Jak już wspomniano wcześniej, przeróbka spotkała się z pewnym zainteresowaniem także ze strony serwisu DaciaLoganMCV.NL, gdzie w komentarzach do opisującego ją artykułu - http://www.dacialoganmcv.nl/?p=2710 - pojawiła się sugestia, jakoby konstrukcje karoserii wersji 5- i 7-osobowych czymś się jednak różniły.
Po porównaniu różnych egzemplarzy MCV-ek, korzystając z dobrych kontaktów właściciela wzmiankowanego serwisu, Gera Nijkampa, z firmą Dacia, sprawę udało się w końcu wyjaśnić ostatecznie: różnic konstrukcyjnych karoserii rzeczywiście brak, a sama przeróbka jest technicznie i oficjalnie (przy wykorzystaniu oryginalnych części) możliwa (:
(Sprawa „belki wzmacniającej podłogę pod trzecim rzędem siedzeń” wynikła po prostu z mylnej interpretacji niejasno sformułowanego fragmentu dokumentacji technicznej).
Szczegóły można przeczytać tu: http://www.dacialoganmcv.nl/?p=2743 - aczkolwiek absolutnie nie zgadzam się z przedstawioną w artykule opinią, jakoby przeróbka była trudna. Kosztowność i pracochłonność to już parametry bardzo zmienne w zależności od ewentualnie przyjętego rozwiązania realizacji przeróbki, ale podtrzymuję w pełni zdanie, że cała konwersja ogólnie jest łatwa [:
Ja oczywiście nikogo nie namawiam (a już zwłaszcza posiadaczy innych samochodów <: ) - po prostu, gdyby ktoś rozważał coś takiego w swojej MCV-ce, to mówię tylko, że to łatwizna [:
A co ma być? Diagnosta na stacji kontroli pojazdów na podstawie dokumentów wystawionych przez firmę uprawnioną do zmian w konstrukcji pojazdów wypisał odpowiednie zaświadczenie dla wydziału komunikacji, a ten zmienił odpowiedni wpis (S.1) w dowodzie rejestracyjnym samochodu.
Natomiast nie znam się jednak aż tak na prawie i nie wnikałem w szczegóły, więc być może mój samochód faktycznie został dopuszczony do ruchu jako jakaś kategoria specjalna - nigdzie nie ma jednak najmniejszego śladu takowego zapisu (i szczerze wątpię w coś takiego).
Zmianę "pojemności osobowej" samochodu należy również zgłosić ubezpieczycielowi - np w moim przypadku wiązało się to ze sporządzeniem aneksu do polisy pakietowej (od dilera) celem objęcia ubezpieczeniem NNW kompletu pasażerów. Koszt: 0 zł; czas: 5 min.
(A czy przeróbka wpłynęła jeszcze na wartość auta zostanę poinformowany, gdy agent dokładnie to sprawdzi).
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-06-09, 21:07
Muszę powiedzieć, laisar, że to dla mnie najbardziej imponująca rzecz, o jakiej czytałem na tym forum. Jakiś tydzień po zamówieniu MCV 5 os. (bo po cholerę dla 4 osobowej rodziny 7 miejsc) zacząłem myśleć sobie, czy aby nie popełniłem błędu. I chyba popełniłem. Trochę ochłonę, nacieszę się nowym przestronnym autkiem i... może kiedyś pójdę w twoje ślady. Przetarłeś ślady Gratulacje
Bardzo dziękuję za miłe słowa, ale powtórzę po raz kolejny - to naprawdę jest prostsze niż się wydaje! (((:
PS Ja już za to ochłonąłem po emocjach przeróbki i zacząłem myśleć sobie, czy aby nie wprowadzić w życie pomysłu z niezależnymi fotelami 3. rzędu - a może i 2.? (;
Tylko najpierw musiałbym mieć ten czas co go ostatnio nie mam...
...ale jakby ktoś miał jednak pod ręką starego Scenica (pierwszego, choć może być po liftingu), to będę bardzo wdzięczny za fotkę spodu któregoś skrajnego siedzenia 2. rzędu [:
Muszę powiedzieć, laisar, że to dla mnie najbardziej imponująca rzecz, o jakiej czytałem na tym forum. Jakiś tydzień po zamówieniu MCV 5 os. (bo po cholerę dla 4 osobowej rodziny 7 miejsc) zacząłem myśleć sobie, czy aby nie popełniłem błędu.:
a ja teraz zorientowałem się, że popełniłem błąd nie biorąc 7 osobowej...
i chętnie zapłaciłbym - nie za dużo - za taką przeróbkę... bo przy moich manualnych zdolnościach to mógłbym zmniejszyć ilość miejsc...
@p0501: To jeszcze zależy jaka kwota jest dla Ciebie "nie za dużo"... (;
A z tymi zdolnościami to naprawdę bez przesady - jedyne, jakie są potrzebne, to obsługa śrubokrętu na poziomie dostatecznym.
(No chyba że ktoś chciałby się bawić z tymi szybami, to już faktycznie aż takie proste do przeróbki nie są. I bardzo trudne też nie, ale po prostu upierdliwe).
Bardziej serio - jakby ktoś się rzeczywiście poważnie przymierzał, to oczywiście służę pomocą.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-06-10, 21:43
laisar napisał/a:
Ja już za to ochłonąłem po emocjach przeróbki i zacząłem myśleć sobie, czy aby nie wprowadzić w życie pomysłu z niezależnymi fotelami 3. rzędu - a może i 2.?
To dopiero coś dla mnie. Mam niepełnosprawnego syna (5 lat), a jego wózek wymaga trochę miejsca. Gdyby dało się wyjąć tylko jeden fotel 3 rzędu, sądzę, że pozostałe miejsce byłoby wystarczające. Chłopaki (starszy ma 8 lat) nie musieliby siedzieć koło siebie, bo zawsze się tłuką
Sądzę, że technicznie byłoby to w miarę proste. Jakiś element łączący zaczepy kanapy, do którego montowałoby się jakiekolwiek fotele. Uchylne szyby możnaby sobie podarować, podobnie półki na nadkolach. Fajnie pomażyć...
Gdyby dało się wyjąć tylko jeden fotel 3 rzędu, sądzę, że pozostałe miejsce byłoby wystarczające.
Między nadkolami jest w MCV prawie dokładnie 100cm, a np scenikowe fotele (bo takie sam rozważałem: 150-200 zł/szt) - mają 49 cm skrajne i jakieś zdaje się 40 środkowy.
Cytat:
Jakiś element łączący zaczepy kanapy, do którego montowałoby się jakiekolwiek fotele [...] Fajnie pomażyć
Nie ma co marzyć, tylko trzeba się brać do roboty [:
Fabrycznie do wykorzystania są (patrząc na jedną stronę auta) tylko dwa fabryczne otwory w podłodze, ale można spróbować z trzecim, od pasa (śruba jest poważna, a i tak w razie czego - puk, puk - działa na nią siła skierowana przeciwnie niż ta od fotela). Ewentualnie sprawdzić, czy gdzieś z boku nie ma czegoś nadającego się do użycia - albo po prostu wywiercić nowy (;
Zasadniczo problemem może być chyba tylko stabilność, bo dwa oryginalne otwory powinny bez problemu zapewnić odpowiednią siłę trzymania (skoro 3 trzymają całą dwuosobową kanapę...).
hjacenta [Usunięty]
Wysłany: 2012-08-12, 02:44
Witam,
Ja także gratuluję laisarowi przeróbki i proszę o pomoc i poradę.
Kupując cztery lata temu MCV'kę długo się nie zastanawiałem nad ilością miejsc - lepiej dla 3 osobowej rodziny i w planach +1 brać większy bagażnik. Jednak życie pokazało, że 5 miejsc to za mało
Kierując się opisem przeróbki rozpocząłem poszukiwania tylnych siedzeń. Udało mi się znaleźć 2 szt. na stronie Ambit'u. Są to siedzenia z Renault Scenic II rocznik 2004.
Ze względu na to że w dziedzinie motoryzacji mam 1 stopień wtajemniczenia (odróżniam samochód od motocykla) proszę o pomoc - czy te siedzenia będą pasowały?
W ich opisie znalazłem taką informację: Fotel tył, 3 rząd , szare , profilowane , 2 szt. (II,1.9DCi,A BS,klima,88kW ,5d) - czy 3 rząd to nie jest jakieś przekłamanie?
Drugą kwestią (ale najistotniejszą) jest to czy przeróbkę opisaną przez laisara można zastosować w MCV'ce model Ambiance?
Jestem jeszcze w trakcie poszukiwania warsztatu z uprawnieniami do przeróbek samochodów.
Za wszelkie namiary sprawdzonych warsztatów oraz szrotów do pozyskania części do przeróbki z góry dziękuję
Bez jakiegoś większego rzeźbienia - na pewno nie, bo mocowania są zupełnie inne.
Ale uważam, że rzeźba może być warta jej zrobienia - podzielne siedzenia w 3. rzędzie byłyby bardzo, bardzo, bardzo praktyczne.
hjacenta napisał/a:
czy 3 rząd to nie jest jakieś przekłamanie?
Bez fotki to ciężko powiedzieć - faktycznie istnieją takie, ale nie sposób orzec czy to są właśnie te.
Jeśli jednak są - to MSZ nie są tak dobre do użycia jak takie rzędu _drugiego_, bo oryginalnie składają się na płasko w podłogę, więc nie są zbyt wygodne do siedzenia.
hjacenta napisał/a:
czy przeróbkę opisaną przez laisara można zastosować w MCV'ce model Ambiance?
Oczywiście, że jak najbardziej tak, nawet w Accessie - a co więcej, jest do możliwe w każdym modelu, który ma karoserię MCV-ki, bo wszystkie otwory montażowe są już wykonane, łącznie z najważniejszymi: punktami kotwiczenia pasów bezpieczeństwa.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-12, 22:04
Panowie, nie boicie sie tak wstawiac siedzenia z innego pojazdu przerabiajac je by pasowaly w mocowania w daci ? Nie twierdze, ze sie nie da, nawet bedzie lepiej niz fabrycznie, zakladam ze podczas kraksy nic sie nie urwie ale co na to ew ubezpieczyciel ? Czy taka samodzielna niehomologowana przez producenta przerobke, mimo ew. wpisu w dowod i "zgody" diagnosty mozna w 100% bezpiecznie zastosowac ? Chodzi mi o tzw. sytuacje ekstremalna, ze ubezpieczyciel np. odmawia wyplaty swiadczenia w zwiazku na zbyt "powazna" zmiane konstrukcyjna ?
W żadnym razie - uprawnione są wyłącznie firmy o odpowiednim profilu.
Oczywiście, nawet wtedy ubezpieczyciel może kazać sprawdzić to rzeczoznawcy, ale, ogólnie: to nie jest żadna kosmiczna technologia. Jeśli nie nawymyśla się pięciu kawałków blaszek z puszek po piwie/pepsi, to bezproblemowo można to bezpiecznie ogarnąć (np przewymiarowanie pierwszym przyjacielem inżyniera (; ).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-08-13, 01:42, w całości zmieniany 1 raz
hjacenta [Usunięty]
Wysłany: 2012-08-13, 20:57
Laisar, dzięki za namiary na warsztat i sklep z częściami.
W warsztacie w którym wymieniam olej i filtry dostałem namiar na firmę FABEN w której ponoć mogą wykonać przeróbkę - jutro do nich zadzwonię i się okaże.
Ze zdjęć z zewnątrz nie widać różnicy pomiędzy fotelami skrajnymi 2 rzędu a 3 rzędu - może jest jakaś różnica w mechanizmie mocowania foteli.
Czy czymś konkretnym muszę się kierować w poszukiwaniu foteli np. rocznik?
Wysłany: 2013-08-21, 05:29 Re: MCV: 5 na 7? (TAK!)
laisar napisał/a:
Do tego dochodzą inne, mniejsze lub większe, drobiazgi:
- podłokietniki (pod oknami),
- uchwyty (nad oknami),
- lampka (sufit),
- inny materiał na tyłach oparć kanapy drugiego rzędu,
- nawiew wentylacji (przy podłodze na środku),
- pojemniki-schowki na podłodze (przed tylnymi nadkolami),
- plastikowy ochraniacz wykładziny (podłoga między 2. a 3. rzędem).
.
Odgrzeje trochę temat.
O jaki nawiew wentylacji chodzi? ma ktoś może ilustrację tego elementu albo schemat montażu?
Ciekawi mnie również plastikowy ochraniacz wykładziny.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-08-22, 09:00
laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
samodzielna [przeróbka]
W żadnym razie - uprawnione są wyłącznie firmy o odpowiednim profilu.
Wstawic/przerobic to sobie mozna nawet samodzielnie... ale po odpowiednie papiery i tak trzeba sie udac do odpowiedniej, uprawnionej firmy. Skontroluja przerobke, wystawia papiery i pobiora nieduza oplate. Jak tak zrobilem, co prawda nie z Dacia i chodzilo o przerobke kratkowozu na osobowke 5 os., ale to bardzo podobna tematyka.
BTW podobno tego typu przerobki pociagaja za soba koniecznosc wykonywania przegladow (SKP) co rok, analogicznie jak w przypadku przerobki na lpg. Prawda to? Jesli tak, to mialoby to znaczenie dla kogos, kto przerabia auto mlodsze niz 4-roletnie.
podobno tego typu przerobki pociagaja za soba koniecznosc wykonywania przegladow (SKP) co rok, analogicznie jak w przypadku przerobki na lpg. Prawda to?
OIMW - nie. Mnie nikt na żadne dodatkowe badania nie wysyłał...
(Może chodziło o przeróbki-samoróbki, a nie takie z wykorzystaniem elementów fabrycznych?).
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-08-22, 19:23
laisar napisał/a:
OIMW - nie. Mnie nikt na żadne dodatkowe badania nie wysyłał...
W moim przypadku tez nie musialem robic zadnych czestszych przegladow, ale mnie by to i tak nie dotyczylo, bo auto nie mialo mniej niz 4 lata. A czesci zastosowalem oczywisicie oryginalne. No nic, postaram sie sobie przypomniec, gdzie mi sie to obilo o oczy czy uszy .
Ostatnio zmieniony przez DD 2013-08-29, 12:07, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum