Dzięki za wyjaśnienie - właśnie przez ten kocioł ciężko się upewnić, jaka jest aktualna sytuacja... (bo a nuż coś się przeoczyło?).
O stałej kracie wiem, ciekaw byłem tylko tej liczby miejsc.
Tylko że w takim przypadku kombinacje z samodzielnym montażem są strasznie ryzykowne - odpukać, ale w przypadku jakiegoś zdarzenia drogowego może się to skończyć bardzo poważnymi konsekwencjami... /:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-23, 19:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-24, 06:08
Tak masz rację, bo jeśli nawet zrobi się przeróbkę i ma się wszystkie dokumenty trzeba udać się do ubezpieczyciela i podpisać aneks do umowy aby ubezpieczenie chroniło także pasażerów.
Ja właśnie zamówiłem MCV 5 os. z kratką. Odliczę VAT. Uf!
Ale mam problem. Nie udało mi się wygooglać fotki Logana 5 os. z kratką. Trafiłem na zdjęcia z chyba niemieckich serwisów, jednak nie mam pewności czy te kratki to takie jak przy homologacji..?
Ma ktoś już taką okratowaną? U dealera też nie widzieli. Moja będzie pierwsza.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-29, 05:32
teraz odliczysz vat ale co potem ?? w myśl tego co ma być ( co z tego że to głupota) nie będziesz mógł odliczać vatu od paliwa Co do kraty jest ona prawie taka jak w wersji dwu osobowej, prawie bo tylko do połowy ,wersja dwu osobowa ma kratę i pod nią grodź a ty będziesz miał bez grodzi , foto już było na forum
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-29, 05:44, w całości zmieniany 1 raz
teraz odliczysz vat ale co potem ?? w myśl tego co ma być ( co z tego że to głupota) nie będziesz mógł odliczać vatu od paliwa Co do kraty jest ona prawie taka jak w wersji dwu osobowej, prawie bo tylko do połowy ,wersja dwu osobowa ma kratę i pod nią grodź a ty będziesz miał bez grodzi , foto już było na forum
Niewiele tego VAT z miesiąca gdzie na paliwo wydaję 150 - 200 zł, prawda? Logan zapewne będzie więcej spalał ale to nie problem. Obecnie mój "rudy szerszeń" nie jest środkiem trwałym firmy, więc robię kilometrówki a faktury za paliwo są po prostu kosztem prowadzenia działalności, czyli maja wpływ na podatek dochodowy. Logan jako ST w firmie spowoduje, że każda faktura (myjnia, paliwo, ubezpieczenie, przeglądy itp) staną się kosztem. VAT natomiast od zakupu Logana odliczę cały w tym roku. Nie jest źle.
Z drugiej strony zapędy pazerności MF mogą jednak zostać ostudzone przez PE. Nadal jest na to szansa. Zdrowy rozsądek podpowiada, że tak właśnie powinno być. Obecny minister finansów, sądząc po pomysłach chyba nie ma pojęcia o prowadzeniu firmy. Ma gdzieś to, że przedsiębiorcy by się rozwijać też muszą zaplanować przyszłość. Bez stabilizacji w podatkach jest to dość stresujące. Mam nadzieję, że ktoś go uświadomi, że jest zielony i w pędzie kariery się zagalopował.
Liczę na to, że Polska usłyszy stanowcze NIE w temacie VAT 2010 r.
Ostatnio zmieniony przez Arkady 2009-09-29, 10:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-29, 20:51
Oczywiście ja też na to liczę i sprawa jest niby oczywista że to kolejna głupota ale już zdążyłem się przyzwyczaić do anomalii w cudotwórczym kraju
Co do kraty to jestem zaskoczony bo z tego co widziałem na starszych zdjęciach to była bez grodzi, no ale dobrze wiedzieć, z tego co widzę to grodź jest inna niż w wersji dwuosobowej.
Piękna ta krata nie jest, ale paskudna też nie. Zastanawia mnie tylko różnica pomiędzy zdjęciem nr 1 i 2. Na drugim są śruby mocujące do ściany w dolnej i górnej części kraty a na pierwszym zdjęciu jest tylko górne mocowanie... Dobrze widzę..?!
To ja wolę sposób No1
PS
I obiecano mi, że na pewno będzie roleta!
Ostatnio zmieniony przez Arkady 2009-09-29, 22:18, w całości zmieniany 1 raz
Zgodzą się ze mną zapewne koledzy, że podejście polskich urzędników do przeciętnego podatnika jest skandaliczne. Urzędnik każdej maści nieszczerze będąc sympatycznym i tak uważa, że podatnikowi dokopać należy. To właśnie stąd sama kratka ( której celem jest chronić pasażerów przed ładunkiem położonym wyżej niż zagłówki) nie wystarczyła. By uprzykrzyć podatnikowi życie, zniechęcić do zakupu auta z kratką, wymyślili pełną ściankę montowaną na stałe. I cóż..? Będę miał długie MCV. Jednak nie przewiozę sofy czy komody swoim nowym autem ponieważ złożenie siedzeń nic nie da. Nie przewiozę szafy do montażu serwera! Będę miał ścianę. Ścianę ZA KARĘ, ŻE ŚMIAŁEM ODLICZYĆ PODATEK VAT.
Niestety właśnie tak odbieram polskie przepisy, które pod woalką bezpieczeństwa ociekają jadem zawiści zbyt ciasnych kołnierzyków i tak też zawiązanych krawacików. To niedotlenienie urzędniczych główek jednak procentuje.
I tak wolę swoje zaoszczędzone pieniądze. W końcu tak często gratów nie wożę. A jak będę musiał to wynajmę z szarej strefy busa z kierowcą. Piszę z szarej bo oni nigdy paragonów nie wystawiają. Nie moja wina. I tak wyciągam serdecznie dłoń do naszych urzędasków z wyprostowanym środkowym palcem i powiedzeniem: "Na wzajem!".
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-10-21, 06:53
Pozostaje jeszcze opcja domowego rzemieślnictwa Nie pamiętam już w jakim aucie to widziałem ale gościu miał kratkę podnoszoną do dachu na teleskopach jak mu przeszkadzała w załadunku wysokich rzeczy. A dół grodzi po prostu można przerobić na odłączany np na jakieś zaczepy z śrubami tak aby było to stabilne i bezpieczne.
Według przepisów drogowych kratka jest i mamy czyste sumienie, w wypadku kontroli US w dokumentach wszystko się zgadza a jeśli już chcieliby obejrzeć auto czego chyba nie robią?? zawsze można zamontować grodź wcześniej.
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-10-21, 06:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-10-21, 09:41
Musiałbyś mieć strasznego pecha i spotkać dociekliwego strażnika władzy.
A druga sprawa nie wszystkie auta mają grodź z kratą, myślę o tych wcześniej wyprodukowanych.
Nie spotkałem się jeszcze z kontrolą grodzi najważniejsze aby było widać kratę
Zgodzą się ze mną zapewne koledzy, że podejście polskich urzędników do przeciętnego podatnika jest skandaliczne.
Zgadzam się!!!
Sprzęt potrzebny mi do pracy zmieści się spokojnie w bagażniku, pod roletą i nie waży więcej niż pół bagażu wakacyjnego. Pytam: po kiego grzyba mi krata?
Proponuję zatem założyć dział gdzie napiętnować będziemy podłe przepisy, wrednych, leniwych i złośliwych urzędników. Będziemy wskazywać miejsca gdzie gliny perfidnie wlepiają mandaty, choć bezpieczniej było by przebudować teren. Wskazujmy posterunki i numery radiowozów, które nie reagują na rowerzystów jeżdżących bez oświetlenia. Będziemy krytykować, jadzić i wygłaszać opinie.
Raz na kwartał prześlemy to premierowi i mediom.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum