będzie rósł tzn w pewnym momencie możesz widzieć np 6000 km pozostałego dystansu.
ps2. przejechany dystans powinieneś mieć z automatu włączony (tzw. TRIP DISTANCE). Ja to kasuję po każdym tankowaniu i wiem ile jeszcze mniej więcej zrobię na LPG
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-09-07, 07:54
U mnie jest tylko temperatura zewnetrzna,cisnienie opon,ogolny przebieg i dzienny przebieg.
Z tego co czytalem tutaj wiem ze na LPG bedzie "wariowal" ze wskazaniami ale chcialbym to miec bo jezdze tez na benzynie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum